זוכרים אותי?

יובלון9

New member
זוכרים אותי?

אוקי קודם כל היי. אני יובל ומי שפה כבר מעל לחצי שנה מכיר אותי ומי שלא אני מאחל לו שלא יכיר... בכל זאת אני הייתי מעריץ של סמולוויל. סמולוויל והפורום היו חלקים חשובים בחיי לפני שעזבתי. התלבטתי מאוד אם לכתוב את ההודעה הזו אבל בסוף החלטתי לכתוב. יהיו ספויילרים צפיתי בכל הפרקים של סמולוויל מהפרק הראשון ועד הפרק ה-3 של העונה ה-7 אבל משם החלטתי להפסיק. אז אני מודיע לדעתי לדעתי סמולוויל פשוט הפכה להיות הזויה מידי. הכותבים ראו שהמדע בידוני תופס אז בעונה הרביעית הם לקחו את זה צעד אחד קדימה עם האלמנטים מה שכבר לדעתי היה תחילתו של הסוף בעבורי ובעבור סמולוויל. בשלב הזה התחלתי כבר להתלונן על התסריט ההזוי אבל הבלגתי כי הסיפור בכללי היה הגיוני. בעונה החמישית בפרק 4 קלארק מת ואז לפתע פתאום הוא חוזר לחיים. אפחד לא שואל איך הוא קם לתחיה אפחד לא מבצע שום ניסוי מדעי עליו כדי לגלות איך זה יכול להיות אבל גם זה היה חייב לקרות כדי להמשיך את הסדרה. היחיסים הלא הגיונים בין קלארק לקלואי במשך כל העונה. הם דברים שהתחילו להכביד עלי וכבר צפיתי בפרקים יותר מתוך הכרח מאשר עונג. לבסוף הקש ששבר את גב הגמל היה השיבוט של לאנה בעונה ה-6 היה כבר מוגזם. זה היה הקש ששבר את גב הגמל. ומהפרק השלישי פשוט הפסקתי. כל הריגוש עבר וכשהתסכלתי לא מנקודת מבט של מעריץ אלא כצופה אוביקטיבי זה הכל נגלה לי. התסריטים שהתחילו לחזור על עצמם, המשחק הנוראי של טום וולינג, ההתעלפויות הלא הגיוניות וביחוד התסריט ההזוי שתמיד הורג\הופך למשוגע\הופך לידיד כל אדם שמגלה את סודו של קלארק. ושלא תבינו אותי לא נכון עונות 123 ואיכשהו 4 היו הנאות עצומות אבל משם פשוט הכיף התחיל ליזול וליזול עד שלבסוף הוא נעלם. אז בבקשה תחשבו על דברי לפני שתגידו "איזה אדיוט" ותחשבו לעצמכם האם הדברי נכונים או שאני סתם מדבר שיט. אם אתם חושבים שאני אדיוט אז יופי שרפתם עוד 15 שעה עם החיפרה הזו, אבל אם לא אז תגידו. האמת הייתי רוצה להחיות קצת את הפורום באולי מה שולכת להיות הודעתי האחרונה. הייתי רוצה לפתוח דיון "האם סמולוויל מאז בערך העונה ה-5 הפכה להיות סידרה הזויה מדי?" רשמו את דעתכם למטה. אני אקרא אני מבטיח...
 

Superboi

New member
אני דווקא לא חושב שאתה אידיוט../images/Emo58.gif../images/Emo59.gif

ואני מצטער שאני לא חושב ככה, כי אתה די צודק. גמאני מעדיף הרבה יותר את העונות הקודמות מאשר האחרונות. חסר לי כל המתח והטוויסטים העצומים שהיו אז. אמנם עכשיו יש טוויסטים, אבל בסגנון של טלנובלות ולא סדרת מד"ב. אחד הדברים שמעצבנים אותי בסמולוויל (ומצד שני זה מה שעושה את הסדרה "מיוחדת") זה שלא מגלים לנו הכל בזמן הנכון. משאירים לנו עלילה פתוחה, ואחרי כמה פרקים, כשכבר שכחנו מהעניין, סוגרים את אותה עלילה. הבעיה היא שיש פאשלות בתסריט, ומסווים אותן בצורה הזאת (כמו שהזכרת, ה"מוות" של קלארק, השיבוט, הפגישות של לאנה, לויס וקלואי לאחר העניין עם השיבוט...). גורמים לנו לשכוח אותן. עצוב לי להגיד את זה, אבל לדעתי כדאי שהעונה הזאת תהייה האחרונה. ולא בגלל שסמולוויל "גמרה את הסוס", אלא כי היא תהייה בדרך לשם אם התסריטאים לא ייסתכלו רגע אחורה ויבינו את השינויים לרעה שהם עשו, וכדאי שנזכור אותה כמו עכשיו. וואחד חפירה :|
 
אני זוכרת אותך..

