:)ומהי גדולת התניא ?

:)ומהי גדולת התניא ?

ומהי גדולת התניא הנקרא גם ספר של בינוניים ? ? ? בהביטו על חסידיו \ רבי שניאור זלמן מלאדי זצ``ל הבין שהכרח לנסח מעמד אמוני דתי חדש ביהדות \ לא עוד חלוקה קטגורית קיצונית של צדיקים מזה ורשעים מזה אלא גם מעמד בינוני \ מעמד שנועד להכיל את רוב החסידים \ בינוני- כמהות עצמאית מובחנת ומנומקת \ בינוני- פוזיטיבי ולא אפולוגטי (מתנצל) \ לא בינוני במובן של ממוצע טכני אלא במובן של האדם השואף לדבקות בקב``ה אך מודע לנתוניו הריאליים הרחוקים מצדיקות ומקיצוניות \ רבי שניאור זלמן זצ``ל הבין שלא תיתכן קהילה שכולה קיצונית ושלא כך נבנים חיים \ עולם. כחוזר בתשובה המבקש הישתייכות קהילתית אני ניתקל בחומות שמגיעות עד לרקיעי מרומים . כ``כ קל לשלול את השונה כ``כ קל למצוא פגמים כ``כ קל לפחד החכמה היא לא רק לדעת לתת לפעמים הרבה הרבה יותר קשה לדעת לקבל ריבונו של עולם תן לי כח שלכם באהבה
 

מיקי*

New member
אוי אתה כל כך צודק

ועל זה כבר אמר מרן הרב קוק זצ``ל (שציטטנו פעם) שאל יחשוב כל אחש שאיתו כל האמת והצדק (וגם לא כל מפלגה או קבוצה) כי אם רק באימוץ הטוב שבכל אחד יהיה ניתן להגיע אל השלימות האמיתית. כי אין אדם שאין לו מה לתת ואין מי שאין לו מה לקבל - אום אנשים יפסיקו להסתכל כל הזמן בציציותיו של זה המוכן לתת (שהרי כבר למדנו ש: ``קבל את האמת מפי מי שאמרה``) יהיה אפשר לקבל באמת ועל ידי זה להשתפר באמת.
 
למעלה