ווא אני היחדי שעוד לא נסע בקומתיים?

מצב
הנושא נעול.
צילום קרונועי IC-3:

צילום ומנועים של קרונועי IC3
קודם כל, אל תדבר בשם כל החובבים ה-'כבדים' ובשם צלמי הרכבות באומרך שהקרונועים 'משעממים'. אני חושב שהן עומרי האוזר והן עבדך הנאמן חובבים מספיק רציניים וגם צלמים נלהבים מספיק על מנת להחשב במועדון האקסקלוסיבי שלך, ונראה לי ששנינו חולקים על דעותיך לגבי המראה החיצוני והפנימי של הקרונועים (ואני משוכנע בסבירות טובה שישנם עוד כמונו). לגבי דעות, אזי אני דווקא מאוד אוהב את הנענוע העדין של הקרונועיםף ואני נרדם איתו מצוין (כמובן שאז אני מפסיד את כל הנוף וההתרחשויות והחדשות הרכבתיות, לכן אני משתדל להחזיק עיני פקוחות). למיטב הבנתי, אין שום קשר בין סוג המנועים הקיים בקרונות ה-'מו-דו', אשר משמשים לחשמל למערכות עזר בלבד, לבין המנועים במערכי הקרונועים, שמשמשים חלקם להנעה וחלקם לחשמל (כן, אני יודע שבסדרה הראשונה זה לא בדיוק כך). ובכל זאת, כל הכבוד על השליטה בפרטים הטכניים. לטעמי האישי, כאשר המזגנים בקרונועים עובדים, אזי נעים מאוד בהם, ואילו כאשר הם מקולקלים, אזי מגעיל וחם בהם בדיוק כמו בקרונות 'מו-דו' שבהם התקלקלו המזגנים (ואני מדבר מנסיון). לגבי כמות התקלות ביחס לכמות הרכבות ולשימוש בהון בכל סוג של ציוד, אין לי נתונים, ואשמח לשמוע (או יותר נכון, אביתר, לראות מסמך, ולא משמועה בעל-פה).
צילום קרונועי IC-3:
מירב החובבים - כבדים וקלים שאיתם יצאתי לשטח מסכימים עם הדעה שצילום של קרונועים הוא משעמם ! יש לנו המון צילומים כאלה ואין כל חדש תחת השמש ! אתה לא יכול לזהות את הקרונוע מרחוק ! אתה כן מזהה קטרים מרחוק ובכך יש גיוון רב יותר. הרוטיניזציה שבצילום קרונועים מביאה את הסעיף. ההשוואה בין המנועים נועדה להשוות את עוצמת המיזוג בין קרונוע למו-דו. אין כל ספק שכשהמיזוג עובד בשני הסוגים היטב, קר יותר ונעים יותר בקרונות המו-דו ! אין כל קשר בין המנוע הגרמני של הקרונוע למזגן של המו-דו ולא זו כוונת הדברים. כל מזגן שמתקלקל הוא בדרך-כלל אשמת הטיפול בו. אתה יודע זאת היטב כפי שאתה יודע שקרונועי ה- ESSLINGEN היו מעולים עם מנוע מצויין בן 1,000 כו"ס אך בישראל התעמרו והתעללו בהם עם תוספות האסורות על-פי הוראות היצרן. כהרגלי, אני מנהל שיחות עם המוסכים ברכבת כל הזמן. כדאי שתרים טלפון לחברנו דודו דיזל ותשאל אותו את מה ששאלת אותי כי אז תקבל את התשובות שאינך מתלהב מהן. צר לי, אך אין כמחקר שטח וכנסיון אישי. נסעתי במו-דו הרבה פעמים ותמיד בולטת העובדה של מיזוג נהדר. נסעתי ב- IC-3 המון פעמים ותמיד אני יוצא מזיע ודביק !!! המזגן תקין ועל עוצמה מירבית אך הוא מתאים לנסיעה בדנמרק או בצפון אירופה אך לא לאקלים המדבר של ישראל !!! אולי אינך יודע אך מזגני האלסטום עברו מקצה שיפורים בניגוד למזגני בומברדייה. גם בקרונות הקומותיים קיים מיזוג נורא ואיום. כאשר הקומה מלאה בנוסעים, המזגן קורא "הצילו". נסעתי בקרון נוסעים מס' 337 עם מזגן ועם פול נוסעים וירדתי נמרץ, נינוח ורענן - כן רענן ! במוסך הקרונועים מודעים לבעיית המיזוג ואני מקווה שהיא תיפתר או שחלק מהמזגנים יוחלפו. המזגן הישראלי הוא הטוב מכולם ! אף אחד לא עוסק פה בשמועות ! אינך יכול לקרוא לשיחה מקצועית עם דודו - שמועה. ! ולסיכום: הקרונועים הם לא סתם משעממים - הם נורא משעממים ! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - ג'יי דיימונד מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - ירון דוזטס מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - פול קוטרל מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - הנס קוהוט מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - וולטר רוטשילד מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את ... מה הוא חושב עליהם !! אתה בא ביום שישי אינגל'ה ??
 
סתם שאלה שההודעה שלך מעלה לי לראש:

צילום קרונועי IC-3:
מירב החובבים - כבדים וקלים שאיתם יצאתי לשטח מסכימים עם הדעה שצילום של קרונועים הוא משעמם ! יש לנו המון צילומים כאלה ואין כל חדש תחת השמש ! אתה לא יכול לזהות את הקרונוע מרחוק ! אתה כן מזהה קטרים מרחוק ובכך יש גיוון רב יותר. הרוטיניזציה שבצילום קרונועים מביאה את הסעיף. ההשוואה בין המנועים נועדה להשוות את עוצמת המיזוג בין קרונוע למו-דו. אין כל ספק שכשהמיזוג עובד בשני הסוגים היטב, קר יותר ונעים יותר בקרונות המו-דו ! אין כל קשר בין המנוע הגרמני של הקרונוע למזגן של המו-דו ולא זו כוונת הדברים. כל מזגן שמתקלקל הוא בדרך-כלל אשמת הטיפול בו. אתה יודע זאת היטב כפי שאתה יודע שקרונועי ה- ESSLINGEN היו מעולים עם מנוע מצויין בן 1,000 כו"ס אך בישראל התעמרו והתעללו בהם עם תוספות האסורות על-פי הוראות היצרן. כהרגלי, אני מנהל שיחות עם המוסכים ברכבת כל הזמן. כדאי שתרים טלפון לחברנו דודו דיזל ותשאל אותו את מה ששאלת אותי כי אז תקבל את התשובות שאינך מתלהב מהן. צר לי, אך אין כמחקר שטח וכנסיון אישי. נסעתי במו-דו הרבה פעמים ותמיד בולטת העובדה של מיזוג נהדר. נסעתי ב- IC-3 המון פעמים ותמיד אני יוצא מזיע ודביק !!! המזגן תקין ועל עוצמה מירבית אך הוא מתאים לנסיעה בדנמרק או בצפון אירופה אך לא לאקלים המדבר של ישראל !!! אולי אינך יודע אך מזגני האלסטום עברו מקצה שיפורים בניגוד למזגני בומברדייה. גם בקרונות הקומותיים קיים מיזוג נורא ואיום. כאשר הקומה מלאה בנוסעים, המזגן קורא "הצילו". נסעתי בקרון נוסעים מס' 337 עם מזגן ועם פול נוסעים וירדתי נמרץ, נינוח ורענן - כן רענן ! במוסך הקרונועים מודעים לבעיית המיזוג ואני מקווה שהיא תיפתר או שחלק מהמזגנים יוחלפו. המזגן הישראלי הוא הטוב מכולם ! אף אחד לא עוסק פה בשמועות ! אינך יכול לקרוא לשיחה מקצועית עם דודו - שמועה. ! ולסיכום: הקרונועים הם לא סתם משעממים - הם נורא משעממים ! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - ג'יי דיימונד מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - ירון דוזטס מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - פול קוטרל מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - הנס קוהוט מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - וולטר רוטשילד מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את ... מה הוא חושב עליהם !! אתה בא ביום שישי אינגל'ה ??
סתם שאלה שההודעה שלך מעלה לי לראש:
" נסעתי ב- IC-3 המון פעמים ותמיד אני יוצא מזיע ודביק !!! המזגן תקין ועל עוצמה מירבית אך הוא מתאים לנסיעה בדנמרק או בצפון אירופה אך לא לאקלים המדבר של ישראל !!! " איך אתה יודע שהמזגן על עוצה מירבית בדיוק? ועוד משהו, בענין הצלם "הדגול" או בהיפוך אותיות ה"גדול", אני צלם מתחיל, ויש לי עוד הרבה מה ללמוד, אבל אני רוצה לצטט בפניך משפט שאמר הצלם הראשי של הנשיונל גאוגרפיק, שאם כל הכבוד לרשימת הצלמים שאיני מזלזל כלל וכלל בכבודם ובאיכותם, לא מתקרבים אפילו במעט לאיכות הצילום שלו: "אין תמונה לא מעניינת, יש צלם שלא יודע לקמפז" ותחשוב על זה, ערב צח, עומרי....
 
