ובעניין האתר של קבוצת "פרופיל חדש"

smailie

New member
ובעניין האתר של קבוצת "פרופיל חדש"

פורום של חיילי מילואים הודיע היום על כוונתו להגיש תלונה נגד קבוצת "פרופיל חדש" המסיתה להשתמטות, כדבריהם.
 
אני מבסוט!!!

טוב מאד , אני שמח מאד שתובעים את הקבוצה הזאת שמעודדת השתמטות . צריך לסגור את האתר הזה לאלתר...
 
לא יעזור להם

זוהי מדינה דמוקרטית-זכותם של קבוצות אלו או אחרות להפגין למען השתמטות מצה"ל כמו שזכותך ל הפגין למען גיוס לצה"ל. כאן זאת לא איטליה הפשיסטית ואתה בטח שלא מוסליני=)
 

Fightingirl

New member
כמו שאמרת-אנחנו בישראל ולא באיטליה

ולפי החוק במדינת ישראל התגייסות לצה``ל הינה חובה, אם כך ההשתמטות מהווה עבירה על החוק ויש לראות כל פעולה המעודדת עבירה על החוק -כפעולה לא חוקית!
 

smailie

New member
אבל זה עדיין נתון לפרשנות

הם יכולים, למשל, להסתתר מאחורי זה שהם נותנים מידע לגבי האפשרות להתקבל ל"שירות לאומי" למי שסבור שאיננו יכול להשתלב בצה"ל - וע"י כך לצאת "בסדר".
 

Fightingirl

New member
חובת ההוכחה מוטלת על התובע

כלומר על הצד של אנשי המילואים ומי שמייצג אותם ואני מניחה שהם יודעים זאת ובתכל`ס מאחר ומדובר באתר מה שעליהם לעשות הוא למצוא בו הערות (שנכתבו בידי האחראים על האתר) המעודדות השתמטות באופן חד משמעי, להוציא תדפיס של אותן הערות ולהציג זאת כהוכחה לכך שפעילות האתר איננה חוקית מאחר והיא משדלת לדבר עבירה ועל כן יש למנוע את פעילות האתר ולהעניש את האחראים.
 

EmGee

New member
אתה מדבר מתוך בורות

נתחיל בזה שבשביל להפגין צריך לקבל אישור מהרשויות. נמשיך בזה שאסור לקרוא לעבירה על חוק מדינת ישראל. זה נקרא הסתה וזה עבירה פלילית לכל דבר. כמו שאסור להפגין למען אונס המוני אסור גם להפגין נגד השתמטות. כדאי שתשקוד על הבגרות שלך באזרחות לפני שאתה נכנס לתפקיד היועץ המשפטי כאן.
 

lionsheart

New member
דעתי בנושא קצת מעוררת

מצד אחד כל צעד נגד חבורת אפסים הזו זה צעד טוב וחיוני ומצד שני החבורת האפסים הזו בעזרת הפרובוקציות וקשרים בתיקשורת זוכה לחשיפת שזה בעצם מטרתה. לדעתי צריך לחוקק חוק שכל פעילות המעודדת השטמתות היא עברה ועונשה מעצר מה שלצערי לא יהיה במדינה הזו לא בקרוב לפחות.
 

smailie

New member
כי קצת קשה להגדיר באופן נקודתי

מהי "פעילוּת המעודדת השתמטות". אם, למשל, צעיר עומד ברחוב ומסביר לחבר שלו בלהט וברהיטוּת מדוע הוא חושב שלא הכרחי להתגייס לצה"ל, האם זה ייחשב לפעילוּת אסורה על - פי חוק? זה בערך כמו לנסות לקבוע עונש על "התעללול נפשית". איך מודדים בדיוק מהי התעללות נפשית?
 

Dizzy Doop

New member
השתמטות היא איננה עבירה פלילית.

עידוד להשתמטות - בוודאי שלא. עריקות וסירוב גיוס שלא כדין - כן. אם היא היתה כזו, לא היה כאן היום בכלל צורך בפורום שקורא לעצמו "די להשתמטות!" מפני שאין שום טעם לפתוח פורום במטרה לקדם אג'נדה למיגור של עבירות פליליות. מיגור עבירה פלילית נעשה ע"י שלטונות החוק, המשטרה, בתי המשפט וכו'. תאר לך שמחר יפתחו כאן פורומים כגון "די לאונס!", "די לשוד!", "די לעבירות התנועה!" - אני מניח שזה נשמע קצת טיפשי ומאד מוזר.
 

sayar3

New member
השתמטות היא אכן עבירה פלילית

וכמו כן הסתה שהיא גם כן פעולה שחייבת בדין פלילי.(מה שאתה קורא עידוד השתמטות). השתמטות היא גם שם לתופעה רחבה אשר פושה בימים אלו בחברה הישראלית ו"מקבלת" לגיטימציה מאנשים עלומי שם ומאתרים אנטי חברתיים. מנגד-עבירות תנועה ואונס אינן תופעות אלא עבירה על חוק יבש. מקווה שהבנת את ההבדל בין לומר "די" לתופעה מסויימת לבין לומר את אותו הדבר לחוק .
 

Fightingirl

New member
במקרה הזה העיניין מאוד ברור:

מדובר בפעילות של אירגון המעודד השתמטות המהווה עבירה על החוק על כן יש לראות את פעילותו של אירגון זה כשידול לדבר עבירה ויש לנקוט כנגדו בסנקציה עונשית (ומלבד זאת כמובן למנוע את המשך פעילותו)
 

EmGee

New member
פעולות חוקיות לא יעזרו

הם מכירים את כל החוקים ונשענים על העקרן ש"הם רק מציינים עובדות ולא מעודדים", או משהו בסגנון, והם יצאו זכאים מחמת הספק. מה שכן אפשר לעשות זה לפעול להורדתו לא בדרכים לש מערכת המשפט. דברכים קצת פחות חוקיות.
 

smailie

New member
הם פשוט יודעים איך להשתמש במילים הנכונות

ובלשון דיפלומטית. הרי מדוע פסלו, בזמנו, את סיעת כ"ך בכנסת? לא בגלל האידיאולוגיה עצמה (כי אחרת היו יכולים לפסול אותה מלכתחילה), אלא בגלל שהם הודו במצע המפלגה באופן מפורש מה כוללות השאיפות שלהם.
 
לפני שמוציאים לחוק את

הפרופיל חדש האפסים "האלו" צריך להכניס לכלא את כל חברי הכנסת האלו שתומכים שאי גיוסים של חרדים לצה"ל.
 
למעלה