מנסיון- חושבת כמו לאה על תגובת
ילדים לעומת תגובת הורים להתנהגות "תוקפת" של ילד קטן את חברו. אנחנו כמבוגרים, אם משהו ירים עלינו יד, או אם משהו מחברינו יפגע בנו מילולית בכוונה- נסיק את המסקנות- זוהי חשיבה של אנשים מבוגרים, בקודים של התנהגות בוגרת. אותם פעוטות שנושכים, מושכים בשערות, מפילים עצמם על אחרים, נותחים צ'פחות על אחרים, יכולים אחרי דקה לשחק בכיף גדול אחד עם השני. אותו ילד שבכה כי נתנו לו כאפה, שיותר העליבה מאשר כאבה, יקום מבכיו, ילך להתנחם אצל המבוגר, וירוץ אל הילד המכה לשחק איתו. היום, במשפחתון שלי, הילדה שסופר עליה כבר כמה פעמים, בת שנתיים ושלושה חודשים, שאלה את אחד הילדים: אתה רוצה שאני אתן לך סטירה? היתי המומה. היכן שמעה משפט כזה?. גם אמה הייתה בהלם. והיא אמרה את המשפט בקול הכועס המלווה את הצ'פחות שלה מזה חודשיים, מאז נולדה אחותה. אז מה, משום שקשה לה יותר עכשיו, והיא נותנת יותר צ'פחות- אוציא אותה מהמשפחתון? לדעתי, מכל הבוכים- לה הכי קשה. יש רגעים, שהיא נכנסת לסחרור של כעס, ואז אני אוחזת אותה חזק חזק בזרועותי- אחרת תפוצץ לכל הילדים את הפרצוף..., והיא צועקת ובוכה, אני מורידה אותה כבקשתה, והיא מיד מבקשת לעלות אלי- כי היא כל כך זקוקה להחזקה HOLDING שלי. אני מציעה מוצץ לרגיעה- היא בסערה זורקת אותו, ומיד מבקשת אותו, ואז נצמדת אלי, נושמת נשימות הרפיה טבעיות ארוכות וכבדות, מחבקת אותי, ומתחילה לבכות שהיא רוצה את אמא. לגביה- אמא הלכה לה- ועזבה אותה עם התינוקת. למרות שהעובדות הן לא נכונות- אין ילדה כזו קטנה יכולה אלא להסיק מסקנות כאה. דברים ברוח זו- במאמר של גליה.... דסי