מהתקופה שעוד הייתי סמויה וזה. בוא אני יסביר לך כמה דברים, בלי לכעוס או משהו כזה. לדעתי סמולוויל נמצאת במקום הכי טוב שלה אי פעם. אני מסתכלת על עונות 1-3 ואומרת לעצמי- מי לעזאזל כתב את הפרק הזה? אני מציעה לו להתפטר [ ולא, אני לא מדברת לעצמי XD]. לדעתי, אז העלילה הייתה קיטשית מדי, משעממת לפעמים ולא היה כמעט שומדבר שהדביק אותי למסך. עכשיו כמעט בכל פרק יש תפנית, העלילה מעניינת. חוצמזה, זאת סדרה על סופרמן, זה היה חייב להפוך למדע בדיוני באיזה שהוא שלב
אז כן, זה שלאף אחד לא היה אכפת שקלארק חזר מן המתים וגם כל שאר הדברים שהזכרת, בהחלט לא הגיוניים, אבל זה מה שלדעתי יפה בסדרה הזאת, כל הלא הגיוני והמוזר. תראה, סמולוויל תופסת מקום נרחב בהחלט אצלי. משום מה ברגע התחלתי לראות פשוט לא יכולתי להפסיק. התחלתי לראות סרטונים ביוטיוב, לחפש אתרים ותמונות, לחפש מידע על השחקנים ואחרי שמצאתי מידע עליהם ראיתי את הסרטים שהם שחקו בהם. אני לא אומרת לך לחזור לראות, פשוט, אל תנסה לקחת לי את הבריחה השבועית שלי מהמציאות, כי אני ממש התחלתי לשקול כל מה שכתבת. .The End
 

S h a b i i

New member
אני לא חושבת שאתה אדיוט..

זו דעתך.. אני פחות אהבתי את העונות הראשונות, לדעתי העונות האחרונות היו יותר מותחות ויפות בעיני.. אני אישית אוהבת את כל "הנושאים הפתוחים" שיש בסמולוויל..זה די נותן לנו ,הצופים, לדמיין איך זה קרה..איך שקלארק חזר לחיים-מי בדיוק ישאל? מרתה? אבא שלו שהוא בתרדמת? קלואי ש"מתה" כביכול? לאנה שבפריז? וכל שאר המדענים שלא מכירים אותו בכלל? ונגיד העניין שלאנה חזרה לחיים, ופתאום מראים את לויס מדברת איתה אחרי כמה פרקים, אני אישית מעדיפה את זה ככה, אני חושבת שזאת סתם תהיה חפירה שפתאום לאנה תעשה "מסיבה" ותכריז שהיא חיה או שתגיד לכולם שהיא חיה..לי אישית, כצופה, זה דיי נתן סקרנות, ודחף לדמיין איך לויס/קלואי הגיבו וכו'. אני חושבת גם שסמולוויל לא צריכה לתת לנו את כל התשובות, ברגע שיש לך את כל התשובות כבר אין לך ענינים לא פתורים ושאלות, וזה דיי מוריד מהעניין.. ואני לא רואה שהתסריטים חוזרים על עצמם, חוץ מאשר העניין עם "נפגעי המטאורים" שמדי פעם דוחפים את זה, העלילה מתפתחת עם הפרקים, ואנחנו מגלים עוד ועוד דברים.
 

McFreaKy

New member
מסכים חלקית.

תראה, עונה 1 הייתה לדעתי לא משהו משהו. כמעט כל פרק היה פריק אוף דה וויק וזהו. עונה 2-3 כבר היו יותר טובות, אבל לפי דעתי רביעית הייתה הכי טובה מבחינת עונה עליתית. 5? גם סבירה, אבל אתה צודק, היו הרבה דברים לא הגיוניים ולא מציאותיים ברמה קצת מזלזלת כבר בצופה. בדיוק מקודם חשבתי לעצמי גם על חוסר ההמשכיות... בעונה 5 כולם (אני חושב, לפחות קלארק, לנה וקלואי) הלכו לקולג'... מה קרה עם זה? כולם נשרו בעקבות אירועי החיים שלהם? ככה סתם? אז למה הם הלכו מלכתחילה? אבל, עם כל זה, אני חושב שהיו כמה פרקים מעולים בעונה 6 ובאופן כללי דיי נהנתי מרובה. שלא לדבר על הפרקים שהתרכזו באוליבר.
הענה ה-7... עוד מוקדם לשפוט נראה לי, אבל עד עכשיו היא פחות טובה לדעתי מעונות 5 ו-6. זה נהיה יותר מידי טלנובלה, באמת.
אבל שוב, אני מניח שככה זה תמיד יהיה בסמולוויל... יהיו הרבה פרקים ממוצעים ואולי אפילו קצת פחות, אבל הפרקים הטובים ממש הם... טובים ממש.
 

slayer510

New member
מסכים

העונות הראשונות היו טובות, אבל את העונות האחרונות(6 ו-7) הפכו לטלנובלה. שמתי לב שכמעט בכל סוף פרק, רואים את לאנה וקלארק מדברים ולאנה מפנה לו את הגב ומדברת איתו(סטייל טלנובלות) או ההיפך. והם מדברים כל הזמן על אותם דברים "אויי קלארק מה עשיתי, איך יכולתי.." ובלה ובלה.... הסדרה הפכה לקיטשית וצפויה מתמיד. גם אני בעצמי תוהה לפעמים איך אני ממשיך לצפות בה בכלל! כנראה בגלל שאני חושב שיש למה לצפות ובסוף אנחנו כולנו נתרצה ממנה. עצם העובדה שהסדרה עדיין משודרת, מראה לנו עד כמה הצופים אוהבים אותה למרות שהיא צפויה וקיטשית בחלק מן המקרים.
 

slayer510

New member
ובעצם

כולנו רוצים לדעת מה יהיה הסוף, ולכן אנחנו ממשיכים לצפות בה.
 

הייזל

New member
אני רואה את זה הפוך

ספויילרים! ראו הוזהרתם!
אין כאן קטע של אינטלגנציה. אתה מעדיף עונות שהדגש בהן הוא על פריק אוף דה וויק ואני מעדיפה את העונות שבהן הם מתקרבים לקומיקס ויש עלילות אם לא עונתיות אז לפחות מתפרשות על כמה פרקים. אז כן, הם מכניסים את עצמם הרבה פעמים לפינה. למשל, הופעתה של לויס בעונה 4. אני (ואני אוהבת את הכימיה בין לויס לקלארק בסדרה) הייתי משאירה את לויס לשלושה הפרקים הראשונים, מקסימום 4 ומוציאה אותה מהסדרה אולי עם הופעות אורח מדי פעם. ללויס אין מקום בסמולוויל. אבל באותה המידה, סמולוויל היתה צריכה להסתיים בסוף עונה כשקלארק סיים את התיכון. בקומיקס הוא עוזב את העיר לכמה שנים טובות, לומד במקומות שונים ומקבל תואר בעיתונות קצת לפני שהוא מופיע במטרופוליס וכבר בן 25 בערך. גם לאנה היא רק חברה טובה. דוגמא נוספת היא באמת מותו של קלארק בעונה 5. הם לקחו לקלארק את הכוחות, נתנו לנו פרק שבו מוכיחים לנו שהוא יכול להיות גיבור גם בלי הכוחות אבל זה סופרמן למען השם, לא באטמן. אז איך יחזירו לו את הכוחות? הדרך שהם מצאו היא להרוג אותו. בכלל, כל הפרק הזה שבו קלארק מת וקם לתחיה הוא מוזר, מלא חורים ובאמת קצת אדיוטי. זה לא שהפרקים בהם קלואי קמה לתחיה (תוך 10 דקות על השעון קבעו שהיא מתה, הוציאו לה את כל הצינורות, הלבישו אותה בחזרה, הורידו אותה לחדר המתים [בלי שקלארק יבחין] ומילאו תעודת פטירה. מי עובד שם? הפלאש?) או שלאנה מופיעה הם הגיוניים במיוחד אבל זאת סדרת קומיקס וככה זה עובד. בקומיקס של סופרמן יש שיבוטים (במיוחד כשזה קשור ללקס לות'ר) יש תחיות של מתים, יש קטעים טלונובלים (סופרמן הוא ילד טוב קנזס וכולם צוחקים עליו על זה). בקומיקס הישן של סופרמן יש את כל הקטעים שהוא רגע עם לויס ושניה אחרי זה עם לאנה או ששתיהן רבות עליו או שהוא מתפצל לשניים (!) וסופרמן אחד מתחתן עם לויס והשני עם לאנה. זאת סדרה אמריקאית שמבוססת על קומיקס אמריקאי (סופרמן הוא מגן האמת, הצדק והדרך האמריקאית) באחת הרשתות היותר corney שיש בארה"ב (על "הרקיע השביעי" שמעת?) שהתחילה בכלל כסדרת נעורים ("דוסון קריק", "בבורלי הילס") וזה בא עם הטריטוריה שזו סדרת טלונבלית. אנשים תמיד אמרו לי את זה ואני מודעת לכך בכל פעם שמציבים אותם כמו בטלנובלה או כשמשחקים כמו יו-יו במערכות היחסים שם. האם הסדרה הפכה להזויה מדי? לא. היא תמיד היתה הזויה. העונות הראשונות היו גם גרועות, יש פרקים בודדים שאני מסוגלת לראות שוב. מדובר כאן אחרי הכל בדמות שהיא בעצמה בלתי אפשרית ולא הגיונית. איזה מנגנון אצלו גורם לו לירות חום מהעיניים? אני יכולה להסביר את כל סוגי הראיה המיוחדים שיש לו (אינפרא אדום, רנטגן, טלסקופית, מיקרוסקופית) אבל קרני חום? מה גורם לו לעוף? איך הוא אוגר קרינה סולרית (והוא אפילו לא ירוק כמו צמחים למשל)? מה שקרה הוא שאתה השתנית, התחלת לשים לב יותר לחורים ופחות לעלילה שזה לגיטימי ושזה תהליך טבעי שכל אחד אמור לעבור. החלטת לוותר על הסדרה ועל הפורום? מצער לשמוע אבל הדלת תמיד פתוחה ואתה תמיד יכול לחזור.
 

יובלון9

New member
אוקי תשובות לדעתי

אני הולך להגיב לכל אחד שכתב אז: Superboi: יש דברים שאני מסכים איתך ויש שלא והאמת זה נכון לגבי כולם. קודם כל אני מסכים איתך בענין שבו התסריטאים של סמולוויל לא מגלים הכל בדיוק בזמן זה דבר במרוך שהלוואי שהיה בכל סדרות הטלווזיה (תמיד הכל מובן בבת אחת הזמן המתאים). אני לא מסכים איתך בקטע שבו מסווים את הפאשלות בתסריט טוב מספיק בצורה כזו שתגרום לכל צופה להתעלם מהן...ובאמת בלי לפגוע, אולי לך זה מספיק טוב אבל בשבילי לא ולדעתי סמולוויל כן גמרה את הסוס... והכי חשוב אני מסכים איתך חלקית שאני אדיוט אבל לא בקטע הזה ד ר ו ש כ י נ ו י: אני שמח שמישו זוכר אותי... העונות הראשונות אולי היו המון פריק אוף דה וויק (בעיקר בעונה הראשונה) אבל לאט לאט עד לעונה הרביעית ,שאני חוזר בי ואומר שהיא והשלישית היו הכי טובות, הבינו התסריטאים איך צריך לשנות את התסריט והסיטו אותו גם לעבר של סופרמן ולחיים שלו אם האנשים מסביבו. העונות האלו היו לדעתי האיזון המושלם בין טלנובלה, מד"ב ואקשן. אני אישית קורא המון ספרי מד"ב אבל זה לא המוזריות ומיסתורין שמציק לי כי אני לוקח את הכוחות של קלארק כדבר שאי אפשר לערער עליו כלא הגיוני מה שמפריע לי הוא הלא הגיוניות של האנשים בינם לבין עצמם. הדוגמא המושלמת היא הרצח של קלארק והתחיה שלו, אפחד לא שואל מקרה כזה בארצות הברית היה מגיע לכותרות ב-CNN ולפרויקטים מדעים. כמו כן יש את הדילוגים של מערכות היחיסים המוזרות של לאנה וקלארק לקס ואפשר גם קלואי. בקיצר לא המדע בדיוני מפריע לי בסמולוויל זו החוסר הגיוניות שמפריע לי. ודרך אגב התגובה הזו פורסמה לא כדי לקחת לכם את סמולוויל אלה כדי קודם כל לגרום לאנשים לראות את הדברים מנקודת מבטי ולראות למה עזבתי וגם כדי לראות מה דעתכם. S h a b i i: בנוגע לחזרתו לחיים של קלארק זה דבר לא רגיל כשכל העולם לקוח את קלארק ככל אדם. ואני לא מדבר רק על האנשים מסביבו אלה על הרופא שהציל אותו שיספר לחבר הרופא שלו שיגיע לראש אוניברסיטה גדולה שידווח לחדשות ויבקש מקלארק דגימת דם כדי להבין איך קרה הדבר. או שפשוט מאוד הדבר יגיע דרך בית החולים לחדשות. אלו שני תסריטים שחשבתי עליהם בשניות והם יכולים לקרות במציאות. אני משאיר לך את ההרהור אם מתוך אלפי התסריטים האפשרים אחד באמת יכול לקרות. לא אמרתי שהתסריטים חוזרים על עצמם ואם אמרתי לא התכוונתי לכך.העלילה באמת מתפתחת אבל למקומות טיפשים מבחינתי. McFreaKy: מסכים איתך אם כל מילה עד הפיסקה האחרונה... זה הקטע לדעתי שככה זל אמור להיות בסמולוויל תמיד! התסריט הלא הגיוני, הזלזול בצופה הם פשוט לא נכונים גם אם הסדרה מיועדת לקהל נוער! זה לא שהסדרה נהיית יותר מדי טלנובלה אלא שהטלנובלה נהיית טיפשית. הפרקים הממוצעים ממוצעים, והפרקים הטובים כמו פרק מאה בעונה החמישית מצוינים אבל הבעיה שמעונה לעונה הפרקים המצוינים קטנים במספרם עד שאין טעם כבר לראות את הסדרה...
 
תגובה

אתה יודע מה? אתה צודק. אני אפילו מסכימה איתך שהעונה הרביעית הייתה הכי טובה. אבל לא יודעת, אולי עוד לא מספיק התבגרתי והדברים האלה לא מפריעים לי. קלארק חזר לחיים? יש! לא אכפת לי למה, אני רק רוצה שהסדרה תמשך. הדבר היחיד שבאמת מפריע לי זה מה שאמרת על קלארק-לאנה-לקס-קלואי. נמאס לי שכל אחד בא ומתאהב בלאנה. אוקי, הבנו, היא כוסית, אבל היא בנאדם ממש משעמם ומעצבן. והסיפור בין קלארק וקלואי, שיואו, אני רוצה לגלות כבר אחת ולתמיד אם קלואי אוהבת את קלארק כדי שנוכל לגמור עם זה. וכל הקטעים עם לקס ולאנה ממש מעצבנים, כי.. הם מעצבנים כאלה P: טוב אני יגמור את ההתלוננות שלי על סמולוויל פה.
 

S h a b i i

New member
צודקת! ../images/Emo58.gif

העונה הרביעית בהחלט הייתה העונה הכי יפה לדעתי...גם בגלל שלא היו יותר מדי שיחות קלאנה משעממות,גם בגלל העלילה..עם שלושת האבנים..וגם בגלל השיחות של קלארק עם לויס (שהכניסו קצת פלפל לסדרה).. וכן..אני לא מבינה מה נסגר עם קלואי..היא אוהבת את קלארק? היא באה בטענות ללאנה בעונה השביעית מתוך מניע חברתי או מניע הקשור לאהבתה כלפי קלארק?
 

yafufa88

New member
אני חושבת

שכל הקטעים האלה עם קלואי זה רק כדי לגרום לנו להמשיך לראות את הסידרה - זה מעלה אצלנו שאלות וגורם סקרנות ובמיוחד מושך את מעריצי ק'לואי, אבל סה"כ אין כלום מבעד לדברים.. זכ כמו הנשיקה של ק'לואי בפרק האחרון של העונה החמישית. זה הכל רייטינג. גם על קלויס אפשר להגיד אותו דבר, רק שאצלם אנחנו יודעים שבסוף אמור לצאת מזה משהו.
 

יובלון9

New member
חלק שני... כן אני יודע שאני חופר

slayer510: לפני הכל אני חייב להגיד שכשעוד הייתי בפורום אתה הייתי האדם המוערץ עלי פה והכי הסכמתי עם דעותיך ואני רואה שאנחנו עדין באותה דעה. כל התגובה הראשונה מתאימה לי אבל המשפט הקטן בתגובה השניה הוא משפט למחשבה. תראה אני באמת רוצה לדעת מה יהיה הסוף אבל זה כמו לאכול ארוחה מגעילה רק בשביל לקבל קינוח מנימליסטי או כמו להשתתף באיזו תוכנית ראיליטי שנקלת נגד העקרונות שלך בשלב מסוים. אני צפיתי ותאמין לי שנתתי אלפי הזדמנויות אבל כל פרק מחדש איכזב אותי בדרכו ההזויה עד שיום אחד התחלתי להוריד את הפרק הבא ואז חשבתי על הפרק הקודם ואמרתי לעצמי שאין לי זמן עכשיו להוריד והלכתי לאנשהו אחר. בערב של אותו יום חזרתי וחשבתי שוב להוריד אך משו אחר קרץ לי. עד שהבנתי שצפיה בפרקים רק כדי להגיע לסוף היא דבר מגוחך אם אתה לא נהנה מהפרקים. הבעיה עם סמולוויל שזה לא איזו סדרה מפגרת שאתה מפסיק לראות אחרי הפרק הראשון, זו סדרה שהייתה נפלאה והלכה והדרדרה מהסדרה הנצפת ע"י הנוער האמריקאי עד לכשהגיע משלחת לישראל לבצפר שלנו אפחד לא ראה סמולוויל כבר. ואני אומר על זה יש הרבה דגים ואיתם סדרות בים. הייזל: אני מסכים שסמולוויל היה צריך להסתיים בעונה הרביעית אבל מה לעשות שכל מה שחושבים עליו בהוליווד זה $$$? אני אחלוק אליך בדבר אחד קומיקס לא עובד ככה. בקומיקס אין חורים עצומים בתסריט ובקומיקס כל הבני אדם מתנהגים כמו בני אדם וחושבים בהגיון. לי אישית לא אכפת א בקומיקס קרה משו ובסמולוויל קורה משו אחר, הרי על זה בנוי כל סיפור סמולוויל. כל סמולוויל הייתה מהתחלה ועד הסוף סדרת טלנובלה ולי אין בעיה עם זה, אני אפילו חושב שזה מה שהפך את הסדרה לכל כך מצליחה (השילוב בין טלנובלה לאקשן ומד"ב) אבל שוב הטלנובלה הפכה את הסדרה ללא הגיונית באופן טיפשי כמו הקשר הטיפשי בין אנשים שהופכים מחברים הי\\הכי טובים לאויבים שמאשימים כל דבר זה בזה (את יודעצ על מי אני מדבר). עצם הכוחות העל טבעים של קלארק הם דבר שאתה לוקח כמובן מעליו שאתה מתחיל לראות סדרה כזו וגם חזרתה של טארה (ככה קוראים לסופר גירל נכון?) היא נכללת במד"ב אבל החורים בתסריט שאני חוזר עליהם כל הזמן ובראשם מותם של קלארק וקלואי הם אלה שמפריעים לי, ויודעים מה? אני לא ישבתי וחשבתי פה על חורים בתסריט אני פשוט שלפתי מהראש. יש בטוח חורים גדולים מאלה ורבים וזה לא כל אחד בנפרד זה הערמות שמצטברות ואלה לא קשים ששברו פה את גב הגמל אלו מכות טיפשות ששברו אותו... שוב תגיבו ואני אשמח לענות.
 

