ווא אני היחדי שעוד לא נסע בקומתיים?

מצב
הנושא נעול.

o a k y

New member
ווא אני היחדי שעוד לא נסע בקומתיים?

ווא אני היחדי שעוד לא נסע בקומתיים?
איך הרכבת הזאת? מהירה יותר? כיף לנס8ע בה? מה שיפרו בה לעומת הקודמות? כל מידע התקבל בברכה :) תודה!!!
 

mister K

New member
רכבות הקומותיים

ווא אני היחדי שעוד לא נסע בקומתיים?
איך הרכבת הזאת? מהירה יותר? כיף לנס8ע בה? מה שיפרו בה לעומת הקודמות? כל מידע התקבל בברכה :) תודה!!!
רכבות הקומותיים
רכבות הדאבל-דק הן אמנם בעלות עיצוב יפה מאוד (כולל דוגמת ריפודי המושבים היפה לטעמי שכוללת את סמל רכבת ישראל), אך המושבים בהן דחוקים וצפופים. התאוצה כמו בכל רכבת גרורת קטר, תלויה בעוצמת הקטר, והמהירות המירבית היא 140 קמ"ש. אני אישית אוהב יותר את קרונועי ה-IC3, בעיקר אלו החדשים, גם בגלל שבהם המושבים הרבה יותר מרווחים ויש יותר מקום לרגליים (למרות שהמושבים קשים וזה קצת מעצבן) וגם בגלל התאוצה המהירה שלהם.
 

david80

New member
פאבלו ידידי, שמע מה אני אומר...

ווא אני היחדי שעוד לא נסע בקומתיים?
איך הרכבת הזאת? מהירה יותר? כיף לנס8ע בה? מה שיפרו בה לעומת הקודמות? כל מידע התקבל בברכה :) תודה!!!
פאבלו ידידי, שמע מה אני אומר...
אם ייצא לך, יום אחת, לתפוס את רכבת הקומתיים, שב דווקא בקומה התחתונה, שם תחושת הנסיעה מהירה יותר מאשר התחושה בקומת הבניים (אם כי הנסיעה שם רועשת יותר) וכמובן יותר מאשר בקומה העליונה, אם אתה אוהב עיצוב רכבתי שונה מהרגיל - תקרת הקומה העליונה עגולה כמו הקומה העליונה של מטוס בואינג 747, גם תופתע ממערכת הכריזה... ואתה לא היחידי, אני היחידי במשפחה שנסע ברכבת הקומתיים וברכבת ישראל בכלל
 

o a k y

New member
תודה רבה על ההסברים!!!

פאבלו ידידי, שמע מה אני אומר...
אם ייצא לך, יום אחת, לתפוס את רכבת הקומתיים, שב דווקא בקומה התחתונה, שם תחושת הנסיעה מהירה יותר מאשר התחושה בקומת הבניים (אם כי הנסיעה שם רועשת יותר) וכמובן יותר מאשר בקומה העליונה, אם אתה אוהב עיצוב רכבתי שונה מהרגיל - תקרת הקומה העליונה עגולה כמו הקומה העליונה של מטוס בואינג 747, גם תופתע ממערכת הכריזה... ואתה לא היחידי, אני היחידי במשפחה שנסע ברכבת הקומתיים וברכבת ישראל בכלל
תודה רבה על ההסברים!!!
אנהי מקווה שיצא לי לתפוס מתישהו את הרכבת
 
הקרונות הנוחים ביתר הם:

תודה רבה על ההסברים!!!
אנהי מקווה שיצא לי לתפוס מתישהו את הרכבת
הקרונות הנוחים ביתר הם:
קרונות הסינגל-דק של הפוש-פול. הם השקטים ביותר, המרווחים ביותר ובעלי המושבים הנוחים ביותר. לא סתם עומדים להזמין בימים אלה עוד 81 קרונות כאלה. מנכ"ל הרכבת נמצא כרגע בוולנסיה שבספרד ויש סיכוי רב לחתימה. קרונות הדאבל-דק יפים אך לא נוחים לאנשים גבוהים כמוני. אם הגובה שלכם 1.65 תהנו אך אם הגובה שלכם 1.87 תסבלו, במיוחד בקומה התחתונה הצפופה או יתנגש לכם הראש בתקרה של הקומה העליונה... הקרונועים הם יחסית נוחים אך כל פגם במסילה מורגש... וזה מרגיז.
 
