זקוק לעיצה

usafun

Member
זקוק לעיצה

חבר לעבודה שנפרדו דרכינו, הינו חרדי. אנו עדיין בקשר טוב מאד מכיוון שתחום העבודה של שנינו חופף ולפיכך מדברים לפחות פעם בשבוע. לבחור משפחה עניפה וצאצאים ונכדים רבים. תמיד עידכן אותי על שמחות המשפחתו ואף פעם טרח להסביר לי את ההבדל בין אירוע חתונה חרדי, לחילוני (בלי כל השואו אוף, בלי מתנות יקרות - הנוכחות היא שקובעת). והנה, הבחור מחתן שוב בת, והפעם הזמין אותי לאירוע (שלח לי הזמנה). הרגשתי מאד לא נוח ואמרתי שאני בחופשה. עכשיו תוקפים אותי יסורי חרטה, שמא העלבתי אותו בהתחמקותי (החופשה מתחילה יומיים אח"כ...). איך יוצאים מזה? אם אני אבוא, אני ממש לא שייך, ארגיש מאד לא בנוח. האם הרגשתי האישית היא לא רלוונטית במקרה זה? ואם אלך לאירוע - מתי ניתן לעזוב מבלי שמישהו ייעלב. הרי ידוע שבחתונה חרדית חוגגים עד השעות הקטנות של הליילה. האם מקובל ללכת, להגיד מז"ט, לנשק את הכלה (סתם, סתם...) וללכת? אנא עצתכם - אלו שמכירים את הלכות העולם החרדי.
 

אופירA

New member
מנהל
מן הסתם שלא העלבת אותו

הוא רוצה לכבד אותך, אבל גם מעוניין שתרגיש בנוח. אם אינך מרגיש בנוח, ותרצת זאת בחופשה - זה בסדר גמור. אבל אין לך סיבה להרגיש שלא בנוח. כדאי לך ללכת, ולהתייחס לחתונה כאל אירוע מסקרן (מסקרן לראות אורח חיים שונה משלך). כשתהיה שם - ברור שתהיה שונה חיצונית. אך זה אינו מפריע יותר מאשר לחרדי ההולך ברחוב חילוני, ושונה מהכלל חיצונית. פשוט לא להתייחס לכך. אם תשכנע את עצמך להרגיש טוב עם עצמך, לא תרגיש שאנשים משפדים אותך במבטיהם. ההרגשה הזו אינה אובייקטיבית אלא סובייקטיבית, ונובעת מאי הנוחות הפנימית שלך בלבד. תשכנע את עצמך להרגיש "בכיף" עם עצמך... (כמובן שתוכל להסביר שמועד חופשתך השתנה, ולכן שמחת לבוא). אפשר לעזוב 10 דקות לאחר שהגעת. אפשר להגיד מז"ט וללכת, ואפשר ללכת גם בלי להגיד מז"ט. הכל מקובל. (לנשק את הכלה רק תנסה... אין לך בכלל גישה אליה!) אם לא רוצים לשבת לסעודה - לא חובה. אפשר להגיע רק לחופה וללכת, אפשר להגיע אחרי החופה והסעודה (באמצע החתונה ואפילו לקראת הסוף, בשעה מאוחרת), להגיד מזל טוב, להישאר להסתכל כמה שרוצים (אם רוצים) וללכת. הכי טוב שתתנסה קצת במעגל הרוקדים. חוויה! אפשר גם להישאר עד השעות הקטנות של הלילה, ולעזור לחתן ולכלה לסגור את האולם (זו ההזדמנות היחידה שלך לראות את הכלה! בכל אופן, הימנע מלנעוץ בה עיניים!!!) - בעניין זה אל תיקח אותי ברצינות, ואם החלטת להישאר עד הסוף, עזוב כשרוב האורחים יעזבו, ויישארו רק בני המשפחה הקרובים.
 
בדידי הווה עובדה ...

יש לי חבר מאוד טוב שהוא חילוני לחלוטין אבל רציתי מאוד שישתתף בחתונה של הבן שלנו. אני ביקשת מהחתן שלי ומכמה מכירים שלי שאני אכיר אותו להם ושהם ידאגו לו למקום לשבת - ושושבו איתו - כדי שלא ירגיש מוזר וזרוק. למחרת הוא התקשר להודות לי על שהזמנתי אותו וכמה שהוא נהנה! אמנם, המקרה שלך הפוך! אבל אולי תתקשר אליו ותגיד לו שחל שינוי בתוכניות ושכן תוכל להגיע ותרמוז לו שאתה מקוה שלא תרגיש כמוזר וזרוק בתקווה שתהיה לו התושיה לעשות משהו דומה למה שאני עשיתי. במקרה הגרוע ביותר במידה שלא תרגיש בנוח, תוכל לגשת לחבר ולהגיד לו מזל טוב לבבית ותסביר שאתה חייב ללכת - לא חסר סיבות...
 

usafun

Member
ומה נהוג להביא מתנה

לחתונה חרדית? מתנת כסף (כמו אצל החילונים)?
 
למעלה