בוקר טוב כפה אדומה יקרה מאד../images/Emo201.gif
נכנסתי לפורום אחרי יומיים שלא הייתי ליד מחשב, והתחלתי לענות מההודעות שכבר נדחקו לעמוד השני, והגעתי כרגע להודעה שלך. כל כך עצוב לקרוא שהOCD לוקח ממך כל כך הרבה, וכל כך עצוב לקרוא את הצער שלך. לצערי אין היום דרך אחת כדי לצאת מהOCD. אין דרך אחת אמיתית ובטוחה, אבל יש כמה דרכים שאפשר לנסות, דרכים שהצליחו אצל אנשים אחרים. הבעיה שההפרעה הזט מגוונת מאד, יש לה טווח רחב מאד של עוצמות, וכל אדם מגיב באופן שונה לטיפולים שונים. נניח טיפול תרופתי - יש כאלה שזה עוזר להם כמו פלא, יש כאלה שזה עוזר להם ב-80% שזה גם טוב מאד, יש כאלה שזה עוזר מאד חלקית, ויש כאלה שאף טיפול תרופתילא עוזר להם, וגם כאן - לא תמיד מצליחים למצוא את התרופה שכן עוזרת ב"מכה ראשונה" ולפעמים עוברים דרך מתישה. כנ"ל לגבי טיפולים אחרים. טיפול קוגניטיבי התנהגותי נחשב ליעיל ויש לו תוצאות נפלאות אצל כמה אנשים, תוצאות טובות אצל אחרים, ויש אנשים שקשה להם להתמודד עם הטיפול או שהטיפול לא עובד עליהם. כאן גם נכנסים גורמים כמו המטפל והכימיה איתו, ה"תקופה בה אתה נמצא" גם בחיים וגם עם עצמך (לפעמים אותו הטיפול יכול להכשל ואחרי שננה להיות הצלחה, כי אתה מגיע ממקום שונה בתוך עצמך או כי אתה נמצא בתקופה טובה מבחינת הסביבה). אני יכולה להרחיב על כך עוד ועוד - לפעמים טיפול "רגיל" יכול לעזור גם אם כל המחקרים אומרים שזה אינו טיפול מתאים, ואפשר גם לשלב טיפולים אלטרנטיביים. הבעיה שהOCD מכתיב לפעמים רצון ל"שליטה" ו"ודאות" וזה לא הולך ביחד עם נסיונות. אין אף ערובה שטיפול מסויים יצליח. מדובר בדרך של ניסוי ותעיה (טעיה/תהיה). הכרתי אנשים שהחליטו לפנות לטיפול מסויים וכבר היו סגורים עם עצמם לגבי ההחלטה ונתקעו בשלב של חיפוש המטפל הטוב ביותר. אין מטפל שמובטחת לך הצלחה אצלו כמו שאין טיפול אמיתי - יש אפשרויות ויש גם כשלונות שכדאי לקחת בחשבון. ואו, נסחפתי לגבי ה"חלק" הראשון של התשובה שרציתי לענות לך, ואני חייבת לרוץ לעבודה. אמשיך בערב או מחר. הכי חשוב - נסי למצוא בעצמך קצת תקוה. יהיה טוב!!!!!! תמי