הייזל

New member
אני יודעת שיש חורים

(לא תיארתי לפחות אחד כזה בעצמי?) אבל חורים יש גם בקומיקס. תאמין לי, ביליתי תקופה ארוכה בלקרוא כמעט כל קומיקס של סופרמן שיצא בעשרים השנים האחרונות. יש חורים בקומיקס. הנה דוגמא: בשלב מסויים סופרמן הופך ליצור אנרגיה וכתוצאה מקרב מסויים הוא מתפצל לשניים: סופרמן אנרגיה אדום וסופרמן אנרגיה כחול. עזוב שכל העניין היה פסיכי, זה שיש לו S גדולה על החזה והוא עף עדיין לא הופך אותו לסופרמן, החור הגדול בעלילה הוא... שסופרמן חזר למצבו הרגיל. הם סגרו מאוד יפה את הסיפור, שני הסופרמנים מקריבים את עצמם באותו הרגע כדי להציל את העולם. הם מתים חד וחלק וחוברת אחרי זה סופרמן מופיע בשר ודם. למה? איך? מה? או למשל נמאס להם מהגירסה של המיני סידרה "איש הפלדה" לקריפטון אז הם שולחים את סופרמן דרך הפאנטום זון להעתק של קריפטון וקלארק ולויס מכירים את לארה וג'ור-אל. פתאום קריפטון לא כזה סטרילי, קפוא וחסר מגע אנושי. כשלויס וקלארק חוזרים מהטיול שלהם הכלב של ג'ור-אל מגיע אחריהם. איך בדיוק הוא הצליח לצאת מהפאנטום זון מעולם לא הוסבר. הם עשו ריבוט לקריפטון. יש המון חורים בעלילה בקומיקס והתירוצים שלהם הם גרועים לפעמים משל סמולוויל. בקומיקס זה קל, פשוט עושים ריבוט. אחד הכיפיים הגדולים בסמולוויל זה למצוא את כל החורים והסתירות. אני חושבת גם שבאיזשהו מקום יש משחק שתיה לסמולוויל - כל פעם שמישהו אומר HURT שותים בירה. משתכרים לגמרי אחרי שלושה פרקים
הקטע של חברים שהופכים לאויבים מושבעים מופיע בכל הקומיקסים שאני מכירה. בבאטמן (הארווי דנט, התובע המחוזי שמתחרפן אחרי שמישהו שופך עליו חומצה והופך לטו-פייס), בספידרמן (הארי אוסבורן שהופך לבנו של הגובלין), בפלאש (פרופילר שהיה חבר טוב של הפלאש שמתחרפן גם הוא והופך לזום הפלאש ההפוך אחד האויבים המרים של הפלאש), בסופרמן (פרופסור המילטון של הקומיקס הוא חבר טוב של סופרמן עד שהוא מתחרפן בפעם השלישית, גורם למלחמה במזרח התיכון רק כדי שיוכל לירות בלויס, מפליל את פיט רוס בשרשרת רציחות. סופרמן נאלץ לאסור אותו בסוף.) פלאש, וולי ווסט, נחשב למת כל כך הרבה פעמים, נעלם בעתיד, נעלם ביקומים מקבילים, בעולמות מראה, שוכח מי הוא, מאבד את הכוחות שלו כל כך הרבה פעמים שזה סיוט לעקוב אחרי זה. אני וחברים שלי ישבנו פעם וניסינו לחשוב באיזו סדרה, מד"ב או שלא, אין חורים בעלילה. הדבר היחיד שהעלינו בדעתנו זה "בבילון 5" אבל לא היינו בטוחים לגביה. אתה לא יכול להפיק סידרה עם כל כך הרבה כותבים ובמשך זמן רב כל כך מבלי שיווצרו חורים וסתירות ודבע שנים זה הרבה זמן. סמולוויל היתה אמורה להסתיים בעונה הרביעית לפי המיתולוגיה של סופרמן לא בגלל שהיא גמרה את הסוף, לפחות לא לדעתי. ודבר אחרון, כי באמת חפרתי כאן, אני למדתי לא לשפוט עונות לפני שהן מסתיימות. יכול להיות שעונה 7 תהיה הגרועה מכולן (אני מפקפקת בכך, עונה 1 הכי גרועה בעיני), יכול להיות שהיא תהיה בינונית ויכול להיות שהיא תהיה מצויינת. מוקדם מכדי לשפוט.
 

יובלון9

New member
המשך

אז אני לא זוכר מי אמר את זה אבל יכול להיות שבאמת התבגרתי וגם צפיתי בסדרות טלוויזיה אחרות והחורים באמת התחילו להפריע לי. אבל את חייבת להודות לקרוא קומיקס ולראות תוכנית טלוויזיה זה שונה. קומיקס הוא מלחתחילה משהו שאמור להיות הזוי אבל מהנה, כשאתה רואה סדרת טלוויזיה אתה מצפה ש: *או שידלגו על הקטעים בהם יש החורים *או שיסגרו את החורים כי בסדרה אתה מצפה ליותר אמינות מאשר בקומיקס. ולדעתי הירידה באחוזי הריטיינג המשמעותית הקרתה בין העונות התרחשה אך ורק בגלל שילוב של תסריט מלא חורים ומשחק עלוב ביותר. יודעת מה אם באמת אין סדרת מד"ב שאין בה חורים אז זה צריך להשתנות! הכותבים צריכים להבין שכדי שהצופה יוכל להזדהות עם הדמויות (זו המטרה של הכותבים לגרום לצופה להזדהות עם הדמויות זו הדרך הטובה ביותר לגרום לאדם להמשיך לצפות) הן חיבות להיות הגיוניות! ולדעתי אם היו מוציאים פיתרון לחורים העמוקים והטיפשיים ביותר שאני ממשיך לחזור עליהם אולי כל השירשור הזה לא היה נכתב מלחתחילה. כי כן אני מבין בכל סדרה בטלוויזיה לפעמים יש חורים, אבל רובם מוצגים כבעיות של דילמה או מיסתורין בסמולוויל כל הבעיות מוצגות כבעיות של התסריטאים! בקשר לחברים שהופכים לאויבים שימי לב שבכל דוגמא שלך כתוב "ואז הוא התחרפן והפך..." זה הקטע שלקס לא התחרפן רק היחיסים הדרדרו מאוד, ובכל שלב עד לפני אויבים מושבעים מישהו מהם היה יכול לעצור את כדור השלג, אבל אפחד לא טרח. את מבינה מה אני אומר? חברים הכי טובים שבמשך שנים שיתפו פעולה לא חושבים אפילו על הרעיון של להתנצל רק כדי לתקן את המערכת יחסים שנראתה מאוד חשובה. ולמשל עכשיו הוצגה כאן בעיית טיפשות.
 

יובלון9

New member
כן!

אם הכוונה לפרקים שבהם נכנס לקס לבל ריוו קלארק ולקס נהיו אויבים לפני כן וגם אם אני טועה וזה קרה לאחר מכן אז הוא היה שפוי לגמרי לאחר טיפולים ממושכים. אם את מתכוונת לאישיות של לקס אז אני רק יכול להגיד לך שלקס היית ועדין הדמות האהובה עלי. לכל אדם יש את אשיותו אבל כל אדם גם אם אטוב וגם אם רע וגם אם רק דואג לאינטרסים שלו בצורות לא יפות לא יזרוק חברות של שנים בגלל ריבים. אדם חכם כמו לקס היה מנסה להציל את החברות.
 

