Ccyclist
Well-known member
תדירות השפל החצי שעתית של הרכבת שם מאד בעייתית.
נאמר שהגעתי מאיזו חלופה של 405 בפרברי ירושלים - איזה יתרון יש לי להמתין חצי שעה בשער חולון כשהייתי יכול לנסוע פחות מכך בתוך ירושלים ולעלות על רכבת לתחנות האיילון ?
 
בנווה שאנן או באחד ממחלפי האיילון אפשר להתמשק ישירות לקווים פנימיים חזקים של תל אביב כולל 4 ו 5. קווי האוטובוס שמצאתי בצומת חולון יוצאים מתחנות על לוי אשכול המצריכות חציית כביש ראשי ומסלולי רבים מהם מקבילים לכביש 2 ולאיילון במסלולים הזוכים לביקורת על אורך הנסיעה. אם יבנו במקום מסוף.אליו יכנסו הקווים הקיימים יהיו תלונות על העיכוב שבדבר (תוספת של 5 דקות לפחות) ואם יבחרו ליצור קווים חדשים אז יתכן שהתדירויות או היעדים יהיו חלקיים בהשוואה לפוטנציאל של רבע או שליש מקווי התחנה המרכזית.
 
אני מודע שהתחנה המרכזית תוכננה לעידן אחר בו המטרה היתה שיהיה אפשר להגיע דרכה מכל ישוב בסדר גודל מסויים בארץ לכל ישוב באותו סדר גודל תוך החלפה אחת בתל אביב, ושקונספט זה חלף מן העולם. אני חושב שתצטרך להיות חלוקה מחדש שבה קווים מטרופוליטנים יצטרכו לחבר בין מסופים בקצות המטרופולין ללא תחנות סופיות בליבו, קווים מישובים קטנים יצטרכו להסתמך על החלפה בישובים עיקריים ועל הרשת הרכבתית, ורק לחלק מהקווים הבינעירוניים הקיימים כיום תהיה הצדקה להגיע עד לתל אביב עצמה. ועדיין - הקווים מדרום לתל אביב שמוצדק שיגיעו לתל אביב - עדיף שיגיעו למקומות המאפשרים החלפה ישירה לקווים הפנימיים בעיר כמו גשר ההגנה (x04 ובעתיד הקו הסגול) דרך מחלפי קיבוץ גלויות ולה גווארדיה. יש מספר אפשרויות למסוף בסינרמה או בין כביש 2 לאיילון שיוציאו את התחנה המרכזית מלב שכונת נווה שאנן וייצרו סביבה שאינה נוחה "לעירוניות האלטרנטיבית" סביב התחנה הקיימת בגלל שהמתחם יתוחם באיילון ולא יהיה לו עורף שכונתי.
תדירות השפל החצי שעתית של הרכבת שם מאד בעייתית.צומת חולון מתאים מאוד
לשמש כאכסניה למרכז תחבורה משולב. שילוב נדיר של כל סוגי התחבורה וכל סוגי הכבישים.
 
חבל שלא קיימת תוכנית סדורה לפיתוח האיזור.
אפילו כניסה למקווה ישראל אפשר היה לעשות משם.
נאמר שהגעתי מאיזו חלופה של 405 בפרברי ירושלים - איזה יתרון יש לי להמתין חצי שעה בשער חולון כשהייתי יכול לנסוע פחות מכך בתוך ירושלים ולעלות על רכבת לתחנות האיילון ?
 
בנווה שאנן או באחד ממחלפי האיילון אפשר להתמשק ישירות לקווים פנימיים חזקים של תל אביב כולל 4 ו 5. קווי האוטובוס שמצאתי בצומת חולון יוצאים מתחנות על לוי אשכול המצריכות חציית כביש ראשי ומסלולי רבים מהם מקבילים לכביש 2 ולאיילון במסלולים הזוכים לביקורת על אורך הנסיעה. אם יבנו במקום מסוף.אליו יכנסו הקווים הקיימים יהיו תלונות על העיכוב שבדבר (תוספת של 5 דקות לפחות) ואם יבחרו ליצור קווים חדשים אז יתכן שהתדירויות או היעדים יהיו חלקיים בהשוואה לפוטנציאל של רבע או שליש מקווי התחנה המרכזית.
 
אני מודע שהתחנה המרכזית תוכננה לעידן אחר בו המטרה היתה שיהיה אפשר להגיע דרכה מכל ישוב בסדר גודל מסויים בארץ לכל ישוב באותו סדר גודל תוך החלפה אחת בתל אביב, ושקונספט זה חלף מן העולם. אני חושב שתצטרך להיות חלוקה מחדש שבה קווים מטרופוליטנים יצטרכו לחבר בין מסופים בקצות המטרופולין ללא תחנות סופיות בליבו, קווים מישובים קטנים יצטרכו להסתמך על החלפה בישובים עיקריים ועל הרשת הרכבתית, ורק לחלק מהקווים הבינעירוניים הקיימים כיום תהיה הצדקה להגיע עד לתל אביב עצמה. ועדיין - הקווים מדרום לתל אביב שמוצדק שיגיעו לתל אביב - עדיף שיגיעו למקומות המאפשרים החלפה ישירה לקווים הפנימיים בעיר כמו גשר ההגנה (x04 ובעתיד הקו הסגול) דרך מחלפי קיבוץ גלויות ולה גווארדיה. יש מספר אפשרויות למסוף בסינרמה או בין כביש 2 לאיילון שיוציאו את התחנה המרכזית מלב שכונת נווה שאנן וייצרו סביבה שאינה נוחה "לעירוניות האלטרנטיבית" סביב התחנה הקיימת בגלל שהמתחם יתוחם באיילון ולא יהיה לו עורף שכונתי.