זה קרה רק לי?

יפה

הפרסומת של קרלסברג
 

אבזץ

New member
שוב גערר'ס - כבוד למגזר!

בר, הם חבר'ה נחמדים מאוד. רק לא הייתי מציע לך לחיות איתם... טוב, אני צריך לספר לך...?!
 

אבזץ

New member
יופי טופי. זו אפנה חדשה...

בר, בתצ', יורי ועוד כמה בדרך... פתאום כולם נורא נחמדים... אני עברתי תהליך הפוך. אז מה? זכותו של כל אחד להרגיש מאויים. החרדיים לא מאיימים עלייך - סבבה. מצידי לכי לגור אצלם. אותי הם דפקו עשרים ואחת שנים. ועדיין דופקים. באיזו חברה הורים ינתקו קשר עם ילדים ככה סתם? אההה? זו נראית לך חברה נורמלית?! צריך לחבב אותם? על מה אתם מדברים? נהייתם לי חבורת אדישים (מסמים?).... מאוד כיף להיות נחמד. רחמנים בני רחמנים... א-רחמונעס. כבר אמרו: "המרחם על אכזרים, סופו שיתאכזר לרחמנים". אף אחד לא שונא, רק אידיוט מפתח שנאה (שנאה מזיקה לשונא יותר מלמושא שנאתו), אני מדבר על שנאה (לשיטה) במובן של בוז ועל הבנה שהשיטה שלהם מקולקלת ומזיקה, וככזו מותר, ואף רצוי, לתעב אותה. אין בזה שם פסול. אגיטע וואך
 

barr1969

New member
פתאום אני בנחמדים

ובתןר מי שהתבכיין על התוקפנות שלי, היית אמור לשמוח. אבל אתה רוצה שאהיה תקיפה רק בדיעות שאתה מוצא לנכון, ולמרות היותי נחמדה כהגדרתך, לא בראש שלי להיות הקול שאתה מפיק מחליל השנאה שלך. אין באמירה למעלה משום וויכוח על הקושי שהחיים שלך ניסו אותך בו. אבל לשבת לנהל את כל כרטסת השנאה הזו תספיק בגיל ששים. עכשיו אתה יכול לחיות ולהנות. צא מהרחמים.
 

אבזץ

New member
תהיי בריאה (בפולנית)

הלכתי לישון. שבוע חדש בפתח. כבר צריך לקום... תהנו לכם כאן.
 

Epignosis

New member
אחד מהעוד כמה.

מי דפקו אותך עשרים ואחת שנים? החרדים? הם הסתכלו על הפנים היפות שלך ואמרו: "הנה אחד שצריך לדפוק" ומועצת גדולי התורה קמו ודפקו אותך? אם ההורים שלך דפקו אותך, זה לא נורמלי במחינה אנושית, אבל זה קיים גם אצל אנשים שחזרו בתשובה ממשפחה חילונית, ושם אין כמעט הצדקה כי הם לא חושבים שיישות עליונה העניקה להם את הזכות להתעלל בבן שלהם. בכל חברה יש הורים שינתקו קשר עם הילדים בגלל סיבות שטותיות ברמה אבסורדית. הדת זו חברה ששולטת על 80 אחוז מהעולם במשך מי יודע כמה אלפי שנים, זה הופך אותה לחברה הנורמלית. אולי מבחינה הומנית או אמונית הצדק לא עימם אבל זו לא סיבה לקום ולומר שהם שלטון אכזר. אם אתה מאמין שיש שם אנשים ספציפיים שמעשיהם היו בכוונה תחילה להזיק לעולם הזה והבא שלך (כי אם לא, וודאי שאכזרים הם לא), אילו אנשים ספציפיהם שדינם לנעיצה תמידית בגדר תיל חשמלית. איך עוד אמרו? "בור ששתית ממנו אל תזרוק בו אבן", גם אם פתאום התברר לך שמבחינתך זה לא מים אלא שתן, אתה זה ששתית מהבור כשחשבת שזה טוב והם חשבו שזה טוב לך. (ושוב, היחידים שאתה יכול לדון עליהם זה ההורים שילדו אותך למצב הזה) השיטה החרדית אינה מקור לבוז כמו ששיטות החינוך האחרות אינן ראויות לבוז. אף אחד לא מצא שיטה שאין בה אחוזים של עשבים שוטים ומסוממים. ואם אתה חושב שהחינוך החילוני מלא בפחות פגמים שיערב ויבושם לך וכל החושבים כך. לי יש אחיינים חרדים, וחברים עם ילדים חילוניים. עד גיל חמש, הילד החרדי מחונך בערך פי עשרים. אם דרך מסוימת לא מתאימה לך או שאתה חושב שהיא אינה האמת, זה יהיה מתועב לקום ולתעב אותה מסיבות אישיות/אמוניות. מי שברצונו להמשיך את הוויכוח הזה, נא לא להביא מקרים מנסיונו האישי והמרגש עד דמעות, אלא סטטיסטיקות עלובות או מחקרים נרפים. כך יכול להתהוות בסיס לטענות. (להגיד "קראתי מחקר שמספר מקרי הרצח בגני ילדים חרדיים גבוה בהמקביל אצל חופשיים", זה לא נקרא להביא מחקר.) אגיטע וואך, מלקק רוק ואבנים מתחתיות באר.
 

Epignosis

New member
אני אהיה הראשון להביא סקר.

סקר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: תלות בין רמת שביעות רצון בקשר עם המשפחה לבין רמת הדתיות. אביא עוד כמה סקרים אם יהיה צורך. ואם תטען שסטטיסטיקות לא מוכיחות כלום, זה ייתכן, היכנס/י לפורום סטטיסטיקה ותתוווכח/י על זה.
 

Epignosis

New member
כאן צירפתי את הקובץ עם שלושה סקרים:

הקשר בין רמת הדתיות לבין: שביעות רצון מהקשר עם המשפחה. שביעות רצון מהחיים באופן כללי. שביעות רצון מהקשר עם השכנים (עניינא דיומא)
 

אבזץ

New member
אין לי מלים...

מדהים אותי בכל פעם מחדש איך אנשים שברחו משם מתאמצים להגן על מי שגרם וגורם להם סבל. זה לא סיפור של משפחה, די בביקור קט באירועי הלל, כדי להבין שזו תופעה... אין פה משפחה שדופקת אלא טלית שציבור שלם מכסה בה את ערוותו. אין לי השהות לפרט. ואתה ממילא לא תבין....
 

בתש1

New member
מצטערת ,אבל ממש לא גרמו לי עוול..

להפך.. היה לי אפילו טוב..ומה שאני היום זה הרבה בזכותם..אם כי את שוב הזכות אני משמרת להורים החרדים שלי.
 

barr1969

New member
גרמו לי עוול

נפרדתי מהם ומהעוולות שלהם. עד מתי ארכז את האנרגיות שלי כדי לשנוא אותם או להאבק בהם? שיחיו את חייהם, אני ממשיכה בשלי- הווה ועתיד. די לעבר.
 
שהכל יעבור ממול

ואנחנו נלך לחיים טובים ולשלום.אני לא שונא איש ולמה לשנוא אין לי מגע איתם והעבר תמיד נשאר לא יעזור כלום כמו חילוני שחוזר בתשובה תמיד העבר יעלה ויצוץ לו ויפתה אותו. אז אני זוכר שהייתי בחיידר חתם סופר ולמדתי בתלמוד תורה ולמדתי בישיבה קטנה וזהו היה נגמר אבל בראש זה תמיד נשאר. לא שמחר אני הולך לעשות מהפך זה נגמר. אבל אין לי חרטות ואני שלם עם הזכרונות מהעבר וכל זה בלי שינאה.
 
כל כך עצוב לקרוא את השרשור הזה

למרות ההומור הרב (והציניות הבלתי נגמרת) אני, קוראת סמויה בפורום, מוצאת את עצמי לא פעם מוחה דמעה בקוראי את הסיפורים הקשים שלכם. נראה לי שהשנאה שאתם מלבים אחד אצל השני אינה מסייעת לכם ב"החלמה" וההתגברות על הקשיים שחוויתם.
 
למעלה