התעקם לי הג'אנט - כמה קריטי לנסוע ככה? +אזהרה

Rhinovirus

New member
התעקם לי הג'אנט - כמה קריטי לנסוע ככה? +אזהרה

קודם כל האזהרה - בסוף המחלף בו יורדים מכביש 4 לכביש 41 (לכיוון באר שבע, גדרה) יש קרש (כמו שמשתמשים בבניה) בנתיב הימני, הודעתי למשטרה אבל אם מישהו נוסע שם, שייזהר. בכל אופן, עליתי על הקרש ב 100 קמ"ש בערך, הגלגל הקדמי חטף זעזוע די רציני אבל השתלטתי על האופנוע והמשכתי בנסיעה כי לא הרגשתי שום דבר יוצא דופן. כשחניתי ראיתי שהג'אנט התעקם - תמונה מצורפת - יש עיקום זהה גם בצד השני. כמה קריטי לנסוע ככה? פשוט מחר אני צריך לנסוע למילואים והתכונתי לעשות את זה עם האופנוע... (ובלי קשר האם נראה הגיוני לנסוע ככה כ- 50 ק"מ למוסך?) יש לציין כי מרגע המכה המשכתי לנסוע לא מעט (וגם לא לאט...)
 

lazybones

New member
זה קרה לי פעם בקטנוע...לא קריטי.

ומעולם לא תיקנתי את זה והמשכתי ככה שנים.... אבל אני לא אחראי לתוצאות. בעיני זה לא קריטי. תכף יבואו מומחי האתר ויאמרו לך...
 

yelo1

New member
התעקם הגאנט

רוץ לתקן/להחליף יכול ליברוח לך הצמיג בעת בלימה חזקה+רעידות בכידון במידה ואין רעידות ניתן אולי לישר ניתן לפעמים לישרמתוך ניסיון שלי
 

Pumi

New member
תקן או תחליף במיידי. אל תרכב ככה.

גם אם יש לך פנימית, מספיק משהו קטן בכביש, הצמיג יזוז איפה שהמכה הנוכחית על איזור העיקום בג'נט, והוא עשוי להתחיל להיפרד מג'נט. אם זה ללא פנימית, אני מתפלא שבכלל הצמיג עדיין מחזיק אויר. בכל מקרה, עזוב את האופנוע, תחזור ממילואים, ותתקן את זה, עדיף עם גרר, ליתר בטחון. ג'נט אפשר לתקן. לא תמיד, אבל אפשרי.
 

lazybones

New member
פומי

אני לא מבין מאיפה אתה שואב את הבטחון המוחלט שלך, אפשר קצת ביקורת בלי להחסם? עיקום כזה בדיוק היה לי בקטנוע במשך מעל שלוש שנים ומעולם לא אבדתי אפילו טיפת אוויר... הצמיג לא יכול לזוז בקלות בכלל. זה כמעט בלתי אפשרי, זה לא שהוא רוכב בשטח וקופץ רמפות של 30 מטר....זה אופנוע כביש. אתה מתפלא שהצמיג מחזיק אוויר? אני מוכן להתערב איתך שגרם אוויר לא ייצא משם עד שהוא לא יחליף צמיג על בלאי. אבל אתה יודע מה...אני לא כזה בטוח בעצמי לכן הייתי ממליץ לו לגשת למוסך לייעוץ. מה שמפריע לי בגישה שלך זה שאתה יודע הכל. כוס מלאה אי אפשר למלא. וואלה אני מנסיון, זה קרה לי, ולא קרה כלום. אבל לא עשיתי על זה דוקטורט, מפיך זה נשמע כאילו אתה ד"ר ג'אנט. לא הייתי ערב לחייו של הבחור וסייגתי את דברי, אני לא אחראי אם יקרה משהו, אבל זאת הדעה שלי בכל מקרה.
 

Pumi

New member
נו, אז לך זה קרה, אבל אתה לא מוכן להתחייב

כלומר אתה מודה שיכול להיות שגם אם לך זה קרה ולא קרה כלום (ולדעתי זה מזל גדול בשבילך), אבל אתה לא מוכן להתחייב על החיים של מישהו אחר. עיקום בג'נט יכול לגרום לבעיות חמורות. בייחוד כמו שהוא רשם, שהוא לא רכב לאט. אולי אתה רכבת גג 80 והוא רוכב 160 פול גז כל הדרך? רוכב בכבישים משובשים, עולה מדרכות כל הזמן? אז איך בביטחון כזה גדול אתה מוכן להגיד לו "סע לשלום חביבי, המפתחות בפנים"? מה גם שמפתיע אותי לגמרי שבכלל אתה טוען שרכבת על הקטנוע שלך שנים. בטסט הראשון היו צריכים להוריד לך את הקטנוע מהכביש עד החלפת הג'נטים.
 

iec

New member
איפה יש בארץ כבישים משובשים???אתה סתם מלכלך

 
מאד קריטי

אל תסע כך אפילו ק"מ אחד. רק לגרור למוסך. אופנוע הוא כלי בעל יציבות דינמית בלבד, בניגוד למכונית. כל היכולת שלו להישאר אנכי, שלא לדבר על לפנות, להאיץ ולבלום, תלויה בגלגלים וצמיגים תקינים. כיון שזה גלגל יצוק, והמהירות היתה מאד גבוהה, מאד ייתכן שיש סדקים פנימיים שעדיין אי אפשר לראות אותם. הם יכולים לגרום לכל הגלגל להישבר לגמרי תחת עומס, למשל של מכה נוספת. בנוסף, כמו שכתב פומי, היכולת של צמיג טיובלס (וזה נראה כמו צמיג טיובלס) להחזיק אויר תלויה לחלוטין באטימה טובה של הצמיג לגלגל, ואחרי שהוא חטף מכה כזו, המהמורה הכי קטנה בכביש יכולה לגרום לצמיג לאבד את כל האויר מיידית. כיון שזה צמיג קדמי, זה מתכון די בטוח להתרסקות. אגב, זה תלוי בסגסוגת הספציפית ממנה עשוי הגלגל, אבל יש יצרנים שאומרים שאסור ליישר גלגלים מחשש להתפתחות סדקים בהמשך. אם המוסך אומר שאפשר לתקן (וגלגל חדש מגיע לאלפי שקלים), תוודא שאתה מקבל חוות דעת נוספת שזה בטיחותי.
 

lazybones

New member
אתם קצת מגזימים...!!!

אם הוא רוכב על האופנוע ולא מרגיש שום שינוי בהיגוי אז אני אישית הייתי רוכב למוסך ולא גורר...כמובן שלא הייתי מתגרזן בדרך אבל נראה לי שאתם ממש מגזימים... קריטי? רכבתי שנים עם עיקום כזה וכל עוד אין הבדל בהיגוי אני בספק אם יכול לקרות משהו. הצמיג לא יכול לברוח כ"כ בקלות למי שפירק פעם צמיג מגלגל אז הוא מבין כמה זה קשה... לא הגזמתם? מאד קריטי? יש דברים הרבה יותר קריטיים באופנוע.. הרבה יותר מסוכן זה סדק בדיסק בלימה קדמי וזה יש לפעמים לאנשים והם אפילו לא מודעים לזה. מישהו כאן מכיר מישהו שהתרסק בגלל גלגל עקום? אגב, גלגל אלומיניום אפשר ליישר עם לחץ הידראולי וחום. בדר"כ זה סגסוגת אלומיניום. זה חומר יחסית רך בניגוד לג'אנט יצוק (מגנזיום) של מכונית ספורט שאכן יכול להסדק כי הוא חומר יותר קשה.
 

גיקסר

New member
אין שום הגזמה, נהפוכו

הצמיג הוא ללא פנימית, אויר יכול לברוח בשנייה, מכאן איבוד הקדמי הוא קצר, מה גם שנראה בתמונה כאילו יש חתך בצמיג וזה לא תורם. נכון שיש מקרים שבהם קיים עיקום קל ואכן אפשר להתנייד עד התיקון, בתמונה שי למעלה העיקום די גדול.
 
מה זה "כמו שמשתשמים בבניה"? באיזה עובי?

קרשים רגילים שמשתמשים בבניה (עובי לא יותר משני ס"מ) לא היו אמורים להגיע לג'אנט (הצמיג היה אמור לספוג את זה).
 

lazybones

New member
עליתי גם על כזה קרש-קוביית עץ....

זאת קוביה, לא קרש. לפני 12 שנה יצא לי לעלות על כזה קרש ב 80 קמ"ש ועפתי באוויר, למזלי היה חושך ולא ראיתי אותו אז הכידון שלי היה מופנה ישר ולא קרה לי כלום, אם הייתי רואה אותו הייתי נבהל ומנסה לברוח, אולי לא מצליח ומתרסק. לפי דעתי זאת קוביית עץ שמשמשת משאיות לכל מיני דברים. הג'אנט שלי התעקם בזמנו ביום גשם קשה בהרצליה, פניתי ימינה באזור שיש בו הרבה משתלות שם לכיוון שבעת הכוכבים, היה בור בכביש שהיה מלא במים ולכן לא ראיתי אותו וחטפתי זפטה של החיים. למזלי לא נפלתי.
 
בתור פנצ'רמאכר לשעבר...

אתה חייב לתקן/להחליף... האפשרויות שעומדות בפניך הן: 1.פרק את הגלגל והשכב אותו על הקרקע ,מצא קרש בעובישל לא פחות מ2.5 ס"מ הנח את הקרש על האזור העקום והחל להכות את הקרש עם פטיש לא חזק מידי ולא חלש מידי ,הצליח לך נהדר לא הצליח ...לך תחליף 2. אם רעיון מס' 1 נשמע לך הזוי לחלוטין אז לך תחליף. נ.ב אתה נוסע על 2 גלגלים לא על 4 אל תסכן 50% מהגלגלים שלך על מה שאנשים אומרים פשוט תתקן.
 

Rhinovirus

New member
בסוף החלטתי לקחת סיכון מחושב ולרכב לתקן

מכיון שבכל מקרה כבר נסעתי אחרי המכה ולא ירד בכלל אויר עד הבוקר אז החלטתי לרכב כ-10 ק"מ באיטיות לאיזור תעשיה הקרוב, מצאתי מוסך אופנועים שפירק לי את הג'אנט והבאתי אותו לפנצ'ריה סמוכה שעובדת עם מסגר שמיישר ג'אנטים. היום בבוקר הג'אנט תוקן והורכב.
 

Pumi

New member
הצמיג היה תקין?

כי מהתמונה נראה כאילו יש לו סדק באיזור המכה.
 

Rhinovirus

New member
הצמיג תקין, התמונה מטעה בגלל הפלאש

"הסדק" זה מין פס בולט שקיים על דופן הצמיג במספר מקומות, כמו הלוגו והמידות, פשוט בגלל הפלאש (התמונה צולמה בחושך מלא) זה נראה ככה.
 
למעלה