ושוב בעיות מנהלה בתחרות ע"ש עמית גפן

shutterman

New member
ושוב בעיות מנהלה בתחרות ע"ש עמית גפן

מה יהיה חברלעך. אצלכם משחקים כדורגל 100 דקות ואת הפנדלים בועטים לפני תחילת המשחק?
ראו כאן
וגם בטוקבקים של וואינט לגבי התחרות.
בלי שום קשר לליקויים התמונה שבמחלוקת ראויה לכל פרס בכל תחרות צילום ושאפו לצלם המוכשר.
 

צור מגן

New member
אין מה להגיד. צלמים זה עם של זכרים קנאים

ותחרותיים ברמות אחרות. הם עטים על הקולגות כמעט באותה צהלת קרב שבה הם עטים על קן של דורס בעדשות שלופות.
כמובן שלא כולם. יש ביניהם גם אנשים נפלאים.
 

גייתנר

New member
תגובתך מיותרת

הצלמים ברובם הם אנשים חברותיים ואינם פוגעים אחד בשני , אני אישית העליתי את הנושא ואני נמנה בין חבריהם של כל שלושת הזוכים , לבוא ולכתוב כאילו מנסים לפגוע בזוכה הוא מיותר וחבל שלא שמים את הדגש על ביצוע תחרות תוך הקפדה על התנאים ושקיפות מלאה מצד השופטים כולל מבקר חיצוני .
הרשה לא להגיב לגבי שאר טענותיך אבל צלמים רבים שומרים על הטבע בדרכים שונות , הרבה מצלמי הטבע נותנים הרצאות בבתי הספר בהם ילדיהם לומדים , הרבה מצלמי הטבע עובדים במקביל מול הרט״ג , מדווחים הן על דברים נדירים והן על מפגעי טבע , מצלמים תמונות של ציפורים מוובעות ומעבירים אותם לחוקרים , יש עוד הרבה ולכן לבוא ולהכפיש קבוצה שלמה זה ממש לא לעניין וחבל שכך בחרת להתנסח .

בברכה
יואל רונן
 

צור מגן

New member
הרושם שלי מביקור קצר ביותר בפורום הצלמים

הוא של קנאה וחוסר פרגון, יחד עם נסיון להשוות למי יש יותר גדול (זום, לא משהו אחר חלילה...).
מעניין שאף אחד לא העלה את עניין העמידה בקריטריונים לפני שהתפרסמו שמות הזוכים.
והכי יפה זה אלה שמצהירים שהם יחרימו את התחרות, כאילו למישהו הם יחסרו.
ושוב, אני לא מכיר אף אחד מהם באופן אישי, ייתכן שכולם אנשים מדהימים אחד אחד, וגם מהמחמירים ביותר בנוגע להפרעה לבעלי החיים שהם מצלמים. אני מסתכל רק על איך שאנשים מתבטאים באופן פומבי וזה הרושם שמתקבל.
 

abuRba

New member
ט.ל.ח

אכן הוועדה טעתה בחוסר העמידה בכללים, שאני בטוח שהיה בתום לב משני הצדדים. צלמים המשקיעים בצילומים שעות רבות ורואים בזכיה בתחרות כזו חשיבות רבה יכולים בצדק לבוא ולטעון טענות על כך. בגלל שהתחרות חשובה יותר מהזכיה עצמה ומכיוון שרוצים ככל הנראה למצב אותה כתחרות מובילה בה ישתתפו טובי צלמי הטבע בארץ, יש מקום לדעתי לתגובה של יואב כעת בפורומים השונים שבה יסביר או יתנצל, וכן יתווה כללים שיחזירו את האמון בתחרות. אין כל בושה לטעות (מי שלא עושה לא טועה וכו) אבל זו גם לא בושה להודות בטעות ולתקן (מודה ועוזב ירוחם וכו).
 

nubijar

New member
תגובתי

העתקתי מתגובה שכתבתי בשרשור שמתנהל בעניין בפורום אגודת צלמי הטבע:

שלום לכולם.
לפני שאמשיך, אני רוצה להבהיר: אני לא מתכוון לנהל פה דיון בלתי נגמר. אני אתן כאן כמה הבהרות ומבחינתי נגמר העניין.

אני מייצג כאן את הנהלת התחרות.

אחרי שהובא לידיעתנו כי הצילום של דובי קלעי לא עמד בכללי התקנון, החלטנו לפסול אותו ולהעניק את המקום הראשון לצלם שזכה במקום השני. חשוב לי להבהיר בצורה המפורשת ביותר - דיברתי עם דובי, וגם מהיכרותי האישית עימו, הגשת הצילום שלו לתחרות נעשתה בתום לב מוחלט, ולא מתוך ניסיון להטעות או לרמות. אני דוחה בתוקף כל ניסיון להכפיש את דובי - דובי אדם נהדר, ישר כסרגל, אמין ומקצוען. הוא עשה טעות וזהו.

בנוגע לתקלה שגרמה לכך שהצילום לא נפסל בשלבים מוקדמים - גם כאן הטעות נעשתה בתום לב. גם כאן אני דוחה בתוקף את כל ההכפשות והטענות כי השיפוט נעשה בצורה לא נקייה ו'פוליטית'. אל מפגש השיפוט הגיעו צילומים שעברו כמה שלבי סינון, ולשופטים לא היה מושג מי הצלמים שמאחורי הצילומים ולכן בחירתם נעשתה בצורה המקצועית ביותר. הטעות הייתה של מארגני התחרות, שאני נמנה עליהם.

במבט לעתיד, הנהלת התחרות מסכימה כי בעתיד יש למנות מבקר חיצוני שיסייע למנוע טעויות מעין אלה בעתיד. זהות המבקר תפורסם לקראת התחרות בשנה הבאה, יחד עם כל שאר תנאי התחרות.

לגבי מספר טענות טכניות שהועלו ע"י אבי בלומן ואחרים:
1. הייתה לנו תקלה במערכת, שלא אישרה הגשת קבצים לחלק מהמגישים. לצערי לא הצלחנו להתגבר על התקלה עד לסיום מועד ההגשה.
2. לגבי זהות צוות השיפוט - מכיוון שמדובר בקהילה כל כך קטנה (וכמו שנוכחנו בימים האחרונים גם לא כל כך נעימה ומפרגנת לעתים), זו תהיה טעות לפרסם את שמות השופטים, מחשש כי יופעל עליהם לחץ מכיוון צלמים כדי יבחרו בצילומיהם. נשאיר את זה כך.

לסיכום, זה סוף הסיפור מבחינתי. מקווה שכל המחוממים יצטננו לאט לאט, יצאו לצלם בסופ"ש וירגעו. נתראה בתחרות בשנה הבאה. שבת שלום.
 

abuRba

New member
תגובה ראויה

אני מברך על האומץ להודות ולתקן ובכלל על ההשקעה בהרמת התחרות - מקווה שההחלטות יעצימו את התחרות לשנה הבאה.
 

גייתנר

New member
תגובתי בנדון כפי שנכתבה באתר האגודה

היות ואני פתחתי את הנושא ברצוני להבהיר מספר נקודות :

ראשית כמו שכתבתי התמונה הזוכה ראויה גם בעיני ואין לי טענות כלפי הבחירה .
משכבר נעשתה הטעות והיא קרתה מתקלה של הוועדה , לא ראוי בעיני להעניש את הצלם ולכן לטעמי האישי אין לפסול את התמונה ובטח לא לשלול את הפרס ( היות ולא הייתי בקטיגוריית המקצוענים הרגשתי חופשי להעלות את הנושא ) , מלבד טעות התאריך אין חולקין שהתמונה הזו ראויה לזכיה ולכן הצלם לא צריך לשלם על הטעות של הוועדה .
באשר לשקיפות ולהצגת השופטים , הדברים שנכתבו כאילו הצלמים ילחצו על השופטים אינם ראויים ואף מבזים הם את השופטים יותר מאשר את הצלמים , יותר טוב אילו לא היו נכתבים כלל , יש צורך במערכת בקרה חיצונית עם שופטים ראויים וישנם בקרבנו הרבה צלמים בכירים שאמינותם וכושר שיפוטם אינו מוטל בספק .
אוסיף כי גם בקטוגרית החובבים היה ראוי להציג את מספר ההצבעות שכל תמונה קיבלה ,( לזה קוראים שקיפות ) .
כמו כן התגובה שלך יואב בלקוניות הזו כי אינך מעוניין להרחיב את הנושא היא לא נכונה שכן לצלמים המשתתפים מגיעה הזכות לקבל תשובות ברורות ומידע בהיר בנדון .
בסוף דבריי אוסיף כי יש לי אמון מלא והערכה רבה לדובי קלעי ומעולם לא חשבתי שידו נגועה במרמה או פולטיקה זולה .

חג חנוכה שמח
יואל רונן
חזור למעלה
 

netbird

New member
המשך הדיון בשרשור

לאחר שהסרתי מספר הודעות בלתי הולמות, שוכנעתי להתיר את המשך הדיון, בתנאי שההודעות בהמשך ייצמדו לכללי דיון תקין.
 
למעלה