חבל לטיול בנחל דרגות - מדבר יהודה

jedijedi

New member
חבל לטיול בנחל דרגות - מדבר יהודה

שלום לכולם מישהו יודע איפה אפשר לקנות חבל פשוט במחיר נורמלי ? (לא מה שמוכרים ב"למטייל" ב 14 שקלים למטר...) חוץ מזה, יש כאן מישהו שעשה את המסלול ויכול לומר לי מה אורך החבל הנצרך בפועל (מינימום) ? תודה רבה!
 

נעם H

New member
בחומרי בנייה

אני קניתי ב- home center. לי הספיק חבל של סנטימטר אחד עובי. קניתי 25 מטר ב-150 ש"ח. זה האורך המומלץ, אפשר קצת פחות אבל זה לא משמעותי ולא יחסוך הרבה כסף....
 

צור82

New member
חבל 10 מ"מ

צריך לעלות בסביבות 10-11 ש"ח למטר- כמו שאמרו, תנסה בחנויות לחומרי בנין. אורך חבל- 20 מט' יספיקו (צריך 10 מ'- אבל תזכור שאתה צריך חבל כפול על מנת שתוכל להעביר אותו דרך הטבעת ללא קשר). אגב- הטיול נחמד- רק אם לא מפריע לך לשחות במים מעודבבים בביוב.- ראש לא הכנסתי שם לתוך המים....
 

harhanegev

New member
סתם ככה מתוך סקרנות -

ביוב של מי ? אילו ישובים מזרימים לשם ביוב ?
 

natibergman

New member
תראה מי ממוקם במעלה האגן

מזכרון אאל"ט בית לחם ובית סחור.
 
אלו לא מי ביוב

אלא מים מעופשים מציפורים/חיות מתות הנלכדות בגבים ללא יכולת מילוט במקום סגור.
 

harhanegev

New member
מדוע "ללא יכולת מילוט" ?

(לא שאני חולק עליך, אלא אני פשוט שואל כי אינני מתמצא)
 
חצי הסבר

שנה שעברה הלכתי את נחל דרגה חודש ושבוע אחרי השטפון והזהירו אותי ממי הביוב. בעשותי את הנחל בקטע הלא גבי לא היו כל סימנים של זרימת ביוב. תהיתי וההסבר שקיבלתי שחיות מגיעות לשתות מים אבל הגבים צרים והציפורים לא מצליחות להתרומם וגם שחיות נופלות במפלים ונכלאות במים. גם בני האדם המטיילים מוסיפים את שלהם. המים גם לא נחשפים לשמש. כל אלו הן הנסיבות לג'יפה. אני מניח שההסבר שקיבלתי הוא נכון אבל כדאי שמומחי המקום יסבירו ולא הדיוט כמוני.
 

natibergman

New member
הפעם קצת נסחפת...

קודם כל אני מאמין שכפי שכתבו למטה זה אכן ביוב של מערכות ביוב שקורסות במעלה ולא ציפורים או בעלי חיים אשמים. כאשר יש ציפור מתה (או 10 או 100) בתוך גב שמכיל בתוכו נאמר 50 קוב מים אז היא זניחה אם כי לא הייתי שותה את המים. בהנחה שאין בנחל דרג'ה עדרי ג'מוסים ענקיים שנלכדים אז אפשר להאמין שזה הביוב של בית לחם ובית סחור שלכוד בגבים, גם אם הוא לא מסריח בשל כך שנמהל במימי השטפון. לצערי אני מכיר את הבעיה הזו מקרוב בנחל חברון ושורק בניקוז המערבי, בנחל קידרון, אוג ובואדי קלט בניקוז המזרחי. יש אפילו מאמרים מדעיים על הנושא...
 