הייזל

New member
לקס הוא אדם אובססיבי ../images/Emo58.gifמש"ש

מגלומן ואגואיסט. מה שאנחנו רואים עכשיו זאת רק ההתחלה. הוא חושב שמותר לו הכל. הוא רכושני כלפי אנשים. הוא מתייחס ללאנה כאל רכושו הפרטי (לכן הוא גם שיבט אותה). הוא לא בוטח באף אחד. אני לא יודעת אם ראית את הפרק שבו הוא פוגש את קארה (סופרגירל) ואומר לה שזה בסדר הוא יודע והוא יגן עליה כאילו מה? היא צריכה שהוא יגן אליה? כל מה שהוא עושה ללאנה מסוף עונה 4 ועד שהיא עוזבת אותו, המניפולציות שלו. הוא מעצב אותה כדי שתתאים למה שהוא רוצה שתהיה ואז הוא לא מסוגל לבטוח באהבה שלה אליו (ולכן ביום ההריון). הוא מצפה מקלארק שיאמר לו הכל אבל מסתיר ממנו סודות מההתחלה. לקלארק יש זכות לשמור סודות מלקס אבל לקס לא מקבל את זה, הוא מתחיל לחקור אותו נכנס לאובססיביות וגורם לכך שאנשים אנוכיים יכנסו לחייו. אם זה ליונל או ניקסון העיתונאי. על סמך מקרה אחד בודד בתחילת עונה 5 הוא בטוח שפלישת חייזרים מתקרבת ולכן מרשה לעצמו לשקר ללאנה ולגרום לה לשקר לקלארק. כדי לגלות את האמת על קלארק הוא מסכן את הקנטים ואת לאנה ועוד מי יודע כמה חפים מפשע כשהוא עוזר לשלושת הפסיכים לברוח. אלו לא מריבות סתם. זאת התנהגות מתמשכת במשך ארבע עונות שגורמת לקלארק להתרחק ממנו. זה מתחיל בשקרים שמסכנים את קלארק בעונה הראשונה. "אני לא מכיר את ניקסון" ממשיך בעונה השניה עם הניסויים שלו בקריפטונייט עם ד"ר המילטון. הנסיונות שלו לפענח את מה שקורה במערה כשהוא משתמש בקלארק ביודעין. ממשיך בעונה השלישית במאבקים שלו בליונל שגורמים לכך שסוכני FBI נכנסים לחייו של קלארק ובחשיפת העובדה שהוא ממש הקים מקדש לקלארק באחוזה. בעונה הרביעית יש את הקטע עם הבחורות שהוא מנצל (כנראה כבר הרבה מאוד זמן), ממשיך במה שקלארק מבין לגביו בפרק שבו לקס מתפצל. מתקדם הלאה לאובססיה שלו לאבנים שמסכנת את לאנה, בעיקר בסין. בעונה החמישית, זה המבחן שהוא הציב בפני קלארק, היחס שלו לאקווהמן, ההשפעה שלו על לאנה, השקרים שלו לכולם וכמובן בסוף ממש לפני שזוד משתלט עליו כשהוא מתוודה בפני קלארק שהוא רוצה להרוס אותו כי הוא מקנא בו. קלארק סלח לו אחרי ההוריקן בעונה הראשונה, עשה הכל כדי להגן עליו (ועל הסוד שלו) בעונה השניה ושמח בכנות לראות שהוא חי בתחילת השלישית אבל לקס חזר וסיכן אנשים ובגד בהם ותמרן אותם. הוא לא הפסיק להסתיר סודות מסוכנים ולשקר לקלארק. כמה פעמים קלארק הציל את לקס? הפסקתי לספור. הסברתי פעם מה הבעיה של לקס הבוגר בקומיקס עם סופרמן. מערכת היחסים בינהם בסמולוויל נועדה להיכשל. מה ציפית? שהם יצעדו יחדיו לעבר השקיעה מעבירים קטעים? לקס הוא לא ממש אדם מאוזן נפשית. הוא אובססיבי, מגלומני, רכושני, שונא נשים (שזה לא בדיוק שוביניסט), אגואיסט, מכוון מטרה ברמה כזאת שהוא לא מסוגל לראות דברים אחרים. הוא גאון פיננסי (בסדרה, בקומיקס הוא גם מדען מבריק) שמנצל את היכולות שלו כדי להרוס את היריבים שלו במקום למטרות מטיבות. דוגמא ברורה זה מה שקרה עם אקווהמן "אני לא בונה נשק! אני נלחם ברעב!" כשברור שהוא בונה נשק. או חטיפת פריקי המטאורים, כביכול, כדי להגן על כדור הארץ מפלישה חייזרים אבל למעשה יצירת צבא חיילי על שיעמוד לשירותו. כל האנשים שהפכו מחברים לאויבים של הגיבור לא היו ממש מאוזנים נפשית, משהו אירע להם שדחף אותם מעבר לקצה. לקס, לפחות זה שבקומיקס, היה כזה מאז ילדותו. אנחנו יודעים שהוא היה כל כך אובססיבי לגבי הקבלה שלו לחבר'ה המקובלים שהוא כמעט הרג את החבר היחיד שלו ממכות. זאת אינה התנהגות של אדם שפוי.
 

יובלון9

New member
וואלה את צודקת פה...

אבל לא הוכחת כלום. את צודקת הפרכת טענה אחת שלי אבל כל שאר הטענות עדין עומדות ועדין אני חושב שיש יותר מדי חורים.
 

הייזל

New member
אז כמו שאמרתי כבר זו החלטה שלך

אני אוהבת גבינה שוויצרית, אני מסוגלת לחיות עם החורים.
 
למעלה