ואני רק רציתי לגלוש באינטרנט ../images/Emo122.gif
שבת שלום לכולם
אין בפי תלונה ואין בליבי מירמור, רק תיאור הזוי על קרב שהתרחש אתמול בין ספקיות האינטרנט על ארנקי. אולי הדברים הבאים יתרמו למישהו כאשר הוא עורך סקר שוק בין ספקיות תקשורת כאלה ואחרות. ספקית האינטרנט הנוכחית שלי היא סמייל 015 (שהתמזגה בשנה האחרונה עם 012 של קיציס
). אני משלמת 39 ש"ח ל-2 מגה ללא התחייבות. לא מאוד מרוצה מהם בכל מקרה, המהירות איטית והיו פעמיים שלא יכולתי להתחבר בכלל ורק אחרי שעשיתי סלטות ופליק-פלאקים באויר נאות האינטרנט להפציע ולמחוא לי כף על היכולות האקרובטיות שלי. אה, וגם צריך לחכות בדר"כ 20 דקות בממוצע על הקו עד שמישהו עונה בשירות לקוחות. התקשרתי ל-015 וביקשתי לברר מחיר ל-2.5 מגה.הצעתם היתה 55 ש"ח ללא התחייבות או 45 ש"ח עם התחייבות לשנה. גרויסע מציאה. פניתי לנטוויז'ן (שהתמזגה עם ברק 013 לאחרונה) והם הציעו 50 ש"ח לחצי שנת התחייבות או 44 ש"ח לשנת התחייבות. בבזק בינלאומי היתה ההצעה זהה לזו של נטוויז'ן אבל הם שיבחו, היללו ופיארו את יכולתם לספק מהירות קבועה בכל שעות היממה וטענו שהם היחידים שמעניקים שירות לקוחות טלפוני 24 שעות ביממה (לא טכני אלא שירות מכירות ובירורים וכד'). ההצעה של בזק בינ"ל נשמעה לי הכי סבירה. מה גם שכמה ממכרי גולשים באמצעותם והם דיי מרוצים. החלטתי להודיע ל-015 שאני רוצה גט. בשיחת הפרידה עם 015 כמובן שזרקו אותי למחלקת שימור ושם ניסו לבלבל לי את השכל על כל המעלות הרבות שבגלישה באמצעותם. אמרתי שבכל מקרה אני לא מרוצה מהגלישה, מהשירות ושקיבלתי הצעות טובות יותר. נאמר לי שהבקשה שלי להתנתק תצא לפועל עד 72 שעות מהשיחה. שמחה וטובת לב התקשרתי לבזק בינ"ל בכדי לקבל את הצעתם. המוקד היה עמוס ולקחו את הפרטים שלי בכדי לחזור אלי בהקדם. דקות ספורות לאחר מכן התקשרו מנטוויז'ן. הבחור הזדהה בשמו הפרטי והציג עצמו כנציג מכירות בכיר בנטוויז'ן. הוא אמר שהאזין לשיחתי עם המוקדנית (זו שהציעה 50 ש"ח לחצי שנה או 45 לשנה) וחש שהשיחה היתה קצרה מדי והוא רצה לוודא שהכל בסדר ושקיבלתי שירות ראוי. אגלה לכם שהנציגה של נטוויז'ן שאלה שאלות חודרניות כגון: את מורידה סרטים? משחקת אונליין? יש לך ילדים קטנים? וכדומה. אני יכולה להעיד על עצמי שאני יודעת מהם הצרכים שלי כשזה נוגע לגלישה באינטרנט ולא רציתי לענות על שאלותיה המייגעות ופשוט ביקשתי לדעת מה המחירים. אז הנציג הבכיר שחשב שהשיחה שלי עם המוקדנית היתה קצרה מדי שמע ממני שקיבלתי מהם הצעה סבירה אבל מבזק בינ"ל קיבלתי הצעה טובה יותר (להזכירכם, מדובר בשתי הצעות זהות). הוא מיד הוריד את ההצעה ל-39 ש"ח לשנת התחייבות. אמרתי שאחשוב על זה ואחזור אליו ביום ראשון אם זה יהיה רלוונטי. הנציג הבכיר לא הרפה והילל ושיבח את מעלות חברת נטוויז'ן (אנחנו מספקים איטרנט נטו! לא מטרידים את הלקוח עם שיחות לחו"ל ומוצרים נלווים!). אמרתי לו שאני רוצה לברר משהו אחד קטן וביקשתי שיחזור אלי כעבור 10 דקות. התקשרתי לאחי שגולש דרך נטוויז'ן ושאלתי אותו אם הוא מרוצה. עלו פה בפורום הרבה מאוד טענות כלפי חברת נטוויז'ן ואני חייבת לומר שזה הרתיע אותי. אחי אמר שאין שום בעיות, לא בגלישה, לא בשירות ושאף עידכנו אותו במייל על סיום תקופת ההתחייבות ועלית המחיר. השתכנעתי וחיכיתי שהנציג יחזור אלי. בזמן שהמתנתי לשיחה התקשרו מבזק בינ"ל לשמוע מה החלטתי. אמרתי שאני מתחברת לספק אחר. שאלו אותי מה המחיר שקיבלתי ועיוותתי את האמת בכך שעניתי - 35 ש"ח לחודש (נטוויז'ן הרי הציעו 39 ש"ח). מיד נציג בזק בינ"ל הוריד את הצעתם המקורית (שהיתה 44 ש"ח לשנת התחייבות) ל-35 ש"ח לשנת התחייבות. נקרעתי מצחוק
אמרתי לנציג שבקצב הזה יצא שאחת החברות בסוף תשלם לי כדי שאגלוש באמצעותה. הנציג של בזק בינ"ל (שהיה הכי נחמד ואדיב מכל הנציגים של כל החברות שדיברתי איתם אתמול) אמר שחבל שזה המצב אבל ככה השוק הזה מתנהג משום שהתחרות היא קשה. גילגלתי קצת את העיניים אבל הוא באמת היה נחמד וכנה. אמרתי לו שמבחינתי אין שום בעיה, אני רק רוצה להודיע ל-015 שאני מתנתקת לפני שאני מוסרת את כרטיס האשראי שלי לחברה אחרת. זה לא היה יפה מאוד מצידי הרי כבר הודעתי ל-015 שאני מתנתקת אבל רציתי לדעת מה יגיד נציג נטוויז'ן כשישמע שבזק בינ"ל נתנו הצעה זהה ואכן לא הרבה זמן אחרי השיחה האחרונה עם בזק בינ"ל חזר אלי הנציג של נטוויז'ן ומיד הוריד את המחיר מ-35 ש"ח לשנה ל-33 ש"ח לשנה עם תיבת מייל בנפח 50 מגה (לא מרשים אותי בכלל אבל סתם שתדעו). חבל שזה היה יום שישי וכל הנציגים הולכים הביתה בסביבות השעה 14:00. אם זה היה יום רגיל והיה להם עוד קצת זמן להשקיע אני בטוחה שהייתי מקבלת הצעות יותר נמוכות בהמשך היום
עד כאן. סליחה על האורך אבל אני סוברת שזה חשוב. לא רק בתחום האינטרנט כי אם בנוגע לכל ספקיות התקשורת. נפנפו קצת בשם החברות המתחרות, עוותו את ההצעות האמיתיות שקיבלתם ותראו איך המחירים יורדים ויורדים. לקראת השעה 13:00 גם קיבלתי הצעה משתלמת ביותר מ-YES וזאת מבלי שהייתי צריכה בכלל לדבר עם הוט
שבת שלום לכולם