זיהוי צמח - ערער ? אורן ?

theBalance

New member
זיהוי צמח - ערער ? אורן ?

שלום לכל המומחים - אשמח לקבל את עזרתכם בזיהוי הצמח בתמונה המצורפת כביכול זהו אורן צעיר - אך המרקם של הגזע שונה...וריבוי של תתי ענפונים אינו מתאים לאורן בגיל צעיר מישהו אמר שייתכן שמדובר בסוג של ערער... מה אתם אומרים ?
 

theBalance

New member
יוסי - איזה סוג של אורן זה

אם אתה אומר אורן - אני איתך, אבל ממש אהבתי אותו ! האם תוכל להגיד איזה סוג של אורן זה ?
 

minigan

New member
מין האורן

בלתי אפשרי להגדיר מין אורן דרך האינטרנט בהסתמך על הנתונים שסיפקת. לפי מה שאני מצליח לראות העלים/מחטים מסודרים בזוגות. זוגות מחטים מאפיינים ונפוצים בארץ בעיקר באורן הסלע/הצנובר/הגלעין, אורן ירושלים או קפריסאי. כדי להבדיל ביניהם צריך להתייחס לעובי המחטים, אורכם והגוון המדויק. לזיהוי והגדרה ודאיים יש צורך באצטרובלים של צמח האם או של האורן הזה...
 

theBalance

New member
כנראה אורן הגלעין - היכן למקם ?

מהמשך בדיקות שעשיתי נראה שצדקת ואכן מדובר באורן הגלעין ( שמות נרדפים = הסלעת הצנובר, הפקעים ( כי המחטים הם בקצות הענפים כמו "פקעת" )- Pinus pinea בכל מקרה לא מכיר את האמא שלו...ולכן אצטרך להתאזר בסבלנות כמה שנים...אבל להנות מכל דקה. איפה היית ממליץ למקם אותו ( אני גר בראשון ) : במרפסת מזרחית ( יש כל יום שמש ישירה בין השעות 9 ל- 10:30 ואח"כ רק אור ) או במרפסת צפונית ( יש אור חזק כל היום אבל ללא שמש ישירה ) כמו כן האם חשוב עכשיו בחורף להגן מקור / גשם בגלל גילו הצעיר בעליל ?
 

minigan

New member
מיקום

לדעתי עדיף מיפנה צפוני. גם מיפנה מזרחי אפשרי. אורן לא רגיש לקור. לחשוף לגשם וקור באופן חופשי. להגן מברד, סערות ורוחות עזות. בהצלחה.
 

theBalance

New member
עזרת לי מאוד ! תודה.

התלבטתי מאוד אם לשמור אותם בפנים או להוציא החוצה... תודות למה שרשמת עשיתי בדיוק ככה... אתמול בערב הכנסתי פנימה ( הייתה סופה ! ) היום בבוקר הוצאתי החוצה שייהנו מהגשם ( אפילו שהם צעירים ) תודה
 
למעלה