מה חשבת ? שלא הלכתי לנהג ???

סתם שאלה שההודעה שלך מעלה לי לראש:
" נסעתי ב- IC-3 המון פעמים ותמיד אני יוצא מזיע ודביק !!! המזגן תקין ועל עוצמה מירבית אך הוא מתאים לנסיעה בדנמרק או בצפון אירופה אך לא לאקלים המדבר של ישראל !!! " איך אתה יודע שהמזגן על עוצה מירבית בדיוק? ועוד משהו, בענין הצלם "הדגול" או בהיפוך אותיות ה"גדול", אני צלם מתחיל, ויש לי עוד הרבה מה ללמוד, אבל אני רוצה לצטט בפניך משפט שאמר הצלם הראשי של הנשיונל גאוגרפיק, שאם כל הכבוד לרשימת הצלמים שאיני מזלזל כלל וכלל בכבודם ובאיכותם, לא מתקרבים אפילו במעט לאיכות הצילום שלו: "אין תמונה לא מעניינת, יש צלם שלא יודע לקמפז" ותחשוב על זה, ערב צח, עומרי....
מה חשבת ? שלא הלכתי לנהג ???
 
הוא רק צלם. לא חייבים להסכים עם

אבייתר?
שאלתי את דעתך בענין המשפט של הצלם בנשיונל גאוגרפיק!
הוא רק צלם. לא חייבים להסכים עם
דעתו. ראיתי צילומים בנשיונאל-ג'אוגרפיק שלא הייתי משלם עליהם שקל. "אין תמונה לא מעניינת, יש צלם שלא יודע לקמפז" זה באמת שיא השטויות של הצלם ההוא ולמה ? כי יש מיליארד תמונות לא מעניינות. רוצה דוגמאות ? נו באמת עומרי אחי ! "אם אתה מצלם סרט של 37 תמונות - 30 מהן לא תהיינה טובות" אמרו כל הוותיקים וצדקו. רוב התמונות לא מעניינות. מה לעשות ? אני חושב שג'יי או פול הרבה יותר טובים מהצלם ההוא והם לא ניסו מעולם להתקבל למגזין. גם אין להם פרוטקציה ! גם לי כצלם שצילם עד היום 1130 סרטים או במילים אחרות 41,810 תמונות, יש עוד המון מה ללמוד ויש לי רק מורה אחד: ההוא מהארכיון. חוץ ממנו, אין להקשיב לאיש. חוץ מזה, פורסמו עד היום מאות צילומים שלו בעיתונות מקצועית ואני לא חושב שצלם הנשיונאל מגיע לו לברכיים. צר לי. בוא לא נדבר באמוציות. אותן יש להשאיר בבויידם. דבר בעובדות והבית של פול מלא במגזינים בהם הופיעו תמונותיו. שים לב: עם חוש לצילום נולדים ! כל הלימוד איך לצלם נכון זה דבר מוגבל ! אתה נולדת עם זה ורק מי שיש לו את זה מלידה - יכול להתפתח בתחום ! אין לי ספק שאתה תהיה צלם מעולה ! גם חן חושב כמוני !
 
"אפילוג"

הוא רק צלם. לא חייבים להסכים עם
דעתו. ראיתי צילומים בנשיונאל-ג'אוגרפיק שלא הייתי משלם עליהם שקל. "אין תמונה לא מעניינת, יש צלם שלא יודע לקמפז" זה באמת שיא השטויות של הצלם ההוא ולמה ? כי יש מיליארד תמונות לא מעניינות. רוצה דוגמאות ? נו באמת עומרי אחי ! "אם אתה מצלם סרט של 37 תמונות - 30 מהן לא תהיינה טובות" אמרו כל הוותיקים וצדקו. רוב התמונות לא מעניינות. מה לעשות ? אני חושב שג'יי או פול הרבה יותר טובים מהצלם ההוא והם לא ניסו מעולם להתקבל למגזין. גם אין להם פרוטקציה ! גם לי כצלם שצילם עד היום 1130 סרטים או במילים אחרות 41,810 תמונות, יש עוד המון מה ללמוד ויש לי רק מורה אחד: ההוא מהארכיון. חוץ ממנו, אין להקשיב לאיש. חוץ מזה, פורסמו עד היום מאות צילומים שלו בעיתונות מקצועית ואני לא חושב שצלם הנשיונאל מגיע לו לברכיים. צר לי. בוא לא נדבר באמוציות. אותן יש להשאיר בבויידם. דבר בעובדות והבית של פול מלא במגזינים בהם הופיעו תמונותיו. שים לב: עם חוש לצילום נולדים ! כל הלימוד איך לצלם נכון זה דבר מוגבל ! אתה נולדת עם זה ורק מי שיש לו את זה מלידה - יכול להתפתח בתחום ! אין לי ספק שאתה תהיה צלם מעולה ! גם חן חושב כמוני !
"אפילוג"
החלטתי לסיים את הויכוח על גבי הפורום, הוא לא מגיע לשום מקום..... בכל מקרה, תודה רבה על המחמאות, אך יש לי עוד הרבה מאוד להוסיף בנושאי הצילום. אם חן ואתה חושבים כך, כנראה שבאמת יש משהו בצילומים שלי.....
 
בדיוק הלכתי למחסן להביא חוברות של

"אפילוג"
החלטתי לסיים את הויכוח על גבי הפורום, הוא לא מגיע לשום מקום..... בכל מקרה, תודה רבה על המחמאות, אך יש לי עוד הרבה מאוד להוסיף בנושאי הצילום. אם חן ואתה חושבים כך, כנראה שבאמת יש משהו בצילומים שלי.....
בדיוק הלכתי למחסן להביא חוברות של
נשיונאל. לא מתלהב במיוחד. אין ספק שאם קוטרל היה צלם שלהם, היתה לו וילה עם בריכה בסביון או ליד תחנת סבידור...
 
צילום ונתונים

צילום קרונועי IC-3:
מירב החובבים - כבדים וקלים שאיתם יצאתי לשטח מסכימים עם הדעה שצילום של קרונועים הוא משעמם ! יש לנו המון צילומים כאלה ואין כל חדש תחת השמש ! אתה לא יכול לזהות את הקרונוע מרחוק ! אתה כן מזהה קטרים מרחוק ובכך יש גיוון רב יותר. הרוטיניזציה שבצילום קרונועים מביאה את הסעיף. ההשוואה בין המנועים נועדה להשוות את עוצמת המיזוג בין קרונוע למו-דו. אין כל ספק שכשהמיזוג עובד בשני הסוגים היטב, קר יותר ונעים יותר בקרונות המו-דו ! אין כל קשר בין המנוע הגרמני של הקרונוע למזגן של המו-דו ולא זו כוונת הדברים. כל מזגן שמתקלקל הוא בדרך-כלל אשמת הטיפול בו. אתה יודע זאת היטב כפי שאתה יודע שקרונועי ה- ESSLINGEN היו מעולים עם מנוע מצויין בן 1,000 כו"ס אך בישראל התעמרו והתעללו בהם עם תוספות האסורות על-פי הוראות היצרן. כהרגלי, אני מנהל שיחות עם המוסכים ברכבת כל הזמן. כדאי שתרים טלפון לחברנו דודו דיזל ותשאל אותו את מה ששאלת אותי כי אז תקבל את התשובות שאינך מתלהב מהן. צר לי, אך אין כמחקר שטח וכנסיון אישי. נסעתי במו-דו הרבה פעמים ותמיד בולטת העובדה של מיזוג נהדר. נסעתי ב- IC-3 המון פעמים ותמיד אני יוצא מזיע ודביק !!! המזגן תקין ועל עוצמה מירבית אך הוא מתאים לנסיעה בדנמרק או בצפון אירופה אך לא לאקלים המדבר של ישראל !!! אולי אינך יודע אך מזגני האלסטום עברו מקצה שיפורים בניגוד למזגני בומברדייה. גם בקרונות הקומותיים קיים מיזוג נורא ואיום. כאשר הקומה מלאה בנוסעים, המזגן קורא "הצילו". נסעתי בקרון נוסעים מס' 337 עם מזגן ועם פול נוסעים וירדתי נמרץ, נינוח ורענן - כן רענן ! במוסך הקרונועים מודעים לבעיית המיזוג ואני מקווה שהיא תיפתר או שחלק מהמזגנים יוחלפו. המזגן הישראלי הוא הטוב מכולם ! אף אחד לא עוסק פה בשמועות ! אינך יכול לקרוא לשיחה מקצועית עם דודו - שמועה. ! ולסיכום: הקרונועים הם לא סתם משעממים - הם נורא משעממים ! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - ג'יי דיימונד מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - ירון דוזטס מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - פול קוטרל מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - הנס קוהוט מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - וולטר רוטשילד מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את ... מה הוא חושב עליהם !! אתה בא ביום שישי אינגל'ה ??
צילום ונתונים
כידוע לך, כבר היו מקרים בעבר שמסרת לי נתונים 'עובדתיים' שקיבלת מכל מיני גורמים בטלפון, ולבסוף התבררו כל מדויקים לחלוטין, ולכן אתייחס בנושא זה לכל נתון 'עובדתי' שלא מתבסס על חומר סטטיסטי מסודר שאני יכול לראות (אפילו אם אני לא מתעמק בו). אני לא אומר שמה שאתה אומר שגוי, אני פשוט אומר שמבחינתי הוא עדיין לא 'עובדה'. עד כמה שאני מכיר אותך, אתה אף פעם לא 'רענן' - בלוטות הזיעה שלך לא מכירות את האפשרות הזאת...
ולגבי הקרונועים ודעותיך על צילומם - הן מעניינות אותי, כידוע לך, כקליפת השום... איפה היית ביום ו' האחרון? קשה לי כשאני עובד וקורע את התחת בלי שאתה מתבטל ומעשן למעלה. יהיה לך הזדמנות לתקן ביום ו' הקורב, אי"ה. (דרך אגב - וולטר רוטשילד, צלם דגול?? יותר מעומרי האוזר...?)
 
יום ו' האחרון ! הייתי בבית

צילום ונתונים
כידוע לך, כבר היו מקרים בעבר שמסרת לי נתונים 'עובדתיים' שקיבלת מכל מיני גורמים בטלפון, ולבסוף התבררו כל מדויקים לחלוטין, ולכן אתייחס בנושא זה לכל נתון 'עובדתי' שלא מתבסס על חומר סטטיסטי מסודר שאני יכול לראות (אפילו אם אני לא מתעמק בו). אני לא אומר שמה שאתה אומר שגוי, אני פשוט אומר שמבחינתי הוא עדיין לא 'עובדה'. עד כמה שאני מכיר אותך, אתה אף פעם לא 'רענן' - בלוטות הזיעה שלך לא מכירות את האפשרות הזאת...
ולגבי הקרונועים ודעותיך על צילומם - הן מעניינות אותי, כידוע לך, כקליפת השום... איפה היית ביום ו' האחרון? קשה לי כשאני עובד וקורע את התחת בלי שאתה מתבטל ומעשן למעלה. יהיה לך הזדמנות לתקן ביום ו' הקורב, אי"ה. (דרך אגב - וולטר רוטשילד, צלם דגול?? יותר מעומרי האוזר...?)
יום ו' האחרון ! הייתי בבית
ונחתי לי להנאתי במיטה עם תוכניתו של ירון אנוש ברשת ב' ברקע בזמן שאתה קרעת את התחת, הרכבת קרטונים לבד, ירדת ועלית במדרגות החלודות ונתת קצת תשומת לב ל..."ליקי" החמודה ! בלוטות הזיעה שלך ידידי נסתמו מהחום האיום ששרר ואני החלקתי לי למקלחת הנעימה שלי עם מגוון סבוני FA. כל זאת בזמן שאתה עמלת בסידור הכוך ! מצאת משהו על נייד יא טורבו ? אז מה אתה אומר חן'צ'יק? נכון שלא נגלה פה לאף אחד על ההפתעה שרק מעטים יודעים עליה ?? (פירוט מיד בדואר האישי ! ). רק בעוד שבועיים, זה יתגלה !
 

david80

Member
דעתי על IC3

קרונות המו-דו !
דעתי על IC3
- כל קרונות גרורי הקטר בישראל מתנדנדים בנסיעה. ה-IC3 גם רוטטת! - התאורה כהה יותר מכל רכבת אחרת בארץ! - רעש מנועים (למעט קרון הביניים) ובמיוחד שכאשר אחד המנועים משמש להפקת חשמל! - ריח מסריח בסדרה הראשונה והשניה (אם כי, בסדרה החדשה יש ריח של מכונית חדשה)! אני אישית, בתור דני, לא יכול לתת 'דוז פואה' לרכבת דנית (נכון איליה?
), ואביתר, לפני שאתה קורא לרכבת דנית 'מחובנת' בדוק ימינה ושמאלה אם יש עוד דנמארקים בפורום! לילה טוב!
 

alantan

New member
תשאל מסביב - יש יתרון לרטט!

דעתי על IC3
- כל קרונות גרורי הקטר בישראל מתנדנדים בנסיעה. ה-IC3 גם רוטטת! - התאורה כהה יותר מכל רכבת אחרת בארץ! - רעש מנועים (למעט קרון הביניים) ובמיוחד שכאשר אחד המנועים משמש להפקת חשמל! - ריח מסריח בסדרה הראשונה והשניה (אם כי, בסדרה החדשה יש ריח של מכונית חדשה)! אני אישית, בתור דני, לא יכול לתת 'דוז פואה' לרכבת דנית (נכון איליה?
), ואביתר, לפני שאתה קורא לרכבת דנית 'מחובנת' בדוק ימינה ושמאלה אם יש עוד דנמארקים בפורום! לילה טוב!
תשאל מסביב - יש יתרון לרטט!
 
הדנים אנשים טובים. הם הצילו יהודים

דעתי על IC3
- כל קרונות גרורי הקטר בישראל מתנדנדים בנסיעה. ה-IC3 גם רוטטת! - התאורה כהה יותר מכל רכבת אחרת בארץ! - רעש מנועים (למעט קרון הביניים) ובמיוחד שכאשר אחד המנועים משמש להפקת חשמל! - ריח מסריח בסדרה הראשונה והשניה (אם כי, בסדרה החדשה יש ריח של מכונית חדשה)! אני אישית, בתור דני, לא יכול לתת 'דוז פואה' לרכבת דנית (נכון איליה?
), ואביתר, לפני שאתה קורא לרכבת דנית 'מחובנת' בדוק ימינה ושמאלה אם יש עוד דנמארקים בפורום! לילה טוב!
הדנים אנשים טובים. הם הצילו יהודים
רבים במלחמת העולם השניה. זה לא סותר את העובדה שהקרונועים שלהם מחורבנים. יש רבים ישראלים נחמדים וטובי לב. זה לא סותר את העובדה שהמכוניות שלהם (סוסיתות) מחורבנות ! GOOT NACHT
 