ביתר = ביותר * כמובן !

הקרונות הנוחים ביתר הם:
קרונות הסינגל-דק של הפוש-פול. הם השקטים ביותר, המרווחים ביותר ובעלי המושבים הנוחים ביותר. לא סתם עומדים להזמין בימים אלה עוד 81 קרונות כאלה. מנכ"ל הרכבת נמצא כרגע בוולנסיה שבספרד ויש סיכוי רב לחתימה. קרונות הדאבל-דק יפים אך לא נוחים לאנשים גבוהים כמוני. אם הגובה שלכם 1.65 תהנו אך אם הגובה שלכם 1.87 תסבלו, במיוחד בקומה התחתונה הצפופה או יתנגש לכם הראש בתקרה של הקומה העליונה... הקרונועים הם יחסית נוחים אך כל פגם במסילה מורגש... וזה מרגיז.
ביתר = ביותר * כמובן !
 
אתה טועה בענק ידידי הצעיר כי

קרונועי IC3 לשלטון
הכי שקטים, הכי מתאימים לתנאים הישראלים (חיבור מערכים), יפים מבחינה חיצונית
אתה טועה בענק ידידי הצעיר כי
הם לא תמיד שקטים, מורגשת בהם כל רעידה בפסים או פגם, הם חלשים במרכב האלומיניום שלהם וראה מה קרה למערך מס' 19. הם ממש לא הכי מתאימים לתנאים הישראלים כי הם עדינים מדי והמנועים לוקים בחוסר התאמה לאקלים הישראלי. בנוסף, מדובר במנוע הלוקה בחוסר אמינות נורא ולמרות שיש לו 394 כו"ס המנוע לא מתפקד כמו מנוע MTU הניתן להרכבה פשוטה במערך זה. לגבי הצורה החיצונית: זהו עניין של טעם בלבד ואני מקבל את גישתך אך גישתי שונה: בעיניי הקרונועים מכוערים עד להחריד. הגומיות זה זוועה וכולנו הצלמים מוצאים את IC-3 משעמם ביותר לצילום. מבחינת הצילום: זה דבר בלי אופי כמו שלכל קטר יש עם הזמן מראה משלו. אני אישית לא אוהב במיוחד לצלם את הקרונועים כי זה לא ממש רכבת אלא אוטובוס שנע על מסילה. גם פול, ג'יי, סטיב וחובבים אובססיביים אחרים כמונו חושבים שה- IC-3 הוא משעמם וחסר אופי. היתרון היחיד שלו: מהירות אך גם אז המזגנים חלשים ואינם הולמים את תנאי הארץ. לעומת זאת, בקרונות המו-דו יש מזגן חזק ויש מנוע מרכזי אמריקאי בקרון הניהוג שנותן תחושות קירור וחימום הרבה יותר נעימות ומתאימות לארץ. ועכשיו שים לב ילד: מנוע לקרונות ניהוג G.E.C ALSTHOM: מו-דו היצרן: CATERPILLAR, USA מספרי הקרונות: 301 – 305 דגם המנוע: 3406B מחולל זרם: SR4 מספר בוכנות במנוע:6 בשורה מחזור:4 פעימות מיפתח בוכנה:165 מ"מ סיבובים לדקה: 1,500 תפוקה בסיסית: (בסיס 0.8) 320 קילו – וולט – אמפר אספקת זרם: 3x 380 V AC 50 Hz הערה: כל קרון מכיל שני מנועים !
 
אבייתר שבת שלום.....

