ווא אני היחדי שעוד לא נסע בקומתיים?

מצב
הנושא נעול.
מודה ומתוודה.....

לא מקבל לחלוטין את דעתך ! מצטער !
אתה מדבר על העדפה אישית ! אני מדבר על עובדות מוכחות ! גם אנשי הרכבת יודעים שהמו-דו נוח מכולם ! אני אישית ולי הכי נוח ונעים...לנסוע בקטר עם כל הרעש והריח של הדיזל ! זה הרבה יותר נעים ונוח מנסיעה בכל קרון. הבעיה עם המו-דו היא במשקל שלהם. הם כבדים ולא תמיד מהירים. לא כל קטר יכול "לאכול" אותם. יש גם צילומים של פוש-פול כאשר הקטרים המושכים או מובילים הם 122, 124. הפוש-פול עבד גם עם G-26 וזה היה מדליק לצלם.
מודה ומתוודה.....
אמנם איני נוסע כמעט ברכבת, ואם אני כבר נוסע, זה ברוב המקרים קו פרברי, ששם יש עדיפות ברורה לאיסי ולדאבל דק..... במודו כמעט ולא יצא לי לסוע...., כך שאינני יכול להעריכו במדויק. 1) לצערי, איני יכול כמוך להכנס לקטרים חופשי.... 2) אשמח לתגובתך בענין התוספת ומערך 19.
 
אנא קרא היטב ! הגבתי לשני הכיתובים

מודה ומתוודה.....
אמנם איני נוסע כמעט ברכבת, ואם אני כבר נוסע, זה ברוב המקרים קו פרברי, ששם יש עדיפות ברורה לאיסי ולדאבל דק..... במודו כמעט ולא יצא לי לסוע...., כך שאינני יכול להעריכו במדויק. 1) לצערי, איני יכול כמוך להכנס לקטרים חופשי.... 2) אשמח לתגובתך בענין התוספת ומערך 19.
אנא קרא היטב ! הגבתי לשני הכיתובים
ושים לב היכן נמצא כיום קרונוע מס' 33 ??? נחש אינגל'ה ! הוא נמצא איפה שקרונועים 3, 11, 21 היו לפניו ! מעניין הא ??
 
אביתר ידידי......

אנא קרא היטב ! הגבתי לשני הכיתובים
ושים לב היכן נמצא כיום קרונוע מס' 33 ??? נחש אינגל'ה ! הוא נמצא איפה שקרונועים 3, 11, 21 היו לפניו ! מעניין הא ??
אביתר ידידי......
לדעתי, איכות קרון (עזוב רגע קטרים בצד) או קרונוע, לא צריכה להמדד בחסינותו לאש. הרי אתה יודע, שקרונות הם לא "חליפות מגן" לכבאים, ולכן אין שום סיבה בעולם לבנות אותם מחוסני אש. לדעתי הגישה כיום צריכה להיות גישה של בנית קרון קל מה שיותר, כי שריפה של נרקומנים, או קצר, ארוע שקורה אחת ל 10-2 שנים לא צריך להשפיע על "איכות הנייד". אני לא אומר שהמשקל הנמוך מגיע על חשבון האיכות... יש לבנות נייד שיהיה קל במשקל, איכותי מבחינת המערכת החשמלית, איכותי מבחינת מערכת הנוחות (מזגנים, מעברים, שירותים), וכמובן, במידת התאוצה שלו. לילה טוב, וסוךשבוע רגוע, עומרי!
 
