ושאלה נוספת לעו"ד עומר יעבץ.

  • פותח הנושא bil13
  • פורסם בתאריך

bil13

New member
ושאלה נוספת לעו"ד עומר יעבץ.

השבוע יצא לי לשמוע משהו שקצת הפתיע אותי והחלטתי לשאול האם זה אפשרי/נכון ץ וכך הסיפור . מדובר בנכה קוטע רגל (67 % אני חושבת )שבאיזו שהיא צורה קיבל החזרים ממס הכנסה גם ראטרו על כך שכל השנים נוכה משכרו בעבודה מס הכנסה. האם אכן נכה מאחוז מסויים ,פטור (מלא /חלקי) מתשלום מס הכנסה על שכרו מעבודה ? אודה לתשובתך .
 

skeptic

New member
פטור ממס הכנסה רק מ-90% ומעלה נכות רפואית

(לפעמים זה 89.1%) במקרה של יותר מליקוי אחד ו- 100% עם ליקוי אחד. תקופת מינימום היא 6 חודשים. הפטור יכול להינתן כמה שנים אחורה. כנראה שהיה לו 67% ממה שהיה לו ובנוסף היו לו ליקויים נוספים. אין פטור חלקי וסכום הפטור הוא בערך עד 40 אלף ש' בחודש מהכנסה של השתכרות ובערך 40 אלף ש' לשנה מהכנסה שלא מהשתכרות.
 

עָנת

New member
מס הכנסה../images/Emo130.gif

בילי: מפנה אותך לפורום ראיית חשבון,וכן לקובץ שירשורים בנוגע למס הכנסה ומיסים.
 

bil13

New member
היי ענת, מה שלומך? לצערי אין לי את העניין

העסקי . לא הצלחתי להבין מכל הכתבה מי נגד מי. תודה בכל אופן
 
פטור ממס הכנסה לנכים

פטור ממס הכנסה לנכים או לעוורים בפקודת מס הכנסה נקבע (סעיף ‎9 (5)) כי נכה אשר נקבעו לו ‎100% או ‎90% נכות ומעלה, בשיטת האחוז הפוחת (במצטבר) או עוור, זכאים לפטור ממס על הכנסתם עד לתקרת הכנסה מסויימת. תקרה זו, המתעדכנת מפעם לפעם, שונה לגבי הכנסה מיגיעה אישית (כגון שכר עבודה או הכנסה מעסק או קיצבה או הכנסה שלא מיגיעה אישית (כגון שכר דירה/ואו ריבית)). * א. נכים אשר שיעור נכותם נקבע ל- ‎100% נכות לצמיתות - על פי החוקים הבאים: חוק הנכים (תגמולים ושיקום), חוק נכי המלחמה בנאצים, חוק רדיפות הנאצים, חוק התגמולים לנפגעי איבה וחוק הביטוח הלאומי - זכאים באופן אוטומטי לפטור ממס. פטור ממס זה ניתן לקבל מפקיד השומה על ידי הגשת בקשה בצירוף האישור האמור. אדם אשר לא נקבעו לו אחוזי נכות על פי אחד החוקים המנויים בסעיף ב, אשר יש לו הכנסה חייבת ועבר אירוע רפואי כלשהו - רשאי לגשת לועדה רפואית המשותפת למס הכנסה ולביטוח הלאומי. שלום הפטור מחייבת נכות שתקבע על ידי ועדה רפואית של הביטוח הלאומי. מדובר על מסלול שונה מנכות לעבודה ונכות כללית - ויכולים להקבע כאן נכויות שאינן תואמות את הקביעות בוועדות האחרות (למרות שבפועל אלו אותן ועדות). קבעה הועדה הרפואית את אחוזי הנכות הרפואית של נכה ל- ‎100% או ‎90% ומעלה, בשיטת האחוז הפוחת (במצטבר) לצמיתות או לתקופה ארעית, יחול סעיף הפטור. הפטור יחול על נכות רפואית בלבד ולא על נכות תפקודית (כלומר תקנה 15 בביטוח הלאומי אינה רלוונטית). על המבקש הפנייה לועדה רפואית לפנות אל פקיד השומה לפתוח תיק ולמלא טופס בקשה לפטור ממס על פי סעיף 5(9) לפקודת מס הכנסה. לידיעתך אם לא היתה לך כל הכנסה החייבת במס לא תהיה משמעות לקביעת הועדה הרפואית לצורך מס הכנסה. עם קבלת הבקשה יקבל הפונה ממשרד השומה האזורי טפסים ‎0169 ו- ‎0169א והוראת תשלום לאגרה. מסמכים אלה בצירוף מסמכים רפואיים מתאימים יועברו על ידי הפונה למוסד לביטוח לאומי. שים לב - המוסד לביטוח לאומי איננו מקבל בקשות לזימון לועדה רפואית לצרכי מס הכנסה - ללא טופסי ההפניה! לצורך קבלת החזרי מס, אם מגיעים, יתבקש הפונה למלא דו"חות מס לתקופה בה נקבע הפטור. עיוור המעונין בהגשת בקשה לפטור ממס, מתבקש להגיש לפקיד השומה תעודת עוור שהונפקה על ידי משרד העבודה והרווחה - השירות לעוור, לאחר ‎1.1.1994. אם אין בידו תעודה כזו יופנה לועדה רפואית. ע בור נכות שהוכרה, ניתן לקבל החזרי מס רטרואקטיבית לתקופה של שש שנים. כך בשנת 2008 ניתן להגיש בקשות להחזרי מס בגין נכות משנת 2002 ואילך. כן הסיפור שספרת יכול בהחלט להיות נכון, והפטור הינו אכן רק על הכנסה מיגיעה אישית, כלומר על שכר מעבודה ולא על הכנסות אחרות.
 

עָנת

New member
עומר,מה היינו עושים בלעדייך?../images/Emo99.gif

המון המון תודה על התשובה
יוכנס לאחר כבוד(כרגיל
) לשאלות הנפוצות. שוב תודה.
 
למעלה