אתה טועה בענק ידידי הצעיר כי
הם לא תמיד שקטים, מורגשת בהם כל רעידה בפסים או פגם, הם חלשים במרכב האלומיניום שלהם וראה מה קרה למערך מס' 19. הם ממש לא הכי מתאימים לתנאים הישראלים כי הם עדינים מדי והמנועים לוקים בחוסר התאמה לאקלים הישראלי. בנוסף, מדובר במנוע הלוקה בחוסר אמינות נורא ולמרות שיש לו 394 כו"ס המנוע לא מתפקד כמו מנוע MTU הניתן להרכבה פשוטה במערך זה. לגבי הצורה החיצונית: זהו עניין של טעם בלבד ואני מקבל את גישתך אך גישתי שונה: בעיניי הקרונועים מכוערים עד להחריד. הגומיות זה זוועה וכולנו הצלמים מוצאים את IC-3 משעמם ביותר לצילום. מבחינת הצילום: זה דבר בלי אופי כמו שלכל קטר יש עם הזמן מראה משלו. אני אישית לא אוהב במיוחד לצלם את הקרונועים כי זה לא ממש רכבת אלא אוטובוס שנע על מסילה. גם פול, ג'יי, סטיב וחובבים אובססיביים אחרים כמונו חושבים שה- IC-3 הוא משעמם וחסר אופי. היתרון היחיד שלו: מהירות אך גם אז המזגנים חלשים ואינם הולמים את תנאי הארץ. לעומת זאת, בקרונות המו-דו יש מזגן חזק ויש מנוע מרכזי אמריקאי בקרון הניהוג שנותן תחושות קירור וחימום הרבה יותר נעימות ומתאימות לארץ. ועכשיו שים לב ילד: מנוע לקרונות ניהוג G.E.C ALSTHOM: מו-דו היצרן: CATERPILLAR, USA מספרי הקרונות: 301 – 305 דגם המנוע: 3406B מחולל זרם: SR4 מספר בוכנות במנוע:6 בשורה מחזור:4 פעימות מיפתח בוכנה:165 מ"מ סיבובים לדקה: 1,500 תפוקה בסיסית: (בסיס 0.8) 320 קילו – וולט – אמפר אספקת זרם: 3x 380 V AC 50 Hz הערה: כל קרון מכיל שני מנועים !
אבייתר שבת שלום.....
שים לב, אתה נותן כאן נתונים "מהספר", את זה גם אני יודע לקרוא.... אני נותן לך נתונים מהשטח.... אני לא יודע מה עם פול, סטיב, וג'יי יודעים בצילום (ואני מניח שהם יודעים הרבה יותר ממני), אבל אני חושב שהאיסי3, הוא המענין ביותר, במיוחד עקב זה שניתן לראותו בכמה וריאציות (מערכים), ותמיד הוא נראה אותו דבר מבחינה חיצונית, ובמיוחד: אין את הקטר שלדעתי הורס את כל רצף הצבע האדום (במקרה של האדבל בתמונה. בענין נוחות הנסיעה, בוא נקח לדוגמא דיסקמן שקיבלתי בזמנו במתנה מ"מעריב לנוער", שמבלי להתבייש, ניתן לאמר שהוא שווה 10 שקלים ולא יותר... IC3+מודו = נסיעה חלקה לחלוטין מת"א לחיפה ללא קפיצה אחת (אולי כמה בודדות) דאבל+מטלקה = הרבה הרבה יותר קפיצות ללא ספק כלשהוא. גם שאני עובד על מחשב נייד, שהמסך שלו רגיש לתזוזות מכיון שזה אופיו של מסך של כל מחשב נייד, הקפיצות בקרונועים הרבה פחות מורגשות..... לסיכום, איש איש ואהבתו שלו..... (אם אני זוכר נכון, חן מלינג יסכים איתי בענין הודעה זו....)
 
תוספות......

