ושוב- הכנה לכתה א?

כן, ברור שהתבלבלתי.. אצלנו רק החלשים נשארים. דווקא העליתי את הנושא הזה גם באסיפת ההורים בתחילת השנה וגם ביום ההורים עם המחנכת. תמיד יש להם כל מיני הסברים ותירוצים, ו"בסבב הבא" וכו', ואף פעם זה לא קורה. מבחינתי זה גם חסר משמעות אם זה משהו חד-פעמי. אין טעם לכזה דבר שאין לו המשכיות ורצף, זה סתם כסת"ח שאין לו שום השפעה.
 
טוב בדקתי וזה "אופק חדש"

אז כנראה שלא משלמים על זה אבל עדיין זה מגיע לכולם!
הנה ציטוט מNRG מעריב:

"השעות הפרטניות נחשבות לאחד המרכיבים החשובים ביותר ברפורמת אופק חדש. על פי הרפורמה, בשעות אלו המורים עובדים עם קבוצת תלמידים קטנה, בין תלמיד אחד לחמישה, ומקדישים את הזמן לשיחה אישית, לקידום תלמידים מצטיינים וחלשים, או לעבודה פרטנית אחרת".
 

ליאור53

New member
היישום של זה תלוי

בכמה תלמידים חלשים יש בכיתה.. מס' השעות הפרטניות מוגבל, ואם יש יותר מחמישה חלשים - אין זמן לתגבר חזקים.. זה המצב אצלנו, לצערי. שיעור פרטני יש פעמיים בשבוע. יש שתי קבוצות של חמישה ילדים, ואין זמן פרטני לאחרים.
 

ליאור53

New member
וזה רק בשפה

אין לי מושג אפילו אם יש גם בחשבון. אבל גם אם יש, אני מניחה שזה אותו המצב.
 
בגיל גדול יותר באמת אתעקש על זה

ואני יודעת שבכיתה של הבת שלי (ד') החזקים כן מקבלים חיזוקים.
אצלנו נכון להיום הוא מקבל שיעורים פרטניים כי הוא "עולה חדש" ומגיע לו ממשרד הקליטה 3 שעות, אז הוא נשאר אחרי בית ספר עם המחנכת שלו ופעמים במסגרת בית ספר.
בנוסף הוא גם נשאר שעה אחרי בית ספר לשיעור של דוברי אנגלית (שגם לזה אנחנו משלמים..)
בקיצור, השנה אני לא לוחצת שירוצו איתו בחשבון ומספיק לי החוברת שקנינו לו (שהוא התלונן שבה הוא צריך לקרוא לבד את ההוראות כי למורה אין זמן בשבילו...)

ודווקא לי מאוד נוח ה"עוד שעה" בבית ספר
 
אני חושבת שזה תלוי בבית הספר

תבררי ספציפית בבית הספר שאליו הילדה הולכת ובגני החובה שמהם מגיעים הילדים מה דרישות הסף. אם לבית הספר שלכם מגעים בעיקר ילדים שכבר למדו את כל האותיות וכיווני כתיבה ומספרים וכו' אז כן, הגיוני מאוד שהקצב בכיתה א' יהיה מהיר יותר מאשר בבית ספר אחר שאליו מגיעים ילדים בלי הידע הזה.
ואז אם את רואה שיש פער בין מה שמצופה מילדים לדעת לבין מה שהבת שלך יודעת אז יש טעם בעיני לעבוד איתה בבית כדי שתהיה באותו קו עם כולם.
זה ממש לא משנה כרגע בשביל מה זה טוב ואם זה נכון או לא נכון שממהרים כל כך. בעיני להגיע לכיתה א' בפער זה לא חכם. עדיף להשלים את הפער הזה ברוגע בבית, מאשר בלחץ בכיתה עם 30 ומשהו ילדים מסביב שמבינים ויודעים משהו שאת לא.
אנחנו ב חט"צ אז אני מבינה שזה שונה, אבל אני מרחמת מאוד על ילדים שיגיעו לכיתה א' אצלנו ולא מהחט"צ. נגיד כאלה שעברו דירה וכדומה. כי אצלנו הם בפירוש לומדים לקרוא ולכתוב וגם חיבור וחיסור בגן ואין ספק שבכיתה א' רצים איתם קדימה. ילד שיגיע לכיתה א' אצלנו בלי לדעת את הדברים האלה יהיה בבעיה עצומה.
 

ayely33

New member
הכנה לכיתה א'- ההמלצה שלי


הרבה ממה שאכתוב אמורים לעשות איתם בגן, אבל ממליצה להיות ערניים ולתרגל גם בבית-
מודעות פונולוגית: חרוזים/ איזה צליל שומעים בתחילת מילה /איזה צליל שומעים בסוף מילה, בהדגשה על השומעים- לא כתיבה!
תפיסה חזותית- כיוונים, התמצאות במרחב, מיון לקבוצות,
אותיות- כדאי לזהות בשם- לא חייב כתיבה.
גם מספרים- לזהות, לא חייב לדעת לכתוב. ספירה קדימה ואחורה
מ- 1- 10 וזה מה שעולה לי בראש עכשיו ושוב הכל תלוי בשיתוף הפעולה של הילד, יש חוברות ואפשר סתם להיעזר בחפצי הסביבה למנייה, לזיהוי מספרים או אותיות בשלטים ברחוב, הסביבה שלנו היא כלי הלמידה הכי טוב כהכנה לכיתה א'., בכיתה אמורים ללמוד את האותיות והמספרים מההתחלה- אני מחנכת א' וגם מעלה שנה הבאה ילדה ל- א'
 
אז את כל זה אנחנו באמת עושים

אז את כל זה אנחנו באמת עושים "על הדרך" כמו שאמרת
ואז זה לא ממש לשבת ללמידה
אצלנו מאוד אוהבים משחקי חרוזים או ניחוש צלילים במילה סביב שולחן האוכל
לאחרונה גם זיהוי אותיות בשלטים, עיתון וכל מיני כאלה, מספרים כמובן
מאוד מרגיע אותי מה שכתבת, כי את זה אנחנו עושים - פשוט לא הגדרתי כהכנה לכיתה א


תודה
 

אמאמרבל

New member
לא שמעתי על דברים כאלו

אבל בן שלי הולך לגן חובה שהוא בחטיבה צעירה ולימוד אצלם הבנתי קצת אחר משאר גנים.
הוא כבר בגן פרטי למד מספרים ואותיות ואיל לרשום שם שלו.
בגן חובה הם גם לומדים משהו, לא יודעת אם לומדים לקרוא ולכתוב ממש.

יש בבית מלא חוברות "הכנה ל..." אבל בעיקר בשביל להעסיק אותו בחופשות, לא רואה בזה שום דבר רע.
 
לא מכינה באופן רשמי אבל...

אבל הילדים אוהבים לשחק באפליקציות בטלפון שיש בהן אותיות ומספרים. יש להם גם תוכנת מחשב שמלמדת חשבון. אבל הכל בסבבה בלי ממש לשבת וללמוד. הילד בחט"צ ושם עובדים על כתיבה של מספרים ואותיות.
בגדול, אני אמא ולא מורה..בחיי שאין לי אנרגיות לעוד תפקידים
 
למעלה