זקוקים לעזרתכם, בבקשה...

זקוקים לעזרתכם, בבקשה...

כתבתי כאן בתחילת השנה על הבן שלי שעלה לכיתה א'. מהיום הראשון ללימודים הודיעו לנו שאין לנו שום קשר עם הסייעת הסמויה שלו. היינו בשוק כי בשנה שעברה הקשר היה נהדר והוסיף מאוד להיתקדמות החברתית שלו. עברנו פגישות מתישות עם המנהלת, אחראית על הסייעות בחינוך, המנהלת של מח' החינוך בישוב, מתי"א, פגישות חודשיות של כל הצוות המטפל בילד, ובכולם שאלתי רק שאלה אחת- איפה כתוב שאסור? והם בשלהם. בנתיים חלה נסיגה בתיפקוד החברתי שלו. התחושה היא שהסייעת לא ממש קוראת אותו. היא עושה איתו טעויות תיווך שאנחנו מגלים ימים עד שבועות אחרי. אנחנו חייבים לעשות משהוא!!!!! הערב יש לנו היזדמנות פז לפגוש את "אורלי וגאי" מתוכנית הבוקר האהובה עלינו. אנחנו רוצים לדבר איתם עם הבעיה ולנסות לרתום אותם לעזרתנו. הבקשה שלנו ממכם היא כזאת: אם יש לכם סייעת סמויה ואתם בקשר איתה, ספרו לנו בקצרה את תרומת הקשר לילדכם. ספרו לנו מה היתה ההשפעה על ילדכם עם הקשר לא היה קיים. עם מונעים ממכם קשר איתה, ספרו לנו באיזו צורה זה פוגע בילדכם. למה לדעתכם יש מקומות שהקשר עם הסייעת הוא מובן מאליו ובמקומות אחרים הוא אסור? בבקשה, תנו לנו מיקום גאוגרפי ואם אפשר, גם את שם העיר או הישוב. בתודה מראש על העזרה.
 
סייעת סמויה בגן עיריה במועצה מקומית גני תקווה

צהרים טובים וכל הכבוד על היוזמה. יש קשר רציף עם הסיעת דרך דפי דיווח. יש לנו מנחת שילוב פרטית. יש שיחות טלפון עם הסיעת אחת לכמה ימים. אילולא הקשר הזה יתכן וכבר היו מעבירים את בני לגן שפתי לאחר כמה ימי משבר שהיו לו. למרות שהוא ממש לא צריך גן שפתי.והנה המשבר חלף ואני שומעת הרבה דברים טובים מהגננת והסיעת. חשיבות הקשר עם הסיעת היא להיות עם יד על הדופק לגבי הצלחת השילוב והתערבות מידית כשיש בעיות או כשניתן תיווך לא נכון ע"י הבאת המנחה לעתים קרובות יותר במצבים כאלה. לא ברור לי אם יתאפשר קשר כזה בבי"ס. בהצלחה ותעדכנו אותנו. חוה.
 
נושא מאוד חשוב ומאוד בעייתי

מונעים קשר של הורים לא רק עם סייעת סמויה, אלא עם כל סייעת. אומרים לסייעות שאסור להם לדבר עם הורים וגם להורים אומרים את זה. זה פוגע בצורה מאוד קשה כמובן בשילוב של הילדים שלנו. ראשון לציון מאוד בעייתית בעניין הזה. בעיקרון הדבר הזה לא כתוב באף מקום, זאת הוראה בעל פה שמטרתה למדר הורים. לא משנה כמה תבקשו לראות איפה זה כתוב, לא תמצאו את זה, כי זה פשוט לא כתוב בשום מקום. קרה לנו השנה מקרה מזעזע שהיה יכול מאוד לפגוע בבן שלי אם סייעת לא הייתה מדברת איתי (בית ספר עבר על החוק). אם תרצי יותר פרטים תיצרי איתי קשר במסר.
 

MAG14

New member
אצלנו לא אסרו לדבר איתה אבל הסבירו לי

שאשת הקשר צריכה להיות המחנכת, היא למעשה אחראית על הילד והאחראית על השילוב והיא אמורה לדווח לנו בסוף היום מה קרה. האמת - הקשר שלי איתה מאוד נעים וקונסטרוקטיבי, יש לה יותר בגרות ונסיון מאשר לסייעת שהיא צעירה ולפעמים נוטה להילחץ יותר מידי ממצבים. אז נכון לעכשיו אני מיישמת את ההנחיה הזו ברצון. זה לא מונע ממני מידי פעם לדבר עם הסייעת - אף אחד לא ממש אסר עלינו לדבר איתה גם ככה. אבל יש יתרון בכך שיש אדם אחד - רוצוי שיהיה נעים, מכיל ורגיש - שמרכז את הקשר איתנו ההורים. אבל אני בהחלט מסכימה ומבינה את הבעייתיות שבהנחיה כזו שהקשר יהיה רק עם המחנכת - במיוחד ככל שעולים בכיתות ויש יותר ויותר שיעורים מקצועיים ופחות שעות מחנכת. ובטח ובטח אם אין קשר טוב עם המחנכת. בכלל איסור לדבר הוא נוראי!!!
 
זה פשוט לא מציאותי שמחנכת תעביר את המידע

קודם כל גם בכיתה א' יש להם המון שעות עם מורים אחרים (יש גם יום שלם שמחנכת לא נמצאת) ולפי מה שאני רואה אצלנו למחנכת פשוט אין זמן להתעדכן מהסייעת. מחנכת שלנו מקסימה ומכילה ומבינה, אבל אין לה זמן להתעדכן בכל הפרטים וכל יום יש המון דברים שכדאי שאני אדע, גם בשביל שאוכל לדבר עם הילד על היום שלו (כי מה לעשות השיתוף שלו יכול להיות מאוד בעייתי) וגם בשביל שאוכל לעבוד עם הילד בבית על הקשיים שלו בבית ספר בצורה יום יומית (כי רק ככה זה אפקטיבי). אז ישיבות צוות זה הכרחי וחשוב, התעייצות עם המורה מידי כמה ימים זה גם חשוב, אבל זה לא מחליף עדכון יום יומי מפורט שרק סייעת יכולה לתת. כמו כן, בשביל שלסייעת יהיה קשר טוב עם הילד, בשביל שתוכל להבין את הילד חשוב בעיניי שאני אעדכן את הסייעת במה שנעשה בבית גם כן על בסיס יום יומי.
 

MAG14

New member
מסכימה איתך שזה לא מתאים בכל המקרים

אצלנו - ממש במקרה - זה דווקא עובד יותר טוב כי היה צורך להפריד ולהרחיק קצת את הסייעת מהילד ולערב יותר המחנכת, אז עכשיו כשהיא זו שמדווחת לי היא גם בעצמה לוקחת יותר אחריות עליו (קודם הסייעת היתה צמודה והמחנכת לא היתה מספיק בעניינים). אבל אני בהחלט מסינה ומסכימה שזה ממש לא מתאים בכל המקרים.
 
למעלה