ender wiggin
New member
זה היה טוב
חזרנו הבוקר משאמוני לאחר שבוע מהנה מאוד ב ucpa,
לגבי המועדון אין מה להרחיב יותר מדי, הכל צנוע ופשוט, אבל מקיף הכל ומאוד נחמד.
העיירה מקסימה ומאפשרת בילוים ברמה טובה מאוד, על אפרה סקי הם שמעו אבל לא הפנימו לגמרי.
ולמנה העיקרית, לשם כך הרי נסענו- הגלישה-
שמוני מחולקת לכמה אתרים קטנים :
1. לה הוש (נשמע כמו לה זוש) - אתר נחמד מאוד שמארח את אליפות העולם על מסלול קנדהאר השחור ( לא קשה במיוחד, ומהנה מאוד) שמאפשר גלישה במהירות עצומה לכל אורכו.
2. לה ברוונט ולה פלג'ר - שני אתרים מקושרים, נמצאים על הרכס הצפוני ולכן הם בעלי מפנה דרומי, מה שמספק מצד אחד שמש ומצד שני בתחילת שבוע שעבר גם מרק אבנים סטייל החרמון.
3. גרנד מונטט - אתר בעל מדרונות אדירים עם מסלולים שחורים לא מטופלים ואוף פיסט משובח.
4. לה טור- בקצה העמק על הגבול עם שוויץ שוכן האתר הקטן הזה שמכיל כמה מסלולים חביבים (במיוחד המסלול בין העצים) ואפשרויות אוף פיסט אין סופיות כמעט.
אנו נסענו בהרכב שלא מאפשר גלישה משותפת כמעט - אני ברמה בינונית פלוס, ועידו ברמת המתחיל, כך שאכתוב על ווית הגלישה שלי,
ביום הראשון אספנו את הציוד ועלינו לגרנד מונטט על מנת שנגרד את החלודה, ואכן היה נחמד מאוד והספקתי לעשות כמה מסלולים אדומים עד שסגרו את המעליות.
למחרת התחלקנו לקבוצת ההדרכה ועלינו ללה ברוונט על מנת להנות מיום שמש יפה, שהחריב את מעט השלג שעוד היה על המסלולים, בערך בשעה 14:00 כבר יכולנו לטעום מרק שלג, וכשסיימנו לגלוש היה יותר חום מלבן.
ביום שלישי עלינו ללה הוש, שם התחלנו את היום על משטח המתאים להחלקה על הקרח, אולם לקראת הצהריים עברנו למסלול אליפות העולם שהיה במצב מעולה וחרשנו אותו להנאתנו, זה היה אחד מהמסלולים המהנים שקיימים המאפשרים לך להמריא, ולקפוץ וממש להנות תוך כדי גלישה.
ביום הרביעי היה ממש זוועה והשלג היה נוזלי. מזל שגלשנו רק חצי יום.
ביום חמישי עלינו ללה טור שקיבלה בלילה כשלושים ס"מ שלג שלא הפסיק לרדת כל היום, גלשנו על מסלולים לא מטופלים כלל ויצאנו לגיחות אוף פיסט קטנות. האתר היה נחמד מאוד והמסלול שרץ בין העצים היה מהיר ובעל נוף מרשים.
ביום שישי עלינו לגרנד מונטט, שם עברנו את המסלולים השחורים הלא מטופלים, וכאשר הוצאת את האף של המגלש טיפה לשלג הרך יכולת לראות כיצד נוצרות מפולות. זה היה יום שמש נהדר ואחד הקשים ביותר לגלישה בגלל כמות המוגולים על המסלול הצר.
בנוסף לגלישה הספקתי לעלות לאגול דו מידי, שזאת היא תחנת תצפית בגובה 3840 מ' וממנה יוצאים לגלוש ב"עמק הלבן" ('ואלה בלאנש') אבל עקב תנאי השלג לא היה מומלץ לנסות לגלוש אותו. המקום הינו מדהים והנוף ממנו עוצר נשימה.
לבסוף חזרנו הבוקר שמחים, רצוצים, ובעלי תאבון גדול לעוד סקי.....
עלויות :
טיסה - טורקיש 260€
UCPA - 560€
הסעות (אלפינבס) 52€
872€ סך הכל
חזרנו הבוקר משאמוני לאחר שבוע מהנה מאוד ב ucpa,
לגבי המועדון אין מה להרחיב יותר מדי, הכל צנוע ופשוט, אבל מקיף הכל ומאוד נחמד.
העיירה מקסימה ומאפשרת בילוים ברמה טובה מאוד, על אפרה סקי הם שמעו אבל לא הפנימו לגמרי.
ולמנה העיקרית, לשם כך הרי נסענו- הגלישה-
שמוני מחולקת לכמה אתרים קטנים :
1. לה הוש (נשמע כמו לה זוש) - אתר נחמד מאוד שמארח את אליפות העולם על מסלול קנדהאר השחור ( לא קשה במיוחד, ומהנה מאוד) שמאפשר גלישה במהירות עצומה לכל אורכו.
2. לה ברוונט ולה פלג'ר - שני אתרים מקושרים, נמצאים על הרכס הצפוני ולכן הם בעלי מפנה דרומי, מה שמספק מצד אחד שמש ומצד שני בתחילת שבוע שעבר גם מרק אבנים סטייל החרמון.
3. גרנד מונטט - אתר בעל מדרונות אדירים עם מסלולים שחורים לא מטופלים ואוף פיסט משובח.
4. לה טור- בקצה העמק על הגבול עם שוויץ שוכן האתר הקטן הזה שמכיל כמה מסלולים חביבים (במיוחד המסלול בין העצים) ואפשרויות אוף פיסט אין סופיות כמעט.
אנו נסענו בהרכב שלא מאפשר גלישה משותפת כמעט - אני ברמה בינונית פלוס, ועידו ברמת המתחיל, כך שאכתוב על ווית הגלישה שלי,
ביום הראשון אספנו את הציוד ועלינו לגרנד מונטט על מנת שנגרד את החלודה, ואכן היה נחמד מאוד והספקתי לעשות כמה מסלולים אדומים עד שסגרו את המעליות.
למחרת התחלקנו לקבוצת ההדרכה ועלינו ללה ברוונט על מנת להנות מיום שמש יפה, שהחריב את מעט השלג שעוד היה על המסלולים, בערך בשעה 14:00 כבר יכולנו לטעום מרק שלג, וכשסיימנו לגלוש היה יותר חום מלבן.
ביום שלישי עלינו ללה הוש, שם התחלנו את היום על משטח המתאים להחלקה על הקרח, אולם לקראת הצהריים עברנו למסלול אליפות העולם שהיה במצב מעולה וחרשנו אותו להנאתנו, זה היה אחד מהמסלולים המהנים שקיימים המאפשרים לך להמריא, ולקפוץ וממש להנות תוך כדי גלישה.
ביום הרביעי היה ממש זוועה והשלג היה נוזלי. מזל שגלשנו רק חצי יום.
ביום חמישי עלינו ללה טור שקיבלה בלילה כשלושים ס"מ שלג שלא הפסיק לרדת כל היום, גלשנו על מסלולים לא מטופלים כלל ויצאנו לגיחות אוף פיסט קטנות. האתר היה נחמד מאוד והמסלול שרץ בין העצים היה מהיר ובעל נוף מרשים.
ביום שישי עלינו לגרנד מונטט, שם עברנו את המסלולים השחורים הלא מטופלים, וכאשר הוצאת את האף של המגלש טיפה לשלג הרך יכולת לראות כיצד נוצרות מפולות. זה היה יום שמש נהדר ואחד הקשים ביותר לגלישה בגלל כמות המוגולים על המסלול הצר.
בנוסף לגלישה הספקתי לעלות לאגול דו מידי, שזאת היא תחנת תצפית בגובה 3840 מ' וממנה יוצאים לגלוש ב"עמק הלבן" ('ואלה בלאנש') אבל עקב תנאי השלג לא היה מומלץ לנסות לגלוש אותו. המקום הינו מדהים והנוף ממנו עוצר נשימה.
לבסוף חזרנו הבוקר שמחים, רצוצים, ובעלי תאבון גדול לעוד סקי.....
עלויות :
טיסה - טורקיש 260€
UCPA - 560€
הסעות (אלפינבס) 52€
872€ סך הכל