התמודדות עם פחד

Ekuo

New member
התמודדות עם פחד

שלום לכולם. לפני כמה שנים רכבתי על סוסים במשך שנה וקצת. רכבתי בסגנון אנגלי וווסטר והתחברתי יותר לווסטר. אני נפלתי פעמיים מסוס בחיים שלי. פעם אחת כי רכבתי על סוס בלי אוכף (לפני שידעתי לרכב ומישהו הרכיב אותי והחליט שאם נופלים פעם אחת לא מפחדים יותר..) ופעם שנייה אפשר לומר שהפלתי את עצמי מפוני.. אל תשאלו. בוא נאמר שאני לא מעוניינת ליפול, אין לי שאיפה להכאיב לעצמי אבל אין לי גם פחד מנפילות. מה שמפחיד אותי זה שהסוס ייפול בזמן שאני ארכב עליו, כך שייצא שנפול יחדיו. שמעתי על כל מני מקרי מוות וקראתי כתסה על רוכב מקצועי שמת כי בזמן שהסוס נפל הוא מחץ לו את הריאות.. משהו כזה וראיינו גם את אישתו, עצוב. אני נורא רוצה לרכב. אני אוהבת סוסים, אוהבת לטפל בהם, אוהבת את הריח ואת האדרנלין בזמן הרכיבה אבל הפחד הזה משתק אותי. הפחד רק התגבר ככל שהשנת הרכיבה שלי נמשכה, אפשר לומר שמשיעור לשיעור חששתי יותר וכך יצא שמצאתי את עצמי מתנדבת לטפל בסוסים אבל לא לרכב. קפצתי בנג'י פעמיים והתנסתי בספורט אקסטרים כך שאני יודעת מה זה להתגבר על פחד אבל משום מה קשה לי להתגבר על הפחד הספציפי הזה. יש למישהו עצות בנושא? האם למישהו יש גם פחד כזה? אשמח לשמוע את הדעה שלכם בנושא.
 

ggonen

New member
מבין..

הסוסה נפלה לי פעמים ברכיבה ואני יחד איתה זה מלחיץ ומפחיד אבל ממש לא הדבר שיגרום לטראומה.. לי היה יותר מלחיץ לעוף מהסוסה מבאקים..
 
גם לי היה מקרה דומה ,

כשהייתי קטנה רכבתי כשנה אינגליש האמת שממש לא נהנתי ,השיעורים היו בשבילי סבל לא התחברתי לעבודה המסויימת הזאת עם הסוסים . לא הבנתי איך זה יכול להיות אם אני כל כך אוהבת סוסים.לאט לאט התפתח לי בפחד וחסימה מרכיבה ומהנושא בכללי והפסקתי לרכב. אחרי כמה שנים התגלה לי הווסטרן (רכיבה מערבית) הבנתי שאני זקוקה לזה והחלטתי שהגיע השלב להתגבר על הפחד (תאמיני היה לי קשה מאוד להביא את זה לידי יסום). התחלתי לרכב ישר התחברתי לסגנון המערבי הווסטן שאני חייבת לציין שהעבודה ,התקשורת,הטיפול והיחס עם הסוסים מדהים בסגנון זה . אני מאוד ממליצה לך לחזור לרכב! את חייבת להתגבר על הפחד .ברגע שאת תעלי על הסוס לא תוכלי לרדת ממונו חח .תחקרי את הנושא,תחפשי חוות ותשימי לב שאת מגיעה לחווה שהיא באמת מקצועית .המקרה שכתבת לא יקרה לך אל תדאגי!אל תשכחי שבכל דבר בחיים יש סיכון אז זאת לא סיבה לפספס את החוויה המדהימה הזאת . שיהיה לך בהצלחה =) דרך אגב אחלה בחירה הווסטרן ;)
 
אין מה לפחד כנסי

למרות שכל אחד והסריטה שלו.. אבל אני לדוגמא.. רכבתי על איזה סייח שאימנתי עשינו טרוט הסייח מעד ונפל ואני איתו בייחד לא היה נורא בכלללל נפלתי לצידו,הוא קם ניקיתי אותו בדקתי שלא קרה כלום עליתי חזרה לסיבוב הליכה להרגיע אותו,הכנסתי אותו לאורווה והמשכתי את היום.. נכון שיש מקרי מוות אבל יש גם מקרים שמסתיימים כמו בסיפור שלי.. כל דבר בחיים מסוכן.. יש יותר ויש פחות, עם את אוהבת את זה שהפחד הוא לא זה שיעצור אותך. מקווה שעזרתי :)
 

תםטםOHIO

New member
נפילה עם סוס/נהיגה ברכב? יחס לא הוגן.

כל יום קורות מספר תאונות ברכב ועדיין זה כמעט בלתי נמנע להתנייד ברכב מסוג מסוים. להמנע מרכיבה עם סוס זה אפשרי בהחלט ואם נחשב מבחינתך בלתי נמנע אפשר להתמודד עם הפחד בלקיחת שיעורי רכיבה טיפוליים מכוונים ע"י פסיכולוג ואנשי מקצוע קשובים שיעזרו לך לחיות עם הפחד באופן שלא ישתק אותך או ימנע ממך פעילות שאת רוצה.
 

dixie chick

New member
נשמע שהפחד שלך מגיע ממקום שאינו רציונלי

ואם כך הדבר אכן מדובר בהתמודדות נפשית- כאן המקום שלך לקבוע האם אפשר לטפל בפחדים בצורה רציונלית או שהם מגיעים ממקום שאינו רציונלי, אם הם מגיעים ממקום שאינו רציונלי אז כל מה שנגיד כאן לא יוסיף ולא יגרע... (למשל לא משנה כמה נגיד לאדם עם פחד גבהים שזה לא מפחיד הוא ימשיך לפחד...) אם הפחד שלך הוא כן רציונלי אכן באופן סטטיסטי רכיבה היא ספורט מסוכן אבל בעיקר כשמדובר ברכיבה שאינה בטיחותית ועל כך דובר רבות בפורום בעבר: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=382&msgid=100032277
 

dixie chick

New member
פחדים...

יש שני סוגים של פחדים (בגדול ולא כאשת מקצוע)- פחד מלמד ופחד משתק, הפחד המלמד הוא מקדם, הוא אינסטינקט הישרדותי, הוא מזהיר אותנו לא לעשות שטויות ומחדד את החושים שלנו, הוא שומר עלינו. הפחד המשתק אינו פחד מקדם והוא לא בהכרח עומד ביחס ישיר לרמת הסכנה, לפעמים הוא קיים אפילו במקומות שבהם אין סכנה כלל או שהיא נמוכה משמעותית. ככלל הפחד הוא מנגנון אבולוציוני השרדותי חיוני, כל עוד הוא משרת את מטרתו הכל טוב ויפה- כשהוא מתגבר ונעשה משתק וחסר פרופורציה ביחס לסכנה האמיתית, לדעתי כאן מתעורר הקונפליקט. להרבה אנשים יש פחדים שעוצרים אותם, ולאנשים שאין להם את הפחדים האלה זה נראה אולי מפתיע או לא הגיוני, ציינתי פחד מגבהים כדוגמא אבל קיימים עוד המון: פחד ממעליות, עכבישים, נחשים, מקומות סגורים וכ'... עכשו לכי תסבירי לאדם שמפחד ממעליות שמה כבר יקרה בסיכוי של אחד למאה מליון שהמעלית תתקע וכ' וכ'... לא יעזור כלום אותו אדם עדיין יפחד להכנס למעליות! כי הפחד שלו לא פרופורציונלי לכמות הסכנה ולכן לא רציונלי. לא יעזור כמה תנפנפי את הנתונים בפניו הוא עדיין יפחד.
 

Ariel39

New member
אמ,

זה נכון שהיו הרבה מקרים כאלה, של נפילות עם הסוס. אבל אני לא חושבת שזה נכון להסתכל על זה וליצור ככה פחד. ברור שצריך להיות מודעים לסכנות ולהזהר, אבל לא להשתתק מזה. אולי תנסי לחזור קצת לרכב, כמה שיעורים. תבקשי שיעלו אותך בהתחלה על סוסים קטנים יותר. וכשאת על הסוס בשום פנים ואופן על תחשבי על האנשים שנפלו ונמחצו. תחשבי על המטרה שלך, להגיע לקונוס הבא, לעשות טרוט טוב, לעבוד נכון עם הגוף שלך.. תחשבי על הסוס כעל שותף שלך. גם הוא לא רוצה ליפול. וכתבת שאת התנסת בספורט אקסטרים- אז את יודעת מה זה סכנה. המון אנשים מתו בדברים האלה. בעצם את הוכחת לעצמך בזה שעשית את זה, שחיים רק פעם אחת, ושווה להסתכן בשביל הדברים שאת אוהבת. בהצלחה:)
 

Ekuo

New member
תודה לכולם

קראתי הכל. נורא מצחיק ומעניין שאנחנו פועלים בשני מישורים. צד שרוצה והצד שמנסה להגן ומכניס לנו פחד בסיטואציות מסוימות וכ'ו... אני חושבת שאני אחזור לטפל בסוסים בחווה ולאט לאט אני העלה על הסוס.. טוב לעלות זה לא בעיה, הריצה היא זו שמלחיצה אותי :) בכך מקרה, בהצלחה לכולם עם הרכיבה, אני אכנס אם יהיה משהו מעניין לעדכן.
 

NTL

New member
תראי.

חיים רק פעם אחת. וכדאי לחיות אותם בהנאה. השבוע במהלך הגשמים נהרג בחור בן 21 שהלך לדוג עם אבא שלו ממכת ברק. בן 21... בדיוק סיים צבא. תחשבי כמה מאושרים היו ההורים שלו כשהוא שרד את הצבא. ואז פתאום נהרג ממכת ברק מחורבנת בזמן שדג עם אביו, שהיה ממש ממש קרוב אליו. הברק היכה בו בכתף וממש עבר כמה סנטימטרים ליד אביו ולא פגע בו. מה שאני באה להגיד פה... הכל מלמעלה. את יכולה לשרד את צהל ואז להפגע מברק, את יכולה לשרוד בנג'י ואז להדרס בכביש ואת יכולה להנצל מפיגוע ואז שיתרסק עליך סוס. את צריכה לחיות את החיים להנות ולא לחשוב על מה שיכול לקרות. צאי מהפחדים ותמיד תזכרי שיותר מסוכן לחליק במקלחת, לנהוג בכבישי ארץ ישראל, ולרדת במדרגות.
 
למעלה