זקוק לעזרה...

זקוק לעזרה...

אתמול בבוקר עדכנתי את דפדפן הפיירפוקס כי הקודם היה מיושן ולא יכולתי להיכנס דרכו לפייסבוק (להיכנס הצלחתי, אך העמוד לא עלה). מאז עדכון הדפדפן הכל מאוד איטי, כל הזמן נתקע ובכניסה הראשונה לדף הבית לוקח בערך דקה או שתיים עד שהעמוד עולה. לפני זמן קצר נפתחה לי שורה קטנה למטה שבה הומלץ לי לעשות "איפוס פיירפוקס". אז עשיתי. הכל נשאר איטי כמו שהיה, בהקלקה הראשונה לכניסה לאינטרנט לוקח לעמוד דקה-שתיים לעלות, וכדי להוסיף חטא על פשע, כל ההיסטוריה וכל הסימניות (מועדפים) פשוט נעלמו למרות שלפני הלחיצה על האיפוס נכתב שם שכל הדברים הללו יישמרו.

מה עושים ואיך ממזערים נזקים?
 
לא זוכר איזה מספר בדיוק...

בהתחלה היה 3.6, אחר כך 4, אחר כך 4 נקודה משהו... אחר כך נדמה לי 11 או 18... לא זוכר. הנוכחי, אם אינני טועה, הוא 33. בקיצור, איך גורמים לו לעלות ולעבוד מהר יותר וכמובן גם לא להתקע כל שנייה? אולי כדאי למחוק קבצי עוגיות (אגב, איך עושים את זה בדפדפן החדש)?
 

PorFavor1

New member
אם אתה רוצה

אתה יכול להוריד את פיירפוקס 3.6 פורטאבל, ולהתקין אותו בתיקיית "הורדות".
יש עוד המון גרסאות אחרות של פיירפוקס מסוג פורטאבל. אז תבחר מה שנוח לך.
זה עובד בדיוק כאילו זה מותקן באופן מלא.
http://sourceforge.net/projects/por...Ed./Mozilla Firefox, Portable Edition 3.6.28/
&nbsp
אם אתה רוצה- אפשר להתקין גרסה ישנה של פיירפוקס לצד הדפדפן המותקן, זאת בתנאי שתיתן לו שום שונה מהשם שהוא מציע לך במחדל ( למשל FIREFOX OLD....).
 
מה ההבדל בין פיירפוקס הרגיל לבין ה"פורטאבל" הזה?

האם פיירפוקס 3.6 זו לא גרסה ישנה במיוחד שדרכה אי אפשר להיכנס כמעט לשום אתר? בכל אופן, ידוע לך איך אפשר לגרום לגרסה הנוכחית, נדמה לי 33, לעלות ולעבוד בצורה יותר מהירה ומבלי להתקע? איך מוחקים בגרסה הנוכחית כל מיני קבצים מיותרים כמו "עוגיות" שגורמים לעומס רב?
 

PorFavor1

New member
אפשר לנקות קבצים זמניים

אפשר לנקות דרך "אפשרויות", אבל יותר נוח לנקות בעזרת CCLEANER, לניקוי סלקטיבי שמשאיר את העוגיות שאתה לא רוצה להסיר.
&nbsp
 
טוב, מצאתי ומחקתי, אבל זה לא עזר ושום דבר לא השתנה...

מהרגע שאני לוחץ על "מוזילה פיירפוקס" ועד הרגע שהדף נפתח עוברת לפחות דקה. מה אפשר לעשות כדי שהוא ייפתח במיידית והתקיעות תפסקנה?
 

PorFavor1

New member
יתכן שמקור הבעיה איננו בדפדפן עצמו

במחשב שלי מותקן פיירפוקס פורטאבל 28, וזה לוקח לו בדיוק 5 שניות לעלות, כולל תוספים שונים.
המחשב עצמו בן 8 שנים.
&nbsp
פיירפוקס 28 עדיין לא מיושן והכל עובד כמו שצריך.
 
אבל בגרסה הישנה שיצאה לפני שנה-שנתיים היה הרבה יותר טוב

העמוד היה עולה שניות ספורות אחרי ההקלקה ולא נתקע כל 5 שניות לחצי שעה. מה בדיוק ההבדל בין הפיירפוקס הרגיל לבין ה"פיירפוקס פורטאבל"? אני לא מבין למה דווקא בגרסה החדשה, זאת שיצאה לפני שבוע-שבועיים ואמורה להיות העדכנית והטובה ביותר, יש כל כך הרבה בעיות.
&nbsp
אני באמת כבר לא יודע מה לעשות וזה מתסכל ברמות! הייתי נשאר בכיף עם הגרסה הישנה אם אתמול בבוקר לא הייתי נתקל בקשיים להיכנס לפייסבוק.
 
עוד אנשים?

ההיסטוריה והסימניות כבר חזרו, אבל הדפדפן (פיירפוקס בגרסה החדשה והמעודכנת) ממשיך להתקע כל הזמן ולוקח לו דקה-שתיים לעלות בפעם הראשונה כשנכנסים לאינטרנט.

תודה.
 
היי אלי,

לפעמים קורה שהתקנה של תוכנה לא מתבצעת כמו שצריך. קורה גם בשידרוג.
נסה לנקות את הדפדפן להסירו ולהתקינו מחדש.
לפני הניקוי, הסרה והתקנה שמור את הסימניות כך שכאשר תתקין התקנה נקיה תוכל לשחזר אותן.
 
תוכל להדריך אותי איך בדיוק עושים את כל זה?

בכל אופן, כשעדכנתי את הגרסה המעודכנת של פיירפוקס, 33.02, המחשב היה צריך להיכבות ולהידלק מחדש, מה שאומר שהעדכון אכן התבצע. עשיתי גם "איפוס פיירפוקס", כמו שהומלץ לי ע"י פיירפוקס עצמו בשורה קטנה שנפתחה לי למטה, אך שום דבר לא עזר.
 

Y. Welis

New member
יש תחליף לפיירפוקס, באותו קוד מקור, בשם pale moon

אפשר להתקין אפילו גירסת 64 ביט שלו, שתעבוד יפה.
&nbsp
יש לו תיקיית משתמש שונה מזו של מוזילה (פיירפוקס), כך שצריך להיעזר בכלי ייבוא שמעתיק את החומרים שלך (סימניות, סיסמאות, תוספים, היסטוריה).
&nbsp
מעבר לכך הוא יעיל ומהיר והמימשק שלו אפילו נשאר 'קלאסי' ולא התעדכן, למרות שקוד המקור מתעדכן עם FF.
 
אפשר קישור להורדה?

אם אני לא אסתדר עם הדפדפן החדש, אני אוכל להיכנס לאינטרנט דרך הדפדפן הנוכחי או שהורדתו של הדפדפן החדש תהיה במקום הדפדפן הנוכחי?
 
הוא כותב לי:

לא ניתן להתקין את language pack (IL) Hebrew כי היא אינה תואמת ל-33.0.3 firefox. מה עושים? אתה בטוח שמדובר בדפדפן טוב? זו הפעם הראשונה שאני שומע עליו, מה גם שהוא לא נמצא ברשימת הדפדפנים הפופולריים ביותר.
 

Y. Welis

New member
הגירסה האחרונה היא 25.0.2. יש חבילת שפה עברית עבורה

זה לא פיירפוקס אלא דפדפן שנבנה על אותו קוד. חב' השפה העברית שלו היא כאן - http://relmirror.palemoon.org/langpacks/25.x/he.xpi
&nbsp
מדובר בתואם מלא של FF, שמריץ כל תוסף שנכתב עבור FF. פופולאריות היא לא קנה המידה שלי, אלא יעילות ועבודה, ובשניהם הוא מצויין.
 
תודה, אני אנסה את זה...

ובכל מקרה, האם אפשר לעשות משהו שיגרום לפיירפוקס 33.0.3 (העדכון האחרון) לעלות מהר יותר ולא להיתקע בתדירות כל כך גבוהה? כי פרט לשני המטרדים הללו הכל בסדר. אם אני אפתור אותם, אין לי בעיה להישאר בדפדפן הנוכחי. אני גם שמתי לב שהבעיה של התקיעות מחמירה כאשר כמה חלונות פתוחים בבת אחת. לפעמים הדפדפן מתחיל להתקע מיד אחרי שאני פותח חלון חדש (לוחץ על סימן ה- + למעלה). אם ישנה דרך לפתור את שתי הבעיות הללו, העלייה האיטית של העמוד והתקיעות המרובות, זה מאוד יעזור לי.
 

Y. Welis

New member
קשה לומר. נסה לבטל את כל התוספים

לא הייתי נקשר אליו יותר מדי, כשיש אלטרנטיבות כמו פייל מון הנ"ל.
 
למעלה