אבייתר שבת שלום.....
שים לב, אתה נותן כאן נתונים "מהספר", את זה גם אני יודע לקרוא.... אני נותן לך נתונים מהשטח.... אני לא יודע מה עם פול, סטיב, וג'יי יודעים בצילום (ואני מניח שהם יודעים הרבה יותר ממני), אבל אני חושב שהאיסי3, הוא המענין ביותר, במיוחד עקב זה שניתן לראותו בכמה וריאציות (מערכים), ותמיד הוא נראה אותו דבר מבחינה חיצונית, ובמיוחד: אין את הקטר שלדעתי הורס את כל רצף הצבע האדום (במקרה של האדבל בתמונה. בענין נוחות הנסיעה, בוא נקח לדוגמא דיסקמן שקיבלתי בזמנו במתנה מ"מעריב לנוער", שמבלי להתבייש, ניתן לאמר שהוא שווה 10 שקלים ולא יותר... IC3+מודו = נסיעה חלקה לחלוטין מת"א לחיפה ללא קפיצה אחת (אולי כמה בודדות) דאבל+מטלקה = הרבה הרבה יותר קפיצות ללא ספק כלשהוא. גם שאני עובד על מחשב נייד, שהמסך שלו רגיש לתזוזות מכיון שזה אופיו של מסך של כל מחשב נייד, הקפיצות בקרונועים הרבה פחות מורגשות..... לסיכום, איש איש ואהבתו שלו..... (אם אני זוכר נכון, חן מלינג יסכים איתי בענין הודעה זו....)
תוספות......
(תמיד יש משהו שפורח מזכרוני.....) בענין "ראה מה קרה למערך 19" ציטוט מ"חדשות הרכבת": "יתכן וסיבת התקלה היא קצר חשמלי בקרון הנושא עמו עשרות ליטרים של דיזל להפעלת המנועים" תקלה שכזו, יכולה לקרות בכל רכבת (בין עם אלו קרונועים, גרורי קטר, או אפילו רכבות דיזל-חשמליות, וקצרים אפילו יכולים להיות ברכבות חשמליות לחלוטין ומהאמינות והמדויקות בעולם כדוגמת רכבת ה Acela Express (מקווה שרשמתי נכון)) שים לב לנתונים אלו....
 
עדיין לא מקבל את ההערה כי

תוספות......
(תמיד יש משהו שפורח מזכרוני.....) בענין "ראה מה קרה למערך 19" ציטוט מ"חדשות הרכבת": "יתכן וסיבת התקלה היא קצר חשמלי בקרון הנושא עמו עשרות ליטרים של דיזל להפעלת המנועים" תקלה שכזו, יכולה לקרות בכל רכבת (בין עם אלו קרונועים, גרורי קטר, או אפילו רכבות דיזל-חשמליות, וקצרים אפילו יכולים להיות ברכבות חשמליות לחלוטין ומהאמינות והמדויקות בעולם כדוגמת רכבת ה Acela Express (מקווה שרשמתי נכון)) שים לב לנתונים אלו....
עדיין לא מקבל את ההערה כי
הקרונוע עשוי מאלומיניום המתכלה באש במהירות ואילו היה קורה הדבר בכל קרון אחר, היו תוצאות הארוע פחות חמורות בהרבה. בלילה שבין 15 ל 16 בפברואר 1996 נשרפו מס' קרונות רכבת בהצתה מכוונת בחיפה מזרח אך הם בערו זמן רב אז אל תחשוב אפילו להביא דוגמא זו כי אינה משקפת את חסינות הקרונות הרגילים לעומת הקרונועים. ודרך אגב: בשריפה ההיא שהתרחשה כנראה ע"י נרקומנים, נשרפו כליל קרונות מס' 604, 605, 614. קרונות מס' 111, 615, 616, 621 נפגעו חלקית ושלושה תוקנו למעט קרון מס' 615 שהושבת. אני כיום משוכנע בניגוד למה שחשבתי לפני חודש שהמנכ"ל עשה בחכמה שביטל את רכש הקרונועים מס' 42 - 48. הוא לוקח את הכסף לרכישת עוד 81 קרונות מו-דו חזקים וחדישים. ודבר נוסף אינגל'ה: בתאונות הקרונועים פשוט הולכים פייפן ויש לי המון דוגמאות ! אנחנו תמיד צוחקים על ה- IC-3 המחורבן ומנחשים מתי ילך עוד סט לתיקון מתאונה, לתיקון במפעל האם ברנדרס בדנמרק. לילה טוב מר האוזר !
 
שריפות ברכבות (לא עלינו...)

עדיין לא מקבל את ההערה כי
הקרונוע עשוי מאלומיניום המתכלה באש במהירות ואילו היה קורה הדבר בכל קרון אחר, היו תוצאות הארוע פחות חמורות בהרבה. בלילה שבין 15 ל 16 בפברואר 1996 נשרפו מס' קרונות רכבת בהצתה מכוונת בחיפה מזרח אך הם בערו זמן רב אז אל תחשוב אפילו להביא דוגמא זו כי אינה משקפת את חסינות הקרונות הרגילים לעומת הקרונועים. ודרך אגב: בשריפה ההיא שהתרחשה כנראה ע"י נרקומנים, נשרפו כליל קרונות מס' 604, 605, 614. קרונות מס' 111, 615, 616, 621 נפגעו חלקית ושלושה תוקנו למעט קרון מס' 615 שהושבת. אני כיום משוכנע בניגוד למה שחשבתי לפני חודש שהמנכ"ל עשה בחכמה שביטל את רכש הקרונועים מס' 42 - 48. הוא לוקח את הכסף לרכישת עוד 81 קרונות מו-דו חזקים וחדישים. ודבר נוסף אינגל'ה: בתאונות הקרונועים פשוט הולכים פייפן ויש לי המון דוגמאות ! אנחנו תמיד צוחקים על ה- IC-3 המחורבן ומנחשים מתי ילך עוד סט לתיקון מתאונה, לתיקון במפעל האם ברנדרס בדנמרק. לילה טוב מר האוזר !
שריפות ברכבות (לא עלינו...)
כמו שציינת בעצמך, גם קרונות הפלדה הישנים נשרפו יופי ברגע שנדלקו, אם כי אני מסכים שקרונות עשויים אלומיניום (אם אני זוכר נכון, אזי גם הקומותיים הם כאלו) עשויים להתחיל לבעור בעצמם בעת שריפה, ובכל אופן הרבה יותר מאשר קרונות פלדה. זה לא אומר שאני נגד רכבות שגופיהן עשויים אלומיניום - יש לזה המון יתרונות, ולכן כנראה משתשמשים בזה כל-כך הרבה. יותר קל מלהחליף את גופי הרכבות יהיה להחליף את החומרים הדליקים והרעילים בתוכם - למרות כל התקנים המודרנים, יש עדיין הרבה מה לשפר בתחום זה (בכל סוגי הרכבות בארץ) אבל זה כבר עניין לדיון אחר. גם אני מחזיק דעה (וזו כמובן לא עובדה) שלקרונועים של רכבת ישראל יש נאחס כללי - אני לא מדבר על קרונועי האסלינגן וקרונועי הקיטור של רכבת המנדט (Palestine Railways) שבגלל תכנון גרוע ושימוש גרוע עוד יותר התבלו מהר מדי - אני מדבר על זה שהקרונועים מעורבים יותר מדי בתאונות ובאירועים חריגים, שהאשמה בהם מוטלת על אנשי הרכבת ועל המפגרים שחודרים לתחום המסילה עם משאיות, אוטובוסים, מכוניות וטרקטורונים. אני מסכים ש-G12 מתמודד עם פגיעה במשאית הרבה יותר טוב מאשר קרונוע IC3 אבל הנסיון מוכיח שגם קטרי JT42BW סובלים קשה מפגיעות, וכיום אני רואה יותר קטרים כאלו מאשר G12 בראש הרכבות. אני מסכים גם שכנראה קרונות הניהוג של ה-'מו-דו' הספרדי מתמודדים יותר טוב עם פגיעות במשאיות מהקרונועים, אולם קרונות הקומותיים הרבים רגישים, מבחינה חזותית, באותה מידה כמו הקרונועים. למיטב הבנתי, מעבר לגישושים שקיימים כבר די הרבה שנים, אין כרגע כל פעילות עקרונית לרכישת ציוד נייד חדש או משומש, בעיקר מפני שאין כסף, ולא בגלל שאין רצון. אני אישית דווקא בעד רכישת קרונועים נוספים, אבל, היום, כידוע, הגישה ברכבת היא דווקא מאוד בעד קטרים וקרונות 'מו-דו' (קומותיים או חד-קומתיים) ומכיוון שהמפעל של Alstom בספרד מציע ככל הנראה מחירים זולים יחסית, אני יכול להבין למה רכבת ישראל נותנת לו עדיפות. לסיכום - אל תקרא לבייבי שלי מחורבן!! (אפילו אם אני כל הזמן צוחק איתך עליו...)
 
נפלת למלכודת ! בדיוק על זה דנתי

שריפות ברכבות (לא עלינו...)
כמו שציינת בעצמך, גם קרונות הפלדה הישנים נשרפו יופי ברגע שנדלקו, אם כי אני מסכים שקרונות עשויים אלומיניום (אם אני זוכר נכון, אזי גם הקומותיים הם כאלו) עשויים להתחיל לבעור בעצמם בעת שריפה, ובכל אופן הרבה יותר מאשר קרונות פלדה. זה לא אומר שאני נגד רכבות שגופיהן עשויים אלומיניום - יש לזה המון יתרונות, ולכן כנראה משתשמשים בזה כל-כך הרבה. יותר קל מלהחליף את גופי הרכבות יהיה להחליף את החומרים הדליקים והרעילים בתוכם - למרות כל התקנים המודרנים, יש עדיין הרבה מה לשפר בתחום זה (בכל סוגי הרכבות בארץ) אבל זה כבר עניין לדיון אחר. גם אני מחזיק דעה (וזו כמובן לא עובדה) שלקרונועים של רכבת ישראל יש נאחס כללי - אני לא מדבר על קרונועי האסלינגן וקרונועי הקיטור של רכבת המנדט (Palestine Railways) שבגלל תכנון גרוע ושימוש גרוע עוד יותר התבלו מהר מדי - אני מדבר על זה שהקרונועים מעורבים יותר מדי בתאונות ובאירועים חריגים, שהאשמה בהם מוטלת על אנשי הרכבת ועל המפגרים שחודרים לתחום המסילה עם משאיות, אוטובוסים, מכוניות וטרקטורונים. אני מסכים ש-G12 מתמודד עם פגיעה במשאית הרבה יותר טוב מאשר קרונוע IC3 אבל הנסיון מוכיח שגם קטרי JT42BW סובלים קשה מפגיעות, וכיום אני רואה יותר קטרים כאלו מאשר G12 בראש הרכבות. אני מסכים גם שכנראה קרונות הניהוג של ה-'מו-דו' הספרדי מתמודדים יותר טוב עם פגיעות במשאיות מהקרונועים, אולם קרונות הקומותיים הרבים רגישים, מבחינה חזותית, באותה מידה כמו הקרונועים. למיטב הבנתי, מעבר לגישושים שקיימים כבר די הרבה שנים, אין כרגע כל פעילות עקרונית לרכישת ציוד נייד חדש או משומש, בעיקר מפני שאין כסף, ולא בגלל שאין רצון. אני אישית דווקא בעד רכישת קרונועים נוספים, אבל, היום, כידוע, הגישה ברכבת היא דווקא מאוד בעד קטרים וקרונות 'מו-דו' (קומותיים או חד-קומתיים) ומכיוון שהמפעל של Alstom בספרד מציע ככל הנראה מחירים זולים יחסית, אני יכול להבין למה רכבת ישראל נותנת לו עדיפות. לסיכום - אל תקרא לבייבי שלי מחורבן!! (אפילו אם אני כל הזמן צוחק איתך עליו...)
נפלת למלכודת ! בדיוק על זה דנתי
בהרחבה מקודם ! נא לקרוא את כל ההודעות מ- 48 השעות האחרות. לידיעתך: המנכ"ל בספרד ! הוא לא נסע לשחק שם ! הוא לא חוזר בידיים ריקות ! המחירים של אלסטום ספרד הם לא הזולים ביותר ! העניין הוא אספקת עבודה לפןעלים ישראליים ומהר ! אין עדיין סיכום כזה עם גרליץ ואין עדיין סיכום כזה עם רנדרס. אבל יש ויש סיכום כזה עם ולנסיה - דאג בבקשה לפועלים מקומיים: יהודים וערבים ישראלים כאחד ! הקרונעים שהגיעו לרמת"א היו 80 אחוז מוגמרים ומספרם קטן. בסה"כ נשארו 2 מערכים שם וצריך להביט קדימה ! אינגל'ה ! בוא נדבר בטלפון. אתה יכול להתקשר ? אתה פנוי ?
 
הביקור בספרד

נפלת למלכודת ! בדיוק על זה דנתי
בהרחבה מקודם ! נא לקרוא את כל ההודעות מ- 48 השעות האחרות. לידיעתך: המנכ"ל בספרד ! הוא לא נסע לשחק שם ! הוא לא חוזר בידיים ריקות ! המחירים של אלסטום ספרד הם לא הזולים ביותר ! העניין הוא אספקת עבודה לפןעלים ישראליים ומהר ! אין עדיין סיכום כזה עם גרליץ ואין עדיין סיכום כזה עם רנדרס. אבל יש ויש סיכום כזה עם ולנסיה - דאג בבקשה לפועלים מקומיים: יהודים וערבים ישראלים כאחד ! הקרונעים שהגיעו לרמת"א היו 80 אחוז מוגמרים ומספרם קטן. בסה"כ נשארו 2 מערכים שם וצריך להביט קדימה ! אינגל'ה ! בוא נדבר בטלפון. אתה יכול להתקשר ? אתה פנוי ?
הביקור בספרד
כרגיל, אתה ממעיט בערכו של האח מחיפה, שכבר מודע לביקור הזה עוד לפני שכתבת עליו, ויודע למרות הביקור, אין היום כסף לקנות כל ציוד נייד, חדש או משומש. כמובן שלא תהיה ברירה בסוף, אבל כלום לא סגור (גם לא רכישה של קטרים משומשים מבריטניה). אין לי בעיה עם עבודה מקומית (בעצם יש לי, אבל זה כבר דיון אחר), אבל כל הדיונים האלו שאתה מדבר עליהם שווים כרגע לפרוייקט הקו לאילת - כולם רוצים, אף אחד לא שם הכסף (ולפחות לגבי הקרונות ספרד, אולי טוב שכך...?) אני בעבודה עכשיו ואהיה עד אמצע הלילה, אז נדבר מחר בצהריים.
 
אחי החיפאי ! קבל ח"ח ! המשך לעבוד

הביקור בספרד
כרגיל, אתה ממעיט בערכו של האח מחיפה, שכבר מודע לביקור הזה עוד לפני שכתבת עליו, ויודע למרות הביקור, אין היום כסף לקנות כל ציוד נייד, חדש או משומש. כמובן שלא תהיה ברירה בסוף, אבל כלום לא סגור (גם לא רכישה של קטרים משומשים מבריטניה). אין לי בעיה עם עבודה מקומית (בעצם יש לי, אבל זה כבר דיון אחר), אבל כל הדיונים האלו שאתה מדבר עליהם שווים כרגע לפרוייקט הקו לאילת - כולם רוצים, אף אחד לא שם הכסף (ולפחות לגבי הקרונות ספרד, אולי טוב שכך...?) אני בעבודה עכשיו ואהיה עד אמצע הלילה, אז נדבר מחר בצהריים.
אחי החיפאי ! קבל ח"ח ! המשך לעבוד
וסע בזהירות. נדבר מחר.
 

fireman

New member
דיזל (סולר) אינו מתלקח בכזאת קלות

תוספות......
(תמיד יש משהו שפורח מזכרוני.....) בענין "ראה מה קרה למערך 19" ציטוט מ"חדשות הרכבת": "יתכן וסיבת התקלה היא קצר חשמלי בקרון הנושא עמו עשרות ליטרים של דיזל להפעלת המנועים" תקלה שכזו, יכולה לקרות בכל רכבת (בין עם אלו קרונועים, גרורי קטר, או אפילו רכבות דיזל-חשמליות, וקצרים אפילו יכולים להיות ברכבות חשמליות לחלוטין ומהאמינות והמדויקות בעולם כדוגמת רכבת ה Acela Express (מקווה שרשמתי נכון)) שים לב לנתונים אלו....
דיזל (סולר) אינו מתלקח בכזאת קלות
כמו בנזין, תשכחו מהשטות הזאת אביתר, בתור מומחה לתחבורה אשמח אם תוכל לבדןק את הנתון הבא: לגבי אוטובוסים שהיו מעורבים בפיגועים ועלו באש, מה היחס בין מספר האוטובוסים שעלו באש ולא נשרף מיכל הסולר והסולר שבתוכו לבין מספר האוטובוסים שנשרפו וגם מיכל הסולר והסולר שבתוכו נשרפו. אני מבטיח לך שמספר האוטובוסים שעלו באש בעקבות פיגוע ומיכל הדלק שלהם התלקח גם כן הוא 0! סולר דורש טמפרטורה מאוד גבוה בכדי לבעור וזו הסיבה שמנועי דיזל אינם כוללים מערכת הצתה בדומה למנועי הבנזין והצתת הסולר מבוצעת ע"י תהליך של דחיסה ולא הצתה חשמלית. זהו א' ב' בכבאות סולר לא מתלקח בקלות ורכבים לא מתפוצצים אם לא הכנסתם לתוכם חומר נפץ, ולא משנה כמה זמן הם יבערו
 

raminec

New member
אני הייתי באוטובוס שנשרף

דיזל (סולר) אינו מתלקח בכזאת קלות
כמו בנזין, תשכחו מהשטות הזאת אביתר, בתור מומחה לתחבורה אשמח אם תוכל לבדןק את הנתון הבא: לגבי אוטובוסים שהיו מעורבים בפיגועים ועלו באש, מה היחס בין מספר האוטובוסים שעלו באש ולא נשרף מיכל הסולר והסולר שבתוכו לבין מספר האוטובוסים שנשרפו וגם מיכל הסולר והסולר שבתוכו נשרפו. אני מבטיח לך שמספר האוטובוסים שעלו באש בעקבות פיגוע ומיכל הדלק שלהם התלקח גם כן הוא 0! סולר דורש טמפרטורה מאוד גבוה בכדי לבעור וזו הסיבה שמנועי דיזל אינם כוללים מערכת הצתה בדומה למנועי הבנזין והצתת הסולר מבוצעת ע"י תהליך של דחיסה ולא הצתה חשמלית. זהו א' ב' בכבאות סולר לא מתלקח בקלות ורכבים לא מתפוצצים אם לא הכנסתם לתוכם חומר נפץ, ולא משנה כמה זמן הם יבערו
אני הייתי באוטובוס שנשרף
סתם תוך כדי נסיעה התחיל לבעור האוטובוס מיד ברחו כל הנוסעים החוצה ולא קרה לאף אחד כלום. אבל דבר אחד בטוח זה שהמיכל דלק בער, ובענק. אי אפשר לפספס את זה.
 
לא מקבל לחלוטין את דעתך ! מצטער !

אבייתר שבת שלום.....
שים לב, אתה נותן כאן נתונים "מהספר", את זה גם אני יודע לקרוא.... אני נותן לך נתונים מהשטח.... אני לא יודע מה עם פול, סטיב, וג'יי יודעים בצילום (ואני מניח שהם יודעים הרבה יותר ממני), אבל אני חושב שהאיסי3, הוא המענין ביותר, במיוחד עקב זה שניתן לראותו בכמה וריאציות (מערכים), ותמיד הוא נראה אותו דבר מבחינה חיצונית, ובמיוחד: אין את הקטר שלדעתי הורס את כל רצף הצבע האדום (במקרה של האדבל בתמונה. בענין נוחות הנסיעה, בוא נקח לדוגמא דיסקמן שקיבלתי בזמנו במתנה מ"מעריב לנוער", שמבלי להתבייש, ניתן לאמר שהוא שווה 10 שקלים ולא יותר... IC3+מודו = נסיעה חלקה לחלוטין מת"א לחיפה ללא קפיצה אחת (אולי כמה בודדות) דאבל+מטלקה = הרבה הרבה יותר קפיצות ללא ספק כלשהוא. גם שאני עובד על מחשב נייד, שהמסך שלו רגיש לתזוזות מכיון שזה אופיו של מסך של כל מחשב נייד, הקפיצות בקרונועים הרבה פחות מורגשות..... לסיכום, איש איש ואהבתו שלו..... (אם אני זוכר נכון, חן מלינג יסכים איתי בענין הודעה זו....)
לא מקבל לחלוטין את דעתך ! מצטער !
אתה מדבר על העדפה אישית ! אני מדבר על עובדות מוכחות ! גם אנשי הרכבת יודעים שהמו-דו נוח מכולם ! אני אישית ולי הכי נוח ונעים...לנסוע בקטר עם כל הרעש והריח של הדיזל ! זה הרבה יותר נעים ונוח מנסיעה בכל קרון. הבעיה עם המו-דו היא במשקל שלהם. הם כבדים ולא תמיד מהירים. לא כל קטר יכול "לאכול" אותם. יש גם צילומים של פוש-פול כאשר הקטרים המושכים או מובילים הם 122, 124. הפוש-פול עבד גם עם G-26 וזה היה מדליק לצלם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה