התלבטות

חרדן

New member
התלבטות

סיימתי לא מזמן ישיבה גדולה באחת הישיבות בארץ. כידוע המסלול הרגיל הוא שאחרי ישיבה גדולה נוסעים לקבוצה ב770, הבעיה היא ששמעתי שלא כ``כ קל ללמוד שם כי יש שם בלגן כל הזמן וזה לא מקום שקט, מצד שני הייתי רוצה מאוד להיות עם כל החברים שלי. הבנתי שיש עוד אפשרויות, למשל ללמוד סמיכה באחד המכונים בארץ או לצאת לשליחות בחו``ל. מאידך אני יכול למשל ללמוד לימודים גבוהים מחשבים וכדומה. השאלה היא האם מי שלא עשה קבוצה יש עליו כתם לגבי שידוכים למשל? האם הבנות בחב``ד מתעקשות לקבל בחור שעשה קבוצה? בעצם מה באמת כ``כ חשוב בקבוצה?
 

בן הצבי

New member
תלוי בך ובאישיות שלך.

אני אישית סולד מהבלאגן ב 770, זו גם אחת הסיבות בגללה יצאתי לשליחות באוקראינה לארבע-עשרה חודשים במקום קבוצה. אבל מה שמתאים לי לא בהכרח מתאים לך. תתייעץ עם המשפיע שלך, ותחשוב מה מתאים לך. בנוגע לכתם בשידוכים - לא ידוע לי על כתם רציני בנושא, אלא אם כן מדובר במשיחיסטים שרופים, שרואים מסתמא בעין פחות טובה אי-הליכה לקבוצה. אך שמע לי, אם תסתובב בקראון-הייטס בחוסר מעש, ותבזבז את ימיך בלהרוויח עוד סנט ועוד דולר, יהיה לך כתם גדול בהרבה מאשר אם תלך לשליחות או לסמיכה.
 
לא חב"דניקית, אבל...

אני גם חושבת כמו "בן הצבי" [איך קוראים לך?!]... תבדוק מה הכי מתאים לך... בכל מקרה, אני לא חושבת שהדבר שהכי יהיה משמעותי בשידוך שלך זה אם היית בקבוצה...
 

בן הצבי

New member
בבקשה:

בישיבה-קטנה יש שעור א`, שעור ב`, ושעור ג`. מקביל לכתה ט`, כתה י`, וכתה י``א. אח``כ יש ישיבה-גדולה, שם גם יש שעור א`, ב`, וג` - מקביל לכתה י``ב, י``ג, י``ד.
 

בן הצבי

New member
קבוצה

אחרי שתלמידי ישיבות חב``ד מסיימים את ישיבה גדולה, נהגו במשך כמעט ארבעת העשורים האחרונים לנסוע ללמוד במשך שנה בארה``ב, בישיבה שבבית-הכנסת ובית-המדרש של הרבי מליובאוויטש. לאחר הסתלקות הרבי, מעט מאוד בחורים נסעו. אחר כשנתיים שלוש לאחר-מכן המצב בעניין זה חזר כמעט לקדמותו, ורוב מוחלט של בחורי חב``ד שוב נוסעים לשם, ללמוד בד` אמותיו של הרבי. כינוי לשנה הזאת נקרא ``קבוצה``.
 

סוריא

New member
הממ....

אני יודעת שההלכה מתירה ירידה מהארץ לצורך פרנסה, וזיווג (לגבי האחרון אני מקווה שאיני טועה). האם היא מתירה גם לגבי לימוד תורה? ובפרט כשאתה יכול ללמוד בארץ ? איזה עניין יש ללכת ללמוד תורה בחו"ל רק כדי ללמוד במקום של רב (ואפי' הוא צדיק וחשוב וגדול), כשהקב"ה נותן לך את הארץ שהוא נותן בה את עיניו מראשית השנה ועד אחרית שנה ללמוד בה? תמוה בעיני.
 

חרדן

New member
תודה למגיבים. אבל

הייתי רוצה לשמוע יותר דעות של החבדניקיות בפורום (אם יש כאלה), האם הן יתעקשו לקבל בחור שעשה קבוצה דוקא או לא?
 

בתי770

New member
תגובה:

כן אני יתעקש!יצאה סטיגמה כזו שמי שלא עשה`קבוצה` הוא בחור לא הכי חסידי..
 

חרדן

New member
ומי שעשה קבוצה

הוא כן חסידי? זה הקריטריון לבחור חסידי? הרי יש המון בחורים שמסתובבים בלי לעשות שם כלום.
 

בתי770

New member
תגובה:

מקודם מבררים עם הוא עשה קבוצה ואח``כ מבררים מה הוא עשה בקבוצה...!אין שום הבטחה שמי שהיה בקבוצה הוא חסידי!אבל זה הנוהג המקובל!וחוצמזה שהכי טוב זה לא לעשות דברים רק ביגלל שזה יהרוס בשידוכים...אלה לילמוד על החשיבות על השהיה במקום קדוש זה...ואז להגיע למסקנה שזה המקום שמתאים לך!!! מקווה שתצליח להחליט את הדבר הנכון! נ.ב גם אין שום הבטחה שאחת שהמשיכה שנה במכללה של חב``ד (כבקשת הרבי)היא הכן חסידית ... משיח נאו
 

חרדן

New member
אז מה שאת אומרת

זה שאם אני לא עושה קבוצה לא ישמעו עליי בכלל. משום מה קיבלתי כאן תגובות הפוכות...
 

בתי770

New member
תגובה:

אז ככה תהיה בטוח שזה עושה כתם בשידוכים!זה מוריד50%מהשם שך! וחוצמזה שאיך אתה מדבר ככה ביגלל רעש/בלגן לא ללמוד במקום כזה קדוש שהרבי נמצא שם?!!! אם היה קבוצה לבנות ההיתי קופצת על המציאה! להיות ב770שנה! אין יותר טוב מזה! ותדע כלל:מי ששומע לעצות שלי מצליח!אז בהצלחה ותגיד לי מה החלטת!
 

בן הצבי

New member
כי אין שום בעיה לעשות זאת,

ואין בזה שום עלבון ליהודי מאמין. רק לכת המשיחית-פאשיסטית, הדתיים-לאומיים.
 
בתור בחורה חבדניקית,

בול שיט! אדון יקר, אם ברצונך ללמוד תצליח ללמוד בכל מקום! אם אתה חבדניק אז אתה אמור לדעת מה העניין שעומד מאחורי קבוצה, ומה ערך השנה הזו. ואתה לא אמור לעשות דברים בשביל השידוך. בפרוש לא, אם תצא לקבוצה על מנת למנוע כתם. זאת טעות, מוטב שתישאר בארץ או תצא לשליחות כדבריך. תיהיה מי שאתה. ותקבל את מי שמגיעה לך. באופן כללי אני לא בטוחה שמי שלא עשה קבוצה מוכתם. זה כל עניין לגופו. ולי באופן אישי , אם יוצע לי בחור טוב , שלא עשה קבוצה מסיבותיו הוא. אני לא חושבת שזה יפריע לי.
 
למעלה