ובכל זאת נאמנות למקור ...
לפני מספר ימים באחת מנסיעותי למרכז, האזנתי לדיסק משיריו של שלום חנוך והחלטתי שלמצילות במכונית שלי יש צליל לא טבעי. במכונית רדיו דיסק של קנווד, ארבעה רמקולים של בזוקה ושני טוויטרים שהרכבתי בהמלצתם של מספר חברים, שאיני בטוח שהם ממש אוהבים אותי לאחר שזו היתה המלצתם לי. בכל מקרה, בזמן שחדרה להכרתי המחשבה שהמצילות זה לא זה, מייד (בהשראת הפורום כאן) צצה מחשבה נוספת - מאיפה אתה יודע שזה לא זה? הרי ב"צוללת" ראינו שהכל מניפולציה, אסף שכנע אותנו שאין לנו זיכרון לצליל - ובכל זאת המצילות האלה זה לא מצילות (ויואב, מאחר ובזמן נהיגה איני יכול לעצום עיניים, אז לא מדובר במבחן עיוור...). למרות כל ההסתייגויות, אני מאמץ את קו המחשבה של אלה שטוענים שמערכת צריכה להיות נאמנה למקור - אלא שהמקור הוא מה שכל אחד מאיתנו תופס כמקור (במובן הצלילי מוסיקלי, לא טכנולוגי). וכך חדרה אלי המחשבה, שצליל נאמן למקור בבית שלנו הוא זה שמשקף את מה שאנחנו מדמיינים כנאמן למקור. ומתי אנחנו מקבלים זאת? כאשר ליצרן של המערכת לה אנו מאזינים, יש תפסיה דומה לשלנו לגבי איך צריך להשמע המקור. בפירוט יותר, איך נשמע כל כלי ואיך נשמע השילוב של הכלים ביחד. כשתפיסת היצרן מתאימה לתפיסה שלנו, אנו יכולים לטעון שהמערכת לה אנו מאזינים היא נאמנה למקור (מה שלא יפריע לחברינו לטעון שאותה מערכת בדיוק אינה נאמנה למקור). אריה
לפני מספר ימים באחת מנסיעותי למרכז, האזנתי לדיסק משיריו של שלום חנוך והחלטתי שלמצילות במכונית שלי יש צליל לא טבעי. במכונית רדיו דיסק של קנווד, ארבעה רמקולים של בזוקה ושני טוויטרים שהרכבתי בהמלצתם של מספר חברים, שאיני בטוח שהם ממש אוהבים אותי לאחר שזו היתה המלצתם לי. בכל מקרה, בזמן שחדרה להכרתי המחשבה שהמצילות זה לא זה, מייד (בהשראת הפורום כאן) צצה מחשבה נוספת - מאיפה אתה יודע שזה לא זה? הרי ב"צוללת" ראינו שהכל מניפולציה, אסף שכנע אותנו שאין לנו זיכרון לצליל - ובכל זאת המצילות האלה זה לא מצילות (ויואב, מאחר ובזמן נהיגה איני יכול לעצום עיניים, אז לא מדובר במבחן עיוור...). למרות כל ההסתייגויות, אני מאמץ את קו המחשבה של אלה שטוענים שמערכת צריכה להיות נאמנה למקור - אלא שהמקור הוא מה שכל אחד מאיתנו תופס כמקור (במובן הצלילי מוסיקלי, לא טכנולוגי). וכך חדרה אלי המחשבה, שצליל נאמן למקור בבית שלנו הוא זה שמשקף את מה שאנחנו מדמיינים כנאמן למקור. ומתי אנחנו מקבלים זאת? כאשר ליצרן של המערכת לה אנו מאזינים, יש תפסיה דומה לשלנו לגבי איך צריך להשמע המקור. בפירוט יותר, איך נשמע כל כלי ואיך נשמע השילוב של הכלים ביחד. כשתפיסת היצרן מתאימה לתפיסה שלנו, אנו יכולים לטעון שהמערכת לה אנו מאזינים היא נאמנה למקור (מה שלא יפריע לחברינו לטעון שאותה מערכת בדיוק אינה נאמנה למקור). אריה