אולי, לא בטוח

נתי, אתה מכיר את המקום? אין בו כל דימיון לנחל שורק או נחל קידרון. אחרי שטפון בנחל דרגה הגבים נקיים גם אם נמהל בהם ביוב (וזאת איני יודע), אין זרימה במעלה הנחל של ביוב ואין את הסימנים המוכרים של שאריות ביוב על הסלעים. ההסבר אינו שלי מבחינה מדעית, לכן גם כתבתי שזו חצי תשובה. ההסבר מובא בשמי אך ניתן על ידי עובד החברה להגנת הטבע לשעבר באזור שטייל עימי. אגב, אם אלו היו מי ביוב, קשה לי להאמין שמשרד הבריאות על שלוחותיו באיו"ש היה מתיר טיול בנחל דרגה על שביל מסומן רשמי. אבל...ביטחון שתשובתי אכן נכונה רחוק ממני והלאה.
 

natibergman

New member
הזרימה היא רק בזמן גשם כבד

מערכות הניקוז בערים הפלסטינאיות קורסות כאשר יש גשמים כבדים כיוון שהן בנויות רק לקלוט ביוב בלבד. כאשר נכנסים מי גשם למערכת כתוצאה מנגר עירוני הבריכות שיקוע (אם יש כאלה) במכוני הטיהור גולשות לוואדי הקרוב. אז נכון שבדרג'ה אין ביוב קבוע - ד"א צריך כמויות מים גדולות מאד כדי לקיים זרימה באפיק מדברי בשל חלחול רב לאלוביום, אבל סביר להניח שהמים לא נקיים מצרות. עוד דבר - אם עבר זמן רב מאז השטפון האחרון גם חומר אורגני נרקב מסריח את המים לא רק נבלות של בעלי חיים. העובדה שהמים קרים ללא אור שמש גם כן מאיטים את הפירוק ויוצרים ג'יפה. משרד הבריאות? לא הייתי סומך את ידי על אנשים שמסתירים ממני כל מיני עובדות בשוטף (חיידקים בבית חולים, חיסוני שפעת שהורגים, זיהומים לא מדווחים) ובכלל אם לא הוגדר להם ללכת לדגום משהו למה שמישהו יטרח?
 
../images/Emo127.gif הסכמה חלקית

נתי, אז בעצם אתה מסכים שהעדר שמש, ונבלות מאיצות את הג'יפה. התפרקות חומר אורגני שציינת נראה כמאיץ נוסף. המחלוקת ביננו צומצמה איפוא להשפעת גלישת ביוב במעלה - לא פוסל השפעה כזו אולם ספיקת נחל דרגה בשיטפון היא כל כך חזקה שכל השפעת ביוב נראית לי שולית אם בכלל. ג'יפה דומה קיימת בגבים בהם אין בכלל ביוב אולם אליהם אנחנו לא נכנסים ואילו לגבים בדרגה אנחנו נוהגים כן להיכנס, גם להיגעל וגם לבוא פעם נוספת בזכות האתגר שמייצר נחל זה.
 

צור82

New member
ממש לא

אלא מי ביוב שמגיעים אחרי שמערכת הביוב בדרום מזרח ירושלים ובית לחם קורסות בעקבות גשמים בעוצמה גבוהה- אלו לא מים מעופשים שעמדו זמן רב. אותו הדבר בסכר בית זית- כאשר מערכת הביוב של צפון ירושלים/דרום רמאללה קורסות בגשם- הן זורמות הישר לאפיק נחל שורק.
 
אם חייך וחיי חבריך יקרים לך

קבל עצה ידידותית, וקנה חבל תקני ב"למטייל" או בכל חנות לציוד יעודי. תאמין לי, כמדריך גלישת מצוקים מוסמך, לא כדאי לחסוך בציוד שישמור על חייך ובריאותך. חבל אם יקראו עליך בעיתון...! אני מבית שמאי, לוקח אתי חבל שלי ולא סומך על חבל הסיזל שתלוי בנחל לתפארת עם ישראל. כאמור, 20 - 25 מ' יספיקו לך.
 

Rebeccan

New member
../images/Emo2.gif |אייקון של שפשוף עיניים| ברוך השב ../images/Emo24.gif

 

roni250b

New member
מצטרף לברכת ברוך השב....../images/Emo6.gif../images/Emo140.gif...מיכה הגדול.

זו כניסה חד פעמית או....לתמיד....?? קבל פרג ורוד.....
 
למעלה