ושוב מתברר שצדקתי

ושוב מתברר שצדקתי

האם זכור לכם אי פעם מקרה שבו נגיד בנק ישראל היה צריך להתערב ולרכוש בכספי המדינה מאות מיליוני דולרים שאיבדו מערכם, כפי שנקט לאחרונה נגיד בנק ישראל סטנלי פישר? כי לי לא זכור כזה מקרה בכל תולדות ישראל. אבל ההוכחה הכי טובה לכך שהמצב ממש גרוע, הוא העובדה שאפילו הצעד הזה שנקט בו נגיד בנק ישראל, לא עזר וכבר מדברים על כך שאפקט ההתערבות של בנק ישראל הולך לאיבוד, ובהתאם למגמה בעולם, גם בישראל יורד ערכו של המטבע האמריקאי לרמה של 3.43 שקלים, שפל של יותר מ15 שנה למטבע האמריקאי. ואם לא די בכך, גם הבורסות בכל העולם ממשיכות לרדת, כולל המדדים באסיה ובאירופה. נראה כאילו תחזיותיי לגבי הירידה בדולר והנפילות הגדולות בבורסות, הולכות ומגשימות את עצמן, אפילו הרבה יותר ממה שתארתי לעצמי שיקרה... אבל העיקר שאיתי יבוא ויספר לכם שאין מה לדאוג, וזה מצב זמני שיחלוף והכל יהיה בסדר, או בקיצור יחזור על המנטרה הקבועה שלו בשנה האחרונה...
 
בנק ההשקעות ברסטרנס השני בגודלו בארה"ב התמוטט

הבורסות במזרח הרחוק קורסות. תתכוננו לנפילה הגדולה שדיברתי עליה, שלידה יחווירו כל הנפילות האחרונות.
 

baudrate

New member
שריפת יער

זהו תנאי להתחדשות הצמחיה ובעלי החיים בו. וכמו באקולוגיה גם בכלכלה המשבר נחוץ על מנת לחולל שינוי, במיוחד כאשר יש סטגנציה, ואין רצון להסתגל. כמובן שמשברים כאלו מניבים סבל וכאב להרבה אנשים. וזה חבל, אך כנראה בלתי נמנע. שינויים כלכליים מלווים גם בשינויים פוליטים וחברתיים, איך לא? ירידת קרנה של ארה"ב? אולי. עליית קרנן של סין והודו ? בודאי.
 

baudrate

New member
ללא ספק.

אך המשבר יוצר הזדמנויות חדשות ומשנה את המציאות. עלייתה של סין אינה מתבטלת בגלל המשבר. לדעתי המשבר רק יאיץ את התעצמותה של סין בכלכלה ובפוליטיקה הבינלאומית. רק משבר חריף ועמוק שיגרום להתפרקות מסגרות בסין ולאנרכיה או מלחמה שם יעצור אותה. ואותו הדבר נכון לגבי הודו.
 

טשאפק

New member
הזינוק של סין נבע בחלקו

ממאמץ מלאכותי לשמור את המטבע הסיני נמוך. זה יתפוצץ מתישהו (בקרוב). בשנות השמונים חששו שהיפנים החרוצים יעקפו את ארה"ב, לאחר שהשיגו צמיחה גבוהה לאורך שנים ארוכות. אך כאשר השיגו רמת פיתוח מסוימת היפנים נתקעו, ולא הצליחו להתקדם כבר 20 שנה.
 

baudrate

New member
יש סיבות אובייקטיביות לסין להתפתח

1. גודל 2. גודל 3. גודל 4. עלויות שכר נמוכות ביחס למדינות אחרות
 

טשאפק

New member
הגודל אינו מסביר הכל

ובכל אופן, היעד הוא לא סתם להיות גדולים אלא להיות גדולים בתוצר לנפש, זה יותר מסובך. עלויות השכר הנמוכות טובות לשלבים הנמוכים בסולם.
 

baudrate

New member
תוצר לנפש זה מה שטוב לאוכלוסיה הסינית

אבל כוח והשפעה זה מה שמשנה למי שנמצא מחוץ לסין
 
אתה לא עוקב אחרי ממתיק

אם שמת לב, מתחילת השנה, פחות או יותר, שיניתי את הדעות שלי. אני כבר דיי הרבה זמן לא אומר שהכל יהיה בסדר. מלכתחילה דיברנו ואם לא שמת לב הערתי את זה הן לתמוז כאן בפורום והן בתגובה למאמר של נחמיה שצחק על כל אלו שחושבים שיהיה מיתון. אפילו בבלוג שלי רמזתי שאני חושב שישראל הולכת לגלוש למיתון בשנת 2008. אכן, טעיתי בעבר לגבי התוצאה של משבר הנדל"ן, קיוויתי כי הצמיחה העולמית תהיה חזקה מספיק ע"מ למנוע גלישה למיתון. מסתבר שארה"ב היא עדיין המעצמה מספר אחד בעולם והיא הצליחה לגרור את כל העולם איתה למטה במקום שהוא יעזור לה להישאר למעלה. אבל אל תדאג ממתיק, תהיה לנו קצת חולשה עד סוף השנה ואח"כ ככל הנראה החיים יחזרו למסלולם. לא מתים ממיתון. קצת קשה, מתי שהוא מתחילים להתאושש. מה שכן, אולי תסביר לי מדוע הבורסה בדמנרק ובסקנדינביה קורסת גם היא? מדוע הבורסות באירופה נופלות יותר מאשר הבורסה בארה"ב?
 

טשאפק

New member
הפרשנים הכלכליים למיניהם

כמו שטרסלר, מבדרים במיוחד בתקופה זו. כולם מנבאים מצויין בדיעבד את האירועים שכבר קרו.
 

טשאפק

New member
הנה, לפני חודשיים

כבר אחרי משבר הסאב-פריים, סיפר לנו שטרסלר על חוזקה ומעלותיה של הכלכלה האמריקנית: "האם באמת תידרדר ארה"ב למיתון? נראה שלא". ובמאמר מהיום לעומת זאת (קישור בהודעתי הקודמת): "צפוי מיתון בארה"ב שיפגע בישראל, משום שאנו יצואנים גדולים".
 

gershon17

New member
מי שבאמת יודע לחזות בהסתברות גבוהה

לא מפרסם את התחזיות שלו. אלא אם כן הוא מישהו שכולם שומעים לו, כמובן, כי בכלכלה אם מספיק אנשים מאמינים שמשהו יקרה - הוא באמת יקרה.
 
דבר בשם עצמך גרשון...

אני חזיתי את כל מה שקורה עכשיו כבר לפני למעלה מחצי שנה. וראינו איך ליגלגת עלי ועל תחזיותיי אז... ומה אתה עושה היום? מתרץ את בורותך וחוסר הבנתך בטיעון שאתה "רק מרוויח ממה שקורה היום". או בקיצור: משתמש בכסת"ח. אבל עלי אתה לא יכול לעבוד גרשון, ולא משנה בכלל כמה תנסה, כלב נובח לא נושך. רק כלב שלא נובח צריך להתחיל לדאוג לגביו, ולא משנה בכלל אם זה דוברמן, זאב, בולדוג או צ'יוואווה.
 
כדאי שתשים לב מה הולך לקרות עכשיו...

הרי שנינו יודעים שלא צריך להיות גאון גדול בכדי להבין שלברננקי הפד האמריקאי לא תיוותר כל ברירה, מלבד להוריד שוב את הריבית, בפעם הכבר מי יודע כמה... והרי גם שנינו יודעים מה קורה כשהפד האמריקאי מוריד את הריבית, ואם מישהו לא יודע, הוא מוזמן לבדוק מה קרה בפעמים הקודמות שהפד הוריד את הריבית בארהב: הדולר צנח, ובעקיפין גם המדדים צנחו אחריו. כי מה שאתה והחברים שלך אינכם מבינים, זה שארה"ב נכנסה עכשיו למעגל סגור, ובכל פעם שהפד מתערב בכדי לעצור את המיתון, הוא מוריד את הדולר וע"י כך הוא רק מעמיק את הבעיה. אך מאידך אין לו כל ברירה מלבד להוריד את הריבית, בכדי לנסות ולעצור את המיתון הבלתי נמנע. על כן ארה"ב נמצאת עכשיו בתוך מעגל סגור ובטרלטלה מתמשכת, שכפי שאומר אלן גרינספן, שאין לי ספק בכלל שאתה מכיר אותו או שמעת עליו, ואם לא, מדובר בפד האמריקאי לשעבר, "זהו המשבר הכלכלי הקשה ביותר מאז מלחה"ע ה-2" ו"אין לי ספק שהמשבר הנוכחי יימשך זמן רב ויגבה המון קורבנות, לפני שהוא יחלוף."
 
אבוי, טעית ממתיק

הוא הוריד את הריבית (אמנם פחות מהצפוי אבל הוריד בהחלט חזק) הדולר דווקא עלה (שזה התחייב מהמציאות) והבורסה בכלל טסה.
 
לא טעיתי כלל איתי

א.חזיתי שהוא יוריד את הריבית ואף כתבתי שהוא יעשה זאת. ו-ב.ברור שהדולר עלה וכך גם הבורסות, זה בכלל לא מפליא אותי, להזכירך: גם בפעמים הקודמות היה כזה אפקט לאחר הורדת הריבית ע"י הפד. אך שנינו יודעים כמה זמן נמשך האפקט הזה, וגם שנינו יודעים מה קרה מיד לאחר שהאפקט הזה עבר... כך שלמה בדיוק אתה חושב שהפעם הזאת זה יהיה אחרת? אני חותם לך שהאפקט שאנחנו רואים עכשיו ייגמר עד סוף השבוע, ואז מה? שוב הפד יוריד את הריבית? לא חביבי, אפילו הפד בעצמו יודע שהוא לא יכול להרשות לעצמו להמשיך ולהוריד את הריבית בלי הגבלה, כי בסופו של דבר הוא יגיע לתחתית, ואז מה?
 
הגעת לשיא חדש

שרשור קודם כתבת: "והרי גם שנינו יודעים מה קורה כשהפד האמריקאי מוריד את הריבית, ואם מישהו לא יודע, הוא מוזמן לבדוק מה קרה בפעמים הקודמות שהפד הוריד את הריבית בארהב: הדולר צנח... ובכל פעם שהפד מתערב בכדי לעצור את המיתון, הוא מוריד את הדולר וע"י כך הוא רק מעמיק את הבעיה" וכאן אתה כותב "ברור שהדולר עלה" אז תחליט ממתיק שלי, הורדת ריבית מורידה או מעלה את הדולר?
ולגוף העניין, לא הבנת שאני ממש לא אופטימי כלפי שוק המניות בטווח הקצר?
 
רואים שיש לך בעיה קשה בהבנת הנקרא איתי

אחרת היית מבין שדיברתי על צניחת הדולר והבורסה, רק לאחר שאפקט הורדת הריבית יעבור, וכמו כן אפילו כתבתי מתי להערכתי האפקט הזה יסתיים: עד סוף השבוע הנוכחי. וראה זה פלא, לא עברו אפילו 24 שעות מאז שהפד הוריד את הריבית בארה"ב, וכבר האפקט חלף והדולר שוב ירד. כך שאתה צודק, בהחלט הגעתי לשיא חדש בתחזיותיי, שכן עובדה שהאפקט של הורדת הריבית ע"י הפד לא החזיק אפילו 24 שעות.
 
למעלה