התססה ביתית

  • פותח הנושא IceL
  • פורסם בתאריך

IceL

New member
התססה ביתית

מישהו מכיר אתר (או מידע אישי) בו מוסבר איך אפשר להתסיס פרות אדר בעצמך, לקבלת אלכוהול מסוכר?
 

סער א

New member
אני לא מומחה ענק בתחום , אבל...

יש לי נסיון אישי בכל נושt ההתססות והליקרים למיניהם בכל אופן אני עוד לא נתקלתי מעולם המשקה מותסס מהדרים וחבר שמבין בעניין הסביר לי שיש בעיה להתסיס הדרים בעזרת שמרים בגלל החומציות הגבוה מאוד של ההדרים . אבל , בכל זאת מצאתי כמה לינקים למתכונים באנגלית ליינות מפירות הדר שונים , לא ניסיתי ואין לי מושג איך הם . תנסה , בהצלחה , ואם יתחשק לך תפרסם בפורום איך יצא ואיזה מתכון ניסית. 1. יין תפוזים 2. יין לימונים 3. יין תפוז-מנדרינה האתר באנגלית כמובן , אני מקווה שזה בסדר.
 

capsicum

New member
בעבר כתבתי על זה...

והנה, אפילו מצאתי את זה בארכיון: הקישור אם יש שאלות ספציפיות בנושא, אשמח להרחיב רם
 

סער א

New member
השאלה היתה לגבי יין , לא זיקוק ,לכן

אני שואל האל בסוף תהליך ההתססה המשקה שהתקבל היה ראוי לשתיה וטעים ללא צורך בזיקוק . מכיוון שזיקוק הוא תהליך גם מסוכן וגם שתריך מומחיות כדי לבצע אותו , שלא לדבר על זה שלא חוקי לזקק... אני מתעניין ביין , בשיכר מהדרים . השאלה היא אם יש לך נסיון בזה ?
 

itayuri

New member
מהנסיון שלי :

התססתי תפוזים וגם לימונים בעבר. אפשר להתסיס אבל רצוי להוסיף סוכר , לי זה הצליח. איתי
 

itayuri

New member
אוקיי הנה מה שאני זוכר:

הרעיון הוא שאחוז הסוכר בכלי יהיה 20-25 % לליטר צריך לברר כמה יש בפרי הספציפי (אני לא זוכר) ולהוסיף מיים וסוכר כדי להגיע לאחוז הרצוי . מבחינת איכות תוצר - אצלי המטרה הסופית היתה זיקוק (ששששששששששששששש...) והתוצאה היתה אחוז אלכהל של בערך 50 וטעמים מאוד מעניינים שקשה להגדיר , אני הפסקתי עם הזיקוק ועברתי לליקרים בגלל הסכנות שבאלכהל מזוקק בבית. כלומר : אם בפרי יש 10 אחוז סוכר אז על כל ליטר מיים וקילו פרי צריך להוסיף מאה גרם סוכר . אכן יש בעיה של חומציות בפירות הדר ולכן הוספתי הרבה מיים וסוכר בהתאם. איתי
 
למעלה