ברגע שכל ילד
דורש/רוצה/מתאים לו משהו אחר, אין כאן מושג "מקובל"... אין לי ספק, שאם ההורים מנסים בכוח ללמד את הילד שלהם, מעל ומעבר ליכולת שלו, זה רק יהפוך אותו למתוסכל... לא למחונן... עצם האמירה של הגיסה, ש"הילדים לא באמת מחוננים", מראה שזה לא בא ממקום של "ביקורת בונה"...
ברגע שכל ילדנו באמת...
אני מניח שהגיסה התכוונה לכך שאת משקיעה הרבה מעבר למקובל ו"טוחנת להם את המוח" במקום לתת להם לשחק עם קוביות ובובות. כל זמן שזה לא המקרה, ועל פי מה שאת מתארת הוא לא, אז לא צריכה להיות בעיה. לחלוטין ברור שכל ילד צריך להיחשף לגירויים, וילד מחונן יגיב לגמרי אחרת מחברו שאיננו כזה. יש לנו ילדה בת שנתיים וחצי: היא חכמה, ערנית, מקסימה וכו'. יתכן שיום אחד בעתיד היא תאובחן כמחוננת יתכן ולא. כאשר אחיה הגדול היה בגילה כבר קרא ברמה של סוף כיתה א'. אנחנו לא מנסים ללמד אותה והיא לא ממש מנסה ללמוד לקרוא. חשפנו אותה לאותם גירויים שחשפנו אותו והיא הגיבה אחרת. כשתרצה, אנחנו נהייה שם כדי לעזור לה ולכוון אותה. דרך אגב, במגזר החרדי מלמדים את כל הילדים (לדעתי רק את הבנים אבל אני לא בטוח) לקרוא בגיל שלוש. אני בטוח שפגשתי כמה חרדים בחיי שהיו הכל חוץ מלהיות חכמים. בקיצור חברות וחברים, הכל עניין של מינון. תנו לילדים להיות ילדים ואלה שרוצים ויכולים ללמוד תנו להם אבל תזכרו שבגיל עשרים וחמש איש לא יתרשם מכך שהם היו מחוננים או שהם קראו בגיל שנתיים.
דורש/רוצה/מתאים לו משהו אחר, אין כאן מושג "מקובל"... אין לי ספק, שאם ההורים מנסים בכוח ללמד את הילד שלהם, מעל ומעבר ליכולת שלו, זה רק יהפוך אותו למתוסכל... לא למחונן... עצם האמירה של הגיסה, ש"הילדים לא באמת מחוננים", מראה שזה לא בא ממקום של "ביקורת בונה"...