וולוו B12B

מצב
הנושא נעול.

846

Active member
הרכבה ישראלית זולה

חה-חה-חה !!! ענק !!!

תגובתו של הנהג מתבקשת בענין שרשור המשכנתא שלפנינו ! נשבר לי מהמהירות של "תפוז" הערב !!! למרות שתפסו את ההעבל מרמלה - נראה שהשרת של תפוז הערב חולה....אין מהירות בנט - כמו וולוו ממש !!!
הרכבה ישראלית זולה
ולא איכותית....
 

ala40

New member
הייתי בטיול לים המלח עם B12B

מאן נאמן תמיד
הייתי בטיול לים המלח עם B12B
ויש לו נטיה מעצבנת לנסוע כמו צב בעליות פשוט סיוט נסעתי גם עם הותיקים יותר מסדרת B12B והנסיעה היתה בישורת מצויין בעליות צב מעצבן אך שנסעתי עם הוונהול 1990 לאילת דרך סדום הוונהול ירד ועלה כמו מלך אגב האוטובוס היה של אסיה תורס זכרון 29.6.06 (4) זוהי תמונה של B12B
 

ala40

New member
זהו מטאור B12B שנסעתי איתו

הייתי בטיול לים המלח עם B12B
ויש לו נטיה מעצבנת לנסוע כמו צב בעליות פשוט סיוט נסעתי גם עם הותיקים יותר מסדרת B12B והנסיעה היתה בישורת מצויין בעליות צב מעצבן אך שנסעתי עם הוונהול 1990 לאילת דרך סדום הוונהול ירד ועלה כמו מלך אגב האוטובוס היה של אסיה תורס זכרון 29.6.06 (4) זוהי תמונה של B12B
זהו מטאור B12B שנסעתי איתו
לירושלים בכמה טיולים והוא פשוט לא סחב בעליות ,
 

צביקוש23

New member
מה ציפית מתוצרת ישראלית?

זהו מטאור B12B שנסעתי איתו
לירושלים בכמה טיולים והוא פשוט לא סחב בעליות ,
מה ציפית מתוצרת ישראלית?
זהו אוטובוס חריג שכן מדובר באוטובוס שתוכנן בארץ...על בסיס וולבו אבל זהו תוצרת כחול לבן..וכמו הסוסיתא...בעליות לא סוחב..
 

אורי404

New member
יש כל מיני גרסאות.

הייתי בטיול לים המלח עם B12B
ויש לו נטיה מעצבנת לנסוע כמו צב בעליות פשוט סיוט נסעתי גם עם הותיקים יותר מסדרת B12B והנסיעה היתה בישורת מצויין בעליות צב מעצבן אך שנסעתי עם הוונהול 1990 לאילת דרך סדום הוונהול ירד ועלה כמו מלך אגב האוטובוס היה של אסיה תורס זכרון 29.6.06 (4) זוהי תמונה של B12B
יש כל מיני גרסאות.
קודם כל, כפי שנכתב למעלה זה תלוי במצב התחזוקה של הרכב. בנוסף קיימות כל מיני גרסאות של וולוו B12 וB12B. אצל "מטרופולין" וחברות הסעה של הסעות פרטיות יש B12 ואולי גם B12B עם מנועים של 420 כוחות סוס ואלה אוטובוסים זריזים.
 
יום אחד עלינו עם B12

יש כל מיני גרסאות.
קודם כל, כפי שנכתב למעלה זה תלוי במצב התחזוקה של הרכב. בנוסף קיימות כל מיני גרסאות של וולוו B12 וB12B. אצל "מטרופולין" וחברות הסעה של הסעות פרטיות יש B12 ואולי גם B12B עם מנועים של 420 כוחות סוס ואלה אוטובוסים זריזים.
יום אחד עלינו עם B12
את העליות של ים המלח. זה היה מטאור של נרקיס גל הסעות. הייתי עם פה פתוח כל העליות. ה-B12 מטפס את העליות בצורה מדהימה. טוב 420 כו"ס עושים את שלהם
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif גם ידיד שלי נהג באוטובוסים

יום אחד עלינו עם B12
את העליות של ים המלח. זה היה מטאור של נרקיס גל הסעות. הייתי עם פה פתוח כל העליות. ה-B12 מטפס את העליות בצורה מדהימה. טוב 420 כו"ס עושים את שלהם
גם ידיד שלי נהג באוטובוסים
מסוג B12 עם ה-420 כוחות סוס וסיפר לי על הסחיבה המעולה בעליות.
 

846

Active member
זה לא B12B זהו B12

הייתי בטיול לים המלח עם B12B
ויש לו נטיה מעצבנת לנסוע כמו צב בעליות פשוט סיוט נסעתי גם עם הותיקים יותר מסדרת B12B והנסיעה היתה בישורת מצויין בעליות צב מעצבן אך שנסעתי עם הוונהול 1990 לאילת דרך סדום הוונהול ירד ועלה כמו מלך אגב האוטובוס היה של אסיה תורס זכרון 29.6.06 (4) זוהי תמונה של B12B
זה לא B12B זהו B12
דגם אחר לחילוטין. ה B12 הינו B10B עם מנוע גדול יותר של 12 ליטר. ה B12B הוא דגם חדש יותר שתוכנן מהתחלה.
 
כפי שכתב ג'קי

זה לא B12B זהו B12
דגם אחר לחילוטין. ה B12 הינו B10B עם מנוע גדול יותר של 12 ליטר. ה B12B הוא דגם חדש יותר שתוכנן מהתחלה.
כפי שכתב ג'קי
זהו B12 עם 420 כ"ס הסיבה היחידה שאוטובוס כזה לא סוחב בעליות היא תחזוקה לקויה שלדת הB12 היא שילדה מצוינת וכמעט כל הנהגים שאני מכיר שעבדו על וולוו B12 משבחים את הדגם הזה. החסרון הגדול שלו צריכת דלק מפלצתית. החברה היחידה בארץ שמחזיקה מטאורים על שלדת B12B היא "הורן את ליבוביץ'" שמחזיקים אותם עם דגמי גיר רבים לבחירה ZF, I-SHIFT, ALLISON
 

maier33

New member
b 12 מנוע אחיד לכולם

זה לא B12B זהו B12
דגם אחר לחילוטין. ה B12 הינו B10B עם מנוע גדול יותר של 12 ליטר. ה B12B הוא דגם חדש יותר שתוכנן מהתחלה.
b 12 מנוע אחיד לכולם
כל המנועים של הb 12 הינם 12 ליטר (כשמם כן הם) אין מנועים יותר גדולים לb12 המנועים של הb10 הינם 10 ליטר. ההבדל בין מספר הדגמים שיש לנו באגד זה הספקים שונים. לדגמים החדשים יש מערכת חשמל הרבה יותר איכותית (2 אלטרנטורים) מערכת של משאבת לחץ הידראולית למניפה יותר טובה עם צינור ללחץ עודפים. (בוצעו שינויים בדגמים הישנים יותר.) ההבדל בין הb12b לבין b12m הוא מיקום המנוע. במרבית האוטובוסים המנוע נמצא בחלקו האחורי של האוטובוס יתרון של העברת הכח קצרה יותר לסרן המניע. ובשאר האוטובוסים המנוע נמצא במרכז האוטובוס היתרון הוא למכונאי (גישה נוחה לכל דבר ודבר. וישנם וולוואים ישנים יותר שנקראים b7f זהמנוע קטן יותר (של פעם) והוא נמצא בחלקו הקדמי של האוטובוס . ליד הנהג .זכור לי כילד האוטובסים הללו כאשר הדלת הקידמית הייתה בשליש הקדמי של האטובוס. הb12 שיש לאגד הינו אוטובוס מעולה לנהיגה. נח מאוד, זויות היגוי כמעט כמו ב 404, הגה קל מאוד לסיבוב . השאר זה.... ירון מאיר
 

אורי404

New member
וולוו:

b 12 מנוע אחיד לכולם
כל המנועים של הb 12 הינם 12 ליטר (כשמם כן הם) אין מנועים יותר גדולים לb12 המנועים של הb10 הינם 10 ליטר. ההבדל בין מספר הדגמים שיש לנו באגד זה הספקים שונים. לדגמים החדשים יש מערכת חשמל הרבה יותר איכותית (2 אלטרנטורים) מערכת של משאבת לחץ הידראולית למניפה יותר טובה עם צינור ללחץ עודפים. (בוצעו שינויים בדגמים הישנים יותר.) ההבדל בין הb12b לבין b12m הוא מיקום המנוע. במרבית האוטובוסים המנוע נמצא בחלקו האחורי של האוטובוס יתרון של העברת הכח קצרה יותר לסרן המניע. ובשאר האוטובוסים המנוע נמצא במרכז האוטובוס היתרון הוא למכונאי (גישה נוחה לכל דבר ודבר. וישנם וולוואים ישנים יותר שנקראים b7f זהמנוע קטן יותר (של פעם) והוא נמצא בחלקו הקדמי של האוטובוס . ליד הנהג .זכור לי כילד האוטובסים הללו כאשר הדלת הקידמית הייתה בשליש הקדמי של האטובוס. הb12 שיש לאגד הינו אוטובוס מעולה לנהיגה. נח מאוד, זויות היגוי כמעט כמו ב 404, הגה קל מאוד לסיבוב . השאר זה.... ירון מאיר
וולוו:
טרם נתקלתי בB12M במדינתינו. עם זאת קיימים גם קיימים B10M. אם אני לא טועה מסוף שנות השבעים בארץ עם הרכבות מחו"ל (מן הסתם ירדו כבר מהכביש) והמשך בגרסאות מרכב ישראליות עד אמצע שנות התשעים. לפני הB10M היו את הוולוו B58 שהיו גם כן נפוצים מאוד בחברות הסעה פרטיות ובמועצות איזוריות. היו גם נפוצים הוולוואים עם המנוע הקדמי, שירון מאיר ציין.
 

maier33

New member
אורי אתה אכן צודק

וולוו:
טרם נתקלתי בB12M במדינתינו. עם זאת קיימים גם קיימים B10M. אם אני לא טועה מסוף שנות השבעים בארץ עם הרכבות מחו"ל (מן הסתם ירדו כבר מהכביש) והמשך בגרסאות מרכב ישראליות עד אמצע שנות התשעים. לפני הB10M היו את הוולוו B58 שהיו גם כן נפוצים מאוד בחברות הסעה פרטיות ובמועצות איזוריות. היו גם נפוצים הוולוואים עם המנוע הקדמי, שירון מאיר ציין.
אורי אתה אכן צודק
טעות שלי אין עדיין או שאני לא ניתקלתי עדיין ב b 12 m היתכוונתי ל b10m טעות לעולם חוזרת. ירון מאיר
 

אורי404

New member
ירון אתה לא טועה.

אורי אתה אכן צודק
טעות שלי אין עדיין או שאני לא ניתקלתי עדיין ב b 12 m היתכוונתי ל b10m טעות לעולם חוזרת. ירון מאיר
ירון אתה לא טועה.
קיימים בתפוצות וולוו B12M, שלא נתקלתי בהם במדינה. אם אני לא טועה מבין הרכבים במדינה עם מנוע מרכזי הוא המידיבוסים של TEMSA.
 
תקן אותי אם אני טועה

b 12 מנוע אחיד לכולם
כל המנועים של הb 12 הינם 12 ליטר (כשמם כן הם) אין מנועים יותר גדולים לb12 המנועים של הb10 הינם 10 ליטר. ההבדל בין מספר הדגמים שיש לנו באגד זה הספקים שונים. לדגמים החדשים יש מערכת חשמל הרבה יותר איכותית (2 אלטרנטורים) מערכת של משאבת לחץ הידראולית למניפה יותר טובה עם צינור ללחץ עודפים. (בוצעו שינויים בדגמים הישנים יותר.) ההבדל בין הb12b לבין b12m הוא מיקום המנוע. במרבית האוטובוסים המנוע נמצא בחלקו האחורי של האוטובוס יתרון של העברת הכח קצרה יותר לסרן המניע. ובשאר האוטובוסים המנוע נמצא במרכז האוטובוס היתרון הוא למכונאי (גישה נוחה לכל דבר ודבר. וישנם וולוואים ישנים יותר שנקראים b7f זהמנוע קטן יותר (של פעם) והוא נמצא בחלקו הקדמי של האוטובוס . ליד הנהג .זכור לי כילד האוטובסים הללו כאשר הדלת הקידמית הייתה בשליש הקדמי של האטובוס. הb12 שיש לאגד הינו אוטובוס מעולה לנהיגה. נח מאוד, זויות היגוי כמעט כמו ב 404, הגה קל מאוד לסיבוב . השאר זה.... ירון מאיר
תקן אותי אם אני טועה
לאגד יש וולוו B10B ווולוו B12B. אבל אין אוטובוסים על שלדת וולוו B12 (השלדה המקבילה לB10B מבחינת שנתון). ככל הידוע לי הB12 הינו בעל 420 כ"ס בעוד הB12B הינו בעל הספק של 360 כ"ס (מלבד המארס דיפנדר שהינו בעל הספק של 420 כ"ס)
 
אתה לא טועה../images/Emo70.gif

תקן אותי אם אני טועה
לאגד יש וולוו B10B ווולוו B12B. אבל אין אוטובוסים על שלדת וולוו B12 (השלדה המקבילה לB10B מבחינת שנתון). ככל הידוע לי הB12 הינו בעל 420 כ"ס בעוד הB12B הינו בעל הספק של 360 כ"ס (מלבד המארס דיפנדר שהינו בעל הספק של 420 כ"ס)
אתה לא טועה
 

maier33

New member
עדכון חם מהיום

אתה לא טועה
עדכון חם מהיום
היום הגיע למוסך פקח חשמל ארצי. תוך כדי שיחה עימו הוא אמר לי כי נכנס עכשיו לאגד עוד אוטובוס מסוג וולוו חדש. כאשר שאלתי אותו מהו הדגם המדובר הוא לא ידע בוודאות לענות לי. אבל הוא אמר כי המנוע הינו בעל 420 כח סוס. אני יעדכן בהמשך על סוג האוטובוס המדובר. ירון מאיר
 

maier33

New member
עדכון חם חם

אתה לא טועה
עדכון חם חם
היום הגיע למוסך פקח חשמל ארצי. תוך כדי שיחה עימו הוא אמר לי כי נכנס עכשיו לאגד עוד אוטובוס מסוג וולוו חדש. כאשר שאלתי אותו מהו הדגם המדובר הוא לא ידע בוודאות לענות לי. אבל הוא אמר כי המנוע הינו בעל 420 כח סוס. אני יעדכן בהמשך על סוג האוטובוס המדובר. ירון מאיר
 

gsx750f

New member
הסידרה האחרונה שנכנסה

עדכון חם חם
היום הגיע למוסך פקח חשמל ארצי. תוך כדי שיחה עימו הוא אמר לי כי נכנס עכשיו לאגד עוד אוטובוס מסוג וולוו חדש. כאשר שאלתי אותו מהו הדגם המדובר הוא לא ידע בוודאות לענות לי. אבל הוא אמר כי המנוע הינו בעל 420 כח סוס. אני יעדכן בהמשך על סוג האוטובוס המדובר. ירון מאיר
הסידרה האחרונה שנכנסה
הנה אחד מהם
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה