"זיכרון" של שרירים

flecktor

New member
"זיכרון" של שרירים

נשאלתי שאלה מעניית , האם השריר מסוגל לזכור מצב מסויים , ולכן קל לו יותר לחזור על פעולה מסובכת? ברור לי ששריר עצמו אינו מסוגל לזכור פעולות , וכנראה הכוונה למערכת העצבים , אז האם זה נכון שאם אני עושה פעולה שדורשת כוח פיזי קל לי לעשות את התנועה לא כי התחזקתי , אלא כי מערכת העצבים זוכרת את הפעולה ומוכנה לפעולה יותר טוב? אשמח לקבל תגובות (ללא רחמים במונחים)
 

LIRY1

New member
אני לא ממש יודעת לגבי השרירים

אבל יש מדעני מוח שטוענים שיש לעצבים ולנוירונים במוח יכולת של למידה וזכרון. יש יכולת של הביטואציה - כלומר למידה של הסתגלות למשהו מסוים (שזה נראה לי מתאים למה שאמרת). [יש גם למידה של סנסיטיזציה, כלומר רגישות - למשל בעקבות רעש חזק שאנשים דרוכים יותר. ויש למידה מהקשר, למידה אסוציאטיבית - כלבי פבלוב...] אין ממש הוכחות כיום על כך שהרמה הקוגניטיבית של למידה וזכרון קרובה לרמה התאית, אבל בניסויים רבים שנעשו על אפליזיה (בעברית - ארנבת ים, אני חושבת...) מצאו עקרונות רבים שדומים בין התא - הנוירון לבין מה שאנו מכנים כלמידה וזכרון. את הניסויים ע האפליזיה הוביל בעיקר קנדל לפי הידוע לי, אני בטוחה שאתה תוכל למצוא על כך חומר בגוגל אם מעניין אותך. מצטערת שיצא קצת מבולגן, מקווה שבכלל עניתי על מה ששאלת... אני פשוט קראתי על זה, ולא למדתי לעומק, אל יש לי את הספר של קנדל בבית, אז אם יש משהו ספציפי לא מובן אשמח לענות...
 

אלי ו.

New member
אתה מדבר על תיאום בין שרירי

וכן, מערכת העצבים בהחלט משתפרת. למעשה השינוי הגדול בכח של מתחילים הוא בעיקר עצבי.
 

sgold666

New member
כמו למשל שכאלה שדוחקים מוט

בלחיצת חזה בהתחלה מתנדנדים ואחרי תקופה מצליחים להרים ישר?
 

אלי ו.

New member
כן, וגם כאלה שבהתחלה

יש להם בעיה להרים מוט בלי משקל, ותוך חודש לוחצים 50 ק"ג. זו לא העליה במסת שריר שעושה את ההבדל.
 
למעלה