זקוקה לביקורת בונה

זקוקה לביקורת בונה

קיבלנו במסגרת שיעורי בית משימה להכין לוח שנה בנושא העונות. בדרך כל המורה נותן ביקורות טובות אבל אתמול אין לי מושג מה קרה נתן לי ביקורת לא ברורה. בקיצור, אני מבקשת את עזרתם ודעתכם בצורה בונה ומבקרת. מה לשפר? על מה לוותר? לעשות את זה בצורה אחרת? לוותר על הרעיון בכלל? אשמח לשמוע את דעתכם. מצרפת אחד מהלוחות, אם תבקשו אשמח לשים את השאר... הפונטים של התאריכים הם זמניים רק לצורך המחשה.
 

מאייר

New member
מבחינה טכנית גרידא

העבודה שלך לוקה בהרבה מאוד בעיות טיפוגרפיות, רק במבט ראשון הבחנתי בביצוע לא מדוייק ולא אטרקטיבי במיוחד של "קיר הלבנים" (שאותו גם ניסית להמשיך בחלק התחתון של העבודה, נכון?) כמו כן המילה "אביב" אינה מרווחת כהלכה (האותיות "יב" בסוף במיוחד), טבלאות החודשים אינן מיושרות כמו שצריך ובצורה לא-סדירה, אני הייתי מקטין את הפונט (ומשתמש בנרקיס-תם/דומיו במקום באריאל, אם יש אפשרות כזאת). במבט שני שמתי לב גם לשמות החודשים שנמצאים ברקע הטבלאות, גם הם אינם ברורים מספיק - הייתי מנסה לשלב אותם בדרך אחרת. במבט שני השילוב של הפרחים עם החומה מעניין, אבל לא מבוצע מספיק טוב - נסי לשחק עם גוונים, לבטל את אפקט ה-overlay וכו'. אם לדבר מבחינת קונספט (רעיון), לא ממש הבנתי את ההקשר שבו את משתמשת בחומת לבנים כדי לתאר אביב - האם זה מוטיב שחוזר בכל לוח השנה שלך? אם כן, יש לבצע אותו בצורה מדוייקת יותר ע"מ שיהיה אפקטיבי. בהצלחה.
 

EuroTrash27

New member
הכל מתחיל בקונספט!

לא ראיתי את שאר הלוחות, אבל על פניו רואים את הבעיה. אין לך קונספט. מה רצית להעביר כאן? העמוד כל כך לא אביבי. (אם זה היה הקונספט יש צורך להקצין את זה כדי שזה יהיה אמין). המלצה חמה שלי: אל תפתחי את הפוטושופ לפני שגיבשת קונספט מדוייק ולפני שאת יודעת מה המסר שאת רוצה להעביר ואיך את הולכת להעביר את זה (טכניקה, צבעוניות וכו'). ללא מסר יש כאן עבודה ביצועיסטית גרידא (וגם היא אגב, חלשה). בהצלחה.
 

EuroTrash27

New member
ועוד...

חלק תחתון: כפי שכבר ידידי ציין בביקורת הקודמת - הטיפוגרפיה מאוד מאוד בעייתי. ראשית, הטקסטים גדולים מדי, אין מרווח נשימה בין המספרים המציינים ימים. הצבעוניות לא טובה. סוג של ורוד עם טקסטים שחורים לא הולך טוב (בעיקר בשילוב עם החלק העליון). האפשרויות: או לשלב את הטבלאות עם הקומפוזיציה העליונה (יש המון אפשרויות) או לשנות את הטיפוגרפיה והצבעוניות (שינוי מיקום, שינוי צבעים, עיבוי המספרים או האותיות המציינות ימים, סידור אחר, הקטנה וכיו"ב). לגבי החלק העליון, כפי שאמרתי - אין קונספט. אני רואה קיר לבנים אנמי, פרחים שעשויים בצורה חובבנית (כלומר, לא אמינים). שינוי החלק העליון יקפיץ לרמות טובות יותר את הלוח). בהצלחה.
 
הטיפוגרפיה כמו שציינתי היא זמנית

ומה שרציתי זה לנסות להעביר את הנושא של העונות בצורה יותר מעניינת, לא שיגרתית...כגרפיטי על קיר, כשלכל עונה יש את הגרפיטי שלה... אני מצרפת את התמונה המקורית. יש טעם לצרף את השאר? אתם חושבים שיש טעם להמשיך את הרעיון או להתחיל רעיון חדש?
 

קולמוס

New member
לא נראה מספיק מעניין

תחשבי על עונות שנה, מה זה מסמל, מזה אביב, מה זה חורף עבורך או עבור רב האנשים? מה סטודנטים אחרים יציגו? ואז תעשי משהו ייחודי בשבילך שמסמל את העונות בדרך מעניינת ורלוונטית. בהצלחה!
 

shedonYaar

New member
הכוונה טובה אבל החיבור לקוי

יש כאן בעיה בסיסית של החיבור בין עונות לגרפיטי. החיבור הזה מודבק ואין לו באמת קשר קונספטואלי. הכיוון של להעביר בצורה לא שגרתית הוא חיובי, אבל הלכת רחוק מידי. זה שאת כותבת אביב ומדביקה פרחים עוד לא עושה לי אביב. בדוגמא מוקצנת, זה שאני אכתוב על ויז'ואל של ילד עצוב "שמח" עוד לא יעשה אותו כזה. ויז'ואל מעביר תחושה. והקיר.. מה לעשות קצת רחוק מהאביב. (ובכלל מלשקף איזה עונות..) קיר יכול לשדר, רחוב, ערסיות, קוליות (מה שמנסים פז'ו עכשיו לעשות), וכד'. בקיצר, גם אני בעד שתמשיכי לחפש. תחשבי מה עושה לך אביב. (תשתדלי לברוח מהבנאלי..) בהצלחה! השדון
 
קחי מצלמה דיגיטלית

תעשי לך גם טיול קטן בשדה על הדרך... צלמי פרחים מעניינים, שדות... הרבה יותר טוב... וגם תדאגי לטיפוגרפיה מתאימה יותר.... עדינה יותר מבחינת צבעים וכו... בהצלחה
 
../images/Emo51.gif לכולם

ביקשתי ביקורת בונה ואכן סיפקתם את הסחורה. קצת עצוב לי כי אהבתי את הרעיון שלי...אבל קורה.
 

Sole Survivor

New member
כי אז...

לא תקבל את הבקורת שתקבך בעין יפה...וכל עבודה גם אם היא טובה צריכה שיפורים כי תמיד יש כאלה שיגידו לך איך לשפר וחשוב לשמוע מכולם ןלהפיק מהבקורת את המירב
 
למעלה