מאפייני הקרונועים

דעתי על IC3
- כל קרונות גרורי הקטר בישראל מתנדנדים בנסיעה. ה-IC3 גם רוטטת! - התאורה כהה יותר מכל רכבת אחרת בארץ! - רעש מנועים (למעט קרון הביניים) ובמיוחד שכאשר אחד המנועים משמש להפקת חשמל! - ריח מסריח בסדרה הראשונה והשניה (אם כי, בסדרה החדשה יש ריח של מכונית חדשה)! אני אישית, בתור דני, לא יכול לתת 'דוז פואה' לרכבת דנית (נכון איליה?
), ואביתר, לפני שאתה קורא לרכבת דנית 'מחובנת' בדוק ימינה ושמאלה אם יש עוד דנמארקים בפורום! לילה טוב!
מאפייני הקרונועים
הערות לגבי מה שכתבת, דוד: 1. קיימים מסבר סידורי תאורה שונים בקרונועי ה-IC3 של רכבת ישראל, בהתאם לסדרת הייצור. בעשירייה הראשונה (אלו עם הכורסאות הנוחות) יש תאורה אישית, ולכן העדיפו כנראה לשמור על תאורה כללית חלשה יחסית. בסדרות הבאות, לעומת זאת, ישנה תאורה חזקה בהרבה, ולפי הרגשתי, יותר חזקה מזו שב-'מו-דו' אבל לא מזו שבקומותיים. 2. הריח הרע יכול לנבוע מכל רכבת, בהתאם למצבה התחזוקתי - במרבית קרונועי הסדרה הראשונה לא הוחלף חלק מהריפוד והשטיחים מאז שנבנו בשנת 1992, בעוד שבמרבית הקרונות הישנים יש ריפוד מהשיפוצים של השנים 1994-1996, שגם הוא מסריח למדי לטעמי.
 

מותר לי

New member
עצה קטנה...

תודה רבה על ההסברים!!!
אנהי מקווה שיצא לי לתפוס מתישהו את הרכבת
עצה קטנה...
בחורף שב בקומה העליונה. בקיץ שב בקומה התחתונה. חוקים של חום וקור... בכל אופן- רוב הרכבות לא חורקות, והרעש הרבה פחות נשמע.
 

o a k y

New member
-->

עצה קטנה...
בחורף שב בקומה העליונה. בקיץ שב בקומה התחתונה. חוקים של חום וקור... בכל אופן- רוב הרכבות לא חורקות, והרעש הרבה פחות נשמע.
-->
מממ.. כעיקרון.. כשאני נוסע מעכו-ת"א אני נוסע עם רכבת שדומה למו-דו אבל היא ישנה יותר. לא יודעי ממש איך קוראים, לה אבל אני לא ממש אוהב לנסוע בה, לרוב היא פשוט "מיושנת" ולא אסטתית (כאחד שמסתכל רק על הדברים השוליים
ולא על הטכנאים) על המו-דו נסעתי פעם/פעמיים במשהו כמו 19:00 שהיה חושך.. והיה ממש סבבה..
 

o a k y

New member
עוד משהו..

-->
מממ.. כעיקרון.. כשאני נוסע מעכו-ת"א אני נוסע עם רכבת שדומה למו-דו אבל היא ישנה יותר. לא יודעי ממש איך קוראים, לה אבל אני לא ממש אוהב לנסוע בה, לרוב היא פשוט "מיושנת" ולא אסטתית (כאחד שמסתכל רק על הדברים השוליים
ולא על הטכנאים) על המו-דו נסעתי פעם/פעמיים במשהו כמו 19:00 שהיה חושך.. והיה ממש סבבה..
עוד משהו..
רק שתדוע.. שמבחינת נוחות רכבת ישראל ה ר ב ה יותר טובה ממערכת ה-renfe בספרד. הרכבות החדישות שם.. לא נוחות, הכיסאות מפלסטיק עם ריפוד לא נוח, המזגן לא מגיע לשום מקום, והשירוןתים (שלא כמו ברכבת ישראל) נמצאים בתוך הקרון ולפעמים משאירים את הדלת פתוחה וזה.. ממש סיוט..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה