זקוקה לעזרה..

זקוקה לעזרה..../images/Emo53.gif

שלום לכולן/ם. במסגרת עבודה על שינוי ברמת הסטריאוטיפים המינניים, אני זקוקה לכל חומר על תמורות (חיוביות) במעמד האישה בישראל, ושוב- בישראל בלבד. אייל טייק אניסינג! תודה רבה מראש!
 

טל קר

New member
אם מאגרי מידע (GENDER ּ+ ISRAELׂ

לא מביאים את התוצאות המקוות, הייתי הולכת להתישב פיזית בספריה ליד כתבי העת של נגה, ומסתכלת בתוכן הענינים. באופן כללי תמורות חיוביות שחושבת עליהן כרגע הן בעיקר בתחום המשפטי- כמו הפיכת אונס בין בעל לאשתו לבלתי חוקי (פעם לא הכירו בדבר כזה) או החוק למניעת הטרדה מינית, והחוק נגד סטוקינג.
 
מצויין

אני זקוקה לחומר שכזה. מה הם כתבי העת נוגה? אין שום אתר המתאר שינוי במעמד האישה בעשור האחרון? תודה לכל המסייעים..
 

orlyt

New member
אתרים אין כל כך, בטח לא על ישראל

נגה הוא כתב עת פמיניסטי, שיצא לדעתי לראשונה בשנות השמונים והמשיך לאורך שנות ה-90, אם אינני טועה לאחרונה לא יצאו גליונות חדשים, אם כי הם עדיין שותפים בכל מיני קואליציות של נשים בתור "נגה - כתב עת פמיניסטי". כל הגליונות מצויים בספריית מדעי החברה באוני' ת"א (עברתי על כולם
), אבל גם שם לא תוכלי למצוא טבלה מסודרת שמראה את השינויים. מה שתוכלי לעשות באמצעות כת העת זה לעבור על הגליונות השונים ולראות מה הנושאים שבהם עסקו. בכל גליון יש גם מדור של חדשות בתחום מעמד האישה, בארץ ובעולם, כך שתוכלי להתמקד בזה ולראות מה השינויים שחלו בכל מיני תחומים. יש גם מאמרים בנושאים שונים שמדברים על סטריאוטיפים בקולנוע ובטלוויזיה, אני לא בטוחה כמה מזה עוסק בתרבות בישראל,אבל דפנה למיש, ראש החוג לתקשורת באת"א עוסקת בנושא רבות, ודאי יש מאמרים שלה שיוכלו לעזור לך מהבחינה הזו. כדאי לך למקד את השאלה (או לחלופין להשאיר אותה רחבה אבל לפרט את הסעיפים אליהם את מתייחסת) ולבדוק שינוי במעמד האישה באיזה תחום: המשפטי? המשפחתי? בתקשורת? בתרבות? בתעסוקה? בפוליטיקה? - יש המון תחומים, והשינוי הוא לא אחיד בכולם, יכול להיות שבדיקה תעלה שיפור באחד מהם וירידה באחר.. תלוי מה מעניין אותך.
 
האמת שדיי נתקעתי.

התכוונתי לאשש את ההשערה שלקראת שנות ה2000 פחתו הסטריאוטיפים לעומת אלו שהופיעו בספרי הלימוד של שנות ה90, ואת זה התכוונתי להוכיח ע"י תמורות במעמד האישה בעשור האחרון. רק מה, שכבר שעות שאני מזפזפת בכל אתר פמיניסטי ושוויוני כלשהו, וככולם ככולם מציגים רק תמונה עגומה ומקופחת שלנו. המשוואה לא מסתדרת. חל שינוי בפועל, לא ברורה הדרך.
 

טל קר

New member
למיטב זכרוני דווקא יש כאן בעיה,

ד"ר צופיה מלר בדקה בדיוק את זה, על פי בקשת השרה לימור לבנת, אבל לדעתי ההשערה הזו לא בדיוק אוששה, אלא ההפך. מנוע החיפוש נתקע לי, אבל אני בחיבור איטי לאינטרנט, נסי לעשות חיפוש על צופיה מלר בתוכן ההודעה כאן בפורום. יתכן שלא חל שינוי בפועל?
 

orlyt

New member
המממ

אם היתה לך הנחה בהתחלה ואז גילית ההפך את יכולה לנצל את ההזדמנות, לומר מה גרם לך לחשוב שתמצאי דבר אחד, ומה המשמעות של הגילוי ההפוך. נראה לי שזה גם הדבר הנכון לעשות מבחינה "אקדמית". הבוחנות לא אוהבות שמסדרים להם את התוצאות שיתאימו להנחות. קורה לפעמים שבמחקר יש השערת מחקר ואז מגלים שהמציאות היא אחרת, זה בסדר וזה לגיטימי בהצלחה
 

gl33

New member
אולי גם

קבוצות של פמיניסטיות דתיות - "קולך" ויש עוד כמה אולי זה מלמד על שינוי לטובה?
 
למעלה