זה כבר ממש הרתיח אותי

זה כבר ממש הרתיח אותי

שמעת על "פרופיל חדש"? אנשים שבעד השתמטות וכנראה שמעוניינים לשכנע כמה שיותר אנשים להשתמט, ומביאים טיעונים לא מדוייקים, לא רלוונטיים ולא נכונים לגבי השירות הצבאי ופטור מהשירות. בין היתר הם טוענים שזה שהערבים לא מתגייסים מהווה נימוק למה לא חייבים להתגייס, מציגים את הפטור של "עודף כ"א" שכידוע הוא סעיף פיקטיבי שלא קיים כמדד להצדקת השתמטות ועוד סעיפים מרתיחים נוספים. למישהו יש רעיון איך יוצאים נגדם?
 
גבירתי , מסתבר שיש גם אנשים כאלה שמעודדים

השתמטות , זה באמת מקומם ומעצבן שהם מנסים בכל מיני תירוצים לתת לגיטימציה להשתמטות למרות שאין לזה ולא תהיה לזה שום הצדקה . למזלנו , הרוב השפוי מתגייס לצה"ל ומבין שבלי צה"ל לא תהיה מדינה , ואותם אנשים שמעודדים להשתמטות לא יהיו בחיים... אז לא יעזור להם כלום לכל אלה שקוראים ומעודדים להשתמטות , כי האנשים הטובים והאמיתיים לא משתמטים לכן אני לא דואג מהם יותר מדי .
 
הבעיה היא שהם פונים לילדים

לאלו שעוד לא התגייסו ומכניסים להם שטויות לראש. אני מכירה מישהי, היום היא כבר קרובה ל-30, שבזמנו השתמטה כי הייתה בטוחה שבגלל שיש לה פרופיל נמוך היא תהיה פקידה שלא תתרום כלום והיו עוד שטויות שהיא חשבה על הצבא שכל קשר בינן לבין המציאות מקרי בהחלט. האנשים האלו עושים משהו דומה והרבה יותר גרוע ומשתמשים בעיוות נתונים בשביל לגרום לצעירים להשתמט.
 
באמת עצוב לשמוע את זה

אנשים לא מבינים שלולא הצבא שלנו , לא תהיה מדינה . מכיוון שהצבא מורכב מהעם , אסור לאף אחד להשתמט מהחובה המוטלת על כל אזרח והיא לתרום למען המדינה .
 

smailie

New member
זה בסדר. גם אני לא מוטרד מהאנשים האלה

האם את באמת מאמינה שמישהו שהיה ברור לו שצריך לשרת בצה"ל ולא העלה בדעתו לוותר על כך, ייתקל במקרה באתר של "פרופיל חדש" והופה... ישנה את דעתו ויחליט שמעכשיו הוא לא מתגייס? הרי ברור שלא! הם בסה"כ "משכנעים את המשוכנעים". אם הם מצליחים "לעבוד" על נשמות תמימות, הרי שזה רק על כאלה שממילא לא רצו מלכתחילה להתגייס לצה"ל ועכשיו יש להם עוד תירוצים. כך שאני, באופן אישי, לא מוטרד מהגוף הזה ופירסומיו לא מבהילים אותי.
 
איזה לא?

הם לקחו את כל מה שקורה בפועל ועיוותו, למשל העובדה שיש מי שמשוחררים בגין בעיות רפואיות ושואלים "ישראלי אמיתי הוא בריא?" וזו דוגמה לעיוות, הם משווים בין מי שמשוחרר מטעמי בריאות לגיטימיים למשתמט שפשוט לא בא לו לשרת. הם מעלים על נס את סעיף שחרור בגלל עודף כ"א, שכולנו יודעים שהוא פיקטיבי ולא קיים, ומציגים אותו כסיבה להשתמט. מה שעצוב זה שאחר כך אנחנו נתקלים במשתמטות שטוענות ששוחררו מהסיבה הזאת, כולם יודעים שזה לא נכון אבל הן עדיין טוענות את זה ומשתמשות בזה. גם הבחורה שסיפרתי עליה בהודעה קודמת טענה שזו הסיבה ששוחררה במשך כמה שנים, עד שאמרתי לה שאם זו הסיבה היא צריכה להיות כתובה בתעודת השחרור, ואז היא הודתה שהצהירה על דתיות. אני אספר עליה עוד קצת, שתבינו עד כמה פוטנציאל הנזק של ארגונים כאלו כן חזק: היא קיבלה צו גיוס, התייצבה וביררה על תפקידים בצבא. היא לא התקבלה לתפקיד שרצתה ובמקביל בגלל בעיות רפואיות נקבע לה פרופיל נמוך יחסית. היא שמעה מכמה אנשים לא מוסמכים על שירות בנות בצבא, ומהמידע הלא מהימן שקיבלה הבינה שבגלל שהיא לא התקבלה לתפקיד שרצתה ובגלל הפרופיל הנמוך, היא בוודאות תהיה פקידה שרק מכינה קפה כל היום ולא תורמת כלום. אם היא לא הייתה זוכה לעידוד שכזה והייתה נחשפת למידע נכון ולא מעוות, היה סיכוי טוב מאוד שהיא לא הייתה בוחרת לשקר לצבא ולהשתמט. היא עד כדי כך לא ידעה כלום על מה שהולך בצבא כך שנעזרה בנימוק המצוץ של "מחזור משוחרר" מה שמאוד פגע בה, היות שבכל מקום עבודה כשראו את הנימוק הזה בקו"ח או שהיא סיפרה כששאלו מה עשתה בצבא, הבינו שיש להם עסק עם מטומטמת או משתמטת. קטע פחות משמעותי אבל כן משמעותי עבורה היו הרינונים בסביבתה לפיהם לא גייסו אותה בגלל IQ נמוך, מה שלא היו אומרים אם הייתה למשל מספרת שלא גוייסה בגלל בעיות בריאות. זה היה סיפור אישי על בחורה נחמדה שקיבלה חיזוקים להשתמט, מה שפגע גם בה אישית בסופו של דבר. הארגון הזה מטרתו לגרום לתופעה הזאת להתרחב.
 

Norma Jean

New member
אבל באמת יש סעיף כזה...

יש סעיף כזה של עודף בנות בצבא.זה מה שכתבו לחברה שלי בפטור שלה.
 
על מה בדיוק אתה אומר ח"ח?

על האתר החדש שקורא להשתמטות? נו רואה , אז אתה עוד מודיע קבל עם ועדה שאתה בעד השתמטות .
 
למעלה