ובכן גם אני מצטרף לברכות...

ששש

New member
ובכן גם אני מצטרף לברכות...

ורק אוסיף על טיולי ביום הבחירות כמו קודמתי נסעתי לשמורת פורה היה מאוד יפה ירוק ושלו נהננו מאוד. אני לא יודע לציין את שמות הפרחים שראיתי...(אוי לבושה) אבל כלניות היה.
אגב הייתי שמח לדעת איך ניראה אירוס ארץ ישראלי האם הוא סגול (כמו אירוס ירוחם והגלבוע) או לבן?
 
נמוך מאוד, לבן, עם צהוב על

עלי הכותרת (עלי העטיף ליתר דיוק). והוא גם ריחני. אם ראית שם אירוס כזה, אבל שעלי הכותרת הם בגוון כחלחל משהו - יש סיכוי שראית גיאופיט די נדיר, הנקרא אירוס טוביה, הוא אינו ריחני. כדאי לקחת מגדיר פרחים לפי צבעים לטיול - הוא נחמד מאוד, נוח לזיהוי צמחים. "300 פרחי בר בצבעי הקשת" של עזריה אלון - מומלץ מאוד.
 

שיר ורד

New member
ומה דעתך על האירוסים בשמורת להב צפו

כולם עם עלי כותרת לבנים כחלחלים, אבל לפחות ל 4 פרחים שבדקתי היה ריח.
 

שיר ורד

New member
קבוצת אירוס ארץ-ישראלי

במגדיר הצמחים הריח איננו מוזכר כלל כסימן מבדיל בין המינים. צבע הפרח באירוס ארץ-ישראלי משתנה מאד וקשה להתייחס אליו כאל סימן מובהק. אז מה בכל זאת ההבדלים. 1. עמוד העלי (הדגל המכסה את עלה הכותרת החיצוני) מחולק לשניים. באירוס ארץ ישראלי שני החלקים ארוכים ומחודדים , באירוס טוביה = עוזיהו הם קצרים ועגולים. 2. בעלה הכותרת החיצוני ישנו קרין צהוב במרכז העלה באירוס הארץ-ישראלי, באירוס טוביה הוא הופך לכרבולת. חוץ מזה, אירוס טוביה ידוע רק מהנגב (בעיקר הר הנגב והערבה). ולמטיילים בירדן, שם ישנם עוד שני מינים קרובים . האחד אירוס אדום, הקרוב לאירוס א"י בעל עלים גולניים וצרים ופרחים בעלי כתמים אדומים והשני אירוס שמפר , קרוב לאירוס טוביה, וסביב הכרמולת הצהובה שלו יש כתם צהוב. צילום יפה של אירוס טוביה (צולם ע"י אבינועם דנין) נמצא באתר הגן הבוטני.
 
קמה, ישנם באזור בארי.

בדרך כלל ליד בית הקברות הארעי בכניסה (לא רחוק מהקיבוץ). הבדיקה הנוחה ביותר היא נושא הריח - אם אין ועלי העטיף כחלחלים - סיכוי רב שכן.
 

pinzo01

New member
נושא הריח באירוסים

במחקרם של יריב עברי ואיזיקוביץ ,עלה כי הריח משמש כמעשה רמיה של המאביקים(בדרך כלל אלו דבורים זכרים ) הפרח מפריש הורמון הדומה לזה של הדבורה הנקבה ויש תיעוד של אבי שמידע שמספר כשהיה בגבעות גורל ליד באר שבע (עוז גולן היה היזם...) בשעות בין הערביים והוא פשוט לא האמין לכמויות של דבורים זכרים שמלאו את האויר במעוף עצבני ,והם ירדו ובדקו כל מנהרה באירוס השחום ,ממשיך שמידע ואומר ברגע שהשמש שקעה ניכנסו הדבורים למצב של שינה עמוקה והורידו את טמפרטורת גופם לזה של הסביבה וכאן בא הגילוי הגדול... לא הייתה נקבה אחת בכל אותם מנהרות ! הדבר המעניין שניצפה שככל שהזמן חלף ( מתחילת הפריחה ) הדבורים ביקרו פחות ופחות אחת המסקנות היא שהזכרים יש להם נטיה מולדת לריח הנקבות ולכן הם נמשכים לפרחים ,אך הם למדים כי הפרחים מרמים אותם וזו הסיבה שהביקורים הולכים ופוחתים
 

רפי עשת

New member
אצלנו, אף כי הן מרמות אותנו, אף כי

גם אצלנו זה מולד, אנחנו לא לומדים וממשיכים לרוץ אחריהן, למה? כנראה שצריך מוח גדול כמו של חרק ולא מספיק מוחנו.
 

שיר ורד

New member
אני זה הוא ולא היא

וכדי שלא תתבלבלו בעתיד עדכנתי את השדה מין בכרטיס האישי
 

0פי

New member
עוד לא מומחית פה = הקישור

http://www.geocities.com/amit_mendelson_1999/flora/irises.html
 
למעלה