וסרגולד - זהו כנראה שם משפחתה

נינה 18

New member
וסרגולד - זהו כנראה שם משפחתה

של סבתי לפני נישואיה. האם מישהו /מישה יודע/ת מה פירוש השם ?
 

נינה 18

New member
תודה רבה , מאד. אני באמת

חושבת שזה שם יפה מאד. לצערי הרב איני מכירה אף אחד ששרד ממשפחתה, היא התיתמה מאמה ואביה בהיותה ילדה , לפי מידע שנשאר אצלינו (זכרונות) היא סיפה שהיו לה 12 אחים ואחיות אבל בדפי העד היא רושמת ומעידה על עצמה כבת דודה של הניספים או דודה, ולצערי הרב אין לי את מי לשאול. אם מי מכם מכיר משפחות עם השם הזה אשמח מאד לדעת וליצור קשר איתם. ושוב המון תודה, ריגשת אותי מאד.
 

נינה 18

New member
ועוד בעינין וסרגולד

וסרגולד היה שםהמשפחה מנעוריה של האמא של דינה (סבתי), ווהאם נישאה לשלמה וסרמן הלא הוא אביה של דינה, אני תמהה האם זה מקריות או שיש כאן איזו קירבה משפחתית או תעסוקתית בשל שם המשפחה הדומה . האם למישהו יש רעיון? יש אפילו נישואין נוספים בין וסרמן לבין וסרגולד לפי דפי העד : פסיה לבית וסרגולד עם שלמה (אחר) וסרמן, ופה מצאתי אפילו עדויות על הנישואין האלו ברישומים הרשמיים של פולין. תודה .
 

oritbchor

New member
וסרמן

מאיפוא בפולין משפחת וסרמן? גם לי יש קרובי משפחה בשם וסרמן .
 

נינה 18

New member
ווסרמן

לפי דפי העד של סבתי היתה משפחת וסרמן בווגרוב וחלק מהמשפחה גרו בוורשה. עם זאת אני יודעת שסבתי גרה עם סבי בסטוצ'ק, ורישומים מסוימים ראיתי גם מקולביל- שדליץ. מאחר ואין לי תעודות לידה ממשפחתה ואף לא הצלחתי לגלות אותה ברישומים בפולין באתרים השונים, כך שעיקר המידע שלי כרגע הוא מדפי העד. מאיפה וסרמן אצלכם ?
 

ronitcohen26

New member
בדפי העד

יש גם אדם בשם וסרגולד מקנדה שמוסר עדות עבור בני משפחה, כולם בני משפחת ליפשיץ מSOSNOWIEC. רשמי גם Wasergold בגוגל ותקבלי כמה כיונים. רונית
 

נינה 18

New member
אני מודה לכם, ואכן

אני אתמקד בכל הכיוונים,בחודשים האחרונים הזנחתי את חיפושי בשל ידיד קרוב שאיבדתי, ואני מקווה עכשיו לחזור קצת יותר במרץ להוסיף על המידע שיש לי כרגע. תודה
 
למעלה