זחילה - ילד בן 5

ממה מיה

New member
זחילה - ילד בן 5

כשבני הבכור נולד (בחו"ל) לא ייתי מודעת לחשיבו של שלבי ההתפתחות. הייתי מאד גאה שלימדתי אותו לשבת בגיל שבעה חודשים, וגם שהחל ללכת עם עזרה בגיל תשעה חודשים וללא עזרה בגיל שנה. מה שאני מנסה לומר, זה שבעצם הוא לא ממש זחל על שש, היתה לו תקופה בה הוא נע במעין חצי ישיבה, אבל מרגע שלמד ללכת זה נעלם. היום הוא בן חמש. לא שמתי לב לבעיות מוטוריות כלשהן. אמהות אמרו לי שיש חשיבות לאימוני זחילה בגילו ושאשקול לרשום אותו לחוגי ספורט... אמרו שזה גורם לדיסלקציה, אבל לפי מה שהבנתי זה פועל הפוך - בילדים שאובחנו דיסלקטים התגלה שלא זחלו, בכיון ההפוך זה לא עובד נכון ? לא כל ילד שלא זוחל הוא עם חשש לדיסלקציה. האם הן צודקות ? - לציין שאין לו בעייה כיום לבצע זחילה על שש האם עליי לשים לב לבעיות אחרות ?
 
לממה מיה

את צודקת . לא כל מי שלא זחל יסבול מלקויות למידה!. זחילה על שש מחזקת חגורת כתפיים ומשכללת את מערכת ההצלבה והשימוש באלכסונים של הגוף ועוד . אם חגורת הכתפיים חלשה או יש קושי מוטורי אחר שאת רואה ביחס לבני גילו בגן, בגן המשחקים או במקומות אחרים. אם ילד נופל הרבהיחסית לשאר בני גילו , אם הוא נמנע מפעילויות שעושים בני גילו כי הוא חושש שלא יצליח . אז כדאי לבדוק עם איש מקצוע ולעזור לו בהתאם להמלצת איש המקצוע. אם בנך עושה כיום פעילויות מוטוריות התואמות את גילו ללא שום צורך אז יתכן שהשלים את מה שהזחילה נותנת.
 

ממה מיה

New member
אילו קשיים מוטוריים מצביעים על חלשת

חגורת כתפיים ? איתן הוא ילד מאד פעיל, מטפס, רץ, אוהב במיוחד מתנפחים ובריכה ויחד עם זה אוהב לצייר. לא שמתי לב לשום קושי מוטורי עד כה. המון תודה על התשובה. עם התאומים הקטנים שלי אני מקפידה לא להושיב לפני הזמן ומחכה שיפתחו זחילה על שש (כרגע זוחלים גחון - אחת זוחלת זחילה אינדיאנית והשני זחילה עם שתי ידים)
 

נאוה שפ

New member
אהלן, נדמה לי שאנחנו מאותה העיר

ובעיר שלנו אוהבים מאוד להשוות, מה הילד שלך כבר עושה? וכו'? להפיץ שמועות כי הרי זו עיר של ילדים ועיר של תרפיסטים. אז אני מציעה: לא לחפש בעיות איפה שאין. את תמיד יכולה להתייעץ עם הגננת כדי להיות שקטה. לדעת אם יש פעילויות בגן שהוא נמנע מהם. אבל חוץ מזה, אם יש בעיות כבר היית יודעת. זה נכון שהרבה ילדים דיסלקטים גילו שהם לא זחלו תקין בעבר. אבל בטוח שבטוח שזה לא הולך לכיוון ההפוך. חוסר בזחילה יכול לפתח דיסלקציה? באמת!!!!
 
לממה מיה

אני מסכימה עם מה שנאוה כתבה. אם אינך בטוחה תוכלי להתייעץ עם הגננת. גננות בדרך כלל שמות לב לילד שיש לו קושי ביחס לשאר בני גילו. לפי התיאור שלך נשמע בנך נהנה מפעילות גופנית בדומה לשאר בני גילו ואינו חווה תסכול מיוחד.
 
למעלה