זכותי לשקט ברכבת

מצב
הנושא נעול.
תנסה אוזניות עם מוזיקה או רדיו

זכותי לשקט ברכבת
השימוש של אנשים בטלפונים ניידים עבר כל גבול.
השיחות הקולניות של האנשים, האונס לשמוע את פרטי החיים האישיים שלהם, הרעש הבלתי נסבל, אי הכיבוד של זכות הנוסע לנסיעה נינוחה ושקטה.
את זה אני לא יכול לסבול.
אנשים נכנסים לקרון ובאופן אינטינקטיבי מוציאים את הטלפון ומחפשים עם מי לדבר.
אנשים לא יכולים לסבול את העובדה שהם נוסעים בגפם אז הם מנסים להרגיש מקושרים.
אנשים מנסים לנצל זמן מת של הנסיעה על חשבון הפרעה לנוסעים אחרים.
אנשים לא מעריכים את ההזדמנות שלהם קצת לשקט עם עצמם, לעומת כל שאר היום שבו הם לחוצים יותר אפשר להניח.
לכן אנשים לא מכבדים את הנוכחות שלי: בעיני עצמם הם לבד, לא רואים אף אחד ממטר. מרימים רגליים על המושב ממול ומתחילים לצעוק בטלפון.
ואפילו אם הם מדברים בשקט - זה לא נעים.
אני רוצה קרון ללא פלאפונים, כמו שפעם היה קרון ללא עישון. היום כל הרכבת ללא עישון ואני מקווה שבעתיד כל הרכבת תהיה ללא פלאפונים.
או לפחות חצי רכבת. יש כל כך הרבה קרונות. בוודאי יש מספיק אנשים שימלאו קרון אחד, אפילו דו קומתי, ללא דיבורים בקקה-פון.
תנסה אוזניות עם מוזיקה או רדיו
דרך אמפי3 או פלאפון, תתפלא לדעת כמה זה מעסיק וגם אתה לא שומע כמעט בכלל שטויות של אנשים אחרים בנסיעה.
תנסה, זה יכול מאוד מאוד לעזור.
 

S o l l y

New member
אוזניות אטומות מומלץ...

תנסה אוזניות עם מוזיקה או רדיו
דרך אמפי3 או פלאפון, תתפלא לדעת כמה זה מעסיק וגם אתה לא שומע כמעט בכלל שטויות של אנשים אחרים בנסיעה.
תנסה, זה יכול מאוד מאוד לעזור.
אוזניות אטומות מומלץ...
אני בצבא קניתי זוג אוזניות IN Ear אטומות, 5 דקות אחרי שהייתי שם אותם ושם מוזיקה, הייתי בחלום השני....
יש מקרים קיצוניים שאף ווליום לא יעזור, אבל לרוב תענוג
 
וזכותם של הנוסעים לדבר,

זכותי לשקט ברכבת
השימוש של אנשים בטלפונים ניידים עבר כל גבול.
השיחות הקולניות של האנשים, האונס לשמוע את פרטי החיים האישיים שלהם, הרעש הבלתי נסבל, אי הכיבוד של זכות הנוסע לנסיעה נינוחה ושקטה.
את זה אני לא יכול לסבול.
אנשים נכנסים לקרון ובאופן אינטינקטיבי מוציאים את הטלפון ומחפשים עם מי לדבר.
אנשים לא יכולים לסבול את העובדה שהם נוסעים בגפם אז הם מנסים להרגיש מקושרים.
אנשים מנסים לנצל זמן מת של הנסיעה על חשבון הפרעה לנוסעים אחרים.
אנשים לא מעריכים את ההזדמנות שלהם קצת לשקט עם עצמם, לעומת כל שאר היום שבו הם לחוצים יותר אפשר להניח.
לכן אנשים לא מכבדים את הנוכחות שלי: בעיני עצמם הם לבד, לא רואים אף אחד ממטר. מרימים רגליים על המושב ממול ומתחילים לצעוק בטלפון.
ואפילו אם הם מדברים בשקט - זה לא נעים.
אני רוצה קרון ללא פלאפונים, כמו שפעם היה קרון ללא עישון. היום כל הרכבת ללא עישון ואני מקווה שבעתיד כל הרכבת תהיה ללא פלאפונים.
או לפחות חצי רכבת. יש כל כך הרבה קרונות. בוודאי יש מספיק אנשים שימלאו קרון אחד, אפילו דו קומתי, ללא דיבורים בקקה-פון.
וזכותם של הנוסעים לדבר,
מה רע בלקנות זוג אטמי אוזניים למי שלא רוצה לשמוע?
 

