וזאת תמונה מאתמול, יצא קצת מתושתש..

מצב
הנושא נעול.
רוב הגשרים הקיימים

שאלה שמיד עיניינה אותי....
איך יצליחו להעביר תשתיות חשמל מתחת לכל הגשרים שהרכבת עוברת תחתיהם? הרי במקומות מסויימים הגשרים הם נמוכים מאוד
רוב הגשרים הקיימים
היום ואלו שיבנו בעתיד מותאמים/יותאמו להעברת תשתית חשמל בקווים המיועדים לחישמול. 2 גשרים ישנים שהפריעו להעברת תשתית חשמל נהרסו זה מכבר גשר "פז" ( "של" ) הישן שממוקם ליד תחנת הרכבת התפעולית זבולון בכניסה הצפונית לעיר חיפה, וגשר להולכי רגל מעל למסילה בתחנת "חיפה מרכז". צילומים מיום פרוק הגשר בתחנת חיפה מרכז תמצא ב "חדשות הרכבת" במדור "מעקב" שידרוג תחנת חיפה מרכז/פרוק גשר הולכי רגל בתחנה ביום 12.03.04.
 
אם הקו הזה יצטרך לחכות לחשמול

הספקות שלך מוצדקים
ויש בר"י מי שחושש משחיקת יתר וקיצור חיי מנוע של הפלא האיברי. מצד שני יתכן מאוד והיום שוקדים על כך, שהחלפת הארמדה הספרדית הכושלת תזורז כתוצאה מבלאי מהיר ויתכן מאוד שהקטר הגרמני הסימנסי אולי זה המחושמל יתאחד לקראת 2010+- עם קרובי משפחתו מסוג "מודו" להלן "הקרונות", שיוכנסו לשרות בר"י כבר בסוף 2007 או בתחילת 2008 . עד עז אנו צפויים לסבול את הספרדים, ולראות עוד ועוד כושלים מסוגם מגיעים לא"ק כתוצאה מהזמנת ציוד ישנה ומימוש אופציות תמוהות בלשון המעטה. זאת ועוד, לא אופתע אם בעתיד JT 42BW משומשים צבועים בצבעי סגול וצהוב יעקרו ממסילות צדדיות בבריטניה לאחר שכשלו בקוים ראשיים שם ויועלו אחר כבוד על אוניה שיעדה א"ק, ע"מ לשמש כקטרי קו ראשי לנוסעים כתוצאה ממחסור זמני בכוח מניע בתקופת הבניים העלומה שבין סולר לחשמל.
אם הקו הזה יצטרך לחכות לחשמול
הרכבות בו יתחילו לסוע רק בעוד איזה 10 שנים..
 
***עז -צ.ל -אז***

הספקות שלך מוצדקים
ויש בר"י מי שחושש משחיקת יתר וקיצור חיי מנוע של הפלא האיברי. מצד שני יתכן מאוד והיום שוקדים על כך, שהחלפת הארמדה הספרדית הכושלת תזורז כתוצאה מבלאי מהיר ויתכן מאוד שהקטר הגרמני הסימנסי אולי זה המחושמל יתאחד לקראת 2010+- עם קרובי משפחתו מסוג "מודו" להלן "הקרונות", שיוכנסו לשרות בר"י כבר בסוף 2007 או בתחילת 2008 . עד עז אנו צפויים לסבול את הספרדים, ולראות עוד ועוד כושלים מסוגם מגיעים לא"ק כתוצאה מהזמנת ציוד ישנה ומימוש אופציות תמוהות בלשון המעטה. זאת ועוד, לא אופתע אם בעתיד JT 42BW משומשים צבועים בצבעי סגול וצהוב יעקרו ממסילות צדדיות בבריטניה לאחר שכשלו בקוים ראשיים שם ויועלו אחר כבוד על אוניה שיעדה א"ק, ע"מ לשמש כקטרי קו ראשי לנוסעים כתוצאה ממחסור זמני בכוח מניע בתקופת הבניים העלומה שבין סולר לחשמל.
***עז -צ.ל -אז***
 

fireman

New member
מייקל, אני חושב שברכבת יותר מידי

הספקות שלך מוצדקים
ויש בר"י מי שחושש משחיקת יתר וקיצור חיי מנוע של הפלא האיברי. מצד שני יתכן מאוד והיום שוקדים על כך, שהחלפת הארמדה הספרדית הכושלת תזורז כתוצאה מבלאי מהיר ויתכן מאוד שהקטר הגרמני הסימנסי אולי זה המחושמל יתאחד לקראת 2010+- עם קרובי משפחתו מסוג "מודו" להלן "הקרונות", שיוכנסו לשרות בר"י כבר בסוף 2007 או בתחילת 2008 . עד עז אנו צפויים לסבול את הספרדים, ולראות עוד ועוד כושלים מסוגם מגיעים לא"ק כתוצאה מהזמנת ציוד ישנה ומימוש אופציות תמוהות בלשון המעטה. זאת ועוד, לא אופתע אם בעתיד JT 42BW משומשים צבועים בצבעי סגול וצהוב יעקרו ממסילות צדדיות בבריטניה לאחר שכשלו בקוים ראשיים שם ויועלו אחר כבוד על אוניה שיעדה א"ק, ע"מ לשמש כקטרי קו ראשי לנוסעים כתוצאה ממחסור זמני בכוח מניע בתקופת הבניים העלומה שבין סולר לחשמל.
מייקל, אני חושב שברכבת יותר מידי
אופטימיים כשהם מדברים על בלאי מואץ. אני לא אתפלא אם הם לא יצליחו לעלות את זה בכלל עם חמישיית DD עמוסים בנוסעים וציוד. משהו אומר לי שעם פתיחת המסילה הזו אנחנו נתחיל לראות רכבות נוסעים במערכים דו ראשיים.
 
ערן בבקשה,

מייקל, אני חושב שברכבת יותר מידי
אופטימיים כשהם מדברים על בלאי מואץ. אני לא אתפלא אם הם לא יצליחו לעלות את זה בכלל עם חמישיית DD עמוסים בנוסעים וציוד. משהו אומר לי שעם פתיחת המסילה הזו אנחנו נתחיל לראות רכבות נוסעים במערכים דו ראשיים.
ערן בבקשה,
אל תזרע יאוש ובהלה בטרם עת. בטוחני שהבעיה תצוף מייד עם פתיחת הקו. מחשבה על רכישת IC3 משומשים נוספים למרות טראומת הרכש השבדי האחרון כדאי שתעלה לדיון אצל קברניטי ר"י ויפה שעה קודם. שאם לא , הרכבת לוולפסון, דב הוז,יוספטל,קוממיות,ומשה דיין והלאה לדרום ,לא תעצורנה בתחנת ההגנה מחשש שלא תוכלנה לצאת משם לאחר עצירה ולעלות על הגשר המסילתי חוצה כביש 1. להזכירך: בשנת 2011 מיעדים לקו זה שרות של כל 26 דקות בשעה 2לכל כוון דהיינו 4 רכבות סה"כ בשעה ועוד 2 רכבות אחת לכל כוון מת"א לבאר שבע וחזרה דרך מסילת הבשור . רכבות אלו תהינה רתומות לקטר BO - BO ע"פ התכנון.
 

fireman

New member
תכנון, ייעוד.....

