התקנות שמסדירות את התשלום בתחבורה ציבורית באמצעות אפליקציה

busrider

Member
שאלה, היכן אני יכול למצוא את התקנות שמסדירות את התשלום בתחבורה ציבורית באמצעות אפליקציה ?

קרה לי שעלית לאוטובוס שהברקוד שמותקן בתוכו לא היה תקין והנהג ידע מזה אבל הוא הכריח אותי לרדת מהאוטובס . אני מתכנן לתבוע את החברה בבית משפט לתביעות קטנות
 

arseny92

Well-known member
מנהל
קרה לי שעלית לאוטובוס שהברקוד שמותקן בתוכו לא היה תקין והנהג ידע מזה אבל הוא הכריח אותי לרדת מהאוטובס . אני מתכנן לתבוע את החברה בבית משפט לתביעות קטנות
להלן

שינו את המקום (קישור 404), אך עדיין באתר הממשלתי

 

846

Active member
שאלה, היכן אני יכול למצוא את התקנות שמסדירות את התשלום בתחבורה ציבורית באמצעות אפליקציה ?

קרה לי שעלית לאוטובוס שהברקוד שמותקן בתוכו לא היה תקין והנהג ידע מזה אבל הוא הכריח אותי לרדת מהאוטובס . אני מתכנן לתבוע את החברה בבית משפט לתביעות קטנות
ניראה לי קצת הזוי, איך ולמה וכיצד הנהג יודע שהברקוד לא תקין? ולמה זה צריך לעניין את הנהג....?
מותר לדעת באיזו חברה?
 

דרור 410

New member
שאלה, היכן אני יכול למצוא את התקנות שמסדירות את התשלום בתחבורה ציבורית באמצעות אפליקציה ?

קרה לי שעלית לאוטובוס שהברקוד שמותקן בתוכו לא היה תקין והנהג ידע מזה אבל הוא הכריח אותי לרדת מהאוטובס . אני מתכנן לתבוע את החברה בבית משפט לתביעות קטנות
במוביט אתה יכול למצוא את הקו גם אם הברקוד לא פעיל.
 

דרור 410

New member
שאלה, היכן אני יכול למצוא את התקנות שמסדירות את התשלום בתחבורה ציבורית באמצעות אפליקציה ?

קרה לי שעלית לאוטובוס שהברקוד שמותקן בתוכו לא היה תקין והנהג ידע מזה אבל הוא הכריח אותי לרדת מהאוטובס . אני מתכנן לתבוע את החברה בבית משפט לתביעות קטנות
ושאלה נוספת אם כבר יש שרשור:
מישהו יודע מה הסיפור עם הרכבת הקלה בירושלים?
למה לא ניתן לשלם בה באמצעות הפלאפון?
מתי יהיה אפשר?
 
גם לי קרה שהברקוד לא היו תקינים, באוטובוס חדש לגמרי והנהג ידע מזה. למזלי, יש לי רב קו גיבוי ולא ירדתי מהאוטובוס.

אשמח באמת לראות את ההתייחסות בתקנות למצב כזה. זה קורה גם בקווי תגבור של אוטובוסים פרטיים, בהם אין בכלל מדבקות.

מישהו כאן כבר הציע בעבר, לרכז צילומים של ברקודים של כל החברות. כך ניתן להדפיס אותם ולשלם בכל אוטובוס בכל נסיעה. אני בעד שנרים את הכפפה, אתרום את חלקי בשבוע הבא.
 

846

Active member
גם לי קרה שהברקוד לא היו תקינים, באוטובוס חדש לגמרי והנהג ידע מזה. למזלי, יש לי רב קו גיבוי ולא ירדתי מהאוטובוס.

אשמח באמת לראות את ההתייחסות בתקנות למצב כזה. זה קורה גם בקווי תגבור של אוטובוסים פרטיים, בהם אין בכלל מדבקות.

מישהו כאן כבר הציע בעבר, לרכז צילומים של ברקודים של כל החברות. כך ניתן להדפיס אותם ולשלם בכל אוטובוס בכל נסיעה. אני בעד שנרים את הכפפה, אתרום את חלקי בשבוע הבא.
כאשר מישהו אומר לי שהוא מתכוון לשלם באמצעות הברקוד, הוא נכנס פנימה ובזה מסתיים הקשר ביניינו......
אני מאד בספק אם יש נהג ל כלשהו מכל חברה שכל הנושא הזה מעניין אותו......
אני אפילו לא יודע אם הנוסע באמת שילם או סתם "סידר" אותי.
 
כאשר מישהו אומר לי שהוא מתכוון לשלם באמצעות הברקוד, הוא נכנס פנימה ובזה מסתיים הקשר ביניינו......
אני מאד בספק אם יש נהג ל כלשהו מכל חברה שכל הנושא הזה מעניין אותו......
אני אפילו לא יודע אם הנוסע באמת שילם או סתם "סידר" אותי.
אני רואה הרבה פעמים , בדרך כלל בקווי 100, שמשלמים עוד לפני הכניסה, עם מדבקה שבדלת האטובוס מבחוץ. עד כמה זה נפוץ אצלך?
 

846

Active member
אני רואה הרבה פעמים , בדרך כלל בקווי 100, שמשלמים עוד לפני הכניסה, עם מדבקה שבדלת האטובוס מבחוץ. עד כמה זה נפוץ אצלך?
נדיר שמישהו בכלל משתמש באפליקציה, ואף אחד מאלה שמשתמשים לא משתמש במדבקה שבחוץ
 

yair480

Active member
כאשר מישהו אומר לי שהוא מתכוון לשלם באמצעות הברקוד, הוא נכנס פנימה ובזה מסתיים הקשר ביניינו......
אני מאד בספק אם יש נהג ל כלשהו מכל חברה שכל הנושא הזה מעניין אותו......
אני אפילו לא יודע אם הנוסע באמת שילם או סתם "סידר" אותי.
פעם אחת שילמתי באמצעות הברקוד והנהג ביקש לראות את הוכחת התשלום ורק אז נתן לי להמשיך.
בשאר הפעמים הנהגים סומכים עליי שאשלם.

היתרון הוא שהיישומון זוכר נסיעות ככה שזה נהיה קל יותר לאחר מספר נסיעות.
 

846

Active member
פעם אחת שילמתי באמצעות הברקוד והנהג ביקש לראות את הוכחת התשלום ורק אז נתן לי להמשיך.
בשאר הפעמים הנהגים סומכים עליי שאשלם.

היתרון הוא שהיישומון זוכר נסיעות ככה שזה נהיה קל יותר לאחר מספר נסיעות.
הנהג הזה היה חרוץ במיוחד, הנהג לא אמור לבדוק את האפליקציה.....
 

connex

Active member
הנהג הזה היה חרוץ במיוחד, הנהג לא אמור לבדוק את האפליקציה....
סתם מתוך סקרנות: אם מתקפים רב קו כשעולים בדלת האחורית, הנהג מקבל חיווי או שכמו שאמרת עם האפליקציה, זה פחות צריך לעניין אותם ומספיק שהם רואים שניגשים לתקף גם אם הכרטיס ריק?
 

846

Active member
סתם מתוך סקרנות: אם מתקפים רב קו כשעולים בדלת האחורית, הנהג מקבל חיווי או שכמו שאמרת עם האפליקציה, זה פחות צריך לעניין אותם ומספיק שהם רואים שניגשים לתקף גם אם הכרטיס ריק?
הנהג אפילו לא מסתכל מי מתקף.....
הוא עסוק במראות, בדלתות ובהתחלת הנסיעה בצורה בטוחה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הנהג אפילו לא מסתכל מי מתקף.....
הוא עסוק במראות, בדלתות ובהתחלת הנסיעה בצורה בטוחה.
הכוונה אם מתקבל חיווי כלשהו על מכשיר הנהג כאשר נוסע מתקף במתקף דלת אחורית, הרי המתקפים מחוברים ברשת פנימית של האוטובוס.
 

846

Active member
הכוונה אם מתקבל חיווי כלשהו על מכשיר הנהג כאשר נוסע מתקף במתקף דלת אחורית, הרי המתקפים מחוברים ברשת פנימית של האוטובוס.
כלום לא מופיע לנהג ואין צורך שיופיע. מה יכול לעשות נהג כשנוסע עלה בדלת החמישית ולא תיקף?
 
כלום לא מופיע לנהג ואין צורך שיופיע. מה יכול לעשות נהג כשנוסע עלה בדלת החמישית ולא תיקף?
המון. תלוי בנהג. לא פעם ולא פעמיים נהגים צעקו על נוסעים שלא תיקפו. לפעמים גם קראו לנוסעים שלא תיקפו לבוא לנהגים ולתקף אצלם, לפעמים גם עצרו את האטובוס .
אבל אלו חריגים, רוב הנהגים אכן מתרכזים בנהיגה ולא במי תיקף ומי לא תיקף.
 

שמונו

Active member
המון. תלוי בנהג. לא פעם ולא פעמיים נהגים צעקו על נוסעים שלא תיקפו. לפעמים גם קראו לנוסעים שלא תיקפו לבוא לנהגים ולתקף אצלם, לפעמים גם עצרו את האטובוס .
אבל אלו חריגים, רוב הנהגים אכן מתרכזים בנהיגה ולא במי תיקף ומי לא תיקף.
מאוד משתנה בחברות וכו'
בכל האוטובוסים שיש בהם וולדיטורים לתיקוף (בד"כ באוטובוסים פנימיים בלבד), הנהג כלל לא מתעניין אם שילמת או לא
וגם ברורב האוטובוסים שאין בהם תיקוף פנימי, ברגע שאתה נכנס ואומר לנהג שאתה משלם באפליקציה - הוא יהנהן בראש וימשיך בעבודתו.
זה הרי אחת המטרות העיקריות שבביטול האמצעי תשלום מזומן ובאפליקציות - אי התעסקות של הנהג בכסף וכו'
ברגע שיש נהג שמתעקש איתך על תשלום בטענה 'אני עלול לקבל קנס אם לא שילמת' - זה מבטל את כל היעילות של האפלקציות וכו'
 
למעלה