ושוב בענייני גמילה

ושוב בענייני גמילה

עוד לא החלטתי אם זה סתם קיטור או גם בקשת עצה


הבת שלי, בת שנה וארבע, יודעת לקשר את הסיר לפיפי וקקי, מספר פעמים היא גם ביקשה מאיתנו להוריד לה חיתול ולהושיב אותה על הסיר (רוב הזמן היא עם חיתול, יש ימים שאנחנו מורידים לה אבל רק בבית בינתיים)
אין לי מושג מה קרה פתאום ביומיים האחרונים אבל היא לא מוכנה לשבת בסיר, גם לא בזמנים שאני יודעת בוודאות שיש לה פיפי (אחרי שינה או בעקבות שפת גוף שלה), מה כן? ללכת לשרותים ולהתרוקן במכנסיים או על הרצפה (במידה ואין מכנסיים)
וזה כשהיא יודעת לשבת לבד על הסיר ולקום ממנו, והרבה פעמים היא מתיישבת עליו סתם ככה (עם טיטול, עם רגליים בתוך הסיר, הכל הולך
)
ניסיתי להושיב אותה על הסיר בשרותים כשגם אני הולכת לשם, וזה לא עזר. המשפט "פיפי עושים בסיר" כבר שחוק, היום היא גם עשתה קקי על הרצפה, שניים וחצי סנטימטר מהסיר


למישהי יש רעיון למה זה קורה ומה עושים עם זה?
 

HatulZahav

New member
יש לי מספר רעיונות שאפשר לנסות

הבת שלך התקדמה יפה בהבנת התהליכים. היא יודעת למה משמש הסיר ויודעת לאותת לכם על הצורך. זה מצויין לגיל שלה!
אבל, היא רוצה ללמוד קצת יותר על הדברים שקורים בגוף שלה ועוד יותר חשוב, היא רוצה להיות עצמאית בשטח! היא רוצה להחליט מתי לעשות פיפי ואיפה לעשות פיפי.
הייתי ממליצה לך לקחת נשימה עמוקה ולהרפות. לא להציע לה לשבת על הסיר, לא לדבר על הנושא. רק לנקות שלוליות (אפשר גם להציע לבת שלך לקחת חלק בנקיון) ותוך כדי הנקיון לדבר על נושא. בנוסח "עשית פיפי? כל הכבוד! אבל כשעושים פיפי על הרצפה, יש שלולית וחייבים לנגב לפני שמישהו נופל פה. ואם לא רוצים שלולית, הולכים לעשות פיפי בסיר, אסלה..." להתייחס לזה כשלב בתהליך הגמילה, בחיוב ובלי לחץ. אפשר אפילו לתת לה כמה ימים של הפוגה, ואז להתחיל בדיבורים.
אם יש לבת שלך מקום קבוע לפיפי, אפשר להניח שם סמרטוט שתעשה הכל עליו. הכי חשוב, לתת לה הרגשה שהיא מחליטה ושולטת בתהליך.
בהצלחה!
 
תודה רבה לך!

השלוליות פחות מטרידות אותי, הבעיה היא שכפות הרגליים שלה רטובות (או לחות) אחר כך והיא עלולה להחליק על הרצפה (שמתי מגבת עבה על הרצפה של השרותים, וכיאה לילדה מסודרת היא עשתה את הפיפי **ליד** המגבת)
שלש פעמים מנעתי החלקה, היום בצהריים לא הצלחתי למנוע


אנסה להציע לה לנקות ולדבר איתה. אם היא מסוגלת לזרוק את החיתול שלה לפח (ולהתעקש על זה
) אני מאמינה שהיא גם תהיה מסוגלת לנקות את השלולית "כמו אמא"
 

נינושה2

New member
זה בתקופות

גם לנו (בת שנה וארבע) יש סרבנות סיר מדי פעם, משגע אותי. אצלי היא בלי חיתול כבר חודשיים..... מלאאא שלוליות .
ניסית לשדל אותה לשבת על הסיר עם סיפור, משחק? ישבנון? במקלחת, אמבטיה, על הדשא אם יש חצר?
תראי אני מנחמת את עצמי שהיא מבינה את הפרינציפ של פיפי קקי עושים בסיר, מה שרוב הילדים בגילה לא יודעים, ויוצאת מנקודת הנחה שכשתגדל עוד קצת אז הכל ישתפר. או שכמו שמישהי אמרה פה, מספיק שיש 2 פיפי בסיר ביום גם אם כל השאר במכנסיים, אבל העבודה החשובה נעשתה. בקיצור - להרפות
 
למעלה