ואם בבילוי עסקינן, השאלה היא "איך"

ואם בבילוי עסקינן, השאלה היא "איך"../images/Emo35.gif

איך אתם נוהגים לבלות עם הילדים- אחד על אחד או: כל הילדים ביחד עם ההורים
מה הרצוי ומה המצוי
ואיך אפשר שהרצוי יהיה המצוי- מה דרוש שזה יקרה
 

dafgol

New member
יש רצוי ויש מצוי....

מכיוון שרוב הזמן אני עם הבנים (גולן מגיע מאוחר ) במהלך השבוע , מנסה לשלב בין ועם בר ורז ביחד, לא תמיד זה מצליח ....תחומי העניין והריכוז שונים....אחד בן 5 אחד בן שנתיים.... איך מבלים? תלוי במצב הרוח בבית ובחוץ....תרתי משמע
כל זמן שמזג האוויר מאפשר...אני בחוץ עם הילדים , משחקים במגרש, נפגשים עם חברים בחוץ או הולכים לחברים\מארחים, בעבר הלכנו גם למשחקייה <שכבר אין> עכשיו שמזג האוויר לא מאפשר להסתובב בחוץ יותר מידי....משחקת איתם בבית, מנסה לשלב בין שניהם, מתארחים\מארחים חברים, מציירים, קוראים ספרים, מכינים ביחד ארוחת ערב (בעיקר עם בר) בסופ"שים זה כבר סיפור אחר....גולן בבית ואז אני בכוונה נעלמת ונאלמת קצת, כדי לתת להם זמן איכות ביחד. משתדלים כמה שיותר לבלות ארבעתינו ביחד. כדי שהרצוי יהיה מצוי....לזכות בלוטו\טוטו\פיס\ירושה .....ואז יהיה לנו את כל הזמן שבעולם לבלות ביחד כמו שאנחנו רוצים.
 

Jen74

New member
שאלת השאלות ../images/Emo178.gif

אמא אחת - ארבע בנות הגדולות כבר בתוך גיל ההתבגרות, האמצעית כבר בפתח ההתבגרות והקטנה עדיין ילדה ומעריצה את אחיותיה הגדולות ורוצה לעשות הכל כמותן.
זמן פנוי מאוד מוגבל גם שלי וגם שלהן כי יש להן גם את העניינים שלהן. עם הגדולות, תלמידות כיתה ח', יש לי פחות זמן לבלות והבילוי שלנו הוא בעיקר בשיחות על כל מה שמעניין אותן. עם האמצעית זה צחוקים, לשיר, לדבר. עם הקטנה זה משחקים, לשיר, לספר לה סיפור או שהיא מקריאה לי סיפור. כשכבר ביחד אז זה לטייל, לשחק משחקי קופסא כמו מונופול או להרכיב פאזל. יש למישהו עוד רעיונות?
 
אצלנו זה מאוד משתנה

באמצע שבוע טל עובד אחה"צ, כך שרק אני עם שני הילדים. עד השנה הזו ביליתי איתם כל הזמן ביחד. כלומר או שהולכים ביחד לגינה, או שמארחים ביחד את אותו חבר או כל אחד חבר/ים משלו אבל במקביל, או שהולכים ביחד לאותו חבר. השנה יש לי יותר הזדמנויות להיות איתם אחד על אחד. עם מאיה קצת פחות (עסוקה בחברות וחוגים) ועם תומר מעט יותר (בעיקר כשמאיה בחוג) אבל למרות הגילוי הטרי של זמן איכות אחד על אחד אני עדיין הכי אוהבת למצוא את עצמי בבית עם 5-6 ילדים ולפעמים גם חברה לפטפט איתה. (וזה מה שהולך להיות פה מחר, איזה כיף לי) בסוף שבוע- זה זמן משפחתי. בד"כ אנחנו 2X2, וכשאחד מאיתנו צריך לעבוד אז זה אחד על שניים. הרצוי- שבת משפחתית. המצוי -טל עובד ברוב השבתות(אמנם בבית, אבל עובד), ואני מדי פעם. איך הופכים את הרצוי למצוי? גם כשצריכים לעבוד מגדירים מראש אם עובדים בבוקר או אחה"צ והחצי השני של היום מוקדש לבילוי משפחתי.
 

happy00

New member
רצוי: גם וגם

יש חשיבות גם לבילוי משפחתי וגם לבילוי של אחד על אחד. אבל יש אילוצים טכניים. כשאמא נמצאת לבד עם כמה ילדים, קשה למצוא זמן אחד על אחד. פה ושם יש חלונות הזדמנויות, למשל אם אבא לוקח את אחד הילדים ומבלה איתו לבד, או שאם אבא (או מישהו אחר) לוקח חלק מהילדים וילד אחד נשאר עם אמא. כרגע אני עם תינוק קטן בן פחות מחודש שרק יונק, אז אין לי ממש אפשרות לבלות לבד עם אחד הילדים (בעצם בשעות הבוקר אני בדר"כ לבד עם התינוק).
 

S r 35

New member
כולנו יחד וכל אחד לחוד

בדר"כ, אני נמצאת בבית עם שני הבנים אחה"צ. כך שהבילוי הוא משותף לכולנו. ואנחנו משתדלים להנות. ולמרות זאת... מקפידה מדי פעם על זמן איכותי עם כל אחד מהבנים בנפרד: זמן נטו של ילד-אמא. בעיני זה חשוב מאוד. עם רון הקטן, אני הולכת פעם בשבוע לחוג התעמלות. רק הוא ואני והוא נהנה מאוד. ניר מבלה אצל חבר בזמן הזה. את ניר אני מוציאה מדי פעם מוקדם מהצהרון ואז יש לנו זמן איכות של ארוחת צהרים משותפת ובילוי יחד. לפעמים אני מפקידה את רון בידי בייביטסיטר ומקדישה לניר את הזמן שלו. סופ"שים הם הזמן של כולנו יחד - כמשפחה. לגבי המצוי והרצוי - מנסה למצוא את הפשרה בין שניהם.
 

מתרגשת

New member
בלת"ק כי אין לי זמן.

מכיוון שהרצוי והמצוי הם לא היינו הך... אני מבלה את שעות אחה"צ עם סתיו באופן כללי, כמעט כל יום. בימי רביעי בעלי אוסף אותה מהגן ונמצא איתה עד הערב בבילויים ששייכים רק להם ובשישי שבת אנחנו רוב הזמן ביחד. סוג הבילויים שלנו באופן כללי הם: גינה, פארקים עם אופניים / קורקינט / בובה בעגלה וכו'. מציירים המון המון. סתיו מכורה לציורים. היא יכולה לשבת שעות ולצייר אז הפכנו את זה למשהו משפחתי. אנחנו מציירים בכל מה שאפשר. יש לה שני חוגים בשבוע (ריקוד וציור) וזה גוזל מזמננו אבל היא אוהבת את שני החוגים מאד. אנחנו הולכים לחברים / חברות / משפחה פעם או פעמיים בשבוע. מטיילים בשבתות או סתם הולכים למקומות המוניים שעושים לנו כיף. בקיץ הולכים המון לים ולבריכה ולטיולי שבת עם מסלולי הליכה קצרים שמתאימים לרמתה של סתיו. לפעמים הולכים לג'ימבורי או מקום סגור אחר... בעיקר כשסתיו מבקשת. יש לנו גם את הפעם בשבוע שאנחנו שתינו יושבות בבית קפה מתחת לבית ומעבירות שם כמה שעות. אני קוראת ספר והיא "עובדת" (מלצרית / ברמנית / כל מה שבא לה). מדי פעם (לעיתים רחוקות) אנחנו עושות משהו נחמד במטבח כמו עוגה, עוגיות או מכינות ארוחת ערב... אבל מכיוון שאני לא טיפוס של מטבח זה לא קורה כל כך הרבה. זהו בעצם. יש עוד המון דברים אבל אני לא זוכרת כרגע.
 
אז אצלינו זה ככה.........

בחופשות של החגים או חופש גדול נוסעים כולם ביחד משפחה. אצלי רובם בוגרים אז חלקם מטיילים לבד עם החבר'ה. בחיי היום יום אני משתדלת לתת זמן איכות לכל ילד, כך שכל יום אני עם ילד אחר. ואז כולם מרוצים ולא מרגישים מקופחים. לרוב זה עם הקטנה, כשהאחים עסוקים בשלהם ולה משעמם, אני משתדלת לצאת איתה כמה שיותר. למרות שהיא קוצי פוצי של אבא שלה, אז אפילו לזרוק זבל היא הולכת איתו. אבל כמובן חשוב גם הזמן לעצמינו, ההורים, לצאת לפעמים לבד.
 
למעלה