easylivin

New member
נגיד שמותר לדבר, אבל אסור (בהחלט אסור) לצעוק

וזכותם של הנוסעים לדבר,
מה רע בלקנות זוג אטמי אוזניים למי שלא רוצה לשמוע?
נגיד שמותר לדבר, אבל אסור (בהחלט אסור) לצעוק
ומי שבכל זאת רוצה - שבאמת יקום ויעמוד ליד דלת הכניסה לקרון למשל. אחרת, אפשר היה להגיד ש"זכותם" גם לעשן, ושהאחרים ישימו מסכות אב"כ... כמובן שזאת הקצנה, אבל העיקרון בשני המקרים זהה: זכותך לעשות מה שאתה רוצה, כל עוד אתה לא פוגע בזכותם של אחרים. לשמוע שיחות לא קולניות של אחרים זה יכול סתם לא נעים קצת, אבל לסבול מצעקות/צווחות/יללות במשך עשרות דקות (והרבה מקרים אמיתיים כאלה ראיתי ושמעתי במהלך נסיעותיי ברכבת), זאת כבר פגיעה של ממש, ולא יכול להיות על זה שום ויכוח. מדובר במטרד לא סביר ואף בלתי-נסבל לאדם שפוי שאינו חובש אוזניות אטומות. הבעיה כאן היא שהתנהגות כזאת היא אכן מאוד, מאוד נפוצה בארצנו. אז אולי דווקא הפתרון הנכון הוא לא "קרונות שקטים" אלא "קרונות למדברים בסלולרי" (על אותו העיקרון של חדרי עישון), שבהם אפשר יהיה לדבר בשקט או לצרוח את הנשמה - כפי שיתחשק לכל אחד. הבעיה היא שברגע שמאפשרים לדבר בכל הקרונות, אז כבר אין דרך לאכוף את "הווליום המותר", לפחות לא בארץ. אבל אני גם לא בטוח שהפתרון שאני "מציע" הוא ריאלי... אז אולי אין בכלל מה לעשות, זוהי התרבות שאיתה אנחנו חיים וכנראה שגם נמשיך לחיות.
 
לדעתי, הפתרון שאני הצעתי כן ריאלי

נגיד שמותר לדבר, אבל אסור (בהחלט אסור) לצעוק
ומי שבכל זאת רוצה - שבאמת יקום ויעמוד ליד דלת הכניסה לקרון למשל. אחרת, אפשר היה להגיד ש"זכותם" גם לעשן, ושהאחרים ישימו מסכות אב"כ... כמובן שזאת הקצנה, אבל העיקרון בשני המקרים זהה: זכותך לעשות מה שאתה רוצה, כל עוד אתה לא פוגע בזכותם של אחרים. לשמוע שיחות לא קולניות של אחרים זה יכול סתם לא נעים קצת, אבל לסבול מצעקות/צווחות/יללות במשך עשרות דקות (והרבה מקרים אמיתיים כאלה ראיתי ושמעתי במהלך נסיעותיי ברכבת), זאת כבר פגיעה של ממש, ולא יכול להיות על זה שום ויכוח. מדובר במטרד לא סביר ואף בלתי-נסבל לאדם שפוי שאינו חובש אוזניות אטומות. הבעיה כאן היא שהתנהגות כזאת היא אכן מאוד, מאוד נפוצה בארצנו. אז אולי דווקא הפתרון הנכון הוא לא "קרונות שקטים" אלא "קרונות למדברים בסלולרי" (על אותו העיקרון של חדרי עישון), שבהם אפשר יהיה לדבר בשקט או לצרוח את הנשמה - כפי שיתחשק לכל אחד. הבעיה היא שברגע שמאפשרים לדבר בכל הקרונות, אז כבר אין דרך לאכוף את "הווליום המותר", לפחות לא בארץ. אבל אני גם לא בטוח שהפתרון שאני "מציע" הוא ריאלי... אז אולי אין בכלל מה לעשות, זוהי התרבות שאיתה אנחנו חיים וכנראה שגם נמשיך לחיות.
לדעתי, הפתרון שאני הצעתי כן ריאלי
אפשר להגדיר שקרון מקומות שמורים הוא גם קרון שקט. פתרון כזה לא מצריך לייעד קרונות נוספים למטרות ייעודיות.
שיחות בטלפון סלולרי אינן מקור רעש יחיד. ילדים ותינוקות הם מקור רעש, חבורות נערים הן מקור רעש. אי אפשר להגדיר קרונות ייעודיים לכל מקורות הרעש האפשריים. כן אפשר להגדיר שקרון שכבר מוגדר לייעוד מסויים יתן מענה גם לנוסעים שמעוניינים בשקט
 

