זקוקה לעזרה - עוגת מוס שוקולד

זקוקה לעזרה - עוגת מוס שוקולד

אני זקוקה למתכון למוס שוקולד יציב, כזה שאפשר לשים על בסיס עוגה עגולה, ואפשר יהיה לחתוך בלי שישפך מהצדדים. עשיתי חיפוש ומצאתי כמה מתכונים, אבל לא נראו לי יציבים מספיק בשביל עוגה (מתאימים יותר לתבניות אישיות) תודה!
 

נונה1

New member
לכי על עוגת מוס קפוצ'ינו ועשי את

מוס השוקולד כפי שרשום שם ובהמשך המשיכי לעשות את מה שתכננת לעשות. נונה1
 

RUTHIE1

New member
לא נונה אבל להלן המתכון-

לדעתי היא התכוונה שתכיני משם מה שאת רוצה-כנראה רק את המוס... מתכון: טורט קפוצ'ינו ושוקולד לבן עם מרנג רכיבים: 12 מנות המצרכים: תבנית בקוטר 26 ס"מ למוס קפוצ'ינו: 2 מיכלים (500 מ"ל) שמנת מתוקה 1 כף אבקת קפה נמס 250 גרם שוקולד מריר קצוץ למוס שוקולד לבן: 2 מיכלים (500 מ"ל) שמנת מתוקה 250 גרם שוקולד לבן קצוץ לתחתית הבראוניז: 120 גרם שוקולד מריר קצוץ 80 גרם חמאה 2 ביצים 2/3 כוס (135 גרם) סוכר 1 כפית תמצית וניל 1 כוס (140 גרם) קמח 1/4 כפית מלח 1/3 כוס (35 גרם) אגוזי לוז קלויים למרנג: 3 חלבונים 1.25 כוסות (250 גרם) סוכר לציפוי: 1/3 כוס (80 מ"ל) שמנת מתוקה 80 גרם שוקולד מריר קצוץ לקישוט: 8 אגוזי לוז 1/2 כוס (100 גרם) סוכר אופן הכנה: מתחילים להכין את המוסים: 1. מחממים מיכל אחד של שמנת ואבקת קפה נמס לסף רתיחה. יוצקים על השוקולד המריר ומערבבים עד שהשוקולד נמס. מצננים במקרר 4 שעות לפחות. 2. מחממים מיכל אחד של שמנת לסף רתיחה. יוצקים על השוקולד הלבן ומערבבים עד שהשוקולד נמס. מצננים במקרר 4 שעות לפחות. מכינים את תחתית הבראוניז: 1. מחממים תנור ל- 180 מעלות. 2. ממיסים שוקולד וחמאה במיקרוגל 3. טורפים במרץ ביצים, סוכר ותמצית וניל במשך דקה-שתיים, ומוסיפים לתערובת השוקולד. 4. מנפים יחד קמח ומלח ומערבבים פנימה עם האגוזים. יוצקים לתבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים 15-20 דקות, עד שנוצר קרום בהיר על הבסיס והוא יציב למגע. מצננים. מכינים מרנג: 1. מחממים תנור ל- 150 מעלות (עדיף טורבו). 2. מחממים חלבונים וסוכר בסיר כפול (מעל אדים) תוך בחישה מתמדת, עד שהתערובת חמה למגע והסוכר נמס (65 מעלות). מעבירים את תערובת החלבונים לקערת הקצפה, ומקציפים במשך 10 דקות עד שהקערה קרה למגע. 3. מורחים מחצית מן הקצף בתבנית מרופדת בנייר אפייה בצורת עיגול בקוטר 24 ס"מ ובעובי 1 ס"מ. אפשר גם לזלף שבלול באמצעות שקית זילוף (ראו הערה בסוף המתכון). אופים 30-40 דקות, או עד שעיגול המרנג יבש למגע ומתנתק בקלות מנייר האפייה. מצננים. מסיימים את הכנת המוסים ומרכיבים את העוגה: 1. מקציפים את תערובת השוקולד המריר עם מיכל שמנת במשך דקה-שתיים, עד שמתקבל מוס במרקם יציב (היזהרו מהקצפת יתר). 2. מקציפים באותה צורה את תערובת השוקולד הלבן עם מיכל שמנת. 3. יוצקים את מוס הקפוצ'ינו על תחתית הבראוניז. מניחים עיגול מרנג ולוחצים אותו מעט לתוך המוס. 4. יוצקים את מוס השוקולד הלבן ומיישרים בעזרת פלטה או סכין ארוכה. מקפיאים שלוש שעות לפחות. מכינים ציפוי שוקולד: 1. מחממים שמנת לסף רתיחה. יוצקים על השוקולד ומערבבים עד שהשוקולד נמס. מצננים מעט. 2. יוצקים את הציפוי על העוגה. מקפיאים 10 דקות להתייצבות. 3. מנגבים את דפנות התבנית במטלית טבולה במים רותחים, ומשחררים את העוגה מהתבנית. מפשירים לפחות 3 שעות במקרר לפני ההגשה. אפשר לשמור את העוגה עד 10 ימים במקפיא בתוך התבנית, עטופה בניילון נצמד. לפני ההגשה מקשטים את העוגה באגוזי לוז בקרמל: 1. ממיסים סוכר במחבת כבדה עד שמתקבל קרמל זהוב. 2. מניחים אגוזי לוז באופן מרווח בתבנית מרופדת בנייר אפייה. 3. יוצקים כפית קרמל (זהירות - לוהט!) על כל אגוז. מניחים להתקרר, נועצים את הקישוטים בעוגה. הערות: כמות החלבון להכנת המרנג כפולה מן הדרוש, וזאת משום שאי אפשר להכין מרנג מוצלח עם פחות מ-3 חלבונים. מן הקצף שנותר אפשר לאפות מרנג נוסף, להקפיא ולשמור לעוגה אחרת. מקור המתכון: קרין גורן הופק על-ידי תוכנת מטעמים 2001 גרסה 1.1.2
 

regevsam

New member
מוס שוקולד-תפוז-לבן - מנצח!!

עוגת מוס שוקולד-תפוז-לבן בסיס בראוני תבנית 26: 120 גר חמאה 120 גר שוקולד מריר ¾ כוס סוכר 2 ביצים ½ כוס קמח הכנת הבסיס: ממיסים את החמאה עם השוקולד על אש נמוכה מסירים מהאש, מוסיפים סוכר ביצים וקמח ויוצקים לתבנית המרופדת נייר אפיה. אופים 20 דקות, 170 מעלות (או עד להתקשות הבצק). מצננים שכבת שוקולד-תפוז : 375 מ"ל של שמנת מתוקה (מיכל וחצי) 200 גרם שוקולד קרם תפוז (פרה אדומה) 90 גרם שוקולד מריר 70 אחוז. להרתיח את השמנת ולשפוך על השוקולד. להמתין דקה ולערבב להמסה מלאה של השוקולד. לצנן לילה במקרר. לאחר הצינון להקציף עד שהופך למוס. לשים סביב הבסיס שקף ולמלא במוס שוקו-תפוז ולשים במקפיא לכמה שעות להתייצבות. מוס לבן : 1 שמנת מתוקה (250 מ"ל) 350 גרם שוקולד לבן להרתיח את השמנת ולשפוך על השוקולד. לצנן לילה. לאחר הצינון להקציף את התערובת במהירות גבוהה עד שנוצרת קציפה שמרקם שרוצם. לא יותר מדי - כדי שלא יהיה קשה מדי. למרוח מעל לשכבת התפוז ושוב למקפיא להתייצבות (לכמה שעות לפחות) ציפוי: (אפשר יותר לשמור על היחס של 1:1) 125 גר שוקולד מריר 125 מ"ל שמנת מתוקה להרתיח את השמנת ולמזוג על השוקולד להמתין דקה ולערבב להמסה מלאה. לצנן ולמזוג מעל למוס הלבן. מקור המתכון: יעלה ynet שינויים (סם): בסיס בראוני: של חיים הקונדיטור (מוס טריקולד), ומוס שוקולד לבן בכמויות שונות משל יעלה (אני שמתי 350 גר' שוקולד, יעלה שמה 250גר' על 2 שמנות שאצלי לא היה יציב ונזל...בהמלצת מירבלי הוגדלו כמויות השוקולד והופחתו השמנות וכך העוגה יציבה ולא נוזלת).
 
למעלה