כל מה שתארת זה המו-דו למעט

אביתר ידידי......
לדעתי, איכות קרון (עזוב רגע קטרים בצד) או קרונוע, לא צריכה להמדד בחסינותו לאש. הרי אתה יודע, שקרונות הם לא "חליפות מגן" לכבאים, ולכן אין שום סיבה בעולם לבנות אותם מחוסני אש. לדעתי הגישה כיום צריכה להיות גישה של בנית קרון קל מה שיותר, כי שריפה של נרקומנים, או קצר, ארוע שקורה אחת ל 10-2 שנים לא צריך להשפיע על "איכות הנייד". אני לא אומר שהמשקל הנמוך מגיע על חשבון האיכות... יש לבנות נייד שיהיה קל במשקל, איכותי מבחינת המערכת החשמלית, איכותי מבחינת מערכת הנוחות (מזגנים, מעברים, שירותים), וכמובן, במידת התאוצה שלו. לילה טוב, וסוךשבוע רגוע, עומרי!
כל מה שתארת זה המו-דו למעט
המשקל. קרון המו-דו עמיד בתאונות הרבה מעבר לכל האחרים. אין לו חזית פיברגלס כמו לקרון הניהוג של הדאבל-דק ! אין לו גומיות ריקות כמו בקרונועים. לקרון הניהוג של המודו יש חזית ברזל חזקה ! (עם מעט מאוד פיבר). האיכות של קרון חייבת להימדד במס' גדול של פרמטרים. נוחות לנוסע זה דבר חשוב ביותר ! סע במו-דו ותראה כמה הנסיעה נעימה. אינני אומר שלא נעים לנסוע בקרונוע אך שוב אני מדגיש: אתה תרגיש כל פיפס שיש במסילה וזאת גם בגלל המשקל הנמוך יחסית של הקרונוע. ולסיכום הנושא: יגיעו גם יגיעו ימים שנוכל לראות קטר גורר מערך קרונועי IC-3 ישן שהוצאו ממנו מנועי הDEUTZ שלו והוא מערך גרור קטר במיוחד עם כל הנסיונות להוסיף קרונות ביניים שרוצים לבצע ולמרות שבכל קרון יש מנוע. כך תוכל לראות אולי IC-5 גרור קטר... כמו בסאגה של קרונועי ה- ESSLINGEN שהיו לנו בתקופת הרכבת הניאנדרטאלית !
 

fireman

New member
קצת לגבי שריפות

אביתר ידידי......
לדעתי, איכות קרון (עזוב רגע קטרים בצד) או קרונוע, לא צריכה להמדד בחסינותו לאש. הרי אתה יודע, שקרונות הם לא "חליפות מגן" לכבאים, ולכן אין שום סיבה בעולם לבנות אותם מחוסני אש. לדעתי הגישה כיום צריכה להיות גישה של בנית קרון קל מה שיותר, כי שריפה של נרקומנים, או קצר, ארוע שקורה אחת ל 10-2 שנים לא צריך להשפיע על "איכות הנייד". אני לא אומר שהמשקל הנמוך מגיע על חשבון האיכות... יש לבנות נייד שיהיה קל במשקל, איכותי מבחינת המערכת החשמלית, איכותי מבחינת מערכת הנוחות (מזגנים, מעברים, שירותים), וכמובן, במידת התאוצה שלו. לילה טוב, וסוךשבוע רגוע, עומרי!
קצת לגבי שריפות
עם כל הכבוד לשני המכובדים שהציגו כאן ויכוח בהחלט חסר תכלית או ידע מקצועי בנושא שריפות, צר לי ידידי רייטר הינך מומחה לרכבות ואינני מעז לפצות פה או לערער על ידיעותיך אך כאשר מדובר בשריפות אני מניח ואף בטוח שמומחיותי בנושא גבוהה משלך. שריפות בקרונות רכבת משתייכות בעיקר לחתך הדליקות הכי נפוץ בכלי תחבורה ובהם גם רכבים, אוטובוסים , אוניות וכן גם בחתך המבנים שהן שריפות הנגרמות מכשל במערכות חשמל. מניסיוני הרבה הנפרס על קרוב ל6 שנים של כיבוי אלפי דליקות ועשרות חקירות הרשה לי לשפוך קצת אור בנושא. דליקה הנגרמת מכשל חשמלי יכולה להגרם בכל מערכת בה מעורב חשמל, בין אם מדובר בזרם ישיר או בזרם חלופי, בנקודה הזאת אין שום משמעות, לוח חשמל של רכבת פועל במתח של 380-400V בתצורה של 3 פאזות ובהספק זרם בהתאם לסוג המנוע והגנרטור המותקן בו, לוח חשמל ראשי במערך IC3 מקביל ללוח חשמל ראשי הנמצא בתחתיתו של בניין מגורים בן 4 קומות לערך, שזה הרבה מאוד. כאשר שליקה במערכת חשמל פורצת קיימות 2 אפשרויות, הראשונה היא לתת תגובה מיידית הכוללת ניתוק מיידי של המערכת החשמל הכללית וכיבוי מהיר באמצעות מטפה או אפשרות שניה שהלוח נמצא בסביבה דליקה וסגורה והאש מתלקחת במהירות המשאירה ברירה אחת, לעצור את הרכבת ולהבריח את כולם החוצה. רכב ככל כלי תחבורה אחר בנויה ממרכב עשוי חומר מתכתי כלשהו בין אם פלדה, אלומיניום, מגנזיום אסבסט וכו..... פנים הרכב מלא בפלסטיקים, בדים, ריפודים, שטיחים, שולחנות וכל הבא ליד ההופך למטען אש כה גדול שמגמד את אספקט הבעירה של המתכת עצמה לעומת מטען האש הפנימי למגוחך מה גם שטמפרטורת ההתלקחות של מתכת כלשהי הוא גבוה הרבה יותר משל פלסטיק\גומי בד וכו..... וכאן אני אמתח ביקורת על הדברים שכתב עומרי האוזר, כאשר מדובר ברכבת העמידה בתקני בטיחות אש חייבת להיות גבוהה מאוד מאחר ורכבת היא גוף הנע במהירות גבוהה ובגור שאפשרויות המילוט ממנו לא קיימות (אני לא מכיר מישהו שמסוגל לקפוץ מרכבת שנוסעת במהירות של 140 קמ"ש) ועל כן החומרים הבאים במגע ישיר עם הנוסעים חייב לעמוד באותם תקנים מאוד מחמירים של בטיחות אש וזה מתחיל מחומרים כבים מאליהם, חסימת מעברים להשתפשטות אש, חומרים מעכבי בעירה או מטופלים בטיפול כימי מיוחד המעכב את ההתלקחות שלהם ועוד כהנה וכהנה ועל כן רכבת צריכה לעמוד בסטדרטים גבוהים מאוד של בטיחות אש ועל כן מקרי שריפות ברכבות הם עניין של מזל, שוב עניין התגובה המהירה הוא מאוד חשוב ועקרוני לגבי הישרדותם של הנוסעים מאחר וברגע ששריםה פורצת בתוך רכבת נוסעת מדובר בהשרדות. אביתר ידידי היקר, לאור מה שפרטתי כאן על הכתוב אל לך לייחס כל משמעות לנושא ממנו בנוי מרכב הרכבת משום שבסה"כ מדובר במתכות שטמפרטורת התלקחות שלהן רחוקה עד מאוד מטמפרטורת ההתלקחות של כסא הנמצא בתוך הרכבת למשל ולכן אני רואה את כל הויכוח הזה מגוחך כפי שכבר כתבתי, הבעיה בהתמודדות עם התלקחות המתכות במקרה וזה מגיע למצב כזה נשארת בידיהם של הכבאים שיגלו קושי מסויים בכיבוי מתכות שונות שבוערות, אגב לידיעתך יותר קשה לכבות גוף בוער הצמוד לפלדה מאשר גוף בוער הצמוד לאלומיניום מאחר והאלומינום סופח פחות חום מהפלדה בערך של כמעט פי 4 ואת האלומיניום יותר קל לקרר.
 
נזקי תאונות ברכבות

אנא קרא היטב ! הגבתי לשני הכיתובים
ושים לב היכן נמצא כיום קרונוע מס' 33 ??? נחש אינגל'ה ! הוא נמצא איפה שקרונועים 3, 11, 21 היו לפניו ! מעניין הא ??
נזקי תאונות ברכבות
ואיפה קרונות 457 ו-408, מה אינגל'ה?? וכמה זמן קרון 304 במוסך בחיפה, מעניין, הא?? (תגובה להודעתו של אביתר, בפרפרזה על הנוסח בו השתמש בעבר)
 
תאר לך שקטר 601 היה נכנס בסט IC-3

נזקי תאונות ברכבות
ואיפה קרונות 457 ו-408, מה אינגל'ה?? וכמה זמן קרון 304 במוסך בחיפה, מעניין, הא?? (תגובה להודעתו של אביתר, בפרפרזה על הנוסח בו השתמש בעבר)
תאר לך שקטר 601 היה נכנס בסט IC-3
במקום בקרון מס' 457 ! מה היה קורה אז ????????? אם תקרא את כל השירשור, תראה מה כתבתי על חזית פיברגלס !
 
דעות ועובדות

לא מקבל לחלוטין את דעתך ! מצטער !
אתה מדבר על העדפה אישית ! אני מדבר על עובדות מוכחות ! גם אנשי הרכבת יודעים שהמו-דו נוח מכולם ! אני אישית ולי הכי נוח ונעים...לנסוע בקטר עם כל הרעש והריח של הדיזל ! זה הרבה יותר נעים ונוח מנסיעה בכל קרון. הבעיה עם המו-דו היא במשקל שלהם. הם כבדים ולא תמיד מהירים. לא כל קטר יכול "לאכול" אותם. יש גם צילומים של פוש-פול כאשר הקטרים המושכים או מובילים הם 122, 124. הפוש-פול עבד גם עם G-26 וזה היה מדליק לצלם.
דעות ועובדות
בהגדרה, הקביעה האם משהו 'נוח' היא דעה ולא 'עובדות מוכחות'. וכידוע לך אביתר, אני לא מתווכח איתך על דעות...
 
מדובר בעובדות ! דעה לא ממש מעניינת

דעות ועובדות
בהגדרה, הקביעה האם משהו 'נוח' היא דעה ולא 'עובדות מוכחות'. וכידוע לך אביתר, אני לא מתווכח איתך על דעות...
מדובר בעובדות ! דעה לא ממש מעניינת
אותי. אין ספק שכיום אני משוכנע, בניגוד ללפני חודש שהמנכ"ל צדק שביטל רכישת מערכים 42 - 48 ! העניין של החישמול שולי. הבטיחות בקרונועים היא על-הפנים ואתה יודע זאת מעולה !!! נכון לרכוש 81 קרונות מו-דו ! אלה הכי בטיחותיים וגם זאת הינך יודע !
 
מה שאני יודע ומה שלא

מדובר בעובדות ! דעה לא ממש מעניינת
אותי. אין ספק שכיום אני משוכנע, בניגוד ללפני חודש שהמנכ"ל צדק שביטל רכישת מערכים 42 - 48 ! העניין של החישמול שולי. הבטיחות בקרונועים היא על-הפנים ואתה יודע זאת מעולה !!! נכון לרכוש 81 קרונות מו-דו ! אלה הכי בטיחותיים וגם זאת הינך יודע !
מה שאני יודע ומה שלא
1. לא - אני לא יודע שהבטיחות ב-IC3 היא 'על הפנים'. אני כן יודע שזה מה שאתה סבור. 2. לא - אינני יודע שקרונות ה-'מו-דו' הקיימים הם 'הכי בטיחותיים' (אני מניח שהתכוונת שהם הכי בטיחותיים בארץ, ולא כלל-עולמית) (2א. אני גם לא יודע שהקרונות ש-Alstom בספרד מציעים לנו כרגע הם אכן מאותו דגם בדיוק כמו אלו הקיימים, או ששוב 'יתגלחו' עלינו - אני מזכיר כמה ק** 'אכלנו' כשהגיעו ה-'מו-דו' - כבר הכרנו אחד את השני אז) כמובן שלא אמשיך להתווכח איתך האם נכון או לא נכון לרכוש סוג כזה או אחר של רכבות מעל גבי הפורום, בעיקר מפני שלשנינו אין את כל הנתונים הדרושים להגיע להחלטה כזאת - אני מקווה רק שמי שכן יבצע את ההחלטה חשוף לכל הנתונים ומבין אותם.
 
רק זכור את קרונוע מס' 21 !

מה שאני יודע ומה שלא
1. לא - אני לא יודע שהבטיחות ב-IC3 היא 'על הפנים'. אני כן יודע שזה מה שאתה סבור. 2. לא - אינני יודע שקרונות ה-'מו-דו' הקיימים הם 'הכי בטיחותיים' (אני מניח שהתכוונת שהם הכי בטיחותיים בארץ, ולא כלל-עולמית) (2א. אני גם לא יודע שהקרונות ש-Alstom בספרד מציעים לנו כרגע הם אכן מאותו דגם בדיוק כמו אלו הקיימים, או ששוב 'יתגלחו' עלינו - אני מזכיר כמה ק** 'אכלנו' כשהגיעו ה-'מו-דו' - כבר הכרנו אחד את השני אז) כמובן שלא אמשיך להתווכח איתך האם נכון או לא נכון לרכוש סוג כזה או אחר של רכבות מעל גבי הפורום, בעיקר מפני שלשנינו אין את כל הנתונים הדרושים להגיע להחלטה כזאת - אני מקווה רק שמי שכן יבצע את ההחלטה חשוף לכל הנתונים ומבין אותם.
רק זכור את קרונוע מס' 21 !
המו-דו הם הבטוחים ביותר בישראל. אחרייהם: היגוסלבים. גם אם נרכוש קטרי SD-90 - הרי שגם הם יהיו בעיתיים בהתחלה וגם אותם יקללו המכונאים אז חדל עם הצביעות. אתה שוכח כמה צרות וכמה שתקי קטרים היו בהתחלה עם ה- G-12 ! אתה יכול לראות במו עינייך את מברקי התאונה בין השנים 1955 - 1960 (אלה שאני מסדר). הרי כל מברק שני הוא שתק של G-12 ! מבחינה זו, קטרי האלסטום - מגה פחות בעיתיים ! לילה טוב !
 
Teething Problems

רק זכור את קרונוע מס' 21 !
המו-דו הם הבטוחים ביותר בישראל. אחרייהם: היגוסלבים. גם אם נרכוש קטרי SD-90 - הרי שגם הם יהיו בעיתיים בהתחלה וגם אותם יקללו המכונאים אז חדל עם הצביעות. אתה שוכח כמה צרות וכמה שתקי קטרים היו בהתחלה עם ה- G-12 ! אתה יכול לראות במו עינייך את מברקי התאונה בין השנים 1955 - 1960 (אלה שאני מסדר). הרי כל מברק שני הוא שתק של G-12 ! מבחינה זו, קטרי האלסטום - מגה פחות בעיתיים ! לילה טוב !
Teething Problems
קשה תמיד להתרגל למערכות חדשות - לא סתם אומרים 'כל ההתחלות קשות', אבל בשביל גוף קטן יחסית כמו רכבת ישראל כדאי אולי להקפיד ללכת בדרכים שאחרים כבר סללו בעבר - במילים אחרות 'ללכת על בטוח', בין היתר מפני שאצלנו מרווח הטעות קטן יותר - כאשר שלושה קטרים מתוך חמישה לא עובדים, זה אחוז הרבה יותר משמעותי מסד"כ הציוד הנייד מאשר שלושה קטרים מתוך חמישה שהרכבת הגרמנית קונה באופן נסיוני. ליצרנים הגדולים יש גם יותר מחויבות לעזור ללקוחות הגדולים שלו בבעיות מאשר לאלו הקטנים (למרות שאני מניח שאף אחד מהם לא יודה בזה). ותאמין לי שאני לא שוכח את מה שראינו וקראנו על בעיות הקליטה של הקטרים האמריקאים בשנות ה-50, שהיו גם הם קטרים מסוג חדש לגמרי וכמעט לא מנוסה לפני כן.
 
יופי איגל'ה ! ככה אני אוהב אותך !!

Teething Problems
קשה תמיד להתרגל למערכות חדשות - לא סתם אומרים 'כל ההתחלות קשות', אבל בשביל גוף קטן יחסית כמו רכבת ישראל כדאי אולי להקפיד ללכת בדרכים שאחרים כבר סללו בעבר - במילים אחרות 'ללכת על בטוח', בין היתר מפני שאצלנו מרווח הטעות קטן יותר - כאשר שלושה קטרים מתוך חמישה לא עובדים, זה אחוז הרבה יותר משמעותי מסד"כ הציוד הנייד מאשר שלושה קטרים מתוך חמישה שהרכבת הגרמנית קונה באופן נסיוני. ליצרנים הגדולים יש גם יותר מחויבות לעזור ללקוחות הגדולים שלו בבעיות מאשר לאלו הקטנים (למרות שאני מניח שאף אחד מהם לא יודה בזה). ותאמין לי שאני לא שוכח את מה שראינו וקראנו על בעיות הקליטה של הקטרים האמריקאים בשנות ה-50, שהיו גם הם קטרים מסוג חדש לגמרי וכמעט לא מנוסה לפני כן.
יופי איגל'ה ! ככה אני אוהב אותך !!
 

alantan

New member
יאללה מכות! (זה ויכוח מעניין דווקא)

מה שאני יודע ומה שלא
1. לא - אני לא יודע שהבטיחות ב-IC3 היא 'על הפנים'. אני כן יודע שזה מה שאתה סבור. 2. לא - אינני יודע שקרונות ה-'מו-דו' הקיימים הם 'הכי בטיחותיים' (אני מניח שהתכוונת שהם הכי בטיחותיים בארץ, ולא כלל-עולמית) (2א. אני גם לא יודע שהקרונות ש-Alstom בספרד מציעים לנו כרגע הם אכן מאותו דגם בדיוק כמו אלו הקיימים, או ששוב 'יתגלחו' עלינו - אני מזכיר כמה ק** 'אכלנו' כשהגיעו ה-'מו-דו' - כבר הכרנו אחד את השני אז) כמובן שלא אמשיך להתווכח איתך האם נכון או לא נכון לרכוש סוג כזה או אחר של רכבות מעל גבי הפורום, בעיקר מפני שלשנינו אין את כל הנתונים הדרושים להגיע להחלטה כזאת - אני מקווה רק שמי שכן יבצע את ההחלטה חשוף לכל הנתונים ומבין אותם.
יאללה מכות! (זה ויכוח מעניין דווקא)
 
אני וחן אף פעם לא רבים. אנחנו חברים

יאללה מכות! (זה ויכוח מעניין דווקא)
אני וחן אף פעם לא רבים. אנחנו חברים
טובים מדי בשביל לריב ואני לא מסוגל לכעוס עליו באמת למרות כל מה שיגיד. זה כבר מזמן עבר את השלב שאני יכול לכעוס על אחי הצעיר מעיר הכרמל.
 

alantan

New member
זה ברור שאתם חברים מהסגנון המוגזם

אני וחן אף פעם לא רבים. אנחנו חברים
טובים מדי בשביל לריב ואני לא מסוגל לכעוס עליו באמת למרות כל מה שיגיד. זה כבר מזמן עבר את השלב שאני יכול לכעוס על אחי הצעיר מעיר הכרמל.
זה ברור שאתם חברים מהסגנון המוגזם
שבו אתם משתלחים אחד בשני. האמת היא שה-"ריבים" האלה רק מוסיפים לעניין והשעשוע של הפורום, וזה מרנין שאתם לא עוברים למסרים פרטיים, ונותנים לכולנו להנות מהנגיחות המילוליות.
 
גם אני חשבתי כך....

זה ברור שאתם חברים מהסגנון המוגזם
שבו אתם משתלחים אחד בשני. האמת היא שה-"ריבים" האלה רק מוסיפים לעניין והשעשוע של הפורום, וזה מרנין שאתם לא עוברים למסרים פרטיים, ונותנים לכולנו להנות מהנגיחות המילוליות.
גם אני חשבתי כך....
הגיע הזמן להעיר את הפורום, ולהחזיר לו את ריח הדיזל של הרכבות!
 

david80

Member
../images/Emo151.gifחן ואביתר רבים כמו שני ליצנים

גם אני חשבתי כך....
הגיע הזמן להעיר את הפורום, ולהחזיר לו את ריח הדיזל של הרכבות!
חן ואביתר רבים כמו שני ליצנים
 
אנחנו מדברים בטלפון כל יום חבוב !

זה ברור שאתם חברים מהסגנון המוגזם
שבו אתם משתלחים אחד בשני. האמת היא שה-"ריבים" האלה רק מוסיפים לעניין והשעשוע של הפורום, וזה מרנין שאתם לא עוברים למסרים פרטיים, ונותנים לכולנו להנות מהנגיחות המילוליות.
אנחנו מדברים בטלפון כל יום חבוב !
 
צילום ומנועים של קרונועי IC3

אתה טועה בענק ידידי הצעיר כי
הם לא תמיד שקטים, מורגשת בהם כל רעידה בפסים או פגם, הם חלשים במרכב האלומיניום שלהם וראה מה קרה למערך מס' 19. הם ממש לא הכי מתאימים לתנאים הישראלים כי הם עדינים מדי והמנועים לוקים בחוסר התאמה לאקלים הישראלי. בנוסף, מדובר במנוע הלוקה בחוסר אמינות נורא ולמרות שיש לו 394 כו"ס המנוע לא מתפקד כמו מנוע MTU הניתן להרכבה פשוטה במערך זה. לגבי הצורה החיצונית: זהו עניין של טעם בלבד ואני מקבל את גישתך אך גישתי שונה: בעיניי הקרונועים מכוערים עד להחריד. הגומיות זה זוועה וכולנו הצלמים מוצאים את IC-3 משעמם ביותר לצילום. מבחינת הצילום: זה דבר בלי אופי כמו שלכל קטר יש עם הזמן מראה משלו. אני אישית לא אוהב במיוחד לצלם את הקרונועים כי זה לא ממש רכבת אלא אוטובוס שנע על מסילה. גם פול, ג'יי, סטיב וחובבים אובססיביים אחרים כמונו חושבים שה- IC-3 הוא משעמם וחסר אופי. היתרון היחיד שלו: מהירות אך גם אז המזגנים חלשים ואינם הולמים את תנאי הארץ. לעומת זאת, בקרונות המו-דו יש מזגן חזק ויש מנוע מרכזי אמריקאי בקרון הניהוג שנותן תחושות קירור וחימום הרבה יותר נעימות ומתאימות לארץ. ועכשיו שים לב ילד: מנוע לקרונות ניהוג G.E.C ALSTHOM: מו-דו היצרן: CATERPILLAR, USA מספרי הקרונות: 301 – 305 דגם המנוע: 3406B מחולל זרם: SR4 מספר בוכנות במנוע:6 בשורה מחזור:4 פעימות מיפתח בוכנה:165 מ"מ סיבובים לדקה: 1,500 תפוקה בסיסית: (בסיס 0.8) 320 קילו – וולט – אמפר אספקת זרם: 3x 380 V AC 50 Hz הערה: כל קרון מכיל שני מנועים !
צילום ומנועים של קרונועי IC3
קודם כל, אל תדבר בשם כל החובבים ה-'כבדים' ובשם צלמי הרכבות באומרך שהקרונועים 'משעממים'. אני חושב שהן עומרי האוזר והן עבדך הנאמן חובבים מספיק רציניים וגם צלמים נלהבים מספיק על מנת להחשב במועדון האקסקלוסיבי שלך, ונראה לי ששנינו חולקים על דעותיך לגבי המראה החיצוני והפנימי של הקרונועים (ואני משוכנע בסבירות טובה שישנם עוד כמונו). לגבי דעות, אזי אני דווקא מאוד אוהב את הנענוע העדין של הקרונועיםף ואני נרדם איתו מצוין (כמובן שאז אני מפסיד את כל הנוף וההתרחשויות והחדשות הרכבתיות, לכן אני משתדל להחזיק עיני פקוחות). למיטב הבנתי, אין שום קשר בין סוג המנועים הקיים בקרונות ה-'מו-דו', אשר משמשים לחשמל למערכות עזר בלבד, לבין המנועים במערכי הקרונועים, שמשמשים חלקם להנעה וחלקם לחשמל (כן, אני יודע שבסדרה הראשונה זה לא בדיוק כך). ובכל זאת, כל הכבוד על השליטה בפרטים הטכניים. לטעמי האישי, כאשר המזגנים בקרונועים עובדים, אזי נעים מאוד בהם, ואילו כאשר הם מקולקלים, אזי מגעיל וחם בהם בדיוק כמו בקרונות 'מו-דו' שבהם התקלקלו המזגנים (ואני מדבר מנסיון). לגבי כמות התקלות ביחס לכמות הרכבות ולשימוש בהון בכל סוג של ציוד, אין לי נתונים, ואשמח לשמוע (או יותר נכון, אביתר, לראות מסמך, ולא משמועה בעל-פה).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה