זכות חוקית על חניה

apolon

New member
זכות חוקית על חניה

שלום, אשמח להתייחסות לגבי הסוגיה הבאה : נתונים מקדימים: הורי גרים בדירה בבניין מגורים בצמוד למספר בנייני מגורים זהים שנבנו ע"י אותו קבלן. הקבלן בנה מגרש משותף לחניות של כל הבניינים וחילק את החניות בין הדירות השונות. לכל חניה יש שלט של מספר בניין ומספר דירה שהוצב ע"י הקבלן. הורי קנו דירה (חדשה מהקבלן) לפני כ 11 שנים ומאז משתמשים בחניה שהוקצה להם באופן בלעדי - נוהג ומנהג שכל דייר חונה בחניה שלו - מעולם לא הייתה בעיה. בנוסף חשוב לזכור שמדבור בעיר ללא בעיית חניה כלל. אין זכר לחניה בטאבו. בחוזה החכירה מול מנהל מקרקעי ישראל רשום שלהורי יש חניה צמודה לבית. בתוכנית החניות שהקבלן המגיש לעיריה רואים בברור את החניה של הורי יחד עם הסימול של הבית והדירה שלהם עליה ( שרטוט ארכיטקטי מדוייק). הבעיה: לאחרונה שכנים חדשים שעברו לבניין סמוך החליטו שהחניה הזאת שלהם כיוון שלהם אין חניה במתחם (יש יותר דירות מחניות) וכיוון שאם מסתכלים על מספר החניה רואים שלחניה שלנו צמודים שכנים שלהם ועל כן הם החליטו שאנחנו "תפסנו" להם את החניה. לבסוף מספר שאלות 1. לאור הנתונים המקדימים שהצגתי האם אכן לפי החוק היבש החניה שייכת להורי ? 2. במידה וכן, מה עליהם לעשות ? 3. במידה ולא, למה לא ומי זכאי לשימוש בחניה ? תודה רבה על כל התייחסות, אלי
 
תשובה

הסיטואציה לא ברורה לי. האם הדירה רשומה בטאבו על שם הוריך? אם כן, האם לדירות אחרות הוצמדה חניה הרשומה בטאבו? בכל מקרה נראה שהוריך מגובים במסמכים שיש בהם כדי להוכיח את בעלותם בחניה. לדעתי הם לא צריכים לעשות כלום. אם השכנים החדשים חושבים שזו חניה שלהם הם יצטרכו להוכיח את זה.
 

apolon

New member
הבהרות

הדירה רשומה בטאבו על שם ההורים שלי - החניה לא. למיטב ידיעתי אף אחת מהחניות לא רשומות בטאבו. יש יותר דירות מחניות, אך כיוון שאין בעיית חניה אמיתית באזור מעולם לא הייתה בעיה בנושא.
 
יש שתי אפשרויות

או שהוריך רכשו חניה ספציפית ואז זו היתה אמורה להירשם על שמם בטאבו (כמו שגם יתר החניות היו צריכות להירשם)ואי ההצמדה ברישום בטאבו נובע מרשלנות או סיבה דומה, או שבפועל לא נרכשה חניה ספציפית ואז כל שטח החניות הינו רכוש משותף של כלל הדיירים ולאף אחד אין זכות על חניה ספציפית. אם יש בעיה, ממליצה לפנות לקבלת ייעוץ מסודר + כל המסמכים הנוגעים בעניין.
 
למעלה