ומה היה לנו השבוע?

cool ofir

New member
הסתברות - דחוףף בבקשההה

שלום לכולםם מישהו יכול לעזור לי עם השאלה הזאתי אני לא מבינה איך פותרים אותה ... בבקשה יש לי מבחן ....=] במשחק שחמט מקבח המנצח נקודה אחת, וכאשר תוצאות המשחק היא תיקו, מקבל כל אחד מהשחקנים חצי נקודה. לסיום דו קרב על אליפות העולם בשחמט, נותרו שני משחקים. אלוף העולם ישמור על תוארו, אם יצבור בשני משחקים אלו לפחות נקודה אחת. היריב יזכה באליפות, אם יצבור בשני המשחקים יותר מנקודה אחת. ידוע כי: ההסתברות שמשחק בודד יסתיים בניצחון האלוף היא 0.1 ההסתברות שמשחק בודד יסתיים בניצחון היריב היא 0.1 ההסתברות שמשחק בודד יסתיים בתיקו היא 0.8 מה ההסתברות שאלוף העולם ישמור על תוארו, ומה ההסתברות שהיריב יזכה באליפות? הנח שהמשחקים הבודדים הם בילתי תלויים . יש לי את התשובות הסופיות והם: ההסתברות שהאלוף ישמור על תוארו היא: 0.83 ההסתברו שהיריב יזכה באליפות היא 1-0.83 שווה 0.71 בבקשה תסבירו לי איך פותץרים את התרגיל הזה !?!? תודה רבההה !!
 

gil levi

New member
הגבתי למה שכתבת בשרשור

על מבוא לטופולוגיה. הוא כבר לא קופץ...
 

MelodicTruth

New member
קשה לי להסכים עם הקביעה הנ"ל.

אני לוקח כעת בין השאר את הקורס "תורת הגרפים", שהוא כנראה אחד הקורסים היותר "מוחשיים" שלקחתי עד עכשיו. החומר אמנם לא קשה, ובכל זאת, האינטואיציה שלי פעלה בצורה יותר יעילה בקורסים כמו "מבנים אלגבריים" או "לוגיקה מתמטית". לעניות דעתי, יש יותר "חופש פעולה" במסגרת מופשטת, שמדברת במונחים של מודלים, קטגוריות או אפילו סתם במונחים כלליים של חבורות/חוגים/שדות. במקרה הזה, מספיק להבין רק את המשותף לכל המבנים. לעומת זאת, אם ניקח תחום כמו תורת המספרים האלמנטרית, שמצמצם את "סביבת העבודה" למבנה אחד ויחיד, יהיה זה קשה להגיע רחוק ללא הבנה של הדרך בה מתנהג אותו מבנה (וזו, לדעתי, מצריכה הרבה יותר מאמץ).
 
למעלה