זוגיות פרק ב' על סף פרידה-מסרב לילד

פסקל42

New member
אני לא כופה עליו מענה לניצת השקד

שלום ניצת השקד..
זה שאני שוקלת לממש עבור עצמי את החלומות שיש לי לא מלמד על כך שאני כופה עליו משהו..תמיד אפשר לסיים את הקשר ברוח טובה ולבחור את דרך החיים המתאימה.
אם אענה ברוח דברייך ,אני לא מבינה מדוע לא אמרת שהוא זה שכופה עליי את דעתו..הרי הוא זה שאוחז בקשר ולא מוותר למרות שבדרך הזו הוא "כופה" עליי לוותר על ילד למען הזוגיות..
אני מזכירה לך שנכפה עליי לעשות הפלה פעם אחת ועתה נכפה עליי שוב לוותר על ילד..כנראה לנצח..אם ברצוני להמשיך להנות מהאהבה הגדולה שנפלה בחלקי. זה התנאי...
לסיכום..לכל אחד מאיתנו יש אפשרות בחירה. אין פה יחסים בכפייה .
אם אנחנו ביחד זה רק מכיוון שאנחנו רוצים(בתקווה להתגבר על המטענים)..וזאת בתמורה לאהבה הענקית שנפלה בחלקנו.
 
אני מתנצלת

לא ראיתי שרשמת באחת התגובות
"הדחף שלי לרצות להביא עוד ילד הגיע מתוך אהבה ענקית וצורך לממש אותה..אך גם לאחר חשיבה רציונאלית מעמיקה,יש לנו יכולת ונסיון,יש תנאים כלכליים, יש תמיכה של המשפחה,ויש מאחורינו שנה וחצי של התנסויות משותפות ומוצלחות עם הילדים..(אכן ללא מגורים משותפים) ,האמנתי שאני יכולה להקיש מהחוויות המשותפות על מה שיכול לקרות בהמשך."


אם כך הסירי כל מה שלא רלבנטי מתגובתי הראשונה והשאירי את השלד של הטיעונים שנוגעים בדבר- למשל על העובדה שאי אפשר לתלות שלמות משפחה בילד.

בהצלחה
 

פסקל42

New member
תודה על התיחסות מקיפה .

תודה על ההתיחסות המקיפה. אין ספק שעלינו לעבוד על בסיס יציב בזוגיות ותשתית לפני הבאת ילד נוסף לעולם. הדבק של כולנו הוא אהבה הרמוניה ושיתוף פעולה...חשבתי שהיינו קרובים לכך כשרציתי לפעול מעשית להבאת ילד. צר לי שפרשנויות רבות מאירות את היכולת האמהית שלי ואת האהבה והכמיהה לילד כאנוכיות אטימות וצרות מחשבה.הנאורות הפכה לחרב פיפיות נגדנו במקרים מסוימים.עלינו להסתפק בנישה צרה ולא מחייבת וגם על כך להודות לגבר שאיתנו..כאילו נתינה והתחייבות לאהובת לבך היא סיכון שיביא אסון... יש עימי כל מה שילד צריך...חום אהבה יציבות כלכלית ויכולת התמסרות...הדבר היחיד שחסר הוא רצונו של בן זוגי.וזה משמעותי מאוד בעיניי.לא העליתי על דעתי להביא ילד בניגוד לרצונו -זה אשר הכריע את ההחלטה כשעשיתי הפלה (בניגוד לרצוני) וזה אשר יכריע כעת. גם מגורים משותפים הוגבלו לתנאים שנוחים רק לחבר שלי לפי מתווה שלא יכולתי לבצע לכן זה לא התממש עד עכשיו-כי זה לא היה הוגן מאוזן או אפשרי.
אני מקבלת את התגובה שלך ואנו בוחנים חלופות של מגורים משותפים באופן שקול הוגן ומאוזן יותר.
קל יותר לבחון כמה האהבה הענקית שלנו היא דבק שמחבר כאשר יש מטרה מוגדרת ומשותפת ולא כאשר בורחים כל הזמן מהתמודדות עם הבדלי ציפיות. אנחנו מאוד קרובים לשם היום ואני מקווה שנדע להסב אושר לנו ולכל הסובבים אותנו. לגבי טיפול זוגי/פרטני אני שוקלת זאת בחיוב ומניחה שזה יכול להועיל בעניין הנטייה שלי שוב ושוב להפרד ולחזור. כל מה שנעשה ונאמר בקשר הזה הגיע מתוך אהבה עצומה.....וזו לא קלישאה.
 
תודה- היה מעניין לשמוע את הזווית שלך

אין לי דבר נגד רצונך להביא ילד- זו זיקה עמוקה ומוכרת לי באופן אישי
התכוונתי כמובן ששיקולים שצריכים לבוא הם לזכור שמדובר באדם בפני עצמו.

עכשיו שהבהרת את זה רווח לי,
שמחה לקרוא מה שכתבת- ולראות שאתם מתפתחים מחשבתית
ומתגמשים זה לזה (למשל בנושא המגורים).
אני חושבת שהיית צריכה את התגובה פה רק בשביל להזכר
במה יש בך ומה יש לך .

אם עלה בידי לשמש תזכורת להעריך את שיש לך ואת שנתת
אז שכרי בעמלי : )
 
קודם כל לנשום עמוק

התגובה שלך עמוסה וגדושה- ננסה לבודד את הרצונות שלך:

*ילד.
* מגורים משותפים.

ראשית תראי , לאורך כל התגובה צצים ועולים דברים שנראים לי מדאיגים .
בואי נתחיל מילד- ילד דורש אב ואם - הוא דורש הסכמה הדדית. הוא התחייבות לכל החיים ובחירה כזו לגמרי צריכה להיות נקיה מאנוכיות. מדובר בעוד אדם בעולם.

רשמת שילד יכול להפוך אתכם ל"משפחה אחת מאוחדת". זו עילה שאין להביא בגללה ילד- ראשית כל כי היא מלאכותית- היא תחזיק כמה שנים ותתפוגג ותותיר גם את בן הזוג בריחוק ובתלות נוספת וגם אותך ואת בנותיך.

*ילד הוא לא דבק למשפחה*. הוא אדם . חשבי מה את אומרת- את רוצה להטיל על עולל רך את התפקיד של מפשר הפערים?.

שנית , אינני חושבת שגם לו היה רצון הדדי אתם מוכנים להביא ילדים. יש בינכם קשיים משמעותיים , פרידות ואי הבנות - במצב כזה אין להביא ילד- טובתו קודמת .

שלישית את לחוצה מאוד על הדקה ה-90 וזה עוד מעלה לי את החשש שאם תביאי ילד זה יהיה מכל הסיבות הלא נכונות. מדובר פה באדם - את מבינה את זה.

רביעית - אני חושבת שהוא רואה ובצדק שכרגע המצב לא מאפשר הבאת ילד ויותר מזה לא הוגן להפיל עליו את הרעיון לדבר כזה מבלי להתחשב לוגית בכל הפרמטרים - ילדיו האחרים , הוצאות עתידיות וכן הלאה- אם זה כל כך בוער לך זה משהו שאת צריכה לחשוב ולהציג לו . אם בכלל זה יהיה רלבנטי ועל הפרק (כרגע זה לא וסמכי עלי אני לא אומרת את זה לגנותך- אלא המצב שאת מתארת וטובתו של הילד העתידי *שהיא היא* צריכה להיות הסיבה היחידה להבאת ילד). - עליך לקחת אחריות ולהציג לו כיצד תוכלו להסתדר מבחינת זמן או תקציב ואל תשכחי שיש עוד ארבעה פיות להאכיל.

זאת אחריות *שלך* לרצון שלך.

מגורים משותפים:
ראשית כל עלי לציין שהוא כן יוצא לקראתך למרות שקשה לו להתגמש ככל הנראה וזה לא מצב פשוט לקראת מגורים ותיארת אותו גם כאדם ""למרות שבמקביל הוא ידע לתת לי תחושה שאני עטופה בחום ואהבה ושיש לי אוזן קשבת ותומכת" - הוא נשמע כמו בחור טוב שאפילו שיש לו קשיים מתגמש אליך. אחר כך אדון בך בנפרד.

יש בינכם כרגע קשיים בקשר לילדים , ניסיון לגרום לילדים להסתדר זו עבודה לא פשוטה- יש מקום לשיחה בנושא אבל אני חושבת שאיך שאת מתארת את בנותיך השקטות והילד עם בעיות ההתנהגות הוא לא מצג אמין למציאות.

לציין בפני אדם "שיחנך את בנו" נשמעת לי כמו חוסר התחשבות וחוסר ראייה שלו במקום הזה- את רוצה קחי את היוזמה, הציגי לו דרכים ושוחחי איתו על צורות ורעיונות שעולות לך לשפר את יחסי הילדים וליצור גיבוש. הציגי כמה זה חשוב לך לגור ולאהוב אותו .

עכשיו אגע במשהו אחר - ההתנהלות שלך והשאלה האם הוא אוהב או לא אוהב אותך:

ראשית כל הוא אוהב אותך לדעתי. כל השרשור מבחינתי נשקפת בעיקר גישה מאוד בעייתית שלך וחוסר הקשבה או איזון בין רצונותיך לרצונותיו .
במילה אחת ואני מבקשת שתשהי פה את הרגש- את לא הוגנת , את לא מתחשבת בצרכיו.

מצאת בחור טוב- שדואג לך, שמתגמש מעבר לחשיבה העצמאית שלו ורוצה לעבור לגור איתך ולהתנסות בזה, ששולח לך הודעות ודואג בשלומך ושיש לך רגש עמוק אליו. ביינתים כל מה שהוא מפגין הוא הססנות ויחס לוגי והגיוני לגמרי לבעיות .

בעוד שאני רואה מצידך שבכל פעם שהוא לא מתגמש לקראתך את עוזבת ובעצם קובעת סנקציות לנושא- חוסר הקשבה, חוסר לקיחת אחריות וחוסר יוזמה.
שוב אינני מנסה לפגוע בך- כך אני קוראת את זה.

את טוענת דברים כמו שאת לא יכולה לחיות רחוק בלעדיו וחוזרת ונפרדת וחוזרת,
את רוצה להביא ילדים בגלל שלמות משפחה, את קופצת לתוך יחסים עמוקים והתחייבות עצומה כמו ילד ומגורים צמודים צמודים - לפני שחוויתם זה את זה בפועל ברמה שאת מוכנה אפילו להכנס להיריון מבלי לדעת תנאים מקדימים כמו ה מה העול הכלכלי , מה הזמן שיש בידכם ואפילו נתינת תצורה נורמלית של משפחה לעולל החדש- את משתמשת בטענות כמו הדקה ה-90 כתירוץ וכותבת בשטף רגשי חסר מעצורים בלי לעצור ולחשוב.

גם למרות כל הסימנים ואפילו שציינת שיש לך בעיה של בטחון באדם אהוב- מצידך ולאו דווקא מצידו שכן הוא עושה דברים בצורה שנשמעת לי לגמרי הגיונית- הוא סובל מפרידות בכל פעם שרצונך לא מתממש.אני לא חושבת שאת הוגנת או רואה אותו . את גם מתארת את הרגשות כמעל לכל כשאני שוב מזכירה- את דנה בהבאת אדם נוסף שילווה אתכם לכל חייכם , במגורים משותפים ושינוי החיים של ילדיך ובאדם אהוב שכבר הפגין את רצונו והתגמשותו ובאה בשאלות לא הוגנות על האם הוא אוהב או לא אוהב.

בכנות?
השאלה של האהבה היא דבר שצריך להפנות לך . את רוצה ילד- את כמהה לזה . אני מבינה אבל אם את כמהה באמת כי זה דבר שאת רוצה את צריכה לעשות את השיקול כמו שנכתב- במי את בוחרת? איזו התנהגות תאמצי? .

אם באמת הוא אהבת חייך , מדוע את נוהגת בכזה עיוורון רגשי לגביו? מדוע את מרחיקה אותו כך?. מדוע את לא מכבדת את רצונותיו ? הוא כבר התגמש והוא בחור טוב כך נשמע.

האם את מעדיפה חלום של ילד ברגע ה-90 שכנראה כך נראה אין לך אמצעים , זמן ומוכנות לו או אדם אוהב שבזוגיות איתך כבר כמעט שנתיים ומוכן לעבור לגור איתך?.

את צריכה לרדת לקרקע ולהביט בכנות בעצמך ובו. לעשות חושבים.
האם את אוהבת אותו מספיק להשתנות , להתפתח ולצמוח עם האדם שכינית אהבת חייך.

את צריכה להביט בצורה יותר אחראית על העולם סביבך ועליו ולהבין את הקושי שלו ולא לשגות בחלומות באספמיה. להיות גם הוגנת איתו לגבי ילדיו ולגביכם בכלל.

והכי חשוב כל מה שכתבתי כתבתי מהטעם שאני רוצה בטובתך-
נשמי קודם כל , קחי כמה דקות של התנתקות מהרגש הגועש והלוחש ותהי פרקטית. אם יש לך חלום תראי מה הוא דורש ומה את מוכנה להקריב והאם הוא ריאלי.

אינני פוסלת שזה יהיה אפשרי- לתחושתי כרגע הוא לא אפשרי, ולתחושתי יש לך בחור טוב ולשניכם אני מאמינה יש קושי מסוים בתקשורת וטיפול לא רק שיועיל אלא יאפשר לך לראות את החלק שאת מחסירה מעצמך מחמת הרגש

בהצלחה.
 
הגעתי לפורום במקרה -

שאלתי פעם את אמי: מה עדיף? בעל בלי ילד או ילד בלי בעל?
אמי אמרה שקשה לה להפריד. היא אהבה מאד את אבי (למרות שהוא היה בעל רע ואנוכי).
אבי אמר - בעל. זה הבסיס.
חברה גרושה עם בת אמרה - ילד. היא עזבה את בעלה.
חברה נשואה עם ילד (מאושרת בנישואיה) אמרה - ילד. כי הוא נשאר.
אני אישית הייתי מעדיפה בעל, אפילו ללא ילדים בכלל. כל כך קשה למצוא אהבה, וודאי שקשה למצוא אהבה משני הכיוונים.
 
יש בעיה לדעתי

בהתייחסות מלכתחילה שלא חשבתי עליה -
ילד הוא אדם בפני עצמו וככזה צריך אם ואב ותנאים מתאימים של קרבה בינהם.

אין מקום לשאול מה עדיף בעל או ילד - הוא גדל והופך לאדם עצמאי וכל התייחסות אליו כתחליף "שנשאר" , כ"מקרבה משפחות ומאחדן" וכן הלאה היא התייחסות לא הוגנת לאדם שנפרד ממך ולא בא לשרת צורך אגואיסטי שלך .

אתה רוצה ילד כי החלטת שאתה רוצה להביא אדם לעולם ויש לך כל מה שצריך לדאוג לו . אם יש סיבות נוספות בדרך סביר להניח שיהיה לא הוגן להטיל אותן עליו כי אף אחד לא אומר שהוא ישאר תמיד, יהיה טוב ממך , המשכיות שלך או כל דבר מהסוג הזה .

הוא לא גרורה של העצמי שלך.
 
בתור גרושה עם בן זוג קשה לי להבין

את ההתנהלות שלכם. אתם מתנהגים יותר כמו בפרק א'.
את עם הלחץ שלך לילד והוא עם הנסיונות הנואשים שלו להישאר איתך בכל מחיר.
גם אני וגם חברותי הגרושות ממש לא נמצאות במקומות כאלה ויש לחלקנו בני זוג.
לא התגרשנו בשביל לחוות שוב כאב. כל מטרתנו היא להנות ממה שיש.
אני גרושה עם ילדים ויש לי בן זוג עם ילדים ושנינו לא גרים ביחד (כי למה לסבך את העניינים?) ואנחנו נהנים ונפגשים בתדירות גבוהה וטסים לחו"ל ואני מתה עליו ולכל אחד יש את הזמן שלו עם עצמו, עם הילדים שלו וזמן לזוגיות. הילדים שלך ושלו לא צריכים לחוות את התסביכים של שניכם. ממש מפתיע שמישהי גרושה לחוצה ברמות כאלה לילד ועוד בפרק ב'?! יש לי מלא חברות גרושות ובחיים לא נתקלתי בדבר כזה. ומה את ילדה בת 16 שנכנסת להריון לא רצוי?! בגיל שלנו כבר צריך להיות התקן או קשירת חצוצרות.
 
למעלה