easylivin

New member
אני גורס שרוב הנוסעים סובלים כשצועקים לידם,

לדעתי, הפתרון שאני הצעתי כן ריאלי
אפשר להגדיר שקרון מקומות שמורים הוא גם קרון שקט. פתרון כזה לא מצריך לייעד קרונות נוספים למטרות ייעודיות.
שיחות בטלפון סלולרי אינן מקור רעש יחיד. ילדים ותינוקות הם מקור רעש, חבורות נערים הן מקור רעש. אי אפשר להגדיר קרונות ייעודיים לכל מקורות הרעש האפשריים. כן אפשר להגדיר שקרון שכבר מוגדר לייעוד מסויים יתן מענה גם לנוסעים שמעוניינים בשקט
אני גורס שרוב הנוסעים סובלים כשצועקים לידם,
או שלצורך העניין "מבדרים" אותם ב"מוסיקה" מהסלולרי. ולכן, לא את הרוב צריכים להזיז מפני המיעוט, אלא להיפך. מהמיעוט הקולני יש לבקש בתקיפות לעבור לקרון הרועש, ואין שום צורך ב"הפרדה לפי סוגי הרעש", כמו שלא מבדילים בין מעשני הסיגריות למעשני הסיגרים.

כמו שכבר כתבתי, זה בכל זאת לא ריאלי כי בארץ זה פשוט לא ייאכף (חוקים הרבה יותר חשובים ואף קריטיים לשמירה על זכויות הפרט, לא נאכפים כאן). הזכות לסביבה נורמלית (לא שקט של ספרייה!) בלי צווחות/"מוסיקה" שמנסים לדחוף לך בכח אל תוך המוח, זוהי זכות בסיסית, ובטח שאין לדרוש עליה תשלום כפי שאתה מציע. זה כמו לדרוש תשלום נוסף מכל מי שרוצה לנשום אויר נקי מעשן סיגריות. רעש מעצבן ואף מכוון (אני לא מדבר על ילדים שלפעמים בוכים, והורים טובים מנסים להרגיע אותם ולא מתעלמים כמו שחלקם עושים) מהווה גם פגיעה בריאותית. סירוב להפסיק את הרעש/ההשתוללות/מסיבת הדיסקו בקרון = אלימות. לאף אחד אין שום "זכות" להטריד אחרים - ומקום ציבורי מוגדר כמקום שכל הציבור או כמעט כולו, יכול לשהות בו בלי לסבול. וזה על פי אמות המידה הנהוגות בעולם המפותח. בעולם הפחות מפותח, רק לצד חזק יש את כל הזכויות שיחפוץ בהן.
 
השרשור התחיל מדרישה לקרון ללא פלאפונים

אני גורס שרוב הנוסעים סובלים כשצועקים לידם,
או שלצורך העניין "מבדרים" אותם ב"מוסיקה" מהסלולרי. ולכן, לא את הרוב צריכים להזיז מפני המיעוט, אלא להיפך. מהמיעוט הקולני יש לבקש בתקיפות לעבור לקרון הרועש, ואין שום צורך ב"הפרדה לפי סוגי הרעש", כמו שלא מבדילים בין מעשני הסיגריות למעשני הסיגרים.

כמו שכבר כתבתי, זה בכל זאת לא ריאלי כי בארץ זה פשוט לא ייאכף (חוקים הרבה יותר חשובים ואף קריטיים לשמירה על זכויות הפרט, לא נאכפים כאן). הזכות לסביבה נורמלית (לא שקט של ספרייה!) בלי צווחות/"מוסיקה" שמנסים לדחוף לך בכח אל תוך המוח, זוהי זכות בסיסית, ובטח שאין לדרוש עליה תשלום כפי שאתה מציע. זה כמו לדרוש תשלום נוסף מכל מי שרוצה לנשום אויר נקי מעשן סיגריות. רעש מעצבן ואף מכוון (אני לא מדבר על ילדים שלפעמים בוכים, והורים טובים מנסים להרגיע אותם ולא מתעלמים כמו שחלקם עושים) מהווה גם פגיעה בריאותית. סירוב להפסיק את הרעש/ההשתוללות/מסיבת הדיסקו בקרון = אלימות. לאף אחד אין שום "זכות" להטריד אחרים - ומקום ציבורי מוגדר כמקום שכל הציבור או כמעט כולו, יכול לשהות בו בלי לסבול. וזה על פי אמות המידה הנהוגות בעולם המפותח. בעולם הפחות מפותח, רק לצד חזק יש את כל הזכויות שיחפוץ בהן.
השרשור התחיל מדרישה לקרון ללא פלאפונים
ומטענה שאפילו אנשים שמדברים בשקט - זה לא נעים.
התופעות שאתה מדבר עליהן הן תופעות של הפרעה לסדר הציבורי שפקחי הרכבת צריכים לטפל בהן, אבל חלק מהכותבים בשרשור הזה כן רוצים שקט מוחלט, ולדעתי לאלה הפתרון שאני מציע כן ראוי, כפי שהנוסעים שרוצים להבטיח לעצמם מקום ישיבה בטוח משלמים יותר.
 
בונקובר (קנדה) אסור לדבר בסלולר ברכבת

אני גורס שרוב הנוסעים סובלים כשצועקים לידם,
או שלצורך העניין "מבדרים" אותם ב"מוסיקה" מהסלולרי. ולכן, לא את הרוב צריכים להזיז מפני המיעוט, אלא להיפך. מהמיעוט הקולני יש לבקש בתקיפות לעבור לקרון הרועש, ואין שום צורך ב"הפרדה לפי סוגי הרעש", כמו שלא מבדילים בין מעשני הסיגריות למעשני הסיגרים.

כמו שכבר כתבתי, זה בכל זאת לא ריאלי כי בארץ זה פשוט לא ייאכף (חוקים הרבה יותר חשובים ואף קריטיים לשמירה על זכויות הפרט, לא נאכפים כאן). הזכות לסביבה נורמלית (לא שקט של ספרייה!) בלי צווחות/"מוסיקה" שמנסים לדחוף לך בכח אל תוך המוח, זוהי זכות בסיסית, ובטח שאין לדרוש עליה תשלום כפי שאתה מציע. זה כמו לדרוש תשלום נוסף מכל מי שרוצה לנשום אויר נקי מעשן סיגריות. רעש מעצבן ואף מכוון (אני לא מדבר על ילדים שלפעמים בוכים, והורים טובים מנסים להרגיע אותם ולא מתעלמים כמו שחלקם עושים) מהווה גם פגיעה בריאותית. סירוב להפסיק את הרעש/ההשתוללות/מסיבת הדיסקו בקרון = אלימות. לאף אחד אין שום "זכות" להטריד אחרים - ומקום ציבורי מוגדר כמקום שכל הציבור או כמעט כולו, יכול לשהות בו בלי לסבול. וזה על פי אמות המידה הנהוגות בעולם המפותח. בעולם הפחות מפותח, רק לצד חזק יש את כל הזכויות שיחפוץ בהן.
בונקובר (קנדה) אסור לדבר בסלולר ברכבת
יש להם רכבת עירונית שנקראת "רכבת אוויר", בגלל שהיא מוגבהת על עמודים (בפרוורים) ותחתית במרכז.
שקט שם כי יש שלטים האוסרים דיבור בטלפון נייד בזמן נסיעה ברכבת.
פה קורה ההיפך - אנשים מרגישים צורך לדבר כשמתחילה הנסיעה.
אז או שאני נאלץ לשמוע על ציונים של מישהו באוניברסיטה, או שאני נאלץ לשמוע תכנון של מסיבת יומולדת, או חברים קובעים לערב מה יעשו, והכל לפרטי פרטים, בלי הגבלת זמן, בעוצמה, וזה הופך את הנסיעה לסבל.
אני לא אוהב להרכיב אוזניות. אני מוציא את הקינדל שלי ומנסה לקרוא ספר אבל שיחות הטלפון מקשות עלי את המשימה.
בנוסף אני חייב לציין ששיחה בתוך קרון גורמת לקרינת הטלפון להיות מוחזרת מדפנות הקרון ולהיות הרבה יותר מסוכנת מסביבות אחרות.
 
כנ"ל כפי שכתבתי - ביפן

בונקובר (קנדה) אסור לדבר בסלולר ברכבת
יש להם רכבת עירונית שנקראת "רכבת אוויר", בגלל שהיא מוגבהת על עמודים (בפרוורים) ותחתית במרכז.
שקט שם כי יש שלטים האוסרים דיבור בטלפון נייד בזמן נסיעה ברכבת.
פה קורה ההיפך - אנשים מרגישים צורך לדבר כשמתחילה הנסיעה.
אז או שאני נאלץ לשמוע על ציונים של מישהו באוניברסיטה, או שאני נאלץ לשמוע תכנון של מסיבת יומולדת, או חברים קובעים לערב מה יעשו, והכל לפרטי פרטים, בלי הגבלת זמן, בעוצמה, וזה הופך את הנסיעה לסבל.
אני לא אוהב להרכיב אוזניות. אני מוציא את הקינדל שלי ומנסה לקרוא ספר אבל שיחות הטלפון מקשות עלי את המשימה.
בנוסף אני חייב לציין ששיחה בתוך קרון גורמת לקרינת הטלפון להיות מוחזרת מדפנות הקרון ולהיות הרבה יותר מסוכנת מסביבות אחרות.
כנ"ל כפי שכתבתי - ביפן
 

olli3

New member
מנהל
וזו עוד אחת מהסיבות שאני לא אוהב רכבת.

בונקובר (קנדה) אסור לדבר בסלולר ברכבת
יש להם רכבת עירונית שנקראת "רכבת אוויר", בגלל שהיא מוגבהת על עמודים (בפרוורים) ותחתית במרכז.
שקט שם כי יש שלטים האוסרים דיבור בטלפון נייד בזמן נסיעה ברכבת.
פה קורה ההיפך - אנשים מרגישים צורך לדבר כשמתחילה הנסיעה.
אז או שאני נאלץ לשמוע על ציונים של מישהו באוניברסיטה, או שאני נאלץ לשמוע תכנון של מסיבת יומולדת, או חברים קובעים לערב מה יעשו, והכל לפרטי פרטים, בלי הגבלת זמן, בעוצמה, וזה הופך את הנסיעה לסבל.
אני לא אוהב להרכיב אוזניות. אני מוציא את הקינדל שלי ומנסה לקרוא ספר אבל שיחות הטלפון מקשות עלי את המשימה.
בנוסף אני חייב לציין ששיחה בתוך קרון גורמת לקרינת הטלפון להיות מוחזרת מדפנות הקרון ולהיות הרבה יותר מסוכנת מסביבות אחרות.
וזו עוד אחת מהסיבות שאני לא אוהב רכבת.
באוטובוס גם אם אנשים מדברים, זה נבלע ברעש המנוע המונוטוני (בנסיעה בין עירונית בכביש מהיר בעיקר).

רכבת היא כלי תחבורה משעמם, ישראלים זה עם שקשה לו לשבת בשקט ולבהות במה שלא יהיה. יחד עם זאת, הרכבת היא כלי תחבורה שקט, כך שכל צליל שאדם כזה או אחר מפיק - נשמע היטב בכל אם לא ברוב הקרון. התוצאה היא תמיד רעש, אפילו הבחור שיושב 4 מושבים ממך ושומע מוזיקה באוזניות, אפילו הוא יכול להפריע לך כי יש סיכוי נחמד שאם הוא שומע בווליום גבוה, אתה גם תשמע את מה שהוא שומע.

אני שעליתי בתקופת הטירונות בתחנת באר שבע מרכז (תחנה ראשונה ממנה רק יוצאת הרכבת), זיהיתי תופעה מעניינת. בהתחלה, הרכבת שקטה למדיי, גם אם קבוצת חיילים נוסעת ביום ראשון לבסיס ועושה קצת רעש או רצת יותר. אבל מהר מאד, קצת לפני שיוצאים מהעיר, אתה מתחיל לשמוע את ההוא מדבר, את השלישי מנגן מוסיקה, עם אוזניות אבל עדיין אתה שומע את המוסיקה. השלישי שם סרט בלפטופ על ווליום נמוך, אבל גם זה מוסיף... ועוד אנשים מקבלים טלפונים אבל בעיקר מוציאים שיחות והקרון מתחיל לרעוש לו... כשיוצאים מהעיר אתה כבר שומע שיחות בין אנשים שיושבים באותו מרובע, יחד עם שיחות סלולאריות, תקתוקי מקלדת ומוסיקה שונה מכל מיני כיוונים למרות שהיא בווליום נמוך.

למה כל זה גורם? זה בעיקר משפיע על האנשים שמדברים, אם בטלפון או פנים מול פנים - כולם פשוט מגבירים את הקול שלהם. נוצר מצב שבמשך 15 דקות, משיחות בטונים נמוכים, אנשים מגבירים ומגבירים את הטונים כדי להתגבר על כל מה שמסביבם והרעש כבר חוגג בקרון.

באוטובוס לשמחתי זה מאד מאד נדיר שיש מישהו שמדבר בקול רם ומנגד זה מאד לא נדיר שהנהג ישתיק אותו תוך כמה דקות או שאחד הנוסעים ישתיק אותו גם (לרוב בצורה מנומסת שמתקבלת בהבנה).

לא נראה לי שיש ממש מה לעשות, זה הטבע שלנו... להיות מעודכנים בכל דבר שזז ולהרגיש שייך כל הזמן. כשאין לבן אדם מה לעשות והוא מרגיש שהוא יושב לו בחדר המתנה שרק הנוף מתחלף כל הזמן, זה משעמם אותו וישר מתעורר בו הצורך לעשות משהו עם עצמו.

אני יודע שהפתרון אינו לעבור לאוטובוס, אבל בשבילי זה עדיין כלי התחבורה הכי טוב שיש. במיוחד שיש לי קו ישיר כמעט לכל מקום שאני צריך 10 דקות הליכה מהבית, ובמיוחד כשהרכבת פחות אטרקטיבית מכל בחינה שהיא עבורי (מלבד רכבות הלילה שתחלנה לפעול כעת)
 

amithi1

New member
אריק, אתה צודק בצורה חלקית

נגיד שמותר לדבר, אבל אסור (בהחלט אסור) לצעוק
ומי שבכל זאת רוצה - שבאמת יקום ויעמוד ליד דלת הכניסה לקרון למשל. אחרת, אפשר היה להגיד ש"זכותם" גם לעשן, ושהאחרים ישימו מסכות אב"כ... כמובן שזאת הקצנה, אבל העיקרון בשני המקרים זהה: זכותך לעשות מה שאתה רוצה, כל עוד אתה לא פוגע בזכותם של אחרים. לשמוע שיחות לא קולניות של אחרים זה יכול סתם לא נעים קצת, אבל לסבול מצעקות/צווחות/יללות במשך עשרות דקות (והרבה מקרים אמיתיים כאלה ראיתי ושמעתי במהלך נסיעותיי ברכבת), זאת כבר פגיעה של ממש, ולא יכול להיות על זה שום ויכוח. מדובר במטרד לא סביר ואף בלתי-נסבל לאדם שפוי שאינו חובש אוזניות אטומות. הבעיה כאן היא שהתנהגות כזאת היא אכן מאוד, מאוד נפוצה בארצנו. אז אולי דווקא הפתרון הנכון הוא לא "קרונות שקטים" אלא "קרונות למדברים בסלולרי" (על אותו העיקרון של חדרי עישון), שבהם אפשר יהיה לדבר בשקט או לצרוח את הנשמה - כפי שיתחשק לכל אחד. הבעיה היא שברגע שמאפשרים לדבר בכל הקרונות, אז כבר אין דרך לאכוף את "הווליום המותר", לפחות לא בארץ. אבל אני גם לא בטוח שהפתרון שאני "מציע" הוא ריאלי... אז אולי אין בכלל מה לעשות, זוהי התרבות שאיתה אנחנו חיים וכנראה שגם נמשיך לחיות.
אריק, אתה צודק בצורה חלקית
רוב האנשים היו רוצים להיות בסביבה שקטה וללא שיחות סלולריות מסביבם, מצד אחד.
מצד שני, אותם אנשים בדיוק לא יהססו לענות לשיחה סלולרית ולהפריע לאחרים כאשר הם אלו שיקבלו שיחה, או לחילופין כשיצטרכו ליזום שיחה.
אני רואה זאת על עצמי, כמי שנוסע ברכבת כמעט מדי יום - אני אעדיף נסיעה שקטה בה אני יכול לקרוא עיתון בנחת, אך לעיתים אני פוגש ברכבת אנשים שאני מכיר, ואנחנו מדברים ביננו במהלך הנסיעה (אני משתדל לדבר בצורה שקטה יחסית וחלילה לא לצעוק, אך יתכן שלמי שיושב בספסל הסמוך זה יישמע כמו רעש מטריד). אני משתדל גם לא ליזום שיחות טלפון במהלך נסיעתי ברכבת, אך לעיתים אני מקבל שיחה ואני לא אמנע מלענות (שוב כאמור, אני משתדל לדבר בצורה שקטה יחסית). לעיתים גם מתקשרים אלי מהעבודה על נושאים שאם לא אענה להם, זה יכול לעכב עבודה של אנשים אחרים.
אז אני אמנם לא נהנה שאנשים אחרים משוחחים סביבי, אך אני מבין שאני במרחב ציבורי עם אנשים וזה זכותם של כולם לדבר - כפי שאני עצמי רשאי לדבר כשאבחר לעשות כן.
 
הבעיה היא עם דברנים כפייתיים

אריק, אתה צודק בצורה חלקית
רוב האנשים היו רוצים להיות בסביבה שקטה וללא שיחות סלולריות מסביבם, מצד אחד.
מצד שני, אותם אנשים בדיוק לא יהססו לענות לשיחה סלולרית ולהפריע לאחרים כאשר הם אלו שיקבלו שיחה, או לחילופין כשיצטרכו ליזום שיחה.
אני רואה זאת על עצמי, כמי שנוסע ברכבת כמעט מדי יום - אני אעדיף נסיעה שקטה בה אני יכול לקרוא עיתון בנחת, אך לעיתים אני פוגש ברכבת אנשים שאני מכיר, ואנחנו מדברים ביננו במהלך הנסיעה (אני משתדל לדבר בצורה שקטה יחסית וחלילה לא לצעוק, אך יתכן שלמי שיושב בספסל הסמוך זה יישמע כמו רעש מטריד). אני משתדל גם לא ליזום שיחות טלפון במהלך נסיעתי ברכבת, אך לעיתים אני מקבל שיחה ואני לא אמנע מלענות (שוב כאמור, אני משתדל לדבר בצורה שקטה יחסית). לעיתים גם מתקשרים אלי מהעבודה על נושאים שאם לא אענה להם, זה יכול לעכב עבודה של אנשים אחרים.
אז אני אמנם לא נהנה שאנשים אחרים משוחחים סביבי, אך אני מבין שאני במרחב ציבורי עם אנשים וזה זכותם של כולם לדבר - כפי שאני עצמי רשאי לדבר כשאבחר לעשות כן.
הבעיה היא עם דברנים כפייתיים
ואתה כמובן רחוק מלהיות כזה...
אבל יש הרבה כאלה, כל כך הרבה דברניים כפיתיים שמחפשים רק עם מי לדבר "שלא ישעמם להם". סתם לשבת בשקט לא בא בחשבון מבחינתם.
דפוק לגמרי.
 

amithi1

New member
אבל אתה לא יכול להבדיל בין דברנים כפייתיים

הבעיה היא עם דברנים כפייתיים
ואתה כמובן רחוק מלהיות כזה...
אבל יש הרבה כאלה, כל כך הרבה דברניים כפיתיים שמחפשים רק עם מי לדבר "שלא ישעמם להם". סתם לשבת בשקט לא בא בחשבון מבחינתם.
דפוק לגמרי.
אבל אתה לא יכול להבדיל בין דברנים כפייתיים
לבין מי שמקבל שיחה פעם בהרבה זמן. אם מותר לדבר, מותר לכולם ואם אסור לדבר אסור לכולם.
אגב, ברוב הנסיעות שלי אמנם אנשים מדברים סביבי, אך זה לא מפריע לי במיוחד. מי שרגיש יותר לרעש רקע, יכול גם להשתמש באטמי אזניים כדי להתגבר על הבעיה.
 

megashock

New member
תקנה משהו כזה Cell phone jammer

זכותי לשקט ברכבת
השימוש של אנשים בטלפונים ניידים עבר כל גבול.
השיחות הקולניות של האנשים, האונס לשמוע את פרטי החיים האישיים שלהם, הרעש הבלתי נסבל, אי הכיבוד של זכות הנוסע לנסיעה נינוחה ושקטה.
את זה אני לא יכול לסבול.
אנשים נכנסים לקרון ובאופן אינטינקטיבי מוציאים את הטלפון ומחפשים עם מי לדבר.
אנשים לא יכולים לסבול את העובדה שהם נוסעים בגפם אז הם מנסים להרגיש מקושרים.
אנשים מנסים לנצל זמן מת של הנסיעה על חשבון הפרעה לנוסעים אחרים.
אנשים לא מעריכים את ההזדמנות שלהם קצת לשקט עם עצמם, לעומת כל שאר היום שבו הם לחוצים יותר אפשר להניח.
לכן אנשים לא מכבדים את הנוכחות שלי: בעיני עצמם הם לבד, לא רואים אף אחד ממטר. מרימים רגליים על המושב ממול ומתחילים לצעוק בטלפון.
ואפילו אם הם מדברים בשקט - זה לא נעים.
אני רוצה קרון ללא פלאפונים, כמו שפעם היה קרון ללא עישון. היום כל הרכבת ללא עישון ואני מקווה שבעתיד כל הרכבת תהיה ללא פלאפונים.
או לפחות חצי רכבת. יש כל כך הרבה קרונות. בוודאי יש מספיק אנשים שימלאו קרון אחד, אפילו דו קומתי, ללא דיבורים בקקה-פון.
תקנה משהו כזה Cell phone jammer
עולה 125$ כולל משלוח חינם לישראל, פועל על סוללות וחוסם את הקליטה עד לטווח של 5 מטר ויוצר בועה של שקט.

http://www.phonejammer.com/product.php?productid=16138&cat=249&page=1

יש גם לטווחים יותר גדולים.
 

etal2

New member
זה לא חוקי בישראל

תקנה משהו כזה Cell phone jammer
עולה 125$ כולל משלוח חינם לישראל, פועל על סוללות וחוסם את הקליטה עד לטווח של 5 מטר ויוצר בועה של שקט.

http://www.phonejammer.com/product.php?productid=16138&cat=249&page=1

יש גם לטווחים יותר גדולים.
זה לא חוקי בישראל
מכשיר כזה לא חוקי בישראל כמו גם ברוב ארצות העולם המודרני, אם המכס עוצר את החבילה הוא יחרים את המכשיר.
 

olli3

New member
מנהל
אמממ זה לא הכי מדוייק, נעשה בו שימוש בישראל.

זה לא חוקי בישראל
מכשיר כזה לא חוקי בישראל כמו גם ברוב ארצות העולם המודרני, אם המכס עוצר את החבילה הוא יחרים את המכשיר.
אמממ זה לא הכי מדוייק, נעשה בו שימוש בישראל.
ודווקא במקומות של הרשות המבצעת של המדינה כמובן.
 
מה שכתבת לא סותר - למדינה מותר להשתמש

אמממ זה לא הכי מדוייק, נעשה בו שימוש בישראל.
ודווקא במקומות של הרשות המבצעת של המדינה כמובן.
מה שכתבת לא סותר - למדינה מותר להשתמש
במכשיר כזה, לאנשים פרטיים לא, ודאי שלא ללא אישור של משרד התקשורת.
 

alantan

New member
ברבות ממדינות אירופה שימוש במכשיר כזה

זה לא חוקי בישראל
מכשיר כזה לא חוקי בישראל כמו גם ברוב ארצות העולם המודרני, אם המכס עוצר את החבילה הוא יחרים את המכשיר.
ברבות ממדינות אירופה שימוש במכשיר כזה
יגרור קנס שיכול להגיע למאות אלפי דולר, לדעתי בצדק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה