זה נכון???

זה נכון???

זה משהו מוזר ששמעתי לפני כמה ימים. הנדסאי שהשלים למהנדס עם יתרון על שאר המהנדסים שלא השלימו מהנדסאי. זה נכון?
 
אם ככה

אז המקצוע של מחשבים-ביואינפורמטיקה הוא מבוקש? והאם הוא מבוקש כל כך עד שלמעסיקים לא משנה אם הוא נלמד במכללה אקדמאית או באוניברסיטה? דבר נוסף, האם דיפלומת הנדסאי יכולה להוות בכל דרכשהי יתרון בקבלה לעבודה? וגם מה הכי עדיף ללמוד אלקטרוניקה או מדעי המחשב? תודה רבה על העזרה.
 

H20

New member
למיטב ידיעתי, הביקוש

לביואינפורמטיקאים הוא נמוך יחסית.
 
יחסית למה?

איזה מקצועות יש להם יותר דרישה מאשר ביואינפורמטיקאה? והאם מדמ"ח-פיזיקה דיי מבוקש? ואיפה אפשר ללמוד אותו? ועוד דבר, האם כימיה היא מקצועה מבוקש? האם גם הנדסת כימיה וביו-טכנולוגיה?
 
מדמ"ח פיזיקה זה לא מקצוע.

זה שילוב,מה שנקרא תואר דו חוגי[או דו ראשי לעתים,או אפילו ראשי משני], שמאפשר לאחריו אחד מהשניים-להמשיך לתואר מתקדם בפיזיקה[ואז לעסוק בפיזיקה] או ישר ללכת לתעשיית ההייטק ולתכנת[+ שאר דברים] מבוקר ועד ליל
[שזה מה שאתה יכול לעשות גם בתואר במדמ"ח בלבד] כימיה? ביקוש סביר..לא היסטרי,לא נמוך מאד למיטב ידיעתי. ביקוש "ממוצע" אני מעריך תהיה הגדרה טובה, כל עוד יש לך תואר שני,ועדיף שלישי בנ"ל. הנדסה כימית? כנ"ל מבחינת הביקוש,רק שפה מספיק תואר ראשון... אני שם לב אבל שאתה פונה לכמה תחומים ללא מכנה משותף בהכרח..אתה בטוח שאתה סגור על עצמך?..לחפש מקצוע לחיים רק ע"פ ביקוש זו טעות.מתישהוא יימאס לך ממנו,אפילו שעשית מספיק כסף ממנו,בגלל שהוא לא מעניין אותך בכלל...[בהנחה שבאמת הוא לא מעניין אותך
] בכ"א, לשאלתך-הנדסת חשמל ואלקטרוניקה וכן מדמ"ח["רגיל"] הינם מקצועות מבוקשים יחסית...
 
סגור לא ממש

אבל המקצועות שאני שואל לגביהם הם המקצועות שדיי מעניינים אותי ולמדתי אותם בתיכון (פיזיקה וכימיה) או סתם מספרים (תיכנות ואלגוריתם). למרות שאני אולי אלך לכיוון מדעי המחשב אבל הבעיה שאני לא יודע באיזה מקום עדיף ללכת (איזה בוגרי אוניברסיטה מועדפים יותר בתעשיות היי-טק) והאם גם בוגרי מכללה אקדמאית יכולים להתקבל לעבודה (ומה הסיכויים שלהם יחסית לבוגרי אוניברסיטה) מהסיבה שיש לי סכם לא בשמיים (105 בטכניון, 102 בשאר האוניברסיטאות (עם בונוסים כמובן) ). לכן, אם אני אלך למכללה אקדמאית יש לי סיכויים גבוהים להתקבל לשם. אם תוכל לעזור לי, אני אודה לך נורא.
 
סכם?..התכוונת לממוצע בגרות כמובן

בכ"א, זה תלוי מאד בציון הפסיכומטרי שלך.. לגבי יוקרת המקום וכו': תראה, היום ידוע שכל האוני' במדמ"ח נחשבות מאד[ולמרות שאני סטודנט בבר אילן, אניכול להגיד ש"עושה רשום"{שמועות בעיקר} שהמעמד של בר אילן וכן של חיפה הוא מעט פחות מזה של שאר האוני'.], ואח"כ יש את המכללות, ביניהן אאל"ט המכללה האקדמית ת"א-יפו נחשבת לא רעה בתחום..בין המובילות במכללות בתחום זה,כמדומני..וכמובן שיש עוד כמה מכללות לא רעות בתחום,אני פשוט לא מכיר אותן כל כך.. מאיך שהבנתי זאת,גם אם טיפה יותר קשה יהיה לך כבוגר מכללה,גם אתה בסוף תסתדר. והעיקר בתחום זה הוא הנסיון, ועדיף במשך הלימודים לנסות להתחיל לעבוד בבדיקות תוכנה וכיו"ב[דברים "זוטרים" יחסית,כמדומני].. בכ"א, אגב, אמרת שכימיה ופיזיקה מושכות אותך כי למדת אותן בתיכון. לא יודע למה אהבת אותן אבל יש הבדל רציני מאד ברמה שבה זה נלמד בתיכון לבין איך שבאוניברסיטה..לדעתי זה בולט מאד בכימיה-בתיכון זה נלמד ברמה ש....אהמממ,עדיף שלא אפרט מה שאני חושב על הרמה הנ"ל, ופיסיקה גם ככה היא לא בדיוק קלה בתיכון, אז זה פחות עקרוני[ועם זאת, שתיהן רחוקות מלהיות מוגדרות כ"תארים קלים" באוני'..]..
 
סלח לי באמת

אני דיי לא מרוכז לאחרונה, אכן דיברתי על ממוצע בגרויות. דבר נוסף שמעוניין אני לשאול הוא : האם בדומה לסטודנטים לתעשייה וניהול גם סטודנטים למדמ"ח יכולים לעבוד בעבודות מסוימות (שקשורות לקורסים או למה שהם למדו)? והאם באמת הניסיון הוא הכי חשוב בקבלה לעבודה?
 

H20

New member
אם הבנתי נכון את השאלה שלך, אז כן,

סטודנטים למדעי המחשב יכולים להתחיל לעבוד כבר בזמן הלימודים (כמובן, זה תלוי בציונים וגם במצב השוק באותו זמן). אינטל זו דוגמא טובה לחברה שמעסיקה סטודנטים.
 
אגב, שאלה לי אלייך,אפרופו אינטל-

ראיתי שלעתים הם מחפשים גם סטודנטים לכימיה[בסדר, שנה ב'+ כנראה אבל עדיין]. לדעתך/ידיעתך/הבנתך, זה לתפקיד "פועלי ייצור" של צ'יפים ותו לא או שיש בזה אלמנט ממשי של מחקר בכימיה?..
אודה מאד להתייחסותך לנ"ל,כש/אם תוכלי
 

H20

New member
מה שכן- כדאי להחזיק אצבעות שיקימו

עוד מפעל של אינטל בארץ. מפעל כזה נשמע לי הרבה עבודה לכימאים, מהנדסי כימיה וכו'
 

M o n a L i s a

New member
אינטל כמקום עבודה לכימאים? ../images/Emo12.gif

סליחה על הבורות, אבל הכיצד זה מתקשר? (לא שיש לי מושג מה הולך שם...)
 
כל האלקטרוניקה

אם זכרוני עדיין כשר כמו בימים ההם, ברכיבים אלקטרונים (דיודות וכדומה) יש חומרים כימיים (סיליקון וגרמניום אם אני לא טועה). כמו כן, כל העניין של חקר מוליכים למחצה ומוליכים-על יכולים להיות מאוד שימושיים לחברות כמו אינטל. כל הנ"ל בערבון מוגבל.
 
אכן כן../images/Emo13.gif

ועם זאת, אני מעריך שפיזיקאים/מהנדסי חשמל/חיומרים בעלי התמחויות מתאימות-יועדפו[ואולי אני טועה].
 

לילוש25

New member
אפרופו אינטל

לפי מה ששמעתי, הם מעסיקים רק סטודנטים מאוניברסיטאות... לשאלתך על ההבדלים...
 

H20

New member
מה שכתבת זה לא סכם, זה ממוצע בגרות

משוקלל. בשבילך לדעת מה הסכם שלך צריך לדעת מה הפסיכומטרי שלך. אם תוציא ציון גבוה בפסיכו', יהיה לך סיכוי להתקבל לטכניון. וממוצע טוב בלימודי ההנדסאים גם אולי יכול לעזור. ויש מכללות שנחשבות טובות במדעי-המחשב. מכללת ת"א, למשל. גם ידוע לי על אנשים שלמדו במרכז הבינתחומי ועובדים.
 
למעלה