ערן בבקשה,
אל תזרע יאוש ובהלה בטרם עת. בטוחני שהבעיה תצוף מייד עם פתיחת הקו. מחשבה על רכישת IC3 משומשים נוספים למרות טראומת הרכש השבדי האחרון כדאי שתעלה לדיון אצל קברניטי ר"י ויפה שעה קודם. שאם לא , הרכבת לוולפסון, דב הוז,יוספטל,קוממיות,ומשה דיין והלאה לדרום ,לא תעצורנה בתחנת ההגנה מחשש שלא תוכלנה לצאת משם לאחר עצירה ולעלות על הגשר המסילתי חוצה כביש 1. להזכירך: בשנת 2011 מיעדים לקו זה שרות של כל 26 דקות בשעה 2לכל כוון דהיינו 4 רכבות סה"כ בשעה ועוד 2 רכבות אחת לכל כוון מת"א לבאר שבע וחזרה דרך מסילת הבשור . רכבות אלו תהינה רתומות לקטר BO - BO ע"פ התכנון.
תכנון, ייעוד.....
הכל בתאוריה....נחכה ונראה. אם הקטרים הללו יכשלו בעליה על הגשר הזה, לא יהיה יותר מאושר ממני. אני מייחל לכשלון הזה ואני מבטיח לכם שזאת תהיה הפעם הראשונה שאני כל כך אתענג על הכתבה שYNET יעשו על זה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
או-הו! עם ההימור שלך נכון

הספקות שלך מוצדקים
ויש בר"י מי שחושש משחיקת יתר וקיצור חיי מנוע של הפלא האיברי. מצד שני יתכן מאוד והיום שוקדים על כך, שהחלפת הארמדה הספרדית הכושלת תזורז כתוצאה מבלאי מהיר ויתכן מאוד שהקטר הגרמני הסימנסי אולי זה המחושמל יתאחד לקראת 2010+- עם קרובי משפחתו מסוג "מודו" להלן "הקרונות", שיוכנסו לשרות בר"י כבר בסוף 2007 או בתחילת 2008 . עד עז אנו צפויים לסבול את הספרדים, ולראות עוד ועוד כושלים מסוגם מגיעים לא"ק כתוצאה מהזמנת ציוד ישנה ומימוש אופציות תמוהות בלשון המעטה. זאת ועוד, לא אופתע אם בעתיד JT 42BW משומשים צבועים בצבעי סגול וצהוב יעקרו ממסילות צדדיות בבריטניה לאחר שכשלו בקוים ראשיים שם ויועלו אחר כבוד על אוניה שיעדה א"ק, ע"מ לשמש כקטרי קו ראשי לנוסעים כתוצאה ממחסור זמני בכוח מניע בתקופת הבניים העלומה שבין סולר לחשמל.
או-הו! עם ההימור שלך נכון
החתונה הקטולית הזו עם הבו-בו לא תסתיים בקרוב...
 

wantok

New member
שאלה ששאלתי בעבר בפורום ללא תשובה

כבר היום ברציף 4 מתדרדרת הרכבת
אחורה מעט, לפני יציאתה דרומה לתחנת ת"א דרום תיפעולית ו/או הראשונים. הגורם: השיפוע קיים כבר בתחנה עצמה. עוד נכונו לדעתי בעתיד בעיות הקשורות בשיפוע גם ברציף 5 בהגנה.
שאלה ששאלתי בעבר בפורום ללא תשובה
האם ידוע למישהו מהו התקן המירבי לשיפוע בחלוקה לפי סוגי ציוד נייד? האם יש הבדל בתקן בין שיפוע של מקטע מסילה לבין שיפוע של תחנת עצירה?
 

קובי לו

New member
ואתה עידן נשאלת היום/אתמול

שאלה ששאלתי בעבר בפורום ללא תשובה
האם ידוע למישהו מהו התקן המירבי לשיפוע בחלוקה לפי סוגי ציוד נייד? האם יש הבדל בתקן בין שיפוע של מקטע מסילה לבין שיפוע של תחנת עצירה?
ואתה עידן נשאלת היום/אתמול
פה בפורום בשרשור אחר שאלה ולא ענית עליה...
 

wantok

New member
אכן הרמפה תלולה יחסית

תמונה 13: הרמפה בואכה ,,ההגנה"
כאן רואים את התלילות המטורפת של הרמפה שיוצאת מהתחנה. בעתיד העקלתון שבשמאל התמונה ינותק ויוחלף במסילה המגיעה ישירות מהרמפה עצמה.
אכן הרמפה תלולה יחסית
אך יש לזכור שהמסילות למטה בשיפוע הפוך וזה גורם לאשליה אופטית שמעצימה את תחושת השיפוע של הרמפה.
 

fireman

New member
היכונו לתמונות קטרי בובו עם

תמונה 13: הרמפה בואכה ,,ההגנה"
כאן רואים את התלילות המטורפת של הרמפה שיוצאת מהתחנה. בעתיד העקלתון שבשמאל התמונה ינותק ויוחלף במסילה המגיעה ישירות מהרמפה עצמה.
היכונו לתמונות קטרי בובו עם
מכסה מנוע פתוח באמצע העליה
מי אמר שמנועים מתחממים יש רק בוולבו בדרך לירושלים ?
 
בינתיים השביתו החודש שני קטרים

היכונו לתמונות קטרי בובו עם
מכסה מנוע פתוח באמצע העליה
מי אמר שמנועים מתחממים יש רק בוולבו בדרך לירושלים ?
בינתיים השביתו החודש שני קטרים
נוספים. ייאלצו להזמין כמות גדולה יותר של חדשים. נותר לקוות שיתחשבו בבעיות הכח.
 

fireman

New member
מה שאני לא מבין

בינתיים השביתו החודש שני קטרים
נוספים. ייאלצו להזמין כמות גדולה יותר של חדשים. נותר לקוות שיתחשבו בבעיות הכח.
מה שאני לא מבין
זה איך החשיבה עובדת ברכבת ישראל הרי ידוע גם ברכבת שמדובר בדגם כושל אך למרות זאת עדיין ממשיכים ברכש. מה שאני עוד יותר לא מבין זה איך האופציה מתרחבת כל הזמן....אופציה על האופציה על האופציה....אין ועדת מכרזים שמפקחת על הדבר הזה? על ההפקרות הזאת? לפי מה שאני הבנתי מאירועי העבר זה שעל כל בובו שהושבת לפני פקיעת מועד האספקה של הקטר האחרון הרכבת תוכל להזמין קטר דומה חדש, כיצד האופציה מממשת את עצמה מול קטר G16 שהושבת? הרי לא מדובר בחלק מציוד הנוסעים כי אם בקטר משא
 
אכן לא לנו הפתרונים: בקרוב

מה שאני לא מבין
זה איך החשיבה עובדת ברכבת ישראל הרי ידוע גם ברכבת שמדובר בדגם כושל אך למרות זאת עדיין ממשיכים ברכש. מה שאני עוד יותר לא מבין זה איך האופציה מתרחבת כל הזמן....אופציה על האופציה על האופציה....אין ועדת מכרזים שמפקחת על הדבר הזה? על ההפקרות הזאת? לפי מה שאני הבנתי מאירועי העבר זה שעל כל בובו שהושבת לפני פקיעת מועד האספקה של הקטר האחרון הרכבת תוכל להזמין קטר דומה חדש, כיצד האופציה מממשת את עצמה מול קטר G16 שהושבת? הרי לא מדובר בחלק מציוד הנוסעים כי אם בקטר משא
אכן לא לנו הפתרונים: בקרוב
אמורים להיות מוזמנים 2 קטרי "קו-קו" מדגם חדש בעל 4000 כו"ס. הם ישמשו לרכבות נוסעים עד לבוא הקטרים החשמליים. מבחינה טכנית, קטרי החשמל של "בומברדייה" עולים על כל האחרים ואף כדאיים במחיר האספקה בתנאי שיוזמנו לפחות 10 קטרים. בסלובניה, בעיר מריבור מרכיבים כרגע את הקרונות של סימנס. הבעיה היא שגם הללו יסופקו באיחור של מספר חודשים על-פי קצב הייצור. הריתוכים במפעל זה נעשים באופן ידני ולא בסיוע רובוטיקה כפי שהדבר מבוצע במפעל "בומברדייה" בגרליץ'.
 
ודיווח חם מהעיירה 'לה-רושל' בצרפת:

אכן לא לנו הפתרונים: בקרוב
אמורים להיות מוזמנים 2 קטרי "קו-קו" מדגם חדש בעל 4000 כו"ס. הם ישמשו לרכבות נוסעים עד לבוא הקטרים החשמליים. מבחינה טכנית, קטרי החשמל של "בומברדייה" עולים על כל האחרים ואף כדאיים במחיר האספקה בתנאי שיוזמנו לפחות 10 קטרים. בסלובניה, בעיר מריבור מרכיבים כרגע את הקרונות של סימנס. הבעיה היא שגם הללו יסופקו באיחור של מספר חודשים על-פי קצב הייצור. הריתוכים במפעל זה נעשים באופן ידני ולא בסיוע רובוטיקה כפי שהדבר מבוצע במפעל "בומברדייה" בגרליץ'.
ודיווח חם מהעיירה 'לה-רושל' בצרפת:
בסדרת אי.מיילים ארוכה שקיבלתי במהלך השבוע האחרון, מוסבר כי 5 מערכי קרונות רכבת קלה לירושלים כבר כמעט מוכנים לנסיעה (מתוך 23 מוזמנים). במיילים הופיעו צילומים המתארים את הקרונות המוכנים ואת אלה אשר בבניה. בעיירה הציורית הזו בונה "אלסטום" את הקרונות והיא נמצאת על חוף הים - האוקיינוס האטלנטי. ממש מפעל בנוף פסטורלי מעניין. בתוך שבועיים נדע את מספרי הקרונות והמערכים כי בתוך שבועיים הם יוכנסו למחסן זמני עד למשלוחם ארצה. המוביל: פרידנזון, יביאם בלילות מהנמל לכאן. מעניין לציין כי סמל חברת "סיטי-פס" מתנוסס כבר על צידי המערכים....
 

fireman

New member
הקוקו של ווסלו המחורבנת?

אכן לא לנו הפתרונים: בקרוב
אמורים להיות מוזמנים 2 קטרי "קו-קו" מדגם חדש בעל 4000 כו"ס. הם ישמשו לרכבות נוסעים עד לבוא הקטרים החשמליים. מבחינה טכנית, קטרי החשמל של "בומברדייה" עולים על כל האחרים ואף כדאיים במחיר האספקה בתנאי שיוזמנו לפחות 10 קטרים. בסלובניה, בעיר מריבור מרכיבים כרגע את הקרונות של סימנס. הבעיה היא שגם הללו יסופקו באיחור של מספר חודשים על-פי קצב הייצור. הריתוכים במפעל זה נעשים באופן ידני ולא בסיוע רובוטיקה כפי שהדבר מבוצע במפעל "בומברדייה" בגרליץ'.
הקוקו של ווסלו המחורבנת?
או שמדובר ביצרן אחר בשעה טובה ומוצלחת?
 

אורי404

New member
ערן, זה בדיוק מה שגולשים נוספים פה

מה שאני לא מבין
זה איך החשיבה עובדת ברכבת ישראל הרי ידוע גם ברכבת שמדובר בדגם כושל אך למרות זאת עדיין ממשיכים ברכש. מה שאני עוד יותר לא מבין זה איך האופציה מתרחבת כל הזמן....אופציה על האופציה על האופציה....אין ועדת מכרזים שמפקחת על הדבר הזה? על ההפקרות הזאת? לפי מה שאני הבנתי מאירועי העבר זה שעל כל בובו שהושבת לפני פקיעת מועד האספקה של הקטר האחרון הרכבת תוכל להזמין קטר דומה חדש, כיצד האופציה מממשת את עצמה מול קטר G16 שהושבת? הרי לא מדובר בחלק מציוד הנוסעים כי אם בקטר משא
ערן, זה בדיוק מה שגולשים נוספים פה
תוהים ושואלים. רק לפני מספר ימים בועז כתב על זכייה לקרונות רוכנים, שיום אחד התבטלה לה. ישנם עוד דברים שמעוררים תהיות. למשל, החשד שרכשו קרונועי IC3 יד שנייה בעלות 70 אחוזים בהשוואה ליד ראשונה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה