זוכרים שיצאתי בהרגשה לא טובה ממוסך סקודה ת"א? אז יש המשך.

lseugy

New member
זוכרים שיצאתי בהרגשה לא טובה ממוסך סקודה ת"א? אז יש המשך.

ההמשך הוא שלקחתי את הרכב למוסך סקודה באשדוד וקיבלתי יחס שונה לגמרי (נדמה לי שמישהו כאן קצת צחק על זה שאני מעדיף ללכת לבתי עסק באשדוד - אז הנה עוד סיבה).

ברכב הזה (אמנם חדש 2016 אבל אני יד 2), השפריצר של המגב האחורי שבור. כך קיבלתי אותו. בדגם הזה משום מה (ראיתי גם פירמות אחרות עם הפטנט המוזר הזה) השפריצר הוא חלק מפנס הבלימה העליון האחורי. גם לא ניתן לכיוון, לדעתי, אבל לא משנה כי ממילא השפיץ שבור וחסר.

בכניסה למוסך 2 פקידות קבלה, הסברתי לאחת מהן שהרכב חדש והבעיה שבהפעלת השפריצר יש מכונת שטיפה לרכב שעומד מאחורי.
עוד לא נרשמתי עוד לא דיברה איתי וכבר הוציאה איש שירות שיסתכל.
בהמשך הפנתה אותנו למשרד של יועץ שירות. יש שם שניים כאלה. היו שם כמה לקוחות בתור ולא כל כך הבנתי מי קודם ומי אח"כ. המתנתי בסבלנות. אחד היועצים ראה וקרא לי, בלי שהוצאתי מילה מהפה. אמר שהוא ראה אותי ממתין זמן רב ושאל לבעיה. הסברתי שוב את הבעיה וגם שאלתי את כל השאלות ששאלתי בת"א.
הסביר בסבלות ובחיוך לנודניק (אני), אמר שהשפריצר שבור ואין אחריות לשבר אבל בגלל שהרכב חדש הוא יגבה רק את מחיר החלק ללא עבודה. הסביר שזה עסק יקר (מחיר החלק עלול להגיע לפחות ל-600 ש"ח). בדק במחסן - אין חלק. אמר שאסע והבטיח שיבדוק ויתקשר. אחה"צ התקשר, אמר שהמחיר 250 ש"ח אבל אין בכלל בארץ. אם אני רוצה - אשלם והוא יזמין.
אמנם נראה לי מוזר שאין חלפים מקוריים זמינים, במיוחד שזה חלק פלסטיק שבאופן טבעי נוטה להשבר ולדעתי חייב להיות במלאי היבואן, בכל זאת יצאתי עם הרגשה טובה שנתקלתי באדם שמתן שירות ללקוח עומד לנגד עיניו ובסך הכל עשה את המקסימום שבאפשרותו - ובנועם הליכות.

אז בשלב זה אין לי כוונה להוציא 250 ש"ח על הדבר הזה (שפיץ מפלסטיק בגודל ראש גפרור בערך). אולי בהמשך אם לא תהיה לי ברירה. אבל באופן כללי - זה כנראה יהיה המוסך שלי, לפחות בתקופת האחריות וגם בהמשך לגבי עבודות יחודיות לרכב הזה שלא כל מוסך כללי מכיר.
לגבי השפריצר - אני טוב באילתורים וזה יהיה בסדר (ולא יפגע באחריות). בהמשך כשאתקן אצלם ואפרסם.
כרגע נראה לי לקחת שפיץ מפלסטיק, לחורר בזוית מתאימה ולהדביק על השפיץ השבור עם דבק מהיר, אולי דבק סיליקון או אקדח דבק חם. זה יאטום היטב (אם יש לכם המלצות - אשמח לקבל).

לגבי המוסך - כך צריך להיראות שירות. מוסך טל-נוע, העופרת 4 אשדוד. מגיעה להם מילה טובה על היחס וההתנהגות, להבדיל מהמקום הקודם.
 
תנסה למצוא את החלק בחו"ל

אם בא לך להשקיע קצת זמן, חפש פורומים מתאימים או תנסה לאתר את הפריט ברשת. פעם המחירים יכול להיות עצום
 

lseugy

New member
הרעיון יבדק. תודה (ואתה מה-זה צנוע....)

הפער "יכול להיות עצום"? הוא עצום. הלכה לי בפיאט פונטו הידית של הוינקר. בדגם הזה צריך לפרק את ההגה ולהחליף את כל האינסטרומנט. זה גם האורות, וישר. חלק אוריגינל מהחברה 1400 ש"ח לא כולל עבודה. אין תחליפי כזה (לפחות לא מצאתי).
חבר טוב אירגן לי חלק מקורי (חדש באריזה מקורית - ושלא תהיינה לכם מחשבות רעות, ח... ח... ח...) כולל עבודה 500 ש"ח, אבל זה חבר. למישהו אחר בטח היה עולה קצת יותר, אבל גם בפער עצום. אם אני הייתי מנסה להשיג את החלק בעצמי - רק החלק לא פחות מ-900. בדקתי.
בכל מקרה, באופן פרוביזורי אצטרך לאלתר משהו לשפריצר וכמו שאני מכיר את עצמי זה יהיה ביצוע טוב שהזמני יהפוך לקבוע.
בכל מקרה - תודה.
 

lseugy

New member
דבר חשוב (לפחות לי זה חשוב מאד) ששכחתי לציין (כחלק מהשרות..)

יש לי נסיון עם מאזדה שבה צריך לפרק חצי מהפרונט של האוטו כדי להחליף נורה בפנס חזית. בדקתי ברכב שלי (סקודה פאביה), נראה לי סיפור מהת@#. שאלתי את יועץ השרות אם מישהו יכול להראות לי איך מחליפים נורה. חייך ואמר לי שלא אנסה אפילו. רק חסר שאשבור איזה קליפס קטן - וכל בית המנורה הלך. סכום רציני. עדיף שאבוא למוסך והם יחליפו ללא תמורה. המקסימום שיכול לעלות לי זה מחיר הנורה.
שירות טוב כבר אמרתי?
 
שרות טוב, תכנון גרוע

יש לי לעיתים תחושה שיצרני הרכב הולכים כמה צעדים קדימה ומידי פעם צעד אחורה. לדוגמה החלפת פנסי חזית מסובכת המצריכה גישה למוסך או מצריכה מיומנות שטין אותה לרוב האנשים. החלפה של נורה היא תיקון דרך. ערכה של נורה הוא נמוך אבל נסיעה בלילה עם נורה שרופה הוא סיכון ממשי לך ולסביבה. מה הבעיה להנגיש את מיקום הנורות כמו שהיה ? כמו שמנגישים את מיכל מי השטיפה לחלונות או את מדיד השמן?
 

kitt

New member
אם אתה לא זוכר ב Audi A2 שהיתה אי שם בתחילת שנות ה2000

לא היתה בכלל אפשרות לפתיחת מכסה המנוע...
 

oscars

New member
נראה לי שהיצרנים בכוונה מייצרים את זה מסובך

במגאן 2004 שהיתה לי היה צורך לפרק טמבון כדי להחליף נורה ראשית (פעולה שקרתה שם בקצב של אחת לחודש).
שאלתי את החשמלאי למה זה ככה אז הוא אמר לי תגיד תודה שזו לא פג'ו 407. שם צריך לפרק חצי מנוע כדי להחליף נורה.
מעניין שבסיאט לאון הנורות החזיקו מעמד 5.5 שנים ורק לאחרונה נשרפה נורה אז החלפתי את שתיהן. כל נורה הוחלפה תוך 3 דקות בלי בעיות. זה רכב מאוד נגיש לטיפולים.
 

oscars

New member
לא ממש קראת מה שכתבתי

מדובר ברנו מגאן ששרתה אותי בעבר. וכפי שהבנתי מאחרים זו תופעה דומה לכל הרנו מגאן
ב 6 שנים האחרונות יש לי סיאט לאון, שם הנורות לא עשו בעיות אף פעם. הוחלפו רק אחרי 5.5 שנים
 
למעלה