התלבטות לגבי לימודי מידענות
שלום! אני בוגר לימודי תואר ראשון בספרות עברית ובמדעי המדינה ובקרוב תהיה לי גם תעודת הוראה. במשך הלימודים, גיליתי עניין רב בעבודתן של הספריות. למרות שלא למדתי את המקצוע באופן מסודר ופורמאלי, אני כבר די בקיא ומיומן בחיפושים אחרי חומר הדרוש לי ויודע היטב להעריך על איזה מדף אמצא ספרים מסויימים, באופן המתברר כמדוייק להפליא. לא התקשיתי מעולם למצוא את הספרים ואת המאמרים שישמשו מקורות לעבודותיי. תמיד ידעתי גם כיצד להתמצא במסגרת אתרי חיפוש, כמו למשל "חיפה מאגרים" או ספריות של מוסדות אקדמיים אחרים. מרצה לתעודת הוראה, שהתרשמה מהידע הביבליוגרפי ומהכרה טובה של מקורות עיוניים, אף ציידה אותי במכתב המלצה, לפיו בעבודה בתחום של ספרייה או ארכיון בהחלט אוכל לתרום רבות. מרצה אחרת הטילה עליי לסייע לשתי סטודנטיות שנתקלו בקושי באיתור חומרים שרלוונטיים לעבודת הסמינריון שלהן (לעתים, אף הייתי בעצמי מעדכן את אותה מרצה - ראש מחלקה לספרות ובעלת תואר ד"ר - על ספרים חדשים שהגיעו לספרייה או שבכלל ראו אור). כיום, אני מועסק במסגרת פרוייקט למיחשוב הארכיון של ישוב מגוריי. למרות הנטייה שגיליתי לעיסוק בתחום, יש לי התלבטות האם כדאי לי להירשם ללימודי מידענות וספרנות: אני אוהב במיוחד ספרות וכן עיון בנושאים הקשורים לידיעת הארץ ולהיסטוריה. החשש שלי הוא, שאחרי מסלול לימודים אמצא את עצמי מועסק במחלקת מיחשוב כלשהי, שבינה לבין התמחות בספרים ובמדעי הרוח אין ולא כלום (למשל, במסגרת בנק או מחלקה גדולה של בי"ח). לכן, לדעתי, שווה לי להשקיע בכיוון הזה, רק אם ההסמכה שאעבור תהיה מיועדת לעבודה בספריות או במסגרות למחקר אקדמי נטו. אני עדיין שוקל האם ללכת בעקבות השאיפות הקודמות שלי ולהירשם דווקא לתואר שני במה שרציתי תמיד: ארכיאולוגיה, ספרות השוואתית או יחסים בין - לאומיים. אני גם מקווה מאוד לכתוב בעתיד עבודת דוקטוראט ולכן מעוניין להירשם רק לתואר שני בתחום שהאופצייה הזאת קיימת בו. בנוסף, אני מעדיף לעבוד בתחום שיש בו מגע עם אנשים (הדרכה, למשל) ולא לשבת לבד כל היום, מול מחשב (כפי שמתנהלת עבודתי הנוכחית). אשמח לשמוע מה דעתכם.
שלום! אני בוגר לימודי תואר ראשון בספרות עברית ובמדעי המדינה ובקרוב תהיה לי גם תעודת הוראה. במשך הלימודים, גיליתי עניין רב בעבודתן של הספריות. למרות שלא למדתי את המקצוע באופן מסודר ופורמאלי, אני כבר די בקיא ומיומן בחיפושים אחרי חומר הדרוש לי ויודע היטב להעריך על איזה מדף אמצא ספרים מסויימים, באופן המתברר כמדוייק להפליא. לא התקשיתי מעולם למצוא את הספרים ואת המאמרים שישמשו מקורות לעבודותיי. תמיד ידעתי גם כיצד להתמצא במסגרת אתרי חיפוש, כמו למשל "חיפה מאגרים" או ספריות של מוסדות אקדמיים אחרים. מרצה לתעודת הוראה, שהתרשמה מהידע הביבליוגרפי ומהכרה טובה של מקורות עיוניים, אף ציידה אותי במכתב המלצה, לפיו בעבודה בתחום של ספרייה או ארכיון בהחלט אוכל לתרום רבות. מרצה אחרת הטילה עליי לסייע לשתי סטודנטיות שנתקלו בקושי באיתור חומרים שרלוונטיים לעבודת הסמינריון שלהן (לעתים, אף הייתי בעצמי מעדכן את אותה מרצה - ראש מחלקה לספרות ובעלת תואר ד"ר - על ספרים חדשים שהגיעו לספרייה או שבכלל ראו אור). כיום, אני מועסק במסגרת פרוייקט למיחשוב הארכיון של ישוב מגוריי. למרות הנטייה שגיליתי לעיסוק בתחום, יש לי התלבטות האם כדאי לי להירשם ללימודי מידענות וספרנות: אני אוהב במיוחד ספרות וכן עיון בנושאים הקשורים לידיעת הארץ ולהיסטוריה. החשש שלי הוא, שאחרי מסלול לימודים אמצא את עצמי מועסק במחלקת מיחשוב כלשהי, שבינה לבין התמחות בספרים ובמדעי הרוח אין ולא כלום (למשל, במסגרת בנק או מחלקה גדולה של בי"ח). לכן, לדעתי, שווה לי להשקיע בכיוון הזה, רק אם ההסמכה שאעבור תהיה מיועדת לעבודה בספריות או במסגרות למחקר אקדמי נטו. אני עדיין שוקל האם ללכת בעקבות השאיפות הקודמות שלי ולהירשם דווקא לתואר שני במה שרציתי תמיד: ארכיאולוגיה, ספרות השוואתית או יחסים בין - לאומיים. אני גם מקווה מאוד לכתוב בעתיד עבודת דוקטוראט ולכן מעוניין להירשם רק לתואר שני בתחום שהאופצייה הזאת קיימת בו. בנוסף, אני מעדיף לעבוד בתחום שיש בו מגע עם אנשים (הדרכה, למשל) ולא לשבת לבד כל היום, מול מחשב (כפי שמתנהלת עבודתי הנוכחית). אשמח לשמוע מה דעתכם.