ושוב פעילי שמאל ממשיכים בדרכם

gershon17

New member
היה לכולנו הרבה יותר נחמד

אם היית מפסיק לתמוך בחמאס ומתחיל לעבוד על חוש ההומור הזה שלך. תחת איזה ניק כתבת בסביבות ספטמבר 2001? אני בטוח שאפשר יהיה למצוא הצדקות שלך לפיגועים של האחד-עשר בספטמבר ("כן, אני כמובן מגנה, אבל אסור לשכוח שגם ארצות הברית ככה וככה, ולכן אין להם מה להלין בכלל וזה בסדר גמור שרצחו להם אלפי אנשים" - בדיוק כמו שאתה עושה פה כל פעם שנרצחים ישראלים).
 

אנדרי ז

New member
וברור לאוכלוסייה הפלשתינית

שמהיותם במצב מלחמה איתנו (שהרי אחרת אין לאף אחד זכות לירות בחיילים שלנו אף לא לשיטתך) ובהיותם מהווים מסתור ל"חיילים" מהצד שלהם, הריהם חשופים לפגיעה שנחשבת לגיטימית למיטב הבנתי גם לפי אמנת ג'נבה. ועכשיו תמשיך לירות לנו בחיילים...
 

yeshgvul

New member
הטלת פצצות של טון על שכונה

ועוד מבסגרת הוצאה להורג ללא משפט, אינהנ לגיטימית לפי אמנת ז'נבה. גם לא הרס של בתים ולא מניעה של טיפול רפואי
 

אנדרי ז

New member
כאן הטעות שלך

זאת לא הוצאה להורג, אלא חיסול של מנהיג צבאי מקרב כוחות האוייב. גם זה אסור? ותשאל את האמריקאים כמה שכונות הם החריבו בבגדד בניסיון לחסל את סדאם ובניו. אני לא רואה אותם בהאג משום מה, וגם לא את הרוסים עם צ'צ'ניה... אלא אם תגיד שהפלשתינים לא במלחמה איתנו, ואז גם אסור להם להרוג לנו חיילים. אופס, הלך לך כל הטיעון...
 

סלוניק

New member
על פי הדין הבינלאומי

הריגת לוחם אוייב אשר אינו נכנע הינה מותרת בהחלט, ויותר מכך, גם אין דרישה להורות לו להכנע (שכן היוזמה אמורה לבוא מצדו).
 
אם תיקח שיעורי כלכלה באוניברסיטה

תאמין לי שתוך 10 שניות אתה מצטרף לשינוי. אמנם לאגף השמאלי במפלגה, אבל ללא ספק למפלגה עצמה. לא סתם רוב מי שלמד כלכלה הוא קפיטליסט. אתה מתנגד לחוק טל, מתנגד לסרבנות, לא חושב שסיקולים זה רצח, מקבל את המשחק הדמוקרטי. נשאר לך לתמוך בקפיטליזם, ואתה מתאים בול למפלגת שינוי. בקשר לקפיטליזם, נחכה שנה, ואני מאמין שכאשר תראה את הצמיחה הקיימת, אתה תשתכנע שהוא עובד. מעבר לכך, לדעתי אתה גם קפיטליסט בלי לדעת. ההבדל היום בין קפיטליזם ולבין סוציאליזם, הוא בעקרונות היסוד. הקפיטליזם המודרני דורש "רצפה" מסוימת ומעבר לרצפה זאת, הפערים הם לא נושא מהותי. קפיטליזם מודרני גם דורש שלאנשים תהיה הזדמנות שווה (ואכן שינוי תומכת במתן חינוך חינם מהגן ועד האוניברסיטה). הסוציאליזם בניגוד לכך רואה את הרצון לשיוויון כלכלי כעקרון יסוד. לדעתי זה מנוגד בתכלית לדמוקרטיה וגם גובל בצרות עין. אל תשכח שכאשר אתה לוקח מיסים אתה פוגע בזכות הקניין שלי בצורה מהותית. ככל שאתה יותר ליברלי, אתה אמור להתנגד יותר ויותר לפגיעה הזאת. לדעתי לפחות, אין הצדקה לקחת את רכושי בשביל לממן לך סגריות, או אפילו בגדים יפים. כמו שאתה לא מנסה לתלוש את עור פניה של דוגמנית ולהשתיל אותם בפניה של בחורה פחות יפה, ככה זה "לא בסדר" לקחת את רכושי בשביל לממן לך דברים שהם מעבר לקיום בסיסי. כמו שאמרתי קפיטליזם מודרני גורס שמותר לפגוע בזכות הזאת (זכות הקניין), ע"מ להבטיח רצפה מסוימת לשאר האנשים בחברה ושוויון הזדמנויות (בעיקר חינוך) אך בוודאי שלא צריך לממן אדם חסר אחריות שמוליד 10 ילדים, ולא צריך לממן סיגריות לכל מיני אנשים. לסיכום יובל, אתה באמת במפלגה הלא נכונה, הרשה לי להמר שהוריך תומכים במפלגת העבודה. איתי
 

yeshgvul

New member
גם אני קפיטליסט. אולי אני בדרך

לשינוי. קפיטליסט במובן אי חסימת כמות העושר שאדם יכול לצבור. וכמוך, איתי, גם אני מאמין ברצפה. רק שעל הרצפה שלך יש אנשים שיטבעו. כמו העבדים בחברות כח האדם שלנו. http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=394801 מדינות צפון אירופה הן למעשה מדינות קפיטליסטיות. זוהי ה"סוציאל דמוקרטיה".
 

youvall

New member
איתי...

אבא איחוד לאומי אימא מר"צ אחות גדולה עלה ירוק אחות בינונית שינוי ואני עבודה!!! למה אני לא מתאים לשינוי,אני אפרט יותר מאוחר כי אני הולך לביה"ס..
 

youvall

New member
ועכשיו למה אני לא בשינוי...

להלן מספר סיבות מדוע איני מתאים לשינוי: 1) למרות היותי אדם חילוני ולמרות רצוני העז לראות את בחורי הישיבות מגוייסים אני מבין כי צה"ל אינו ערוך ואינו מסוגל לקלוט את בחורי הישיבות. כיוון שבמגזר החרדי לכל חצר יש הכשר משלה אתה אינך יכול לכפות על חרדי לאכול אוכל בהכשראחר כשם שאתה אינך רוצה שיכפה עלייך לאכול דווקא מההכשר שלו. מכאן שהדרישה של שינוי לגייס בחורי ישיבות אינה תואמת את דעותי אשר תומכות בהפסקת הפטור לבחורי הישיבות וחיוב בשירות לאומי במסגרת אחרת מהצבא. 2) מדיניות שינוי תומכת בהפרטה מוחלטת של המשק,בעוד שאני, ורבים מתומכי מפלגת העבודה תומך בהפרטה חלקית תוך שמירה על השליטה של הממשלה בתשתית חיונית,כלומר,אפש להפריט את אלעל,אבל אי אפשר להפריט לחלוטיין את חברת חשמל או את בזק. 3) צורת ההפרטה של שינוי,שמגבה את נתניהו היא הפרטה פרועה ומהירה בעוד שאני מאמין בהפרטה איטית,מתונה תוך שליטה של המדינה על זהות הקונה וכמות האחוזים שהוא יחזיק. 4) ע"פ המדיניות של שינוי למדינה אין מקום להתערבות בחיי העבודה של אדם,בעוד שאני מאמין כי המדינה חייבת ליצור מקומות עבודה חדשים כל הזמן ולא לתת למשק ליצור את המקומות עבודה,כל זאת ע"מ לספק תעסוקה לאזרחיי המדינה. לפי היגיון בריא,אדם שממונו בכיסו יעדיף להשקיע בירדן שם כוח האדם זול יותר מאשר להשקיע בשדרות ולכן על המדינה להקים את המפעל ראשית ורק לאחר מכן להפריטו,בצורה מבוקרת תוך תנאים מתאימים! 5) אני דורש מהמפלגה שבה אני תומך קו מדיני ברור ואחיד. שינוי אינה מספקת דבר זה כיוון שהיא מכילה בתוכה אנשי ימין ושמאל כאחד ואינה החליטה עדיין על קו מדיני ברור,אחיד וראוי. ישנם עוד סיבות אך אני עייף בשעה זו... אם תרצה אשמח להסביר לך עוד על הסיבות שאני במפלגת העבודה ולא בשינוי.
 
אני מציע לך לפתוח פתיל חדש עם

הנקודות הללו. שאלות לעניין. יש לי תשובות לחלק, (למשל – הפרטת הולכת החשמל אינה מעשית ושינוי לא פועלת בכיוון) אבל אשאיר לאנשי שינוי המובהקים לענות. לגבי 1 אני מסכים לגמרי - ולקח לי כמה שנים להגיע לבגרות הזו. בגילך והרבה אחר כך תמכתי בגישת "כולם לבקו"ם עכשיו".
 

youvall

New member
כל אחד מתבגר בקצב שונה...

הבנתי מהר מאוד שגיוס אחד לכולם לא יהיה.... ולא הבנתי מה זאת אומרת לפתוח פתיל חדש עם הנקודות האלה??? תסביר לי בבקשה...
 

אישלום

New member
אכן, העבודה והליכוד קרובות מאוד

בנושאים המדיניים. הסיבה העיקרית לכך רחוקה מלהיות אידיאולוגית. בשתי המפלגות פעילים רבים שכל מה שמעניין אותם זה הג'וב הבא שלהם. לכן הם יכולים לשבת ביחד בלי בעיה - זו הדרך הטובה ביותר לקבלת מקסימום ג'ובים...
 

yeshgvul

New member
לידיעה, הנה ההזמנה להפגנה :

(הנהלה, שימו לב לתאריך,זו לא הודעה על פעילות...) להלן הנוסח שהופץ: די לשתיקה ! מוחמד א – שייח, אב לשבעה ילדים, נרמס השבוע למוות במחסום ארז. כל פשעו היה רצונו לחפש עבודה בישראל, כדי לפרנס את משפחתו. למעלה מ 1000 פלסטינים נהרגו ברצועת עזה מאז תחילת האינתיפאדה, מתוכם 26 בשבועיים האחרונים בלבד. רצועת עזה הפכה להיות שטח הפקר שהצבא עושה בו ככל העולה על רוחו. עד מתי יימשכו ההשפלה וההתעללות?! די לשתיקה ולעצימת העיניים! בואו לשבש את שגרת היום והאדישות התל – אביבית. הפגנה ביום שישי ה- 20/2 בשעה 12:00 בפינת הרחובות שינקין וקינג ג'ורג'. לפרטים:
 

אנדרי ז

New member
סתם שאלה קנטרנית

האם בהפגנה בנושא מחסום ארז טרחתם לומר משהו גם נגד המחבלת שפעלה שם ושבגינה הוחמרו צעדי הבדיקה? האם חיי חיילי צה"ל בכלל מהווים שיקול בעיניכם? שהרי זה לגיטימי להרוג אותם...
 

gershon17

New member
כמובן שהם לא

הרי בגלל זה נשתל כל העץ הזה. יש-גבול ממשיך בקו הפומבי שלו, להרוג ישראלים זה בסדר ולהרוג פלסטינאים זה לא. יש-גבול הוא לאומן פלסטיני.
 

yeshgvul

New member
להרוג ישראלים שאוכפים את הכיבוש

זו התנגדות לגיטימית לכיבוש (ומותר לאותם ישראלים גם להשתמש בנשק כדי להגן על עצמם). להרוג אזרחים זו לא התנגדות לגיטימית לכיבוש. לפי ההיתממות שלך, עוד אפשר לחשוב שהרוגי צה"ל במלחמת לבנון או 73 "נרצחו"
 
אתה שוכח דבר אחד, מסייה

כרגע, אינך אזרח העולם. אתה אזרח ישראלי. יש גבול, ואתה נמצא בצד אחד שלו. יש סיבה לכיבוש. הותקפנו ב67' ויש לנו את כל הזכות לשמור על הטריטוריה שנלקחה במהלך המגננה מהירדנים (אף כי איננו חייבים לממש את הזכות הזאת). יש צורך לשמור על הכיבוש כרגע. נסיגה חד-צדדית, או כל מהלך אחר שיתן כנופיות של עראפת שלטון באזור, יצור מדינה של פשע (מהיעדר כלכלה) סמים וטרור בינלאומי (מרצון טבעי של מנהיגיה, פקידיה, ואזרחיה להכנסה). כתושב ירושלים, יש לי התנגדות לרעיון שמקסיקו סיטי תתחיל חמש ק"מ מהבית שלי. ההתנגדות של הערבים החיים בשטחים לגיטימית כמובן, אך מטופשת ביותר, שכן פעולות הנקם הצה"ליות מתבצעות כתוצאה מאותן המהומות. אני הייתי נותן לאותם המתנגדים, את הלגיטימציה לקפוץ לים ישירות, על מנת לחסוך מוות מיותר מערבים בעלי פחות רגש לאומי, ומישראלים סתם. אני מודה לך על כך שאתה נותן לחיילים הישראלים המשרתים בשטחים ולאזרחי ישראל אשר נשלחו על מנת ליישב אותם, להשתמש בנשק על מנת להגן על עצמם, אבל חושד שלהם ולערבים זה לא כל כך משנה.
 
למעלה