The Fire Of Life
New member
התשובה לשאלתך המעניינת.
קודם כל אקדים ואומר, שאני מסכים שמצב הפשיעה הופך להיות ברמה עירית וברמה ארצית למשהו שלקוח מסרטים, ובעיקר סרטי אימה. מישהו יורה במישהו אחר בגלל מקום חניה ?! זה לא עליבות נפש בהתגלומתה ?! אך אוסיף ואומר, כי הפתרון הוא לא בתנועות הנוער. תנועות הנוער של היום, במידת מה איבדו את מקומן בחברה הישראלית, קומץ קטן מהנוער נמצא בתנועות הנוער, ולכן אין טעם לבזבז כספים מיותרים על קומץ קטן מהנוער - ארצית ועירית. את הכסף יש לתת למערכת החינוך, שתונהל ע"י איש חינוך אמיתי, ולא איזה שרה, שאני חושב שכל חברי הפורום פה יסכימו איתי, לא יודע דבר, וחצי דבר על חינוך ! תנועות הנוער, גרמו למערכת החינוך, להיות מערכת הלימוד, בשלב כלשהו מקום המדינה, ועד היום, מערכת החינוך הבינה כי הרוב הארי של הנוער מתחנך בתנועות הנוער, לכן אין צורך לדבר על ערכים, להעביר פעולות אקטואליה וכד'. עם ירידת מעמדן של תנועות הנוער בסוף שנות השמונים, משרד החינוך לא התעדכן בירידה, ובגרפים שמראים שרוב הנוער, כבר לא בתנועות הנוער, והמשיך עד היום לפעול כמשרד הלימוד. לכן על מנת לשפר את המצב הארצי, והעירי שלנו יש לעשות מס' דברים לדעתי: 1.) למנות שר חינוך אמיתי. 2.) לתת תקציבים גדולים יותר לחינוך. 3.) לאכוף יתר על המידה את עקרון שניים עשר שנות הלימוד. 4.) להתחיל ללמד אזרחות מכיתה י', ובשיעורי האזרחות יהיה נתינת דגש על הקניית ערכים דמוקרטים, כמו: פתרון סכסוכים בדרכי שלום (ולא לירות במישהו על מקום חנייה), שיוויון ערך האדם, פלורליזם, וערכים נוספים. 5.) לחייב כל תלמיד במערכת החינוך, לבצע שנת שירות, או מחויבות אישית משמעותית מאוד, לאורך כל חטיבת הביניים או התיכון, או לאורך כל שש השנים בחטיבות השונות. 6.) להעתיק את מערך החינוך של יאנוש קוראצ'ק (מחנך אמיתי) לתוך מערכת החינוך הישאלית. ופה הייתי רוצה לשים דגש חד וחלק: יאנוש קוראצ'ק אחד המחנכים הגדולים של כל הזמנים, ואני מכיר הרבה אנשים שהם יענו מחנכים, אם זה מדריכים בתנועות נוער, אם זה מורים שחושבים את עצמם שהם אנשי חינוך, אם זאת שרת החינוך שלא יודעת דבר חינוך, וכ'ו וכ'ו. אבל חינוך אמיתי, זה גם נתינת אמון בחניכים שלך, ונתינת דמוקרטיה ופלורליזם לשאר הדיעות. 7.) יש לשים דגש חזק מאוד על ערך הסובלנות, ולחנך לדברי וולטר שאמר: "איני מסכים עם מילה מדבריך, אך אלחם עד טיפה דמי האחרונה כדי שדבריך ישמעו". 8.) ישום אמיתי וכנה של חוק חינוך חובה וחינם ! ! ! ! 9.) ביטול תנועות הנוער כמסגרת פרטית, ואחרי הצוהרים, והפיכתו לחלק ממערכת החינוך, כלומר אחרי שסיימת ללמוד, 6 שעות שבהם למדת ג"ג, מת', ולשון, תהיה לך פעולה על שיוויון ערך האדם. כל פעם יבוא מדריך מתנועה אחרת שיחנך לערכים דמוקרטים, ויהודים. לדוגמא: מדריך מבני עקיבא יעביר פעולה על מורשת יהודית, מדריך מהנוער העובד יעביר פעולה על שיוויון ערך האדם, ומדריך מבית"ר יעביר פעולה על ציונות. כמובן שאני יכול לכתוב רפורמה אמיתית לחינוך, ולא רפורמה שבה יש 80% שטויות, ו- 20% דברים שבאמת צריכים ליישם (הכוונה כמובן לדו"ח דוברת). עברתי על הדו"ח הזה חלקית, ממה שקראתי הוא בסדר, ויש כמה דברים שצריך ליישם כמו מה שאמרתי, על אכיפת חוק הלימוד לשתיים עשרה שנה. לרעיונות ופתרונות נוספים תתפסו אותי במהלך החופש בבית שמש, ואספר לכם עוד רעיונות איך לשנות את פני המדינה. אביחי גרעין נב"ו 2005
קודם כל אקדים ואומר, שאני מסכים שמצב הפשיעה הופך להיות ברמה עירית וברמה ארצית למשהו שלקוח מסרטים, ובעיקר סרטי אימה. מישהו יורה במישהו אחר בגלל מקום חניה ?! זה לא עליבות נפש בהתגלומתה ?! אך אוסיף ואומר, כי הפתרון הוא לא בתנועות הנוער. תנועות הנוער של היום, במידת מה איבדו את מקומן בחברה הישראלית, קומץ קטן מהנוער נמצא בתנועות הנוער, ולכן אין טעם לבזבז כספים מיותרים על קומץ קטן מהנוער - ארצית ועירית. את הכסף יש לתת למערכת החינוך, שתונהל ע"י איש חינוך אמיתי, ולא איזה שרה, שאני חושב שכל חברי הפורום פה יסכימו איתי, לא יודע דבר, וחצי דבר על חינוך ! תנועות הנוער, גרמו למערכת החינוך, להיות מערכת הלימוד, בשלב כלשהו מקום המדינה, ועד היום, מערכת החינוך הבינה כי הרוב הארי של הנוער מתחנך בתנועות הנוער, לכן אין צורך לדבר על ערכים, להעביר פעולות אקטואליה וכד'. עם ירידת מעמדן של תנועות הנוער בסוף שנות השמונים, משרד החינוך לא התעדכן בירידה, ובגרפים שמראים שרוב הנוער, כבר לא בתנועות הנוער, והמשיך עד היום לפעול כמשרד הלימוד. לכן על מנת לשפר את המצב הארצי, והעירי שלנו יש לעשות מס' דברים לדעתי: 1.) למנות שר חינוך אמיתי. 2.) לתת תקציבים גדולים יותר לחינוך. 3.) לאכוף יתר על המידה את עקרון שניים עשר שנות הלימוד. 4.) להתחיל ללמד אזרחות מכיתה י', ובשיעורי האזרחות יהיה נתינת דגש על הקניית ערכים דמוקרטים, כמו: פתרון סכסוכים בדרכי שלום (ולא לירות במישהו על מקום חנייה), שיוויון ערך האדם, פלורליזם, וערכים נוספים. 5.) לחייב כל תלמיד במערכת החינוך, לבצע שנת שירות, או מחויבות אישית משמעותית מאוד, לאורך כל חטיבת הביניים או התיכון, או לאורך כל שש השנים בחטיבות השונות. 6.) להעתיק את מערך החינוך של יאנוש קוראצ'ק (מחנך אמיתי) לתוך מערכת החינוך הישאלית. ופה הייתי רוצה לשים דגש חד וחלק: יאנוש קוראצ'ק אחד המחנכים הגדולים של כל הזמנים, ואני מכיר הרבה אנשים שהם יענו מחנכים, אם זה מדריכים בתנועות נוער, אם זה מורים שחושבים את עצמם שהם אנשי חינוך, אם זאת שרת החינוך שלא יודעת דבר חינוך, וכ'ו וכ'ו. אבל חינוך אמיתי, זה גם נתינת אמון בחניכים שלך, ונתינת דמוקרטיה ופלורליזם לשאר הדיעות. 7.) יש לשים דגש חזק מאוד על ערך הסובלנות, ולחנך לדברי וולטר שאמר: "איני מסכים עם מילה מדבריך, אך אלחם עד טיפה דמי האחרונה כדי שדבריך ישמעו". 8.) ישום אמיתי וכנה של חוק חינוך חובה וחינם ! ! ! ! 9.) ביטול תנועות הנוער כמסגרת פרטית, ואחרי הצוהרים, והפיכתו לחלק ממערכת החינוך, כלומר אחרי שסיימת ללמוד, 6 שעות שבהם למדת ג"ג, מת', ולשון, תהיה לך פעולה על שיוויון ערך האדם. כל פעם יבוא מדריך מתנועה אחרת שיחנך לערכים דמוקרטים, ויהודים. לדוגמא: מדריך מבני עקיבא יעביר פעולה על מורשת יהודית, מדריך מהנוער העובד יעביר פעולה על שיוויון ערך האדם, ומדריך מבית"ר יעביר פעולה על ציונות. כמובן שאני יכול לכתוב רפורמה אמיתית לחינוך, ולא רפורמה שבה יש 80% שטויות, ו- 20% דברים שבאמת צריכים ליישם (הכוונה כמובן לדו"ח דוברת). עברתי על הדו"ח הזה חלקית, ממה שקראתי הוא בסדר, ויש כמה דברים שצריך ליישם כמו מה שאמרתי, על אכיפת חוק הלימוד לשתיים עשרה שנה. לרעיונות ופתרונות נוספים תתפסו אותי במהלך החופש בבית שמש, ואספר לכם עוד רעיונות איך לשנות את פני המדינה. אביחי גרעין נב"ו 2005