התלבטות

מצב
הנושא נעול.
התלבטות

התלבטות
אז ככה, בני לומד בבית ספר שממנו אוסרים לצאת למסגרת של מחוננים. מתירים, וגם זה אחרי הרבה תחנונים והבטחות, לצאת למסגרת דתית מיוחדת, והיא ביום שלא מתאים לאריאל (יש לו חוג שהוא נורא אוהב ותנועת נוער) ולא במקום לימודים אלא אחריהם (זה מתחיל ב-12, כשהימודים מסתיימים ב-13.30), וגם עולה מלא כסף, אז הרעיון הזה נפל. התקשרו אלינו אתמול ושאלו אם אנחנו עדיין רוצים לעבור את האבחון. אני עניתי אוטומטית "כן" ואז התחלתי להתלבט. אולי זה סתם מיותר אם לא ייצא לנו מזה כלום? אולי הייתי נלחמת על כך שבבית הספר יתנו לו ללכת לשם, אבל אני יודעת שזה מאבק אבוד. רבים ניסו ונכשלו טוטלית. ולהעביר אותו לבית ספר אחר, לא שייך כי עד שהוא התרגל לחברה... ויש ול חברים... בקיצור לא שייך. מה לעשות? אני מרגישה שאם יהיו לי "קבלות" שהוא מחונן, אולי נוכל בכל זאת להשיג משהו מבית הספר. כמו, למשל, אפשרות ללמוד חוברות אחרות וכו'.
 
הקבלות תעזורנה

התלבטות
אז ככה, בני לומד בבית ספר שממנו אוסרים לצאת למסגרת של מחוננים. מתירים, וגם זה אחרי הרבה תחנונים והבטחות, לצאת למסגרת דתית מיוחדת, והיא ביום שלא מתאים לאריאל (יש לו חוג שהוא נורא אוהב ותנועת נוער) ולא במקום לימודים אלא אחריהם (זה מתחיל ב-12, כשהימודים מסתיימים ב-13.30), וגם עולה מלא כסף, אז הרעיון הזה נפל. התקשרו אלינו אתמול ושאלו אם אנחנו עדיין רוצים לעבור את האבחון. אני עניתי אוטומטית "כן" ואז התחלתי להתלבט. אולי זה סתם מיותר אם לא ייצא לנו מזה כלום? אולי הייתי נלחמת על כך שבבית הספר יתנו לו ללכת לשם, אבל אני יודעת שזה מאבק אבוד. רבים ניסו ונכשלו טוטלית. ולהעביר אותו לבית ספר אחר, לא שייך כי עד שהוא התרגל לחברה... ויש ול חברים... בקיצור לא שייך. מה לעשות? אני מרגישה שאם יהיו לי "קבלות" שהוא מחונן, אולי נוכל בכל זאת להשיג משהו מבית הספר. כמו, למשל, אפשרות ללמוד חוברות אחרות וכו'.
הקבלות תעזורנה
וגם אסרטיביות. מסגרות למחוננים לא מחייבות דווקא יציאה מבית ספר. אפשר לנסות שללב רעיונות אחרים. אם בי"ס לא מכיר בכך שהילד מחונן, אז הקבלות תעזורנה.
 
קיימת אפשרות יותר אסרטיבית

התלבטות
אז ככה, בני לומד בבית ספר שממנו אוסרים לצאת למסגרת של מחוננים. מתירים, וגם זה אחרי הרבה תחנונים והבטחות, לצאת למסגרת דתית מיוחדת, והיא ביום שלא מתאים לאריאל (יש לו חוג שהוא נורא אוהב ותנועת נוער) ולא במקום לימודים אלא אחריהם (זה מתחיל ב-12, כשהימודים מסתיימים ב-13.30), וגם עולה מלא כסף, אז הרעיון הזה נפל. התקשרו אלינו אתמול ושאלו אם אנחנו עדיין רוצים לעבור את האבחון. אני עניתי אוטומטית "כן" ואז התחלתי להתלבט. אולי זה סתם מיותר אם לא ייצא לנו מזה כלום? אולי הייתי נלחמת על כך שבבית הספר יתנו לו ללכת לשם, אבל אני יודעת שזה מאבק אבוד. רבים ניסו ונכשלו טוטלית. ולהעביר אותו לבית ספר אחר, לא שייך כי עד שהוא התרגל לחברה... ויש ול חברים... בקיצור לא שייך. מה לעשות? אני מרגישה שאם יהיו לי "קבלות" שהוא מחונן, אולי נוכל בכל זאת להשיג משהו מבית הספר. כמו, למשל, אפשרות ללמוד חוברות אחרות וכו'.
קיימת אפשרות יותר אסרטיבית
קיצונית אם תרצי, של הצבת עובדה בשטח. אריאל עושה אבחון על מנת להתקבל לאופק (לא בבי"ס, אבל אני מאמינה שזה אפשרי). אריאל עובר את האבחון. ההורים של אריאל שולחים אותו לאופק, ומציבים לבי"ס עובדה בשטח. השאלה הנשאלת היא האם זה יכול לעבוד. היא מתחלקת לתת שאלות - אתם והסכמתכם לצעד כזה (מבחינה עקרונית), אריאל ויכולת ההתמודדות שלו עם השלכות של צעד כזה והאם, טכנית, זה אפשרי לעשות את הצעד הזה בבי"ס. התשובה לשאלה השלישית היא "כן" בכל בי"ס ציבורי שכונתי, לא יודעת לגבי בית הספר שלכם (שלמיטב זכרוני שייך לרשת דתית?). השניה, אני מאמינה, מושפעת ישירות מהראשונה (אם כי ייתכן שלא רק). למשל, עלי ועל ההורים שלי ועל בי"ס בו הייתי כשהייתי בגיל של אריאל - זה היה עובד. באשר לחוברות אחרות - האם יש בנמצא חוברות שהיית רוצה שהוא ילמד ובי"ס לא מסכים לכך, או שפשוט לא טורחים לספק לו/לתת לכם שמות לקנות?
 
הבאנו

קיימת אפשרות יותר אסרטיבית
קיצונית אם תרצי, של הצבת עובדה בשטח. אריאל עושה אבחון על מנת להתקבל לאופק (לא בבי"ס, אבל אני מאמינה שזה אפשרי). אריאל עובר את האבחון. ההורים של אריאל שולחים אותו לאופק, ומציבים לבי"ס עובדה בשטח. השאלה הנשאלת היא האם זה יכול לעבוד. היא מתחלקת לתת שאלות - אתם והסכמתכם לצעד כזה (מבחינה עקרונית), אריאל ויכולת ההתמודדות שלו עם השלכות של צעד כזה והאם, טכנית, זה אפשרי לעשות את הצעד הזה בבי"ס. התשובה לשאלה השלישית היא "כן" בכל בי"ס ציבורי שכונתי, לא יודעת לגבי בית הספר שלכם (שלמיטב זכרוני שייך לרשת דתית?). השניה, אני מאמינה, מושפעת ישירות מהראשונה (אם כי ייתכן שלא רק). למשל, עלי ועל ההורים שלי ועל בי"ס בו הייתי כשהייתי בגיל של אריאל - זה היה עובד. באשר לחוברות אחרות - האם יש בנמצא חוברות שהיית רוצה שהוא ילמד ובי"ס לא מסכים לכך, או שפשוט לא טורחים לספק לו/לתת לכם שמות לקנות?
הבאנו
חוברת ואריאל לא עובד בה, כי המורה עומדת כל כך שיעבוד בחוברת של בית הספר והוא לא מספיק גם וגם (כי הוא מתעצבן לעשות תרגילים משעממים של החוברת הרגילה ובוהה בחלון חצי מהזמן). הילד שונא את השיעורים
לגבי לקבוע עובדות, לא יהיה אכפת להם בכלל להעיף אותו. זה ביה"ס פרטי שעושה מה שבא לו ולא חייב לאף אחד כלום. לכן זהו צעד בעייתי, אם כי אנו שוקלים אותו.
 
הערה שאולי לא באמת רלוונטית

הבאנו
חוברת ואריאל לא עובד בה, כי המורה עומדת כל כך שיעבוד בחוברת של בית הספר והוא לא מספיק גם וגם (כי הוא מתעצבן לעשות תרגילים משעממים של החוברת הרגילה ובוהה בחלון חצי מהזמן). הילד שונא את השיעורים
לגבי לקבוע עובדות, לא יהיה אכפת להם בכלל להעיף אותו. זה ביה"ס פרטי שעושה מה שבא לו ולא חייב לאף אחד כלום. לכן זהו צעד בעייתי, אם כי אנו שוקלים אותו.
הערה שאולי לא באמת רלוונטית
אבל אולי כן כדאי לחשוב על זה. גם אני למדתי בבי"ס פרטי שעשה מה שבא לו (ע"ע הילדים של הטייסים, שוב), ושידעו לאיים יפה בלהעיף, וגם ידעו להגיד להורים שלי בסופה של השנה הראשונה שלי שם ש"יש להם מספיק בעיות משלהם והם לא צריכים עוד אחת מבחוץ" (פשוט דבש, נכון?) אך כשהודענו להם כשנה וחצי לאחר מכן שאני באמת מתכוונת לעזוב הם רק רצו עוד הזדמנות לעשות כל מה שאפשר בשביל לשכנע אותי לא ללכת (הזדמנות שכמובן לא קיבלו, אבל, מטאפורית, לראות אותם יורדים על ברכיהם בהחלט גרם לי להינות מליקוק הרעל על שפתיי, אותו הרעל שהם ניסו לדחוף לי לפה בזמן שהותי שם). מה שניסיתי לאמר זה שבתי הספר הפרטיים אולי יודעים לעשות רוח וצלצולים, אבל גם חשוב להם שתלמידיהם הטובים יישארו איתם. ספציפית, אריאל חזק במתמטיקה וזו נקודה רצינית לטובתו. בכל מקרה, ייתכן שאני טועה, אבל אם אני לא טועה ישנו קושי בלהעיף תלמיד באמצע השנה. אם באמת נכון הדבר, הסיכוי שהם פשוט ייאלצו להתמודד אם כך שיום בשבוע אריאל הולך לאופק, גדול יותר (כי עד סוף השנה אלוהים גדול). אגב, אמרת גם בזמנו שהרמה שם גבוהה. האם את בטוחה בכך? השוואת? פשוט גם ההורים שלי חשבו את אותו הדבר על בי"ס, פשוט כי... זה מה שבי"ס אמר ולי היו שלל תלונות אחרות חוץ מרמת הלימודים, ומאחר והיה זה בי"ס קיבוצי הברזות משיעורים היו פעולה פשוטה למדי... באשר לחוברות - שוב אני בגישה האסרטיבית. מה אם להבהיר למורה שאריאל בשיעור חשבון עובד בחוברת שאתם הבאתם, ואתם מרשים לו ולכן שלא תבוא להתלונן אצלכם ולצפות לגיבוי? להבהיר שפשוט לא מקובל עליכם שהילד שלכם יבהה חצי מהזמן בחלון. יכול להיות שאבחון, ספציפית החלק הכמותי שבו, יכול לעזור (גם בשביל לקבל "אישור", ואולי גם בשביל להחליט איזו חוברת מתאימה לאריאל).
 
דווקא נשמע בהחלט רלוונטי

הערה שאולי לא באמת רלוונטית
אבל אולי כן כדאי לחשוב על זה. גם אני למדתי בבי"ס פרטי שעשה מה שבא לו (ע"ע הילדים של הטייסים, שוב), ושידעו לאיים יפה בלהעיף, וגם ידעו להגיד להורים שלי בסופה של השנה הראשונה שלי שם ש"יש להם מספיק בעיות משלהם והם לא צריכים עוד אחת מבחוץ" (פשוט דבש, נכון?) אך כשהודענו להם כשנה וחצי לאחר מכן שאני באמת מתכוונת לעזוב הם רק רצו עוד הזדמנות לעשות כל מה שאפשר בשביל לשכנע אותי לא ללכת (הזדמנות שכמובן לא קיבלו, אבל, מטאפורית, לראות אותם יורדים על ברכיהם בהחלט גרם לי להינות מליקוק הרעל על שפתיי, אותו הרעל שהם ניסו לדחוף לי לפה בזמן שהותי שם). מה שניסיתי לאמר זה שבתי הספר הפרטיים אולי יודעים לעשות רוח וצלצולים, אבל גם חשוב להם שתלמידיהם הטובים יישארו איתם. ספציפית, אריאל חזק במתמטיקה וזו נקודה רצינית לטובתו. בכל מקרה, ייתכן שאני טועה, אבל אם אני לא טועה ישנו קושי בלהעיף תלמיד באמצע השנה. אם באמת נכון הדבר, הסיכוי שהם פשוט ייאלצו להתמודד אם כך שיום בשבוע אריאל הולך לאופק, גדול יותר (כי עד סוף השנה אלוהים גדול). אגב, אמרת גם בזמנו שהרמה שם גבוהה. האם את בטוחה בכך? השוואת? פשוט גם ההורים שלי חשבו את אותו הדבר על בי"ס, פשוט כי... זה מה שבי"ס אמר ולי היו שלל תלונות אחרות חוץ מרמת הלימודים, ומאחר והיה זה בי"ס קיבוצי הברזות משיעורים היו פעולה פשוטה למדי... באשר לחוברות - שוב אני בגישה האסרטיבית. מה אם להבהיר למורה שאריאל בשיעור חשבון עובד בחוברת שאתם הבאתם, ואתם מרשים לו ולכן שלא תבוא להתלונן אצלכם ולצפות לגיבוי? להבהיר שפשוט לא מקובל עליכם שהילד שלכם יבהה חצי מהזמן בחלון. יכול להיות שאבחון, ספציפית החלק הכמותי שבו, יכול לעזור (גם בשביל לקבל "אישור", ואולי גם בשביל להחליט איזו חוברת מתאימה לאריאל).
דווקא נשמע בהחלט רלוונטי
תודה. עחשוב על כל הנקודות שהעלית. זה באמת שונה, להיות מחוננת בעצמך מאשר הורה למחונן. נקודת מבט שונה מעט. אז צריך עוד לשכנע את המורה הפוס*&^% של אריאל לכתוב לו מכתב המלצה בשביל האבחון. ואז הוא יאובחן, ואז נראה מה נעשה עם זה. אני כן מרגישה את הצורך בגיבוי של האבחון הרשמי כדי להתחיל להילחם עם תחנות הרוח. <"כשאין מה להפסיד, אפשר להרוויח הרבה">
 
לא הבנתי, למה צריך המלצה?

דווקא נשמע בהחלט רלוונטי
תודה. עחשוב על כל הנקודות שהעלית. זה באמת שונה, להיות מחוננת בעצמך מאשר הורה למחונן. נקודת מבט שונה מעט. אז צריך עוד לשכנע את המורה הפוס*&^% של אריאל לכתוב לו מכתב המלצה בשביל האבחון. ואז הוא יאובחן, ואז נראה מה נעשה עם זה. אני כן מרגישה את הצורך בגיבוי של האבחון הרשמי כדי להתחיל להילחם עם תחנות הרוח. <"כשאין מה להפסיד, אפשר להרוויח הרבה">
לא הבנתי, למה צריך המלצה?
 
רענני את זכרוני

הבאנו
חוברת ואריאל לא עובד בה, כי המורה עומדת כל כך שיעבוד בחוברת של בית הספר והוא לא מספיק גם וגם (כי הוא מתעצבן לעשות תרגילים משעממים של החוברת הרגילה ובוהה בחלון חצי מהזמן). הילד שונא את השיעורים
לגבי לקבוע עובדות, לא יהיה אכפת להם בכלל להעיף אותו. זה ביה"ס פרטי שעושה מה שבא לו ולא חייב לאף אחד כלום. לכן זהו צעד בעייתי, אם כי אנו שוקלים אותו.
רענני את זכרוני
איפה הוא לומד?
 
המטרה של מה?

נגד חורב קשה מאוד ללכת
זה ביתספר שימיו כימי הבריטים בארץ בערך. ובאמת לא יטריד אותם אם בנך יעזוב. האם המטרה היא לימודי החול או לימודי הקודש?
המטרה של מה?
של השהייה שלו בבית הספר? אין כל-כך מטרה, זה היה סוג של ברירת מחדל.
 
ודאי, תראי...

אבל אולי יש ממדים טובים?
ודאי, תראי...
יש לו שיעורים שהם מאתגרים והוא אוהב אותם (משנה, אנגלית). יש ילדים ממש טובים ויש לו חברים נהדרים בשכונה, למרות שהוא ילד חדש, קיבלו אותו נפלא, לא האמנתי כמה חלק זה עבר. יש לו חוג שחמט שהוא משוגע עליו.
 

bhs

New member
זה במסגרת משרד החינוך לא?

התלבטות
אז ככה, בני לומד בבית ספר שממנו אוסרים לצאת למסגרת של מחוננים. מתירים, וגם זה אחרי הרבה תחנונים והבטחות, לצאת למסגרת דתית מיוחדת, והיא ביום שלא מתאים לאריאל (יש לו חוג שהוא נורא אוהב ותנועת נוער) ולא במקום לימודים אלא אחריהם (זה מתחיל ב-12, כשהימודים מסתיימים ב-13.30), וגם עולה מלא כסף, אז הרעיון הזה נפל. התקשרו אלינו אתמול ושאלו אם אנחנו עדיין רוצים לעבור את האבחון. אני עניתי אוטומטית "כן" ואז התחלתי להתלבט. אולי זה סתם מיותר אם לא ייצא לנו מזה כלום? אולי הייתי נלחמת על כך שבבית הספר יתנו לו ללכת לשם, אבל אני יודעת שזה מאבק אבוד. רבים ניסו ונכשלו טוטלית. ולהעביר אותו לבית ספר אחר, לא שייך כי עד שהוא התרגל לחברה... ויש ול חברים... בקיצור לא שייך. מה לעשות? אני מרגישה שאם יהיו לי "קבלות" שהוא מחונן, אולי נוכל בכל זאת להשיג משהו מבית הספר. כמו, למשל, אפשרות ללמוד חוברות אחרות וכו'.
זה במסגרת משרד החינוך לא?
איך יכולים למנוע ממנו לקבל העשרה. שתי המסגרות של משרד החינוך לא? אולי דברי עם המפקחת כמובן אחרי שיעבור את הבחינה. וכן עם מנהל תוכנית ההעשרה אולי יוכל לעזור לך בהצלחה
 
מדובר בבי"ס פרטי.

זה במסגרת משרד החינוך לא?
איך יכולים למנוע ממנו לקבל העשרה. שתי המסגרות של משרד החינוך לא? אולי דברי עם המפקחת כמובן אחרי שיעבור את הבחינה. וכן עם מנהל תוכנית ההעשרה אולי יוכל לעזור לך בהצלחה
מדובר בבי"ס פרטי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה